Pentru imbunatatitorii seriosi, si cu oarece dare de mina
![]() ![]() ![]() |
Pentru imbunatatitorii seriosi, si cu oarece dare de mina
Gheorghedracu |
![]()
Post
#1
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#2
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Frumos, tentant, insa 1700 euro pentru noi e mult...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Siconi |
![]()
Post
#3
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Putem licita, dar... cu banii aia cumpar R5GTT Engine, desi mi-ar surade Gordini. Cui nu i-ar surade oare?!
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Problema cu motoarele de R5 vad ca e spatiul si pentru un turbo cine stie ce altceva. Gordini e un motor simplu, cinstit, fara complicatii inutile si cu fiabilitatea demonstrata, nu o masinarie sensibila de care trebuie sa ai grija incontinuu. Odata ce l-ai pus, n-ai nimic altceva de facut decit sa te bucuri de el. Desigur, trebuie sa-l faci.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
djasu82 |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu unu am bani ca sa-l iau dar ...... imi ajunge cel de dacie ... nu imi da batai de cap.
This post has been edited by djasu82: 5 Nov 2007, 16:01 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
poate ca intr-adevar e cam scumput, dar asta e la un vinator de motoare. Sunt destule masini probabil care zac nestiute de nimeni prin garaje, asa ca poate merita investit un pic de efort. Sunt convins ca cu un pic de noroc si ceva rabdare se gaseste ceva la un pret mai domestic. Asa cum vorbeam cu cineva, si un motor de R17TL va pune la dispozitie 100cp fara modificari, si intra direct la Dacie, doar cu capacul de ambreiaj schimbat. Ce poate fi mai simplu? This post has been edited by Ov: 5 Nov 2007, 16:39 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 5 Nov 2007, 15:55) Sa-ncerc s-o lamuresc... In cazul meu problema dpdv al spatiului era in principal datorata carburatoarelor orizontale. Motorul pe care l-am facut eu, standard vine cu un vertical dublu. Orizontalele sunt un upgrade la acel motor. Apoi... Tot la motorul meu, alimentarea se afla in partea "gresita" ca sa zic asa... Adica pe langa matzaraia lu' peste (alternator, cablaje electrice, relee, delco, bobina de inductie, pompa de frana, etc) se adauga si un morman de galerie de admisie si un brat plin de carburatoare. Fix ce mai lipsea! In timp ce in partea opusa bate vantul. Absolut nimic! In schimb, la un Alpine turbo treaba se mai echilibreaza. In sensul ca alimentarea o face un carburator mic si vertical. In partea cealalta, spatiul gol e umplut de turbina. La un GT turbo e si mai simplu. Asta pt ca alimentarea se muta pe aceeasi parte cu evacuarea (la fel ca la Dacie). Deci nicidecum n-ar fi problema spatiului. Cu mentiunea ca la turbo bateria se muta-n portbagaj (am vazut la multi asta, inclusiv la doua alpine turbo pe care le-am vazut pe viu). Apoi, motorul de 17 cu 100 de cai (eu stiam ca are 90 parca...) nu e cam acelasi cu cel de 16? Iar la renault 16 eu stiu ca motorul se afla in spatele cutiei. Intors invers pentru a se monta pe Dacie oare nu cumva se ivesc oarece probleme? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#8
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Muttley, nu te-ai intrebat niciodata de ce-s numerotati "invers" cilindrii la 1300 fata de toate celelalte masini?
![]() |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
"Invers"?
![]() La orice motor cil 1 e la volant. Ce se inzeamna invers?!? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SiloS |
![]()
Post
#10
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
4 la volant
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Gheorghe pe langa carcasa ambreiaj mai trebuie suporti de prindere motor care sant altfel decat la dacia,alta priza mai groasa si foarte important o piesa intermediara care face legatura dintre priza si trenul mobil asta daca vrei sa folosesti cutia de dacie, numai spun ca trebuie decupat din traversa ce sustine
bateria pentru a face loc fuliei pompa apa,daca nu mi se pare ca la Gordini este mai ingusta. |
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
payty |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
tare motorul ala. am vazut si eu azi pe ebay anuntul.
