probleme la racire
![]() ![]() ![]() |
probleme la racire
vlad_dragos |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 30 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane
coupe 1996
- TL-02-swi
|
|||
os |
![]()
Post
#2
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
vlad_dragos,
ce temperatura avea motorul (respectiv lichidul de racire)? Din mesajul tau nu inteleg daca ai montat si un termostat. Daca ai facut testul cu masina in mers (circulatie), este foarte posibil ca - mai ales la la temperaturile din acest sezon - sa nu fie nevoie de electroventilator. os This post has been edited by os: 4 Nov 2004, 20:06 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
RIon |
![]()
Post
#3
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
cum e la tine pe direct??? nu e pe bulbul de termocupla?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
vlad_dragos |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 30 October 04 ![]() |
aveam pus si termostat . pus pe direct adica pe contact . mie mi-a fiert apa cvu toate ca afara era rece asta din cauza ca am turat eu motorul tare ca sa vad dc porneste elv si nu a pornit
|
--------------------
renault
megane
coupe 1996
- TL-02-swi
|
|
os |
![]()
Post
#5
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
vlad_dragos,
cred ca trebuie sa ne punem de acord un pic cu terminologia, ca sa vorbim de sceleasi lucruri: Īn acceptiunea mea (si a altora), vorbim despre: 1. termostat: o piesa ne-electrica (ci mecanica), montata undeva pe traseul lichidului de racire (nu stiu unde e la Nova 1.6), care deschide traseul lichidului de racire spre radiator atunci cīnd lichidul s-a īncalzit suficient. Pīna atunci, lichidul circula īn motor. 2. Termocontact/termocupla: element electric sensibil la temperatura, care comanda pornirea ELV īn anumite conditii (de exemplu, temperatura īn locul X a depasit Y°C). La unele masini, rolul termocontactului este preluat de calculator. 3. Releu de comanda a elv: un releu oarecum normal care comanda circuitul de forta al ELV īn conformitate cu comanda de la termocupla/calculator. Nu prea īnteleg cum e cu termostatul "pus direct adica pe contact". Nici un termostat pe care l-am vazut pīna cum nu are legatura cu electricitatea. Alors: - verifica, eventual īnlocuieste termostatul. Daca e defect (nu mai deschide sau nu mai deschide complet), lichidul de racire nu trece prin radiator->supraīncalzire. Ca sa-l verifici: īl demontezi si īl fierbi intr-un ibric cu apa, astfel īncīt sa-l poti vedea. Īn apropiere de punctul de fierbere ar trebui sa poti vedea cum se deschide. (daca ai si un termomentru corespunzator poti verifica si temperatura) De notat ca deschiderea este destul de ampla, de ordinul 1-2 cm. Īntreaba pe cineva care cunaste termostatele de Nova. -verifica eventual remediaza sigurantele, cablurile si contactele (īntrerupte, slabite, murdare) - verifica eventual repara/unge motorul de la ELV (perii? Bucse?). Aceste motoare nu sunt in general concepute pentru functionarea de durata. - verifica radiatorul (sa nu fie colmatat sau partial colmatat). Daca ai acces, atinge-l (usor sa nu te arzi!!!) cu mīna cīnd motorul este cald. Trebuie sa nu aiba zone reci. Daca are->acestea sunt īnfundate. ***ATENTIE*** Electroventilatorul poate porni īn orice moment, chiar daca motorul este oprit. Nu baga mīinile acolo unde ELV sau alte organe īn miscare pot provoca accidente *** ATENTIE*** si la haine (mīneci, poale), podoabe (bratari, lanturi), cravate, fular. *** ATENTIE *** daca ai parul lung.*** Atentie la scule si cabluri, de exemplu sondele unui eventual aparat de masura *** Toate acestea pot fi agatate/aruncate de organele īn miscare (fulii, curele, ventilator) si pot provoca accidente grave. Nu te juca. - verifica amestecul carburant (sa nu fie prea sarac) si avansul (sa nu fie prea mic). - Daca toate cele de mai sus dau gres, verifica compresia īn cilindri īn speranta ca poti depista astfel o garnitura de chiulasa "ciupita". (poate mai sunt si alte metode dar mie nu-mi dau prin cap) - Īntreaba si pe altii si spune-ne si noua ce s-a mai īntīmplat. Bafta, os |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ali73 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Ai mers prea departe os.tot ce trebuie verificat este:daca are "+"la o borna a elv.daca da,nu vine "-" de la termocupla din radiator.in cazul asta scoti firele din termocupla,le pui cap in cap,si trebuie sa porneasca elv.daca nu ai "+" la elv,vezi ca ai ars o siguranta,pt ca in mod normal elv nu se pune pe direct,doar prin releu.asa ca trebuie sa-l pui la loc.
![]() Scoti ochii... ![]() This post has been edited by paulp: 5 Nov 2004, 15:38 |
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
os |
![]()
Post
#7
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
![]() ![]() Si acum, la tema: la un motor normal electroventilatorul este oprit īn cea mai mare parte a timpului īn care masina se deplaseaza. Trebusoara asta e valabila chiar si vara si cu atīt mai mult īn Noiembrie. Daca lichidul a īnceput sa fiarba īnseamna ca "ceva" īl īmpiedica sa se raceasca. Acest "ceva" poate fi termostatul, sau radiatorul. De exemplu la berlina (la care ELV e comandat de temperatura din radiator si nu din motor) un termostat defect duce la (1) fierberea lichidului, combinata cu (2) ELV nu porneste fiindca radiatorul ramīne rece. Trebuie eliminata *cauza* si nu efectul. Asadar: toate cele mentionate trebuiesc verificate (si desigur: cureua de la pompa de apa, etansetiatea sistemului de racire) respectiv trebioe facuta corect aerisirea. Nu spune nimeni ca verificarile se fac dintr-o data. Mai degraba lista propusa de mine trebuie inteleasa ca lista de pasi, īn sensul: verifica a si daca nu obtii rezultate treci la b. Citind mesajele initiale mie mi se pare ca termostatul este un candidat la inlocuire. os This post has been edited by paulp: 5 Nov 2004, 15:39 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ali73 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Vlad a schimbat termocupla si a pus un releu in plus.
Vladut,sa trecem la ale noastre.nici eu nu am inteles bine prima data.recapitulam:termocupla da "-" spre releu cand apa se incalzeste peste cate grade scrie pe ea.in momentul asta ,releul se atrage si da un"+"spre elv.,care daca are celalalt fir legat la masa porneste.ca sa verifici elv. Si releul,scoti firele de la termocupla.si le pui cap in cap,si ar trebui sa porneasca.daca porneste asa ,si nu porneste cand apa fierbe in radiator,schimba din nou termocupla.daca ai probleme in continuare,mai scrie si te calauzesc asa cum trebuie. ![]() ![]() Cind mai aveti probleme, nu ezitati sa folositi butonul REPORT. ![]() This post has been edited by paulp: 5 Nov 2004, 15:40 |
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
vlad_dragos |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 30 October 04 ![]() |
o sa fac ce mi-ati zis si va voi anunta
|
--------------------
renault
megane
coupe 1996
- TL-02-swi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 13:13 |