DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pompa de frana dacia 1310 1984, trebuie sa fac ITP

nelu_1985
post 12 Nov 2007, 00:06
Post #1


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




am urmatoarea problema:
am luat o dacie din 84, la care trebuie sa ii fac revizia. am auzit ca la revizie trebuie sa ai neaparat sistemul de franare pe care la avut masina din fabrica. a mea are pompa de frana cu circuit simplu, dar am vazut ca vin pe instalatia electrica cele 2 fire care se monteaza la capacul de la bidonasul de lichid de frana. io stiu ca numai pompele cu dublu circuit au sistemul ala de indicare a presiunii lichidului de frana, acuma ma gandesc daca nu cumva o fi avut masina pompa de frana cu dublu circuit. rog cunoscatorii sa-si dea cu parerea si mai ales cei care au dacii din 84 si stiu sigur ce pompa are masina de fabrica.

This post has been edited by nelu_1985: 12 Nov 2007, 00:06


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 12 Nov 2007, 00:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.629
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




era o pompa simpla cu bidon cilindric fara servo pe o dacie din 83 de la un vecin tot 1310 smile.gif
cel mai bine du-te si intreaba unde ai de gand sa faci itp-ul smile.gif ca si aia sunt oameni intelegatori daca si tu esti saritor smile.gif

This post has been edited by sorin1983: 12 Nov 2007, 00:19


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Nov 2007, 07:10
Post #3


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Cele doua fire sunt pt a indica cantitatea de lichid de frana din bidonasul pt lichid, cand cantitatea de lichid scade nepermis ,ti se aprinde becul in bord care te avertizeaza de lipsa lichidului din bidonas,capacul la tine este ca sonda din rezervor
la pompele cu dublu circuit se foloseste un singur fir (chiar daca sunt 2) care este conectat la un manocontact care aprinde becul in bord in cazul scaderii presiunii in circuitul de franare


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Nov 2007, 08:38
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pompele simplu circuit nu aveau senzor de nivel.
Cele dublucircuit 3 conducte aveau sonda montata in capac si rezervorul dublu, mare.
Cele dublucircuit 4 conducte au acel ICP, conectat pe un singur fir (dintre cele doua existente, cel care cu motorul pornit, la atingerea firului de masa, provoaca aprinderea (!).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Nov 2007, 10:10
Post #5


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




""a mea are pompa de frana cu circuit simplu, dar am vazut ca vin pe instalatia electrica cele 2 fire care se monteaza la capacul de la bidonasul de lichid de frana. ""
Sunt aproape sigur ca tu ai avut pe masina pompa de frana din imaginea 01, si probabil fostul proprietar a schimbat-o ,ma bazez pe faptul ca tatal meu are tot Dacia din '84 si are pompa ca cea din figura 01,iar cele din figura 02 au mai fost montate si la daciile cu 4 faruri ??? huh.gif desi eu nu am vazut nici una pana acum ,ma rog blink.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 12 Nov 2007, 16:17
Post #6


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




asa ma gandeam si eu, ca masina a avut pompa cu dublu circuit si a fost schimbata de vechiul proprietar. cred ca pana la urma va fi nevoie sa o schimb sa nu care cumva sa faca talente aia la revizie. desi eu as fi vrut sa montez doar o servo-frana pe pompa actuala, pentru ca din cate stiu eu pompele cu dublu circuit cu 3 conducte sunt cam pacatoase.
mai ramane sa vad ce se intampla la revizie saptamana asta.......


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 12 Nov 2007, 18:35
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




da, tot pompa simplu-circuit am avut pe ea. din fabrica venea insa dublu-circuit cu 3 conducte.

problema cu ITP-ul e reala, daca nu te "descurci" trebuie sa revi la sistemul original sad.gif


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arycy
post 12 Nov 2007, 22:34
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 12 November 07




salut.. tatal meu a avut o dacie din 84.. da initial a avut pompa cu dublu circuit dar nu avea servo. pe urma tin minte ca a avut simplu circuit si asa a trecut verificarile.. pompele cu dublu circuit is f pacatoase.. acuma am o dacie din 2004 cu care am prob la sistemul de franre... acum cateva luni am schimbat pompa de frana iar acuma au reaparut problemele. nu stiu ce sa mai fac


--------------------
dacia 1310 Li 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psihoursu
post 14 Nov 2007, 15:22
Post #9


posesor de Bugatti 1310


Group: Members
Posts: 139
Joined: 15 August 07




am o cunostinta care din fabrica avea pe masina pompa simpla si la ultima verificare i-a cerut pompa dublu corp


--------------------
dacia 1310/ 1997 - B 04 MOC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 14 Nov 2007, 23:20
Post #10


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




hopa.................... se pare ca se complica treburile. cred ca ma sare randul saptamana asta de la revizie ca mai am ceva de facut pe la directie si trebuie sa schimb cauciucurile. mai vedem ce se intampla cand ajung la ei.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoubleG
post 16 Nov 2007, 09:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 6 August 07
From: Rosiori De Vede (TR)




Va spun ce mi-a zis un inginer de la ITP:
"Masina trebuie sa aiba intradevar pompa originala, se face si poza...
Dacia a fost echipata cu pompa dublu circuit incepand din 1985".