@muttley - motorul de renault 16 are 83 de cai ( 16TS) si e similar cu cel de gordini, doar ca are alta axa cu came, un weber dublu si compresia mai mica. E intr-adevar in spatele cutiei. (bine, plus alte "mici" amanunte, gheorghedracu poate sa zica mai multe aici...) This post has been edited by payty: 5 Nov 2007, 19:33 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
stoianovmi |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
Pai si pe r5 alpine motorul e pus in spatele cutiei, nu vad ce problema ar fi sa il intorci invers
|
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Vin toate fix ca dracu.
Uite un exemplu clar ca sa se inteleaga. Motor de Gordini - derivat din motorul de 16 dar destinat special dispunerii pe 12 (motor in fata puntii fata): img025.jpg ( Size: 76.47k ) Number of downloads: 238 Se observa echipamentul electric la locul lui (partea stanga). Evacuarea se afla in stanga dar nu incurca deloc. Carburatoarele sunt in dreapta unde au loc berechet. Motor de Alpine montat "invers" (sper sa nu fie deranjat proprietarul ca am imprumutat pozele): IMG_4928.jpg ( Size: 290.95k ) Number of downloads: 275 Se bat cap in cap toate. Intr-un spatiu redus se ingramadesc carburatoare, alternator, echipament electric. La Dacia din poza lipsesc releele pt faruri si releul pt electroventilator. Sau au fost relocate, cum e si cazul bobinei. Pentru alternator a fost obligatorie modificarea contraaripii. Uitati-va numai la cablul de soc. Scarpinatul urechii stangi cu mana dreapta va spune ceva? IMG_4929.jpg ( Size: 286.17k ) Number of downloads: 241 Si iata cat loc liber ramane in cealalta parte. Parchezi un Tico acolo. Evacuare... si atat! Probabil unii-mi vor spune ca exista solutii la toate problemele. Si exista. De ex echipamentul electric se poate muta dincolo. Dar ca o parere personala... Mi se pare aiurea. This post has been edited by Muttley: 6 Nov 2007, 08:34 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SiloS |
![]()
Post
#15
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Si de-aia nu poti tu sa mergi cu masina... ca e aglomeratie sub capota pe partea stanga...
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Atunci ramai cu motorul de dacie 1400
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
SiloS |
![]()
Post
#18
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
...de parca stai cu carburatorul in brate cand conduci...
De ce te deranjeaza pe tine biet tuner mic ( ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Siconi |
![]()
Post
#19
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Hai ca chestia aia la papucul diesel mi s-a parut de la inceput cam grosolana... dar cu timpul ne-am obisnuit cu ea cu totii. Daca era o priza de aer pe o capota nou conceputa as fi fost incantat.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
GYCONE |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru fericit Group: Members Posts: 217 Joined: 3 November 04 From: Buzau ![]() |
|
--------------------
-
-
- Dacia Break '99
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Intr-adevar, imi dau seama ca la voi cu volanul pe stinga, sa mai ai toate alea ingramadite acolo (carburatoare in principal si mai ales doua duble orizontale) e o durere de cap. Iata deci inca un motiv pentru care motorul de R17 e o varianta mult mai buna, caci lasa liber in partea stinga a motorului unde voi aveti si servoul de frina si ate magarii care nu pot fi mutate cu usurinta.
