rezistenta motor, motor
![]() ![]() ![]() |
rezistenta motor, motor
scc_ghost |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 3 September 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
berlina
an 1999, verisunea 1310 L
|
|||
dyogenes |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Daca pornesti direct pe gaz, iti garantez eu ca nu te mai duce mult.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#3
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(scc_ghost @ 11 Sep 2007, 21:37) sal cam cate mii de km merge o dacia (motor) 1310L din 99, pe gaz? ma duce pana la 100.000km? asa ca idee! ca saraca nu a mai vazut benzina ... decat atunci knd da ninsoarea ... 10x 100.000 km iti merge un motor de dacie daca ai grija de el.......nu in mod normal....... |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
sinon |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 10 April 07 From: Campulung-Muscel, Braila ![]() |
Eu zic ca mai mult de 70 000 nu te tine.
|
--------------------
Renault
Megane Classic K4M
2002
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 11 Sep 2007, 22:42) De unde stii... ![]() Reductor-vaporizator Reductorul este un dispozitiv electro/pneumatic cu dublu control al presiunii, care permite reducerea si vaporizarea gazului lichid provenit din rezervor in asa fel incat asigura o alimentare stabila a motorului cu un flux de gaz adecvat diferitelor conditii de utilizare. Gazul provine din rezervor in stare lichida cu o presiune de 5-10 bar si se reduce in primul stadiu la 0,8-1,2 bar pentru majorat. Al doilea stadiu permite sa alimenteze in functie de depresiunea creata in galeria de aspiratie cantitatea adecvata de gaz." cat tine motorul? intrebarea are un raspuns greu de dat: depinde de modul de intretinere, utilizare dar si de calitatea executiei pieselor materialelor si a montajului lor precum si de alti factori mai minori. spre exemplu un set motor SETCAR e garantat 18 luni de functionare sau cam 50.000 km de functionare in conditiile in care a fost montat in service dacia autorizat RAR.... daca e montat bine eu zic ca ar trebuie sa ajunga in conditii normale de functionare (schimbat consumabile la timp, etc) la o perioada de 4-5 ani, cu o medie de 20.000 km pe an....altfel nu ar fi justificata economic investitia.... |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
adrianne |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
ce tot speriati oamenii ca gazul f**e motorul?!? am 40.000 pe gaz, masina are 80.000, si am luat, pe gaz, de 2 ori ITP-ul pe bune, maine il iau iar daca e nevoie, iar pana la 100.000 nu-mi fac griji. Trebuie sa ai grija de masina in mod normal si nu vor fi probleme. Nu mai vorbiti daca nu stiti!
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu am bine peste 100 000 km si merge OK, nu papa ulei, si are compresie in standarde. Sper sa mai tina pana in 200 000. Nu am gpl. Daca ai nu-ti fa iluzii sa treci de 70 000 in nici un caz.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
GTX |
![]()
Post
#8
|
![]() membru retras Group: Members Posts: 204 Joined: 20 June 06 ![]() |
eu am luato in 98 si am facut 114000 si am mai si bagat si benzina amestecata cu gasolina
![]() |
--------------------
Dacia
Opel Astra 2001
1998 berlina www.tuning-pe.net
|
|
Tossi |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sinon @ 12 Sep 2007, 09:47) Eu zic ca mai mult de 70 000 nu te tine. QUOTE(argon @ 14 Sep 2007, 08:05) Daca ai nu-ti fa iluzii sa treci de 70 000 in nici un caz. Eu unul nu mi-am facut iluzii dar am doar 68.000 km. Sa incep sa cumpar piese, ca intr-o luna ajung la 70.000 km ??? Concluzia mea e ca masina trece de aceasta valoare mirifica daca ai grija de ea, schimband consumabilele la timp. Un taximetrist de la mine din bloc a facut 140.000 pe gaz cu acelasi motor, doar cu o segmentare pe la 120.000 km; la 140.000 a dat-o la remat, dar motorul nu avea nimic... This post has been edited by b-45-wob: 15 Sep 2007, 13:05 |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
era vorba fara interventii, nu cu acelasi motor, segmentarea se numeste interventie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Tossi |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Dar o segmentare la 120.000 pe gaz e ceva, daca ne gandim ca sunt dacii care au avut parte de segmentare sau chiar set motor complet pana in 100.000 km.
