Imbunatatire sistem de frana, Achizitie de noi discuri..
![]() ![]() ![]() |
Imbunatatire sistem de frana, Achizitie de noi discuri..
sonycu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|||
nh1980ro |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cauta pe la sectiunea Solenza ca exista niste topicuri cu placute de frana mai bune si discuri mai bune. Concluzia era ca-s cam scumpe si daca cele de origine sunt bune, de ce sa te legi la cap?
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca esti in stare sa mergi cum trebuie cu masina nu ai nevoie de alt sistem de franare , cel de origine fiind suficient . Invata sa folosesti frana de motor si sa stii cum sa racesti placutele de frana si mai ales cum se pune frana in anumite situatii . Eu am 52.000 km si nu am schimbat nimic la sistemul de franare si totul este ok . Solenza are un sistem de franare destul de eficient pentru greutatea si performantele ei , deci daca il faci ca nou iti va merge f bine si nu trebuie sa dai bani pe piese "performante | ca sa ai un sistem de franare acceptabil .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
salutare
va multumesc pentru posturi.. insist insa cu montarea unor discuri de frana mai performante si a unor placute mai bune deasemenea.. un link, o adresa, un numar de telefon e tot ce va rog sa imi dati daca sunteti un cunostiinta de cauza.. cu stima, cristi ps. am cautat pe forum discutii despre discuri, placute dar nimic concret asa cum am mai spus.. |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
jake |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 24 May 04 ![]() |
E greu de gasit ce cauti tu.
Cea mai "cool" solutie ar fi niste discuri - de la un alt tip de Renault - pe diametru mai mare , de ex 280 , asta implicind si alte etriere de preferat cu 2 pistonase, alte placute, si cea mai mare problema suportii de etrier care nu am nici o idee cine i-ar putea face. Ca de gata fii 99% convins ca nu-i gasesti, la asa o masina de renume modial - nu-i mai dam numele . Omologarea, alta discutie...care nu stiu cine ti-o da. E vorba de frina, nu te joci cu viata ta si a celor dimprejur cu suporti de etrier facuti de "Jijel" de la lacatuserie, nu ? |
--------------------
Corolla 2.0 DTD
- B-0xxxxx
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(jake @ 16 Aug 2007, 09:37) E greu de gasit ce cauti tu. Cea mai "cool" solutie ar fi niste discuri - de la un alt tip de Renault - pe diametru mai mare , de ex 280 , asta implicind si alte etriere de preferat cu 2 pistonase, alte placute, si cea mai mare problema suportii de etrier care nu am nici o idee cine i-ar putea face. Ca de gata fii 99% convins ca nu-i gasesti, la asa o masina de renume modial - nu-i mai dam numele . Omologarea, alta discutie...care nu stiu cine ti-o da. E vorba de frina, nu te joci cu viata ta si a celor dimprejur cu suporti de etrier facuti de "Jijel" de la lacatuserie, nu ? ai perfecta dreptate.. nu ma joc nici cu viata mea nici cu viata celorlalti participanti la trafic.. cu omologarea am scris in primul post.. o voi discuta cand se va ajunge acolo.. datorita faptului ca trebuie sa schimb discurile ma gandeam la ceva mai bun, mai calitativ.. bafta cristi |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu zic sa pui discuri si placute originale si sa-ti iei niste cauciucuri mai bune decat Matador, daca tot vrei o imbunatatire.(ceva MIchelin, Pirelli si ce-o mai fi).
Atat timp cat frana reuseste sa-ti blocheze rotile la viteza de peste 100km/h, nu acolo e problema, ci la cauciucuri care trebuie sa aiba aderenta mare. Degeaba ai discuri de racing, daca pui cauciucuri Montana. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Desi nu incurajez franarea cu blocare de roti la peste 100km/h (referire la postul lui nh1980ro - mai bine incerci sa ocolesti / eviti altcumva obstacolul), sa stii ca totusi punctul slab al franarii, de departe, raman cauciucurile...cele stock sunt totusi cele mai ieftine ( evident , si cele mai proaste) care se pot gasi pe la furnizori...vezi mai bine pe topicul de cauciucuri , si alte opinii...Un set de placute +discuri mai bune + omologarea , in mod sigur te va costa mai mult decat cauciucurile cele mai bune pe care le poti monta pe masina asta!
|
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu am dat exemplul cu blocarea la peste 100km/h (pe asfalt uscat) pentru eficienta sistemului de franare si nu pentru a fi aplicat in practica ..
