pentru amatorii de motorkhana, imbunatatiri si rezultate
![]() ![]() ![]() |
pentru amatorii de motorkhana, imbunatatiri si rezultate
Gheorghedracu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|||
vis-a-vis |
![]()
Post
#2
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Faina rau spurcaciunea. Acu' sa vad de unde scot bara antiruliu spate de 17TS...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cred ca mesajul meu e ca se pot face modificari si inca bune dar nu absurditati mecanice sau improvizatii gen ia motoru din ferrari si pune-l in dacie, taie peste tot unde nu intra si o sa ai masina buna. Asta se cheama macelarie, nu mecanica, si in opinia mea inseamna distrugerea a doua masini pentru a bricola nu o masina ci o prostie. De aceea am indicat de multe ori calea corecta de a modifica Dacia care in cel mai inalt stadiu de modificare (ne limitam la ceva cit de cit realist) poate sa aspire la specificatiile de R12G. Ceea ce nu e putin de loc chiar dupa standarde moderne, si nu e absolut de loc imposibil.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#5
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Corect!
![]() Cu o mica mentiune... Motorul de Gordini e cam inaccesibil in RO. Iar cutia cu diferential blocant de care pomeneste proprietarul e de-a dreptu' un vis frumos la noi. Da' exista solutii ![]() This post has been edited by Muttley: 19 Oct 2007, 11:13 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#6
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Neah. Nu la cutie ma referam. Acolo chiar ca n-ai ce sa-i faci.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Exact asta e sugestia mea, si asta dupa experienta personala. Motorul nu e inaccesibil. Caci nu trebuie folosit neaparat motorul de 12G, ci stramosul lui, umilul motor de R16. Pistoanele pot fi o problema, si chiulasa. dar cind irosesti mii de euro ca sa cumperi nu stiu ce motoare descarnate de la cine stie ce noutati exotice din Ro, nu e mai usor sa investesti 400euro (sau mai putin) intr-o chiulasa de 12/17G din care eu am vazut trei vindute in europa pe ebay cam la pretul asta? Si asta inseamna ca sunt mai multe zacind pe cine stie unde de le tot dezgroapa aia. restul pieselor se gasesc noi de la feluriti specialisti, si asa cum am mai spus, pe mine m-au costat cam 1000AUD (vreo 500euro).
Cu cutiile, daca va uitati acolo unde va trimite linkul meu, o sa vedeti ca persoana respectiva foloseste o cutie 352 (patru trepte) nici macar nu s-a obosit sa puna o cutie 365, sau macar 395 (pentru motorkhana ar fi fost total inutile). Cu diferentialul poate fi o problema, insa asa cum se gasesc la noi, sunt convins ca se gasesc si acolo diferentiale LSD. De fapt eu cred ca el foloseste un Quaife, care nu e chiar un LSD, ci un diferential polarizat. Noi, astea sunt foarte scumpe, dar la mina a doua, sunt accesibile (si eu cred ca nici amicul australian n-a dat el banii aia pe unul nou). Si chiar fara LSD, tot e o realizare. Aia e asa, cireasa de pe tort, in curse pe circuit, in conducerea zilnica samd, nu e necesar decit in conditii total nefavorabile de aderenta. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#9
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 19 Oct 2007, 12:21) Daca nu umpli in cutie, atunci unde Doamne iarta-ma umbli? Daca nu-i pui diferential cu alunecare limitata, nu poti sa te intorci in loc cu jucaria. La intoarcere, ti se ridica roata de pe interior, iti patineaza-n gol si ramai pe loc. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
De fapt e o combinatie. Suspensia e cheia pentru ca in primul rind sa nu ti se ridice roata. Daca aste e rezolvata, LSDul poate sa te ajute, desi iti trebuie si frina de mina. Din experienta personala, ca sa treci printr-o curba cu frina de mina, e bine sa ai viteza necesara la intrare, astfel incit in curba nu mai accelerezi decit cit iti trebuie sa iti mentii viteza, nu sa o sporesti, caci atunci masina e mai greu de controlat. Daca potrivesti viteza corect, curba cu frina de mina iese perfect, mai precis decit bisturiul chirurgului.