|
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu mai duceti in eroare cu ce-ati auzit de la altii sau care sunt porniti total impotriva Daciei. Am mai spus-o (si-as vrea sa ma credeti ) ca pornirea pe gaz nu afecteaza motorul,si nici reductorul daca nu este turata nebuneste la pornire. Uitati-va la uleiul unui motor (dupa 5000) pe benzina sa vedeti ce culoare are , si vedeti si la unul pe gaz (nu numai la 5, ci si la 10 sau 15000, ca-i la fel de curat ca atunci cand l-ati pus) ca nu se inegreste, uzura cilindrilor va fi mai redusa, a lagarelor,a segmentilor. Pornirea pe benzina necesita soc tras, deci turatie ridicata, iar benzina fiind in exces, spala cilindrii de ulei, care sunt stransi datorita temperaturii scazute, si segmentii mananca si ei cat pot, acum pana nu se incalzeste, si benzina sa vina sub forma de vapori( la gaz vine de la inceput ) ca sa poti impinge socul si sa reduci turatia. Imaginati-va, cu socul tras, sa mai pleci si cu rotile scartaind... La gaz ralantiul se stabileste imediat dupa pornire ( la cine nu-i asa, nu-l are bine reglat ), gazul vine gaz, nu spala, nu are atatea tampenii in el ( tetraetil, MTBE, gome ), dovada culoarea uleiului si lipsa calaminei. Cat priveste reductorul-vaporizator,( ce-o fi ala plaman) , acesta va avea de suferit numai daca se va trage sacul la pornirea pe gaz, prin sifonarea talerelor membranei sau chiar spargerea ei, sau daca gazul in timpul rece, ingheata in zona membranei. Luati exemplul buteliei si a aragazului. La ochiuri vine lichid sau gaz? Are vr-un sistem de preincalzire ? Numai regulator.
Motorul poate sa te tina si dublu pe gaz, poate sa cada si la jumatatea parcursului (dar nu din cauza gazului). 30 Sep 2007, 12:14: Niste parcursuri orientative: This post has been edited by PH-06-BOA: 30 Sep 2007, 12:14 Attached thumbnail(s) S1030906.JPG ( Size: 810.29k ) Number of downloads: 170 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ala e normativ mai vechi; pe vremea aia se introdusese notiunea aia de economie de materiale iar acele distante poate erau valabile la un motor de masina particulara, nu dintr-un parc auto, mai ales daca pe masina aia se perindau n soferi.
Apoi, mai nou, ce zici de Tico? (personal stiu un tico la care 800.000 nu s-a schimbat setul. A rulat in regim mixt (taxi si personal) dar soferul a fost permanent prorpietarul. As zice ca acele parcursuri pot fi atinse la Dacia personala, functie de materialele folosite si de stilul de conducere/ingrijire. Unul care stie numai "apa, talpa si covrig" nu va atinge distantele alea. This post has been edited by diaconuliviu: 1 Oct 2007, 08:28 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
KTC |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Din mecanici auzite ... un motor tine in mod normal 80.000. Unul pe benzina ma refer.
Acum depinde si cat de vijelios mergi cu masina. |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Sa nu mai crezi ce zic mecanicii
![]() Un motor de Dacie cu un om ce conduce normal(nu batraneste si nu ca la raliu) + ulei ce se pune la masini(si nu porcaria aia de petrom sau Lubrifin care nu e buna nici la dat pe garduri) tine minim 150 000 km. Ca la condus batraneste tine si 200 000 km e alta poveste. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sumi_nos |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 237 Joined: 18 December 06 ![]() |
deci tata a avut dacia mea 15 ani pe taxi in bucurest si nu ia facut notoru in astia 15 ani decat de 3 ori si ultina dat a avut 7 ani de cand nu a mai facut motoru exceptand schimbat o data garnitura de chiuloasa
nu a schimbat mereu consumabilele la timp dar de obicei da le schimba si avea mare grija de masina in schimb eu iam facut motoru in 4 ani de 3 ori,prima dara sa spart un pisto la o frana de motor,a doua oara iam fiert motoru,si a 3 oara iam fiert motoru pana mergeam cu treapta 1 acceleratia calcata blana si sa oprit"motor calat"pana la racire cand sa racit o pornit dar nu era deloc in apele lui |
--------------------
dacia
1410 SPORT
1989
- AG-01-MVU
|
|
roland |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Am inteles cu greu ce ai spus in post, cred ca mai lipseau niste liniute, virgule, etc.