![]() ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 16 Aug 2007, 11:09) Eu zic sa pui discuri si placute originale si sa-ti iei niste cauciucuri mai bune decat Matador, daca tot vrei o imbunatatire.(ceva MIchelin, Pirelli si ce-o mai fi). Atat timp cat frana reuseste sa-ti blocheze rotile la viteza de peste 100km/h, nu acolo e problema, ci la cauciucuri care trebuie sa aiba aderenta mare. Degeaba ai discuri de racing, daca pui cauciucuri Montana. QUOTE(bolek_bolek @ 16 Aug 2007, 11:19) Desi nu incurajez franarea cu blocare de roti la peste 100km/h (referire la postul lui nh1980ro - mai bine incerci sa ocolesti / eviti altcumva obstacolul), sa stii ca totusi punctul slab al franarii, de departe, raman cauciucurile...cele stock sunt totusi cele mai ieftine ( evident , si cele mai proaste) care se pot gasi pe la furnizori...vezi mai bine pe topicul de cauciucuri , si alte opinii...Un set de placute +discuri mai bune + omologarea , in mod sigur te va costa mai mult decat cauciucurile cele mai bune pe care le poti monta pe masina asta! salutare multumesc pentru reply-uri.. bun, din aceasta cauza am deschis si topicul.. sa primesc niste sfaturi de la oameni cu mai multa experienta decat mine.. nimeni nu s-a nascut invatat.. ok atunci, prin urmare voi urma sfatul vostru si voi achizitiona niste pneuri mai performante decat cele kormanoran care sunt pe masina acum.. ce imi recomandati?? mentionez ca dimensiunile din talon sunt 165/60/r14.. gasesc un cauciuc bun la marimea asta? bafta cristi |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
cris.g |
![]()
Post
#11
|
Member Group: Members Posts: 37 Joined: 8 May 07 ![]() |
Dimensiunile din talon sunt 165/65/R14.
Cat despre ce fel de cauciucuri... http://www.daciaclub.ro/Despre-cauciucuri-t1340.html PS: Daca mai era nevoie de inca o parere, subscriu la cele de mai sus, Slz are un sistem de franare destul de eficient, punctul slab fiind cauciucurile. This post has been edited by cris.g: 17 Aug 2007, 09:02 |
--------------------
VW / Peugeot
Golf 7 / 207
GTI / 1.4 HDI Ex - Solenza Scala
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cris.g @ 17 Aug 2007, 08:59) Dimensiunile din talon sunt 165/65/R14. Cat despre ce fel de cauciucuri... http://www.daciaclub.ro/Despre-cauciucuri-t1340.html PS: Daca mai era nevoie de inca o parere, subscriu la cele de mai sus, Slz are un sistem de franare destul de eficient, punctul slab fiind cauciucurile. ai dreptate: 165/65/r14.. am gresit din neatentie.. prin urmare ma voi concentra asupra anvelopelor.. multumesc pentru post cu stima, cristi |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
mark`` |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Daca tot suntem la capitolul imbunatatirea sistemului de franare, am si eu o intrebare pt voi: Daca mergeti sa zicem cu 60 km/h si franati brusc, adica apasati pe pedala pana in fund (pana la maxim) cum va franeaza masina? Eu daca apas la maxim imi franeaza foarte bine dar nu fluiera rotile, in sensul ca nu reusesc s-o fac sa franeze asa brusc, se opreste treptat de parca as avea ABS vezi doamne! Nu stiu de ce, asa fac toate sau trebuie sa si franeze brusc cu fluieraturi?