Si asa e, Muttley are dreptate cu cablul de soc care arata clar ca carburatoarele cu pricina (Dellorto, Weber, etc) au fost concepute pentru a merge pe dreapta masinii asa cum aveau nevoie constructorii italieni. Dar exista si variante de carburatoare de genul asta intoarse in oglinda pentru a fi folosite pe partea cealalta a motorului. Sunt bineinteles mult mai rare, si cred ca o mare parte a constructorilor au preferat pur si simplu sa faca motoarele in asa fel incit carburatoarele sa vina in dreapta si gata, ca sa nu fie nevoiti sa faca comenzi speciale la Bologna. R16 nu a avut niciodata un motor de 100cp. Nu mai stiu modelele TX ce aveau, dar parca nici alea nu sareau de 90cp. Blocul de R16 difera un pic (nu in principiu) la prinderea de sasiu pentru ca nu are gaurile pe care le are cel de R17. Adaptarea e simpla. Are doua din gauri pe o parte si pe partea cealalta parca le are pe toate. Oricum, blocul cu pricina se regaseste in atitea variante in diferite modele de masini, incit nu e o problema serioasa, desi exista diferente minore intre versiuni. R17 a avut cel putin 100cp (exista niste versiuni mai slabe trimise in Canada, 98cp in loc de 102cp de fapt, nu 100, dar asta din cauza unor particularitati speciale pentru conditiile lor de acolo). Atentie aicea, nu confundati cu R15 care a avut o versiune cu motor de 1,3l (ca cel de dacie) si care doar in versiunea cea mai "tare" R15TS avea 100cp (sau 98, nu mai stiu exact, da pe-aicea) care era de fapt motorul "de intrare" in gama R17. Tampoanele de prindere la sasiu se pot cumpara cu usurinta noi daca e nevoie, daca nu, o placa adaptoare e simplu de facut, o placa plata, cu niste gauri. De schimbat priza e adevarat, poate fi nevoie. Se poate insa folosi volanta de 1300 si deci ambreiajul, ceea ce inseamna ca nu e nevoie sa mai schimbi priza. Daca e nevoie sa schimbi priza, e usor de schimbat, mai nasol ca trebuie sa desfaci cutia. S-ar putea insa sa gasiti ca romanii au fabricat cutia cu priza respectiva gata, pentru ca am vazut ca aveti cutii cu numerele 365/395 care sunt cutiile folosite pe R17 (si pe alte masini pentru 395) R12G aveau 365 cu diferite sufixe care depindeau de rapoarte. In plus vad tot felul de discutii pe aicea despre ambreiajul de 200mm sau 180mm samd, ceea ce ma face sa suspectez ca voi ati fabricat deja ambreiajul de R17 (care nu mai stiu cit e, dar pot sa verific, parca suna cunoscut). Daca e adevarat, inseamna ca tot ce trebuie sa faceti e sa treceti la un ambreiaj mai mare care va da si discul care intra pe priza normala de dacie, sau daca nu intra, inseamna ca s-a fabricat cutia cu priza de R17 in ro, deci puteti gasi toate piesele cu pricina (priza-cutie-ambreiaj, etc). Ideea mea e ca e mai bine sa faci adaptari care nu presupun modificarea pieselor in nici un fel, ceea ce s-ar putea sa ajute si la omologare. Sasiul n-are nevoie de absolut nici o modificare, bateria sta bine mersi la locul ei, traversa tot asa, totul e absolut identic, e drept, se cam inghesuie lucrurile un pic in fata bateriei, dar nu exista probleme si nu nici macar nevoie reala sa cumparati o baterie mai mica. Una normala de Dacie incape la locul ei fara probleme. Cilindrii se numara dupa gustul producatorului, si n-are neaparat nici o legatura cu ordinea aprinderii sau cum sta motorul fata de cutie. Renault prefera sa numere de la volanta, ceea ce inseamna ca oricum ai intoarce motorul, tot de la cutia de viteze numeri. Au insa am o masina (BMW) la care cilindrii se numara invers, de la partea opusa cutiei, si ordinea aprinderii (singurul lucru care te-ai gindi ca ar merita considerat cu atentie) e aceeasi. Banuiesc ca asta rezulta din simetria motorului in patru cilindri. Ideea mea de a modifica o dacie in felul asta e inspirata de numarul mare de masini-replica facute nu numai aici dar probabil in toata lumea cu motoare de 17G in R12. Aici la noi sunt nenumarate asemenea masini, unele folosite cu succes in competitii locale. Vedeti ca am postat un video cu un baiat de aicea si unul din Victoria care au asa ceva. O sa avem aici o motorkhana in Dec si va tin l curent daca apar pe circuit, si poate vin si cu niste poze/filmulete daca se intimpla ceva interesant. Asa cum spunea cineva, pentru tunerul mic de dacie, asta mi se pare un prim pas. Desigur ca nu e usor, dar comparat cu pretul unui motor de R8G care ar fi alternativa de bun simt, mi se pare mai accesibil. 17TL poate sa para modest cu doar 100cp dar pentru a obtine 120-130 cit se poate spera (maxim) din R8G trebuie sa cheltuiti cam de zece ori mai mult. Tocmai mi-adusei aminte, Muttley, exista alternatoare speciale, mai mici, probabil facute pentur masini inghesuite cu motoare mari, sau putin loc sub capota. Asa ca vezi, se poate vita modificarea contraaripii. Partea proasta e ca nu stiu cit pot sa coste astea, ca sunt facute special, parca mi-aduc aminte ca le-am vazut intr-o revista englezeasca de amsini de colectie. This post has been edited by Gheorghedracu: 7 Nov 2007, 09:33 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#22
