Problema semnalizare
![]() ![]() ![]() |
Problema semnalizare
quinn |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 2 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300
berlina
1973
|
|||
floryyn |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
Schemele electrice la Dacia 1300 pana in 1973 si dupa 1973 pentru nou venitul forumist quinn si o intrebare pentru veterani...pe care o pun aici ca sa nu mai deschid un nou topic.
Deci, dupa 2 zile de ploaie torentiala, m-am trezit cu urmatoarea problema la lumini: semnalizarea pe stanga cand merge, cand nu merge; cand merge, becul stanga spate abia palpaie, si se inroseste usor si filamentul de la becul de pozitie stanga; daca aprind pozitiile becul de semnalizare se stinge de tot in schimb palpaie pozitia pe stanga ![]() This post has been edited by floryyn: 3 Aug 2007, 18:04 Attached thumbnail(s) Dacia_schema_electrica1.gif ( Size: 659.28k ) Number of downloads: 212 Dacia_schema_electrica2.gif ( Size: 569.49k ) Number of downloads: 204 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
ceaki |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
s-ar putea sa ai siguranta arsa sau vre-un fir iesit de la contactul de avarii. treaba cu semnalizarea care abia merge si se aprinde si pozitia e problema de masa. becul de semnalizare nu face masa si asa el face masa prin becul de pozitie. trage-i o masa de undeva de pe caroserie si sa vezi ca o sa mearga.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
quinn |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 2 August 07 ![]() |
Va multumesc pt raspuns dar
1.In aceste scheme nu gasesc comutatorul de avarii prin care se alimenteaza cu + releul de semnalizare. 2. Sigurantele-s ok adica exista continuitate pe suportii metalici ai sig. Am specificat ca papucii-s conectati pe avarii. |
--------------------
Dacia 1300
berlina
1973
|
|
tibip |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
releul tau de semnalizare pare bun. Pe mod de avarii primeste plus direct de pe plusul general, prin comutatorul de avarii. Pe semnalizare normala, primeste plus de dupa contact. Verifica sa ai plus pe el, cu motorul pornit. Daca nu ai, e normal sa nu-ti mearga semnalizarea.
a, am uitat: la daciile din anii 72-73 este o siguranta dedicata pt protectia releului de semnalizare, e bagat undeva sub bord. Pun pariu ca siguranta aia l-ai ars din greseala cu ceva scurtcircuit... This post has been edited by tibip: 3 Aug 2007, 22:34 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
floryyn |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
QUOTE(ceaki @ 3 Aug 2007, 18:11) s-ar putea sa ai siguranta arsa sau vre-un fir iesit de la contactul de avarii. treaba cu semnalizarea care abia merge si se aprinde si pozitia e problema de masa. becul de semnalizare nu face masa si asa el face masa prin becul de pozitie. trage-i o masa de undeva de pe caroserie si sa vezi ca o sa mearga. Ceaki, multam de sfat, asa a fost, intr-adevar. Surubul care fixeaza lamela aia care face masa, era ruginit, masa ioc! Dupa ce m-am chinuit o ora sa-l desfac, am dat cu smirghel, pus surub si piulita noi, montat si merge brici ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
quinn |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 2 August 07 ![]() |
Mersi Tibip cam asa e cum ai zis tu ,deocamdata am tras un strap de pe plusul avariilor si am acum semnalizare si fara contact.
Am vrut sa leg un semnalizator electr., a mers initial dar ulterrior a refuzat sa mai functioneze.Ce inseamna R si C de pe releu? Oricum am o schema de semnalizator electronic cu mosfet pe care vreau sa o construiesc. Nu poti sa-mi indici mai precis locul acela cu siguranta? |
--------------------
Dacia 1300
berlina
1973
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
butonul de avarie este cam asa buton_avarie.JPG ( Size: 35.96k )
Number of downloads: 230
la cele vechi semnalizarea era printr-un releu cu bimetal la cele noi sint electronice pinii la cele doua sint asezati la fel singura diferenta este ca daca inlocuiesti unul cu bimetal cu unul electronic trebuie tras un fir de minus de la releu la masa This post has been edited by bygy007: 4 Aug 2007, 22:28 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am si eu o problema cu semnalizarea .Nu merge de loc .Am verificat firele care vin la releu si sunt cam asa : 1 - verde vine de la maneta semnalizare 2 - maro (cred) vine de pe instalatie - e un manuchi mare 3 - vine de la grila de alimenare cu + dupa contact Am alimentat releul cum e pe schema lui .E releu cu masa pe caroserie (vechi) . (+) de dupa contact e pus pe piciorul (49) al releului .Pe cel de-al doilea picior (49) am pus firul de pe instalatie si pe , piciorul © am pus firul verde. Cand pun contactul nu se aude nimic , nu palpaie nimic .Am pozitii pe spate si fata. Masina e din '73 si nu are masa de pe instalatie .La becuri nu vin decat fire alimentate (+) .Cand dau semnal cu , contactul pus nu am curent pe instalatie la becurile de semnalizare . Nu inteleg de ce .E posibil sa fie defecta maneta de semnalizare ? Initial acel fir verde de la maneta era scos din releu . Nu inteleg de ce . Cum pot sa fac o verificare amanuntita ? Cum verific maneta ? Multumesc |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