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#14
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mark`` @ 17 Aug 2007, 18:57) Daca tot suntem la capitolul imbunatatirea sistemului de franare, am si eu o intrebare pt voi: Daca mergeti sa zicem cu 60 km/h si franati brusc, adica apasati pe pedala pana in fund (pana la maxim) cum va franeaza masina? Eu daca apas la maxim imi franeaza foarte bine dar nu fluiera rotile, in sensul ca nu reusesc s-o fac sa franeze asa brusc, se opreste treptat de parca as avea ABS vezi doamne! Nu stiu de ce, asa fac toate sau trebuie sa si franeze brusc cu fluieraturi? daca apas la 60 km/h brusc pe frana mi se blocheaza rotile desigur.. nu am retinut fluieraturi de nici un fel !! nu e neaparat grav ca mi se blocheaza rotile numai ca am pneuri foarte proaste si sunt ca pe gheata cu ele chiar daca carosabilul este OK.. bafta cristi |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
QUOTE(mark`` @ 17 Aug 2007, 19:57) Daca tot suntem la capitolul imbunatatirea sistemului de franare, am si eu o intrebare pt voi: Daca mergeti sa zicem cu 60 km/h si franati brusc, adica apasati pe pedala pana in fund (pana la maxim) cum va franeaza masina? Eu daca apas la maxim imi franeaza foarte bine dar nu fluiera rotile, in sensul ca nu reusesc s-o fac sa franeze asa brusc, se opreste treptat de parca as avea ABS vezi doamne! Nu stiu de ce, asa fac toate sau trebuie sa si franeze brusc cu fluieraturi? Daca prin fluieraturi intelegi blocarea rotilor si scartaitul specific, atunci da ar trebui sa fluiere. Mergi in service sa-ti mai aeriseasca franele si sa-ti regleze bine sabotii. Oricum ca sa scartaie tre sa apesi brusc pe pedala, dar cand faci teste de genul asta ai grija sa nu fie careva in spatele tau si sa te loveasca. Pentru siguranta poti merge sa faci un test de frane (e cateva 10 de RON, dar macar stai linistit ca e totul in regula). Solenza are cursa pedalei de frana ceva mai lunga si poti sa dozezi destul de bine forta de franare, poate d-aia nu reusesti sa blochezi rotile. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
mark`` |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Ai dreptate, nu cred ca pana acum am apasat cat m-au tinut picioarele pe pedala dar am s-o fac sa fiu sigur.
![]() |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#17
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mark`` @ 18 Aug 2007, 13:16) Ai dreptate, nu cred ca pana acum am apasat cat m-au tinut picioarele pe pedala dar am s-o fac sa fiu sigur. ![]() nu este insa recomadat sa ti se blocheze rotile.. tocmai din acest motiv a aparut ABS-ul !! daca poti frana din timp fara sa le blochezi este perfect pentru ca: 1. nu rupi aderenta cu partea carosabila 2. protejezi pneurile (pentru ca daca le blochezi si fac scaaaarrtttt lasi cauciucul pe sosea daca intelegi ce spun) numai bine cristi |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
mark`` |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Eu va inteleg si stiu ce spuneti dar mi-e frica sa nu patesc ceva daca sunt nevoit sa franez brusc si rotile mele nu se blocheaza reducand distanta de franare fata de acum cand (cred) incetineste bine ce-i drept dar nu blocheaza!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este ca in momentul in care apesi brusc puternic pe frana , rotile TREBUIE sa se blocheze ! Faptul ca ar fi ideal sa NU se blocheze este alta treaba ! Acum trebuie stiut faptul ca Solenza nu are ABS si puterea de franare trebuie sa fie dozata corect de sofer si astfel toata grija ca pneul sa nu rupa aderenta cu suprafata de contact ( asfaltul) cade pe "piciorul" soferului .
