DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pentru amatorii de motorkhana, imbunatatiri si rezultate

Gheorghedracu
post 19 Oct 2007, 09:34
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Imagini


si o scurta lista de imbunatatiri dupa scrisa posesorului:

http://www.aussiefrogs.com/forum/vbpicgall...p?do=view&g=838

Si un pic de detaliu despre suspensie, cititi postul #11

http://www.aussiefrogs.com/forum/showthrea...ed=1#post529732


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 19 Oct 2007, 09:49
Post #2


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti






--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Oct 2007, 10:03
Post #3


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Faina rau spurcaciunea. Acu' sa vad de unde scot bara antiruliu spate de 17TS... nedumerire.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 19 Oct 2007, 10:45
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Cred ca mesajul meu e ca se pot face modificari si inca bune dar nu absurditati mecanice sau improvizatii gen ia motoru din ferrari si pune-l in dacie, taie peste tot unde nu intra si o sa ai masina buna. Asta se cheama macelarie, nu mecanica, si in opinia mea inseamna distrugerea a doua masini pentru a bricola nu o masina ci o prostie. De aceea am indicat de multe ori calea corecta de a modifica Dacia care in cel mai inalt stadiu de modificare (ne limitam la ceva cit de cit realist) poate sa aspire la specificatiile de R12G. Ceea ce nu e putin de loc chiar dupa standarde moderne, si nu e absolut de loc imposibil.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Oct 2007, 11:12
Post #5


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Corect! coolspeak.gif

Cu o mica mentiune... Motorul de Gordini e cam inaccesibil in RO. Iar cutia cu diferential blocant de care pomeneste proprietarul e de-a dreptu' un vis frumos la noi. Da' exista solutii happy.gif

This post has been edited by Muttley: 19 Oct 2007, 11:13


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 19 Oct 2007, 11:20
Post #6


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(Muttley @ 19 Oct 2007, 12:12)
....Da' exista solutii  happy.gif
*



Ce? Sudezi satelitii? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Oct 2007, 11:21
Post #7


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Neah. Nu la cutie ma referam. Acolo chiar ca n-ai ce sa-i faci.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 19 Oct 2007, 13:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Exact asta e sugestia mea, si asta dupa experienta personala. Motorul nu e inaccesibil. Caci nu trebuie folosit neaparat motorul de 12G, ci stramosul lui, umilul motor de R16. Pistoanele pot fi o problema, si chiulasa. dar cind irosesti mii de euro ca sa cumperi nu stiu ce motoare descarnate de la cine stie ce noutati exotice din Ro, nu e mai usor sa investesti 400euro (sau mai putin) intr-o chiulasa de 12/17G din care eu am vazut trei vindute in europa pe ebay cam la pretul asta? Si asta inseamna ca sunt mai multe zacind pe cine stie unde de le tot dezgroapa aia. restul pieselor se gasesc noi de la feluriti specialisti, si asa cum am mai spus, pe mine m-au costat cam 1000AUD (vreo 500euro).

Cu cutiile, daca va uitati acolo unde va trimite linkul meu, o sa vedeti ca persoana respectiva foloseste o cutie 352 (patru trepte) nici macar nu s-a obosit sa puna o cutie 365, sau macar 395 (pentru motorkhana ar fi fost total inutile). Cu diferentialul poate fi o problema, insa asa cum se gasesc la noi, sunt convins ca se gasesc si acolo diferentiale LSD. De fapt eu cred ca el foloseste un Quaife, care nu e chiar un LSD, ci un diferential polarizat. Noi, astea sunt foarte scumpe, dar la mina a doua, sunt accesibile (si eu cred ca nici amicul australian n-a dat el banii aia pe unul nou).

Si chiar fara LSD, tot e o realizare. Aia e asa, cireasa de pe tort, in curse pe circuit, in conducerea zilnica samd, nu e necesar decit in conditii total nefavorabile de aderenta.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 19 Oct 2007, 19:18
Post #9


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Muttley @ 19 Oct 2007, 12:21)
Neah. Nu la cutie ma referam. Acolo chiar ca n-ai ce sa-i faci.
*

Daca nu umpli in cutie, atunci unde Doamne iarta-ma umbli? Daca nu-i pui diferential cu alunecare limitata, nu poti sa te intorci in loc cu jucaria. La intoarcere, ti se ridica roata de pe interior, iti patineaza-n gol si ramai pe loc.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 20 Oct 2007, 06:38
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




De fapt e o combinatie. Suspensia e cheia pentru ca in primul rind sa nu ti se ridice roata. Daca aste e rezolvata, LSDul poate sa te ajute, desi iti trebuie si frina de mina. Din experienta personala, ca sa treci printr-o curba cu frina de mina, e bine sa ai viteza necesara la intrare, astfel incit in curba nu mai accelerezi decit cit iti trebuie sa iti mentii viteza, nu sa o sporesti, caci atunci masina e mai greu de controlat. Daca potrivesti viteza corect, curba cu frina de mina iese perfect, mai precis decit bisturiul chirurgului.