ceaki |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
incearca sa atingi firul de plus cu cel verde. daca semnalizezi ar trebui sa ti se aprinda becurile de semnalizare si sa ramana aprinse continu. daca atingi plusul cu firul maro care vine la releu ar trebui sa ti se aprinda becul semnalizare din bord. incearca asa si daca ti se aprind becurile inseamna ca maneta e buna. vezi culorile care vin la releu daca is bune. pe 49 tre sa ai plus, pe 49a vine firul care merge la semnalizare, iar la c vine firul din bord.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#11
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
aveti mare grija releele sunt f slabe calitativ.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Multumesc pentru sfaturi .Am reusit sa fac semnalizarea .Tot nu m-am prins de ce nu mergea .Am verificat intai sigurantele .Dupa aceea am pus contact si am datsemnal dreapta si se auzea un tacanit .De aici ma rezolvat .Schimbat becuri , curatat rugina la contactele becului si schimbat releu (cand se aprindea cand nu se aprindea martorul din bord , tacanitul era constant nu sacadat ) .In sfarsit am rezolvat .Masina e din '73 si vreau sa o duc la tara sa-i fac motorul si ambreiajul tractat si nu am buton avarii .Avand in vedere ca vreau sa plec noaptea e foarte util .Am citit o groaza de topicuri si nu m-am prins .Toti se leaga de butonul de avarii .Dar pana la el ? Cum se trag firele si de unde pana la buton . In topic-uri totul se reduce la a monta firele deja trase la buton . Eu nu am ajuns acolo. Cum interconectez releul de semnalizare cu butonul .Ce fac cu firul verde de la releu care duce la maneta semnalizare ? Ramane pe loc si se jongleaza doar cu alimentarea releului si marorul bord ? De unde iau firele semnal stanga-dreapta ? E instalatie deja facuta sau se adapteaza ? Situatia e urgenta ca vreau sa plec w/e si timpul e scurt .Lucrez pana pe la 19.30 . Trebuie sa stiu exact ce si cum sa fac . Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
ceaki |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
fa cum iti spun eu si atunci o sa ai avarie cat sa duci masina la tara. iei un fir si faci legatura intre semnalizarea stanga si cea dreapta. cel mai bine faci legatura la semnalizarile de pe spate in portbagaj. dupa aceasta semnalizezi stanga sau dreapta iar tie iti vor merge oricum toate patru becurile de semnalizare. cam asta ar fi pe moment solutia cea mai rapida, zic eu
![]() 19 Aug 2007, 19:25: asa nu mai ai nevoie de buton de avarii, insa atentie ca nu o sa ai semnalizare separata atata timp cat e legat firul intre semnalizarea din stanga si cea din dreapta. This post has been edited by ceaki: 19 Aug 2007, 18:25 |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
Bullix |
![]()
Post
#14
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
COMUTATORUL DE AVARII e cea mai mare panarama de componenta electrica pe care o are Dacia. Si e principala sursa de probleme de semnalizare, motiv pentru care multa lume isi arunca releele la gunoi si constata ca nici cu cele noi nu s-a rezolvat problema.
Rezolvare: scoti comutatorul, il demontezi si IL SPELI! Exact asa cum se-aude, IL SPELI! Cu ce vrei tu, doar in acid sulfuric sau clorura ferica sa nu-l bagi, ca are contactele din cupru ![]() PS: poti sa te duci la magazin si sa cumperi unul nou. E vreo 5 lei. Stii ce poti sa faci cu el? Sa-l arunci la WC si sa tragi apa. Valabil si pentru comutatorul de stergatoare. |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
quinn |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 2 August 07 ![]() |
Mare dreptate ai Bullix cu comutatorul de stergatoare ,tragi de el pana iese
din locas si tot nu comuta.L-am spalat cu alcool,spray contact ,ulei si ....sufletul lui Aram Iancu. |
--------------------
Dacia 1300
berlina
1973
|
|
Bullix |
![]()
Post
#16
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Comutatorul de stergatoare are o problema de fabricatie, in ultimele loturi care s-au scos: ori il inchizi si ramane pornit, ori face scurt direct si-ti iese fum din el, ori pur si simplu se rupe un chitibus nenorocit din plastic si nu mai muta lamelele de contact din interior cum trebuie. Asta doar din cauza ca RESORTUL ESTE PREA PUTERNIC si atunci miscarea lui e prea rigida si, de aici, predispozitia de a se rupe acel chitibus foarte usor.
Sunt variante: prinse cu nituri si prinse cu suruburi. Daca ai noroc si gasesti unul cu suruburi, pui mana frumos, il desfaci, scoti arcul acela si ii tai exact o spira din totalul sau. Dupa ce-l remontezi, vei vedea ca e mult mai moale si va tine mai mult si va functiona mai bine. Si mai costa si 8 lei dupa ce ca e facut din bataie de joc. This post has been edited by Bullix: 21 Aug 2007, 08:51 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:57 |