Dar, de curiozitate, de ce ai mers cu a I-a in blana pana ai calat motorul? Nu intra a II-a sau vroiai sa demonstrezi ceva? |
--------------------
.
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Un prieten a facut 100 000km cu o berlina pe gaz, cu injectie, si la 80 000 a schimbat chiulasa. E drept, din cand in cand o mai si alerag, dar punea ulei de calitate, schimbat la timp, bujii la fel, filtre, etc.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai ce sa spun, din moment ce am GPL normal ca sunt subiectiv dar cum nu ne impartim decat in 2 categorii (care au si care nu au) ii pot impartasi initiatorului topicului (mai ales ca am dacie carburatie dec. '98 inmatriculata ian. '99) urmatoarele:
- exista intr-adevar o pierdere de putere destul de importanta - dupa mine undeva la 15-20% din ce e pe benzina; - ai problema cu ocupatul spatiului in portbagaj de catre butelie - bine aici eu am reusit sa ma organizez si am facut truse mai mici de scule si de piese pe care le-am aruncat pe dupa butelie; - iarna trebuie sigur sa o pornesti pe benzina - mie unul nu imi porneste neam pe gaz nici nu am stat sa o omor pana porneste, mi-a zis nenea cu gazul sa o pornesc pe benzina iarna, m-am conformat; - aprindere foarte bine pusa la punct - cam trebuie aprindere electronica; eu am sistem electromagnetic in loc de platina si m-a costat 90 RON e custom made de un nenea electronist care a si montat a si reglat totul fain; - mie unul nu prea mai imi merge asa bine pe benzina - asta datorita faptului ca nu m-a mai ingrijit de curatirea si reglajul carburatorului; eu folosesc benzina numai cand o pornesc iarna, in rest din martie pana in octombrie vede numai gaz si in sculare si in culcare; - masina are 65.000 km rulati iar instalatia e montata de la km 37.000 (deci am aproape 30.000 pe gaz) nici multi nici putini; - motorul lucreaza foarte bine pe gaz, tine si ralanti-ul destul de jos pentru gaz dar cred ca asta se datoreaza mai ales aprinderii electronice; - am folosit de la inceput ulei de motor BP mineral (e cam 135.000 ROL litrul) asta mi-a fost recomandat de cineva si pana acum si-a facut treaba; - daca mergi pe gaz scoti uleiul mai curat la scimburile de ulei periodice ale motorului (bineinteles asta nu inseamna ca nu trebuie schimbat sau nu si-a pierdut proprietatile); In mod normal daca ingrijesti corect motorul cu uleiuri bune si la timp si consumabile tot ce e necesar ar trebuie sa treci de 100.000 km rulati ba chiar mai sus. Dupa cum am mai spus si cu alte ocazii multi dintre cei cu GPL confunda montarea instalatiei cu bataia de joc asupra motorului. Ca faci o economie la costul carburantului e una dar nu trebuie sa faci economie si la piese. Tocmai costul redus al carburantului iti ofera posibilitatea sa ingrijesti corect motorul, nu sa iti bati joc. This post has been edited by ionutctn: 19 Nov 2007, 16:27 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Tossi |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu cu masinutza din '97 am parcurs pana acum putin peste 38000 km pe GPL. Cand a data frigul am pornit-o numai pe benzina, exceptie de vreo 2-3 ori cand am ramas in pana prostului(lipsa benzina), fiind nevoit sa pornesc pe gaz.