Acum cred ca ar trebui sa ne aducem aminte urmatoarele : 1. daca punem discuri performante si restul ramane la fel , placutele se tocesc mult mai usor pentru ca discurile sunt mai tari si nu reactioneaza ca cele stock . 2. daca punem placute performante si discurile raman stock , acestea vor fi uzate mult mai usor de catre placute , acestea "mancand" din discuri mult mai mult decat in cazul stock . 3. daca punem si placute si discuri performante ajungem la problema ca rotile se blocheaza imediat , sistemul de franare este f performant , dar inutil , deoarece rotile fiind blocate masina reactioneaza ca o sanie , singura frecare fiind cea de tocire dintre anvelopa si asfalt . 4. daca se folosesc consumabilele de origine sau cel putin egale ca performanta cu ele , se face aerisirea si intretinerea sistemului de franare corespunzator si acesta este capabil sa blocheze rotile , atunci singura componenta care trebuie schimbata este suprafata de contact si anume anvelopa ! Deci : faceti-va aerisirea , schibati lichidul de frana la maxim 2 ani , faceti proba si daca la o franare mai puternica rotile se blocheaza egal e totul ok si nu mai aveti de schimbat decat calitatea cauciucurilor ! Vreti sa franeze si mai bine ? Asigurati-le o RACIRE corespunzatoare ! Randamentul franarii scade F mult daca temperatura placutelor si a discurilor este ridicata ! Apoi invatati sa puneti frana , invatati sa le acordati perioade de racire si totul va merge bine ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#20
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 19 Aug 2007, 14:55) Parerea mea este ca in momentul in care apesi brusc puternic pe frana , rotile TREBUIE sa se blocheze ! Faptul ca ar fi ideal sa NU se blocheze este alta treaba ! Acum trebuie stiut faptul ca Solenza nu are ABS si puterea de franare trebuie sa fie dozata corect de sofer si astfel toata grija ca pneul sa nu rupa aderenta cu suprafata de contact ( asfaltul) cade pe "piciorul" soferului . Acum cred ca ar trebui sa ne aducem aminte urmatoarele : 1. daca punem discuri performante si restul ramane la fel , placutele se tocesc mult mai usor pentru ca discurile sunt mai tari si nu reactioneaza ca cele stock . 2. daca punem placute performante si discurile raman stock , acestea vor fi uzate mult mai usor de catre placute , acestea "mancand" din discuri mult mai mult decat in cazul stock . 3. daca punem si placute si discuri performante ajungem la problema ca rotile se blocheaza imediat , sistemul de franare este f performant , dar inutil , deoarece rotile fiind blocate masina reactioneaza ca o sanie , singura frecare fiind cea de tocire dintre anvelopa si asfalt . 4. daca se folosesc consumabilele de origine sau cel putin egale ca performanta cu ele , se face aerisirea si intretinerea sistemului de franare corespunzator si acesta este capabil sa blocheze rotile , atunci singura componenta care trebuie schimbata este suprafata de contact si anume anvelopa ! Deci : faceti-va aerisirea , schibati lichidul de frana la maxim 2 ani , faceti proba si daca la o franare mai puternica rotile se blocheaza egal e totul ok si nu mai aveti de schimbat decat calitatea cauciucurilor ! Vreti sa franeze si mai bine ? Asigurati-le o RACIRE corespunzatoare ! Randamentul franarii scade F mult daca temperatura placutelor si a discurilor este ridicata ! Apoi invatati sa puneti frana , invatati sa le acordati perioade de racire si totul va merge bine ! sunt intru-totul de acord cu tine.. ai uitat insa sa mentionezi si cred eu ca este un aspect destul de important ca in cazul in care se pune o frana brusca si rotile se blocheaza persoana in cauza sa fie foarte atenta cu volanul.. ce vreau sa spun mai exact este sa nu se lase pe el deloc.. pentru ca daca te lasi putin stanga sau dreapta masina va devia de la traseu daca ma pot exprima asa.. deci cand puneti frana, orice fel de frana (dar in special atunci cand blocati rotile) strangeti de volan bine si incercati sa il tineti drept !! conteaza foarte mult deasemenea ca si rotile (toate 4) sa fie pe aceeasi suprafata de rulare.. pentru ca daca cu partea stanga mergi pe carosabil in conditii optime de rulare/franare dar cu partea dreapta aproape de sant (implicit prin nisip/iarba) masina nu va frana eficient.. mai ales daca ajungi sa si blochezi rotile !! so watch out guys !! cu stima, cristi |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
mark`` |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
sefule tin sa te contrazic la franarea asta unde spuneai ca daca franezi brusc trebuie sa ti volanul drept. Ei bine am vesti pt tine, poti sa franezi de la 100km/h brusc si sa tragi de volan cum vrei tu ca masina la frana brusca nu mai vireaza nici 1 milimetru, te duce tot inainte. pe cand la ABS e alta treaba. acolo poti frana brusc si sa mai si virezi pt ca abs-u nu iti blocheaza rotile asta fiind rolul lui. deci faza cu viratu` nu e chiar asa, depinde de ce vorbesti!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
klaus |
![]()
Post
#22
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ma intreb citind pe aici de ce or fi inventat astia din industria auto ABS-ul, daca si cu rotile blocate si cu ele libere masina raspunde la comenzi de directie.