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 5 Nov 2007, 13:05) pentru imbunatatiri serioase iti iei alte motoare, motorul asta e pt un fel de show&shine si ca numai are nimeni in rest......... QUOTE(Muttley @ 5 Nov 2007, 13:18) ai toate piesele, nu trebuie sa stai sa alergi dupa ceva.......timp vs bani vs se gasesc greu piese = castiga banii dai o data si ai tot..... QUOTE(Gheorghedracu @ 5 Nov 2007, 15:55) Problema cu motoarele de R5 vad ca e spatiul si pentru un turbo cine stie ce altceva. Gordini e un motor simplu, cinstit, fara complicatii inutile si cu fiabilitatea demonstrata, nu o masinarie sensibila de care trebuie sa ai grija incontinuu. Odata ce l-ai pus, n-ai nimic altceva de facut decit sa te bucuri de el. Desigur, trebuie sa-l faci. sigur.........la cate motoare de alpine am avut nu am stat niciodata linistit....... QUOTE(djasu82 @ 5 Nov 2007, 16:00) te lauzi ? QUOTE(Muttley @ 5 Nov 2007, 17:42) la fr....... QUOTE(SiloS @ 6 Nov 2007, 18:29) pai sta masina pe o parte mai inclinata........ QUOTE(SiloS @ 6 Nov 2007, 19:56) ...de parca stai cu carburatorul in brate cand conduci... De ce te deranjeaza pe tine biet tuner mic ( ![]() micul tuner....... QUOTE(Siconi @ 6 Nov 2007, 20:10) Hai ca chestia aia la papucul diesel mi s-a parut de la inceput cam grosolana... dar cu timpul ne-am obisnuit cu ea cu totii. Daca era o priza de aer pe o capota nou conceputa as fi fost incantat. trebuia sa fie o priza de aer ca la sti QUOTE(GYCONE @ 6 Nov 2007, 22:47) la fr..... |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.624 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
My 2 cents:
De ce sa iei motorul de pe un renault 5 turbo, o masina cu ampatament mic, scurta si cu console scurte, usoara si agila, si sa-l pui in CONSOLA fata a Daciei, cu punte spate rigida cu cel mai prost sistem de ghidare posibil? E ca si cum ai pune motor de Ferrari pe ARO. O coaja de Renault 5 cu motor de 1,1 mai gasesti inmatriculat ca sa-l faci in trubo sau alpine aspirat. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#24
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 7 Nov 2007, 09:20) nu e nici o durere de cap daca ai totul pe partea stanga, trebuie doar sa ai vointa...am mers cu masina aproape 2 ani asa si era ceva mai dificil sa repar sau sa reglez dar nu imposibil....... micului tuner i-a fost lene sa faca sistemul de parghii pt soc........ acum el ce a zis am vazut pe net si gata hai sa fac si pe masina .......... (ca si altii de altfel) repet daca se vrea si exista dorinta se poate face orice, un ex. bun SGM....... 7 Nov 2007, 10:04: QUOTE(einstein1984 @ 7 Nov 2007, 09:35) My 2 cents: De ce sa iei motorul de pe un renault 5 turbo, o masina cu ampatament mic, scurta si cu console scurte, usoara si agila, si sa-l pui in CONSOLA fata a Daciei, cu punte spate rigida cu cel mai prost sistem de ghidare posibil? E ca si cum ai pune motor de Ferrari pe ARO. O coaja de Renault 5 cu motor de 1,1 mai gasesti inmatriculat ca sa-l faci in trubo sau alpine aspirat. din punct de vedere tehnic e o aberatie sa iei motorul de pe r5 si sa il pui pe dacie dar e frumos cand ai o dacie de 120 cp si la semafor ii dai rusine lu altu.......... This post has been edited by AAlpine1: 7 Nov 2007, 10:04 |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
djasu82 |
![]()
Post
#25
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Bine punctat cu rusinea la semafor
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Gheorghe am observat afinitatile tale pentru Renault17 , a-si vrea sa te intreb
daca un "G"pansonat de uzinele Renault pe blocul motor ar veni cumva de la GORDINI. |
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#27
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 18:49 |