DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sistem Anti-Demaraj "Curent fals ?"

bogdan.dumitru
post 1 Nov 2004, 14:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




Salutti !

Sunt nou nout in bransa DSN-istilor si doritor de discutie cu oricare dintre "colegii de suferinta" ! Va salut pe toti si salut existenta acestui site care este de nota 10+ !!!

Am citit "din scoarta-n scoarta" cele fro 32 de pagini ale acestui forum si m-am gandit ca n-ar strica totusi sa scriu si eu care mi-e oful.

Am patit de cateva ori - absolut aleator - sa nu reusesc sa pornesc masina cu cheia cu telecomanda. Sistemul anti-demaraj pare a fi problema. La prima patanie, am mers frumusel pe jos acasa, am luat cheia 2 (pe care de atunci o port dupa mine pretutindeni) si am reusit sa fac instalatia sa umble.
Alta data, am incercat cu cheia 1, n-a pornit, am scos increzator cheia 2 (asta a doua nu are telecomanda ptr IC) si n-a pornit nici cu asta de prima data. Am lasat-o 'fro 2 minute si dupa aceasta binemeritata pauza, a plecat cu cheia 2. Dupa ce-si da drumul, porneste si cu prima cheie dar ma enerveaza ideea de nesiguranta !

Ceea ce cred ca e important de precizat - diferit fata de ce au spus cei ce au mai semnalat pe forum aceasta problema - este ca martorul antidemaraj functioneaza ca la carte. Se aprinde, sta o vreme aprins, se stinge frumos - nu l-am vazut niciodata palpaind amenintator - invitandu-te la o actiune decisa, insa in afara de demaror ... pauza ! Usile se deschid mereu, deci partea de inchidere centr a functionat mereu.

Am sunat la mine la Ploiesti la Poliserv si mi-a zis un nene cam morocanos rau ca ar putea fi nu stiu ce curent fals la volan ... zic 'nu stiu ce' pentru ca pur si simplu nu l-am auzit ca lumea si daca-i ceream sa repete cred ca ma strangea de gat prin telefon. Omu' amambil de altfel ... :-)

Alta precizare. Am un casetofon sony care are o telecomanda cu fir - venita cu tot cu aparatul, deci de firma, nu artizanala - montata taman pe partea dreapta, langa cheia de contact. Totusi ma gandesc ca daca era sa fie de la aia, nu pornea deloc si niciodata... nu stiu ce sa mai zic.
Intr-una din crizele de nepornire ale masinii am scos telecomanda de acolo sperand ca se va intampla ceva bun si ca voi descoperi ca asta e cauza. Ar fi fost super, dar nu era asa. Pana nu i-am dat cheia 2 n-a vrut si pace !


In concluzie, intrebarea principala este daca aveti cunostinta de ceva legat de "curent fals" la volan, si in general ce parere aveti ... scap de inlocuire, au ba ?


Succese maxime !
Bogdan


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 1 Nov 2004, 14:40
Post #2


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Din cate s-au scris pe aici, problema ta poate avea doua cauze:

1. ori cheia nr. 1 are un contact dezlipit pe placa din interior.... caz in care se poate rezolva prin identificare si lipire de catre un electronist (de exemplu la un centru de reparat telefoane mobile, capabil de lipituri foarte fine) ... ca sub-cauza, un defect similar ar putea fi la mufa UCE-decodor, adica masinaria care recunoaste cheia si transmite OK-ul la computerul de injectie.

ori,

2. (mai probabila, deoarece becul se stinge indicand recunoasterea cheii) sensorul de turatie, montat pe carterul ambreiajului cu doua suruburi.... acesta se murdareste si nu mai citeste corect turatia... informatiimai detaliate vei gasi in cadrul unor topicuri din sectiunea Probleme tehnice SN... foloseste functia de cautare a forumului...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 1 Nov 2004, 14:57
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




La mine era exact aceasi manifestare si a rezultat a fi "comunicare defectuoasa intre UCE injectie si UCE decodor". Rezolvare - refacerea lipiturilor mufei decodorului pe cablaj (de catre un electronist).


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Nov 2004, 14:57
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si eu as avea o impresie de senzorul de turatie...
SAu legatura dintre uce decodor si uce injectie


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.dumitru
post 1 Nov 2004, 15:04
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




pai in acest caz, o sa incep cu ce mi se pare mai simplu si anume senzorul de turatie. daca la prima vedere mi se pare murdar, il curat. daca nu mi se pare, trec la a doua vedere si tot il curat. Principiu : un curatat nu strica !!! ;-)
daca tot mai face figuri, trecem la partea cu comunicarea defectuoasa ...

merci mult de ajutor !!!


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.dumitru
post 1 Nov 2004, 15:09
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




Si inca ceva. Masina n-a dat niciodata in nas, nu se opreste la relanti cum se mai scrie pe-aici ... Daca porneste (ceea ce se intampla in 90-95% din cazuri) odata pornita merge impecabil.