Cred ca nu aveau ce face si pe ce mai lua niste bani de la soferii creduli. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mark`` |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
klaus vrei sa zici ca masina raspunde la comenzi cand franezi brusc si se blocheaza rotile iar acea masina nu are ABS?
Ca poate am inteles eu gresit. This post has been edited by mark``: 21 Aug 2007, 21:42 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
b64chr |
![]()
Post
#24
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Am vaga impresie ca lumea nu intelege ce inseamna si la ce ajuta un sistem de franare performant. Orice sistem de franare, cat de prost ar fi, poate bloca rotile la o franare. Repet, la o franare. Problema apare cand e nevoie de multe franari repetate des. De aceea se recomanda frana de motor la coborarea serpentinelor si tot de aceea, masinile de competitie au sisteme de franare mai performante.
E vorba aici de disiparea caldurii in primul rand, energia cinetica pierduta prin franare se transforma in caldura, care trebuie disipata, altfel scade dramatic eficienta franarii. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci este vorba despre sistem de franre eficient si nu despre pastrarea directiei de mers , desi sunt legate bineanteles .
Daca masina nu are greutate , atunci , daca se apasa brusc si tare frana se blocheaza numai rotile din fata , pentru ca la cele din spate actioneaza repartitorul , care are rol de scadere a fortei de franre pe puntea spate in functie de greutatea masinii . Daca mergi si tragi de frana de mana brusc pierzi controlul masinii , fiind ca pe gheata , deci in momentul franarii este bine ca frana spate sa functioneze , dar sa nu se blocheze complet rotile din spate , altfel cum iei putin volan in timpul franarii te intorci sau te pui de-a curmezisul . Oare cerculetele cum se fac ? ![]() Daca masina are greutate pe puntea spate , repartitorul lasa pana la 40$ din forta totala de franare a masini pe puntea spate , altfel reduce acea forta de franare pe la 20-30% , restul fiind distribuita pe fata . Mark parerea mea este ca , daca doar rotile fata sunt blocate , iar cele din spate inca se misca masina mai are directie , dar daca sunt blocate si cele din spate ... se comporta ca o sanie , intorcandu-se spre partea unde este mai multa greutate si implicit o frecare cu asfaltul mai mare . CU ABS poti sa iei curbele linistit si daca apesi puternic daca suprafata de contact cu solul este curata ! Masina are tendinta de a iesi din curba , dar daca rotile nu se blocheaza , fiind deblocate de ABS , ea incearca sa mentina directia volanului ,fiind influentata puternic doar de forta centrifuga , iar daca ai avea si ESP si-ar regla singura franarea pe fiecare roata , astfel incat traiectoria masinii sa fie aceeasi cu cea a volanului ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#26
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mark`` @ 21 Aug 2007, 16:59) sefule tin sa te contrazic la franarea asta unde spuneai ca daca franezi brusc trebuie sa ti volanul drept. Ei bine am vesti pt tine, poti sa franezi de la 100km/h brusc si sa tragi de volan cum vrei tu ca masina la frana brusca nu mai vireaza nici 1 milimetru, te duce tot inainte. pe cand la ABS e alta treaba. acolo poti frana brusc si sa mai si virezi pt ca abs-u nu iti blocheaza rotile asta fiind rolul lui. deci faza cu viratu` nu e chiar asa, depinde de ce vorbesti! hey man termina cu "sefule" ca nu sunt gipsy.. ok? si ia incearca tu frumos sa mergi cu 100 km/h, sa pui frana brusca ca sa ajungi sa blochezi rotile si apoi trage de volan cu putere.. o sa te vedem la protv la stirile de la ora 17.00.. nu te cunosc si prin urmare nu voi spune ca esti neexperimentat desi asta reiese din postul tau.. ti-o spun eu care am totusi ceva km la activ si am trecut mai prin toate situatiile posibile: evitarea unei carute nesemnalizate corespunzator pe drum national, evitarea unui biciclist care era beat cred, frana brusca de la peste 100km/h, frana brusca la 35 km/h in oras in fata trecerii de pietoni deoarece domnisoara nu s-a asigurat absolut deloc si s-a angajat pur si simplu sa traverseze ca ea atat a vazut cu ochisorii ei: "trecerea", evitare de coleziune din cauza unor "destepti" care faceau depasiri la limita etc etc.. mai gandeste-te la afirmatiile pe care le faci.. bafta This post has been edited by sonycu: 22 Aug 2007, 08:43 |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
klaus |
![]()
Post
#27
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si totusi care e situatia cand cu rotile blocate si tragi de volan o ia in directia volanului? cea cu atingerea firava si discreta de la
QUOTE(sonycu @ 20 Aug 2007, 08:47) in cazul in care se pune o frana brusca si rotile se blocheaza persoana in cauza sa fie foarte atenta cu volanul.. [...]pentru ca daca te lasi putin stanga sau dreapta masina va devia de la traseu daca ma pot exprima asa.. sau cea violenta: QUOTE(sonycu @ 22 Aug 2007, 09:21) si ia incearca tu frumos sa mergi cu 100 km/h, sa pui frana brusca ca sa ajungi la blochezi rotile si apoi trage tu de volan cu putere.. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#28
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
deci domnule klaus.. observ ca ai inceput sa ai o "pasiune" pentru mine..