Si daca cititi ce s-a mai scris in continuare in postul cu pricina pe website-ul australian, posesorul dezvaluie secretele cutiei de viteze, si se vede ca asa cum am anticipat eu corect, diferentialul este un Quaife (polarizat, asta e foarte important, si diferenta constructiva fata de LSD e totala, efectul fiind eficienta infinit mai mare). Inca nu stiu dar as ghici ca are un raport 25-75 de polarizare. Ceea ce nu am ghicit este ca el si-a facut rapoartele de trasmisie la comanda, ceea ce ultima oara cind am trecut eu prin asa ceva costa vreo 4kAUD ca sa schimb raportul coroana-pinion. Daca iti faci un set complet de pinioane, asta e cam ... cum sa zic eu? te usureaza bine la buzunare. Ceea ce e bine cind alergi pe circuit, hehehehe!

This post has been edited by Gheorghedracu: 20 Oct 2007, 06:56


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Oct 2007, 10:47
Post #11


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Cum functioneaza tipu' ala de diferential? nedumerire.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Oct 2007, 12:35
Post #12


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.630
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti






--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 21 Oct 2007, 16:13
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




cred ca e mai bine sa te uiti pe howstuffworks unde au o intreaga lista de articole despre diferentiale polarizate (torque biased). Ideea fundamentala e ca in loc de pinioane satelit conice se folosesc pinioane cilindrice (ca un pinion obisnuit) dar cu dantura taiata oblic (ca un fel de spirala daca vreit pe circumferinta cilindrului).
Ginditi-va la o roata dintata in angrenaj cu o alta roata dintata, cu dintii paraleli cu axele celor doua roti. Cel mai simplu angrenaj. Hai sa zicem ca aicea avem un unghi de 0grade intre directia de taiere a dintilor si axul rotii dintate pe care sunt dintii astia, ocai?

Ei bine, acuma incepem sa modificam unghiul asta. In momentul in care unghiul e sa zicem la 45 de grade, o parte din forta de impingere a rotii care antreneaza (roata motoare) se transmite in lungul axului rotii antrenate, deci nu da cuplu de rotatie acestei roti. hai sa zicem ca la 45 de grade, cuplul se duce jumate-jumate 9nu e chiar asa, dar de dragul demonstratiei, sa zicem). Deci 50% din cuplu e folositor iar 50% se consuma in impingerea pe care o explicai. Asta inseamna ca chiar si atunci cind la capatul pinionului condus e atirnata o planetara, si de ea o roata, si roata se ridica de la pamint pentru ca Vasile e la raliu si conduce ca dementu, tot e o forta care opune rezistenta la rotatie si pe partea cu roata in aer, ceea ce inseamna ca o parte din cuplul motor se va transmite la roata care e pe pamint, deci are tractiune. Aceasta actiune apare bineinteles doar atunci cind masina merge in curba si exista diferente mari de turatie intre roti, altminteri in conditii normale, diferentialul e exact ca un diferential obisnuit.


Partea cea mai buna a diferentialelor polarizate (Quaife, Torsen, etc) e ca sunt pur mecanice, nu folosesc nici o electronica, deci sunt foarte rapide in reactie, foarte fiabile, si cu cea mai buna eficienta, caci nu consuma nimic din energia motrice a motorului, frinind roata descarcata ca sa o incarce pe cea cu tractiune, samd. Un alt beneficiu este ca ele intervin si cind mergi drept dar exista o diferenta de aderenta intre roti stinga-drapta (sa zicem ca mergeti cu o rata pe zapada si una pe asfalt). Cifra care le insoteste arata impartirea cuplului (25-75 inseamna ca roata "in aer" primeste 75% dar cealalta primeste si ea 25%). in afara cazului extrem cind o roata e chiar in aer, cuplul e transmis normal ca la un diferential deschis (cel obisnuit, cu sateliti conici).