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Nov 2004, 16:01
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu zic asa: Cureti senzorul de turatie, inclusiv mufele sale.
Dupa care te duci la testare cu calculatorul (clip-ul) - 500 k lei, ca sa vezi daca ti-au ramas erori de comunicare intre UCE-uri.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai007
post 1 Nov 2004, 16:31
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 13 February 03
From: Bucuresti




1. la cheia cu telecomanda (care nu mai este nici la mine recunoscuta de decodor) am observat care este defectul : din cauza apasarii repetate pe butonul telecomenzii s-a dezlipit unul din capetele transponderului (chestia aia care seamana cu o bobina). Este foarte probabil ca apasand pe cheie sa se "refaca" pe moment contactul dezlipit si uneori sa mai functioneze (sa fie recunoscuta de decodor).
2. daca insa recunoasterea transponderului nu-i problema; ledul se stinge dupa punerea contactului si electromotorul se invarteste, atunci este foarte probabil vorba despre pompa de benzina : trebuie sa fi atent daca mai tziuie - semn ca se amorseaza la punerea contactului (inainte sa pornesti electromotorul).
3. daca niciuna din aceste lucruri nu rezolva problema treci la solutiile propuse de prietenii nostri : senzor de turatie, mufa decodor etc


--------------------
Dacia SuperNova Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.dumitru
post 1 Nov 2004, 16:39
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




Merci Mihai!

1. desfac cheia si ma uit
2. cam tiuie sa stii ... :-) trebiue insa sa recunosc ca n-am fost atent mereu astfel incat sa fac legatura intre nefunctionare pompa si refuz pornire


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 1 Nov 2004, 16:54
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Iti zic cum verifici daca e problema la decodor: cand nu porneste, misca sarmaraiul de la decodor (langa ambreiaj). Daca o ia dupa aia, e de acolo!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 1 Nov 2004, 17:02
Post #11


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Si ca sa te linistesti! Tot Sony cu telecomanda cu fir aveam si eu si telecomanda era tot pe acolo.
Si mergea ok, deci nu e de la asta!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.dumitru
post 2 Nov 2004, 09:27
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




Merci Sergiu! Chiar nu stiam ce sa zic de telecomanda aia ... desi la ce curenti infimi foloseste ...

Dar avem noi "probe in proces"

Aseara am am mers frumusel acasa si am facut o constatare generala in putinul timp pe care l-am avut. Am luat o lanterna si am identificat senzorul de turatie in ideea de a-l curata. Cum se facuse prea tarziu, am zis ca o las pe o alta zi si am intrat in casa unde am luat-o cu prima chestie care ar fi putut fi : CHEIA (1).

Iata ce am descoperit : Partea electronica este impecabila, deci putin probabil sa fie de la vre-un contact imperfect. Ce era insa imperfect la cheia 1 era bucata aia de fier, cheia propriu zisa care intra in butuc. Este putin rasucita in jurul axei, ca si cand ar fi bagat-o cineva intr-un butuc fix si in loc sa se invarta butucul s-a rasucut/indoit cheia.

Ca atare am desfacut cheia 2 (cu care masina pleaca mereu si al carui metal e perfect plan) si am schimbat capetele intre ele. Azi de dimineata am pornit-o cu noul "melange" intre telecomanda cheii 1 si fierul cheii 2 si a plecat.

Intrebare: Credeti ca am descoperit marele mister ? sa fie oare de la fierul ala putin indoit? El intra fara probleme in butuc si - cum v-am spus - in 95% din cazuri chiar reuseste sa porneasca motorul. Practic nu se vede ca e indoit decat la o examinare atenta.

Faptul ca a pornit dimineata nu ma linisteste ... trebuie sa o vad ca porneste de cateva zeci de ori la rand ca sa declar probl. incheiata. Oricum, voi curata si senzorul de turatie ca nu strica.

O zi super !

Bogdan


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Nov 2004, 10:25
Post #13


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ma indoiesc ca este de la insertul mecanic al cheii (adica fierul cheii)...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.dumitru
post 2 Nov 2004, 13:25
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




Se mai indoieste cineva? E cineva care nu se indoieste? E cineva care se abtine ?
wacko.gif


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 2 Nov 2004, 13:28
Post #15


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




smile.gif...cheia ta se mai indoieste...adica indoaie....smile.gif

acum serios, nu cred nici eu ca e de la partea metalica... poate cu ocazia schimbarii, potentialul contact imperfect a devenit mai bun... mai tine-o sub observatie un timp!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai007
post 2 Nov 2004, 14:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 13 February 03
From: Bucuresti




... oricum "curent fals la volan" nu are laugh.gif asa cum ti-a zis mecanicul morocanos de la Ploiesti .... poate sa aiba insa "aer pe teava"
Asta ai verificat ?


--------------------
Dacia SuperNova Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.dumitru
post 2 Nov 2004, 14:17
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




Cand fu aer nu fu teava si cand fu teava nu fu aer :-) Asa ca testul a esuat ...
Oricum, dracu' sa-l pieptene pe morocanos !


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 04:28
Forum Renault