DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> 1310 injectie - consum enorm

gelu76
post 26 Oct 2007, 09:13
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 26 October 07




Salut,
Am o dacie berlina 1310 pe injectie, an de fabricatie 2003, primita de la firma la care lucrez, de aproximativ 4 luni.
Cand am preluat-o, avea un consum de aprox 9-10 % urban. La un moment dat, dupa aprox 2 luni. consumul a luat-o razna. In momentul de fata consuma aprox 18-20 %.
Merg cu ea in service de aproape 2 luni, timp in care am schimbat: catalizator (acesta trebuia sa il schimb in urma controlului ITP la care nu a iesit consumul de noxe in limite), motoras clapeta injectie, injectia si ieri am schimbat sonda lambda.
Problema persista. Pana ieri cand supra-turam motorul, scotea si mult fum negru pe teava de esapament si tot timpul se simtea miros de benzina in masina (mai ales cand sunt in stationare cu motorul pornit). Gazele de esapament au si ele un miros puternic de benzina.
Sincer nu mai stiu ce sa fac, dar problema cea mai mare este ca nici cei din service nu mai stiu (chiar cu 5 min inainte de a posta pe acest forum am vorbit cu mecanicul la telefon). Pana acum 2 saptamani, putea fi pusa pe calculator, dar de acum 2 sapt le-a schimbat programul si nu se mai conecta la calculatorul ei. Cand au fost efectuate testele, aparea o singura eroare ... la injectie, si din cate am vazut, in detalii erau 2 probleme de rectificat : de reglat relanti si inca ceva, dar nu mai tin minte ce anume. De fiecare data au reglat cele 2 probleme, si la o retestare cu calculatorul, nu mai aparea nici o eroare. Asta pana la urmatoarea vizita in service, cand iar apareau aceste erori la un test cu calculatorul.
Orice sfat, idee sunt binevenite.
Multumesc

PS. inca mai scoate fum negru pe teava de esapament cand turez motoru in aprox 3500-4000 rpm
PS2. au fost schimbat esi bujiile
PS3. au umblat si la motor (distanta la jiglere)

This post has been edited by gelu76: 26 Oct 2007, 09:19


--------------------
dacia 1310 injectie 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 26 Oct 2007, 09:19
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




retur infundat ???
e nasol ca da cu fum negru (benzina ne-arsa) ca probabil deja ai stricat si catalizatorul nou


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gelu76
post 26 Oct 2007, 09:21
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 26 October 07




au verificat si returul. au scos de la motor un furtun pe care au pus o pompa de aer. e totul ok.
PS. scuze pentru eventualele inexactitati sau greseli, dar la mecanica sunt = 0.


--------------------
dacia 1310 injectie 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 26 Oct 2007, 09:24
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Avand amestecul bogat (fum negru, miros de benzina) s-ar putea ca sistemul de injectie sa masoare eronat temperatura motorului din cauza senzorului de temperatura defect (un termistor de fapt) sau a contactelor electrice imperfecte. Variatia rezistentei acestuia este data in documentatia despre injectia monopunct care poate fi accesata prin link-ul de la topicul dedicat special daciilor pe injectie.
S-ar mai putea ca injectorul sa nu inchida bine din cauza depunerilor.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gelu76
post 26 Oct 2007, 09:31
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 26 October 07




pai abia a fost schimbat (injectorul). adevarul este ca nu m-am potrivit ca timp cu seful parcului auto si am mers de cateva ori cu 2-3 l/rezervor. Dar de fiecare data cand simteam ca e un gunoi in injectie, mergeam putin cu motorul supraturat si totul revenea in normal (sau cel putin asa detecta urechea mea). Inca o problema care apare cam la 2 zile, in timp ce sunt in mers, cateodata (cam 1 data la 2 zile), simt ca un fel de hop in motor (ca si cum as folosi frana de motor, dar ceva mai "dur"), moment in care se apinde si becul din bord de la bujii.


--------------------
dacia 1310 injectie 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 26 Oct 2007, 09:37
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Filtru de aer super imbacsit?
Intreb si eu... desi cred ca asta e primul lucru la care s-au uitat in service.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 26 Oct 2007, 09:43
Post #7


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(gelu76 @ 26 Oct 2007, 10:31)
se apinde si becul din bord de la bujii.
*



ala e becul care-ti raporteaza ca ai o eroare la injectie !


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 14 Jul 2008, 16:33
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




iti da in nas de la releul care itit tae pompa de benzine.


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 08:36
Forum Renault