DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> distributie dacia nova, intretinere si reparatii

Dilimanu'
post 26 Jul 2007, 08:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 26 July 07




vreau sa-mi spuneti si mie cate ceva de distributie ca se aud tacaneli de la motor,parca e diesel! masina merge bine,dar de la 3500 ture parca n u mai urca cum trebuie,are set motor nou si carburator 1400.ma puteti ajuta?!


--------------------
dacia nova 1998 GT - AG 04 KJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 26 Jul 2007, 17:17
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Fă rost de manualul de reparații... e bun și unul de berlină...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 26 Jul 2007, 19:45
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




tacane?!culbutorii?


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 26 Jul 2007, 21:28
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Teoria spune ca marirea jocurilor mareste si zgomotul (piesele intra in contact cu viteze mai mari) si inrautateste umplerea cilindrilor (diagrama distributiei "coboara", supapele se deschid mai tarziu, se ridica mai putin, se inchid mai devreme). Totusi, aceasta reducere nu e de asteptat sa produca asemenea efecte dramatice ( mai curand e o dereglare sau murdarire (infundare) a carburatorului, efectul temperaturii ridicate (aerul cald are densitatea mai mica si contribuie si el la inrautatirea umplerii cilindrilor).
Distributia poate fi zgomotoasa (la turatie mica) si din cauza lipsei de intindere a lantului, dar cum e vorba de turatie ridicata....Oarecum indirect, presiunea insuficienta a uleiului (tot pe fond de temperatura ridicata) e insotita de functionare mai zgomotoasa...
In fine, in sarcina, orice neetanseitate a esapamentului se "aude", iar esapamentele Daciilor nu exceleaza, iar acum le auzim mai bine prin geamurile deschise... Experienta mea imi spune ca e posibil sa fie si altceva (de ex. calitatea benzinei: daca are putere calorica redusa (atentie, e altceva decat cifra octanica!), masina e "puturoasa", "lenesa"; dupa o alimentare cu combustibil mai bun, isi revine "miraculos"); de asemeni exista si o doza de subiectivism in aprecierea noastra. Imi amintesc ca dupa o "revizie", cu reglat jocurile culbutorilor, inlocuit sau cel putin reglat bujii, platina si avans, inlocuit filtru de aer si curatat si reglat carburator, parca era alta masina, mai sprintena...
Bafta!!
PS Nu cred ca e cazul acum, dar altadata, folosind o benzina cu cifra octanica redusa (sub 88-90) detonatiile (favorizate de temperaturile ridicate) se auzeau ca un "tacanit", maxim la apasarea "adanca" a acceleratiei, mai ales la turatii mici...
Idem.

This post has been edited by gti98: 26 Jul 2007, 21:31


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 19:37
Forum Renault