nici o problema.. domnul mark afirma ca daca el pune frana brusca (implicit se blocheaza rotile) la 100 km/h masina va rula in continuare drept chiar daca el trage de volan stanga/dreapta.. acest lucru a fost contrazis de mine.. daca ajungi la acel "pas" de blochezi rotile si tragi de volan (mai delicat sau mai dur), indiferent de viteza, masina va schimba traiectoria.. este cu totul alt aspect faptul ca nu se va intoarce la 180 de grade sau ca nu va vira brusc la 90 de grade.. totul depinde si de forta pe care o aplici volanului in acel moment.. aceasta este opinia mea pe care o exprim din experienta proprie.. te rog klaus da-mi "replica".. astept cu nerabdare bafta This post has been edited by sonycu: 22 Aug 2007, 09:29 |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
klaus |
![]()
Post
#29
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Blocarea rotilor are efecte diferentiate, asa cum a subliniat mai sus si marius80_eugen.
Daca se blocheaza toate cele 4 roti, autovehiculul are tendinta de a se aseza transversal pe drum, din cauza diferentei de aderenta a solului fata de fiecare roata inainte de blocare (o roata cu aderenta mai mare arte tendinta de a "trage" autoturismul spre partea ei), iar capacitatea de a directa autovehiculul tinde asimptotic spre zero atata timp cat rotile sunt blocate. In cazul in care se blocheaza doar rotile fata, directia devine inoperanta. La momentul blocarii rotilor, fortele de aderenta transversale sunt, sau sunt foarte apropiate de, zero. Fortele de aderenta care raman "in picioare" sunt cele longitudinale (in lungul axului autovehicului). Ca autovehiculul sa o ia acana, trebuie ca fortele de aderenta transversale sa fie suficient de mari ca, prin compunerea cu fortele de aderenta longitudinale, sa dea o noua directie de deplasare a autoturismului. Problema este ca, fiind foarte mici fortele transversale, directia e data doar de fortele longitudinale. Lipsa fortelor de aderenta transversale mai indica si un alt lucru: cresterea riscului de derapaj lateral. Care iarasi nu poate fi controlat de volan atata timp cat rotile sunt blocate. Pe scurt, cu rotile fata blocate, din cauza lipsei fortei de aderenta transversale pe roti, directia este inoperanta. Masina o ia in functie de alte forte de aderenta care actioneaza asupra rotilor, dar care nu pot fi controlate de directie in mod voluntar. Asta e motivul pentru care s-a inventat ABS-ul. La treaba cu blocarea rotilor spate cu frana de mana, dinamica e alta, caci rotile fata nu-si pierd total aderenta si nici nu-s blocate. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#30
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
ok.. o explicatie pe cat de detaliata pe atat de simpla..
no comment.. bafta nu e nevoie dragii mei moderatori sa imi scrieti in postul meu ideile voastre personale.. am vorbit cat se poate de calm si decent.. This post has been edited by sonycu: 23 Aug 2007, 08:17 |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th June 2025 - 16:54 |