quaifegearoperation.jpg ( Size: 25.24k ) Number of downloads: 203


Uite o poza si mai jos linkul unde gasesti si explicatia in engleza, daca povestea mea nu te satisface

http://www.roadraceengineering.com/quaife.htm

Sunt o gramada de masini de productie de serie care au Quaife in ele din fabrica. Audi Quattro (primul model, din 1980) avea un Quaife pe spate. La fel celica ST165 si urmatoarele din serie, si multe altele, bineinteles Impreza, samd. Nu degeaba costa ele bani buni. Mai modern, se recurge la electronica ca e mai ieftina, si consumatorul nu stie, dar daca va duceti la magazin si cumparati o masina AWD, eu va sfatuiesc sa intrtebati daca ofera si o optiune Quaife in loc de "traction control" si daca da, atunci luati-o, o sa fiti in cistig.

This post has been edited by Gheorghedracu: 21 Oct 2007, 16:23


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Oct 2007, 18:17
Post #14


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.630
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dar stiu ca ai rabdare sa scrii o ditamai explicatia. Frumos spus!
Ideea de baza e ca se folosesc propietatile de autofranare ale angrenajului melc-roata melcata. Partea proasta e ca diferentialul asta nu are un randament prea bun si creste consumul de carburant (nu ca ar conta pe pista asta).

This post has been edited by einstein1984: 21 Oct 2007, 18:26


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut17
post 21 Oct 2007, 18:53
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 18 August 05
From: Roman







wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif


--------------------
Dacia 1310 VW Bora
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 21 Oct 2007, 19:22
Post #16


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Cum se duce .....wub.gif wub.gif wub.gif


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 22 Oct 2007, 07:37
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Da, eu am incercat sa ma abtin sa pun videouri aicea ca sa nu mai incarcam website-ul nostru cu imagini de pe alte website-uri. Cine vrea poate sa urmareasca linkurile si citeste si tot postul in original, ceea ce e un lucru bun zic eu.

Daca va uitati in profilul persoanei, de fapt o sa gasiti timpul realizat in hillclimb si puteti sa comparati cu masini mai fitoase sa vedeti cam cum sta.

Cit de mult mareste consumul depinde de raportul de bias si de cit de mult tragi de el in curbe strinse cu viteze mari, Einstein. Ceea ce spui tu e adevarat mai mult pentru Torsen decit pentru Quaife, desi in principiu exista o asemanare foarte mare. Diferenta majora e ca Torsenul foloseste angrenaje cu axe perpendicular necoplanare ca un melc-roata melcata si cuplaje cu dinti drepti. Probabil ca e mai bun ca eficienta de transfer al cuplului decit Quaife, dar astea sunt deja avioane, nu e de domeniul sumelor de bani lumesti pe care e capabil pasionatul de motorsport de rind sa si le permita. Dar exista si d-astea in masini de productie. Fara sa bag mina in foc, parca Lancer EVO (nu mai stiu care numar, 5-6) avea asa ceva.

This post has been edited by Gheorghedracu: 22 Oct 2007, 09:44


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 24 Oct 2007, 07:07
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Uite aicea un motor foarte asemanator cu cel de 12G.

http://www.reno.ro/Renault-18-achizitie-re...are-t87844.html


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 25 Oct 2007, 14:49
Post #19


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Draguta masina, amortizoarele alea valoreaza de 2 ori cat pretul daciilor 1300/1310 a jumate din membrii forumului. smile.gif


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NokiaNokia
post 26 Oct 2007, 09:38
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 19 May 07
From: Bucuresti,Militari-Politehnica




Dar ce amortizoare sunt nenea SGM?

This post has been edited by NokiaNokia: 26 Oct 2007, 09:38


--------------------
Fan Dacia 1300 L
"nu trage domn' Semaca, sant eu, Lascarica prietenu lu matale"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 26 Oct 2007, 10:24
Post #21


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




mellow.gif

This post has been edited by Muttley: 26 Oct 2007, 13:13


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 26 Oct 2007, 12:10
Post #22


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Mai mult de 500E bucata nu sunt. Daca sunt reglabile si pe duritate. Deci 2000E toate 4. smile.gif


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 26 Oct 2007, 12:58
Post #23


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




mellow.gif

This post has been edited by Muttley: 26 Oct 2007, 13:14


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 26 Oct 2007, 13:01
Post #24


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Da' tu crezi ca iei mai mult de 5 milioane pe ragalia aia? Mai mult iei daca-o duci la remat radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 26 Oct 2007, 13:05
Post #25


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




sad.gif

This post has been edited by Muttley: 26 Oct 2007, 13:15


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 15:04
Forum Renault