Si daca cititi ce s-a mai scris in continuare in postul cu pricina pe website-ul australian, posesorul dezvaluie secretele cutiei de viteze, si se vede ca asa cum am anticipat eu corect, diferentialul este un Quaife (polarizat, asta e foarte important, si diferenta constructiva fata de LSD e totala, efectul fiind eficienta infinit mai mare). Inca nu stiu dar as ghici ca are un raport 25-75 de polarizare. Ceea ce nu am ghicit este ca el si-a facut rapoartele de trasmisie la comanda, ceea ce ultima oara cind am trecut eu prin asa ceva costa vreo 4kAUD ca sa schimb raportul coroana-pinion. Daca iti faci un set complet de pinioane, asta e cam ... cum sa zic eu? te usureaza bine la buzunare. Ceea ce e bine cind alergi pe circuit, hehehehe! This post has been edited by Gheorghedracu: 20 Oct 2007, 06:56 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#11
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum functioneaza tipu' ala de diferential?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.630 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
cred ca e mai bine sa te uiti pe howstuffworks unde au o intreaga lista de articole despre diferentiale polarizate (torque biased). Ideea fundamentala e ca in loc de pinioane satelit conice se folosesc pinioane cilindrice (ca un pinion obisnuit) dar cu dantura taiata oblic (ca un fel de spirala daca vreit pe circumferinta cilindrului).
Ginditi-va la o roata dintata in angrenaj cu o alta roata dintata, cu dintii paraleli cu axele celor doua roti. Cel mai simplu angrenaj. Hai sa zicem ca aicea avem un unghi de 0grade intre directia de taiere a dintilor si axul rotii dintate pe care sunt dintii astia, ocai? Ei bine, acuma incepem sa modificam unghiul asta. In momentul in care unghiul e sa zicem la 45 de grade, o parte din forta de impingere a rotii care antreneaza (roata motoare) se transmite in lungul axului rotii antrenate, deci nu da cuplu de rotatie acestei roti. hai sa zicem ca la 45 de grade, cuplul se duce jumate-jumate 9nu e chiar asa, dar de dragul demonstratiei, sa zicem). Deci 50% din cuplu e folositor iar 50% se consuma in impingerea pe care o explicai. Asta inseamna ca chiar si atunci cind la capatul pinionului condus e atirnata o planetara, si de ea o roata, si roata se ridica de la pamint pentru ca Vasile e la raliu si conduce ca dementu, tot e o forta care opune rezistenta la rotatie si pe partea cu roata in aer, ceea ce inseamna ca o parte din cuplul motor se va transmite la roata care e pe pamint, deci are tractiune. Aceasta actiune apare bineinteles doar atunci cind masina merge in curba si exista diferente mari de turatie intre roti, altminteri in conditii normale, diferentialul e exact ca un diferential obisnuit. Partea cea mai buna a diferentialelor polarizate (Quaife, Torsen, etc) e ca sunt pur mecanice, nu folosesc nici o electronica, deci sunt foarte rapide in reactie, foarte fiabile, si cu cea mai buna eficienta, caci nu consuma nimic din energia motrice a motorului, frinind roata descarcata ca sa o incarce pe cea cu tractiune, samd. Un alt beneficiu este ca ele intervin si cind mergi drept dar exista o diferenta de aderenta intre roti stinga-drapta (sa zicem ca mergeti cu o rata pe zapada si una pe asfalt). Cifra care le insoteste arata impartirea cuplului (25-75 inseamna ca roata "in aer" primeste 75% dar cealalta primeste si ea 25%). in afara cazului extrem cind o roata e chiar in aer, cuplul e transmis normal ca la un diferential deschis (cel obisnuit, cu sateliti conici). quaifegearoperation.jpg ( Size: 25.24k ) Number of downloads: 203 Uite o poza si mai jos linkul unde gasesti si explicatia in engleza, daca povestea mea nu te satisface http://www.roadraceengineering.com/quaife.htm Sunt o gramada de masini de productie de serie care au Quaife in ele din fabrica. Audi Quattro (primul model, din 1980) avea un Quaife pe spate. La fel celica ST165 si urmatoarele din serie, si multe altele, bineinteles Impreza, samd. Nu degeaba costa ele bani buni. Mai modern, se recurge la electronica ca e mai ieftina, si consumatorul nu stie, dar daca va duceti la magazin si cumparati o masina AWD, eu va sfatuiesc sa intrtebati daca ofera si o optiune Quaife in loc de "traction control" si daca da, atunci luati-o, o sa fiti in cistig. This post has been edited by Gheorghedracu: 21 Oct 2007, 16:23 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.630 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar stiu ca ai rabdare sa scrii o ditamai explicatia. Frumos spus!