Ma tot gandesc daca sa bag si eu o aprindere electronica, dar nu m-am decis si nici nu stiu de care sa cumpar, cu toate ca in tot acest interval am schimbat doar 2 seturi platina. Pana acum 2 luni am bagat preponderent gaz de la Crimbo, ulterior schimband si bag gaz de la o statie de vis a vis de liceul Decebal, acum este 1.64 ron si prin septembrie era 1.54 ron; ff multumit de calitatea gazului, dar nu si de unul dintre baietii de acolo care are un chef de munca ....... ![]() La schimbul de ulei am bagat, in ordine: Prista Supergas pana nu am mai gasit, dupa am trecut pe RO3 (doua schimburi)si din vara iar Prista Supergas, gasit chiar langa casa. P.S. motorul trage bine atat pe gaz cat si pe benzina, bineinteles ca se simte o diferenta pe care nu o pot cuantifica, benzina fiind ma vanjoasa. L.E. Acum am trecut de 70ooo km. ![]() This post has been edited by b-45-wob: 20 Nov 2007, 10:41 |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
niculescu |
![]()
Post
#21
|
Membru NATO Group: Members Posts: 56 Joined: 16 November 07 ![]() |
in cartea masinii se spune ca poate fi exploatata pana la 90000 km,io am dus-o pana la 125000 dar nu mai tinea mult....
|
--------------------
dacia
logan
2007/abs plus
- B 01 HHH
|
|
geopsi |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
mda, ce sa zic, la tata cel mai mult a tinut o masina aproape 60000 km(una 1300) iar asta cu care mai merg io acum(dacie din 99) la nici 40000 consuma 1l de ulei la 1000 km deci nu cred ca ma mai tine mult.asta este, daca era mai veche, o dadeam la operatiunea rabla si mai luam alta masina asa ori fiare vechi ori o tin de muzeu si ma plimb doar cu octavia...
deci daca pe benzina e cam praf acum, iti dai seama cum ar fi pe gaz... si de mers cel putin primii 35000 au fost de mers 25,40,55,90-100(treptele de viteza) fara carat cu ea sau alceva. daca te uiti la ea zici ca e noua, daca te uiti la motor... mai bine nu te uiti ![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
NokiaNokia |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 19 May 07 From: Bucuresti,Militari-Politehnica ![]() |
Taicamiu are o Dacia 1305 (papuc de 2 locuri) masina are GPL pe ea de noua, cand a cumparato avea 52.000 de kilometri si la 76.000 de kilometri a trebuit segmentat motorul ca manca ulei cam 1 litru la 1000 de kilometri si surpriza s-a gasit pistonul 3 spart intre segmentul 2 si el find spart si cel de ungere a cumparat piston si camasa si acuma motorul are 86.000 de kilometri si merge perfect.
This post has been edited by NokiaNokia: 5 Dec 2007, 20:22 |
--------------------
Fan Dacia
1300
L "nu trage domn' Semaca, sant eu, Lascarica prietenu lu matale"
|
|
SPORTivu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 308 Joined: 21 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am avut dacie pe gaz..si-am facut mai mult de 100.000. Bine, halea nitel ulei...dar nu mult. Depinde si de noroc, nu mai speriati omul
Am pornit direct pe gaz si Iarna..si n-am avut nici pe naiba, si pornea chiar admirabil (la o temp medie de -7-8 grade) This post has been edited by SPORTivu: 5 Dec 2007, 20:32 |
--------------------
Dacia
1300
1974 BMW E23 732i 1982
BMW E12 525A 1979 Aro 243 Militar 1979 |
|
adi_adyta |
![]()
Post
#25
|
![]() VINILURI IEFTINE Group: Members Posts: 50 Joined: 6 December 07 ![]() |
batranica mea are aproape 180000 si credeti-ma ca nu este umblat in motor
acum parca papa cam 300 de gr de ulei cam la 4000 de km. unca nu scoate fum si pe esapament miroasa a benzina. sa imi fac probleme? 7 Dec 2007, 16:02: apropo o evacuare din inox si un filtru sport , cam cata putere ii da? This post has been edited by adi_adyta: 7 Dec 2007, 15:02 |
--------------------
dacia
1300
1972
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
nu-i da
|
--------------------
x
y
2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 19:22 |