Ideea de baza e ca se folosesc propietatile de autofranare ale angrenajului melc-roata melcata. Partea proasta e ca diferentialul asta nu are un randament prea bun si creste consumul de carburant (nu ca ar conta pe pista asta). This post has been edited by einstein1984: 21 Oct 2007, 18:26 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ionut17 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 18 August 05 From: Roman ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
VW Bora
|
|
mad toz |
![]()
Post
#16
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Cum se duce .....
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, eu am incercat sa ma abtin sa pun videouri aicea ca sa nu mai incarcam website-ul nostru cu imagini de pe alte website-uri. Cine vrea poate sa urmareasca linkurile si citeste si tot postul in original, ceea ce e un lucru bun zic eu.
Daca va uitati in profilul persoanei, de fapt o sa gasiti timpul realizat in hillclimb si puteti sa comparati cu masini mai fitoase sa vedeti cam cum sta. Cit de mult mareste consumul depinde de raportul de bias si de cit de mult tragi de el in curbe strinse cu viteze mari, Einstein. Ceea ce spui tu e adevarat mai mult pentru Torsen decit pentru Quaife, desi in principiu exista o asemanare foarte mare. Diferenta majora e ca Torsenul foloseste angrenaje cu axe perpendicular necoplanare ca un melc-roata melcata si cuplaje cu dinti drepti. Probabil ca e mai bun ca eficienta de transfer al cuplului decit Quaife, dar astea sunt deja avioane, nu e de domeniul sumelor de bani lumesti pe care e capabil pasionatul de motorsport de rind sa si le permita. Dar exista si d-astea in masini de productie. Fara sa bag mina in foc, parca Lancer EVO (nu mai stiu care numar, 5-6) avea asa ceva. This post has been edited by Gheorghedracu: 22 Oct 2007, 09:44 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Uite aicea un motor foarte asemanator cu cel de 12G.
http://www.reno.ro/Renault-18-achizitie-re...are-t87844.html |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Draguta masina, amortizoarele alea valoreaza de 2 ori cat pretul daciilor 1300/1310 a jumate din membrii forumului.
![]() |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
NokiaNokia |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 19 May 07 From: Bucuresti,Militari-Politehnica ![]() |
Dar ce amortizoare sunt nenea SGM?
This post has been edited by NokiaNokia: 26 Oct 2007, 09:38 |
--------------------
Fan Dacia
1300
L "nu trage domn' Semaca, sant eu, Lascarica prietenu lu matale"
|
|
Muttley |
![]()
Post
#21
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
![]() This post has been edited by Muttley: 26 Oct 2007, 13:13 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Mai mult de 500E bucata nu sunt. Daca sunt reglabile si pe duritate. Deci 2000E toate 4.
![]() |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Muttley |
![]()
Post
#23
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
![]() This post has been edited by Muttley: 26 Oct 2007, 13:14 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#24
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Da' tu crezi ca iei mai mult de 5 milioane pe ragalia aia? Mai mult iei daca-o duci la remat
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
![]() This post has been edited by Muttley: 26 Oct 2007, 13:15 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 15:04 |