Fratele meu are Dacia 1300 din 1984 si la el e sigur pompa cu circuit simplu si tot asa era stresat dar a facut verificarea fara probleme, dar tu zici ca ai 1310 asa ca nu stiu ce sa zic... Multi si-au schimbat pompele cu circuit dublu si au montat in schimb din alea vechi. Un mecanic mi-a zis ca alea noi merg prost si pierd si lichid pe deasupra...
Daca zici ca ai fire pentru martor atunci tind si eu sa cred ca ai avut candva pompa model nou, cu circuit dublu...

This post has been edited by DoubleG: 16 Nov 2007, 09:10


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Nov 2007, 10:09
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Schimba mecanicul. De ce crezi ca unora le merg bine pompele duble, cu 3 sau 4?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 16 Nov 2007, 11:02
Post #13


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Bine zis Liviu tongue.gif ,cum sa nu fie bune pompele cu duble cu 3 ,mai ales cu 4 ,cu 4 am si eu si pana la urma am fost lamurit cum se face aerisirea si apoi o verificare minutioasa a tot ce tine de sistemul de franare si am frane de imi verifici baia de ulei daca nu ai centura pusa dupa ce sectionezi parbrizul radmasa.gif
Cu franele nu este de jucat ,este siguranta voastra in trafic si a celorlalti participanti .


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 17 Nov 2007, 19:28
Post #14


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




DoubleG, dacia 1310 a fost produsa din 1982............si pompele de frana functioneaza dupa bunul plac al mecanicului care a lucrat la ele.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 17 Nov 2007, 19:31
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




eu nu am avut probleme cu franele pe simplu circuit si crede-ma ca tineau super.

DoubleG, 1310 s-au facut si in 1984.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 17 Nov 2007, 22:55
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




A mea e ce-a din semnatura, si 99% a fost proiectata cu circuit simplu.

Ca sa nu mai deschid alt topic. Am si eu urmatoarea problema:
- pe pompa (metal) este umeda tot timpul, cred ca se scurge din bidon
Are cineva idee ce se intampla si cum se remediaza ?

Dupa parerea mea s-au dus garniturile. Se schimba greu ?


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 18 Nov 2007, 10:41
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




ce inseamna 99%? am una ca a ta, a venit cu dublu-circuit din fabrica...

cand vine vorba de frane nu as umbla la pompa si circuit nici batut. doar placute sau discurile le schimb. restul, inclusiv test omologat pe banc le fac la service, cineva trebuie sa isi asume raspunderea.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 18 Nov 2007, 14:34
Post #18


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




QUOTE
Dupa parerea mea s-au dus garniturile. Se schimba greu ?

Daca s-au dus garniturile de bidon, se schimba usor. Tragi de bidon in sus, cu un capat de surubelnita scoti garniturile vechi, le pui pe cele noi (au niste caneluri) , pui bidonul si gata., In mod normal, daca esti finut, nu at trebui sa traga pompa aer.
Cu totul alta problema este calitatea garniturilor celor noi, eheee...eu am schimbat 3 seturi pana sa gasesc unul care sa etanseze cum trebuie. Evident, Fartec.


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 18 Nov 2007, 16:38
Post #19


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




Nu stiu de ce se cramponeaza astia cu eficacitatea pompelor dublu circuit in caz de avarie pe unul dintre circuite etc.. cel putin la dacia mea, am ramas de doua ori fara frane (o data pentru ca a curs lichidul pe la limitator si alta data pentru ca s-a dus naibii o garnitura de la un etrier) si nu a franat absolut deloc cu celalalt circuit.. pur si simplu se ducea pedala in podea fara niciun efect. Noroc ca in ambele cazuri lichidul s-a scurs in parcare si am constatat ca nu am frane cand am dat sa plec, la prima manevra, si am folosit frana de mana ca sa ma opresc. Oricum, ciudata senzatie, nu va doresc sa o aflati biggrin.gif


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 18 Nov 2007, 19:04
Post #20


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




am aflat-o si eu acum 3 saptamani, din cauza de garnituri de pompa, m-au luat fiori reci.Brrr...

This post has been edited by ATM: 18 Nov 2007, 19:05


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 29 Nov 2007, 21:33
Post #21


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




si sa mai lamurim si problema topicului - astazi am ajuns la revizie, acolo surpriza cand deschide ingineru capota ma intreaba direct: din ce an e?. ii raspund scurt '84. SA NU MAI FIE NICI URMA DE INDOIALA, PRECIZEZ CA LA ITP E NEVOIE DE POMPA DE FRANA CU DUBLU CIRCUIT PENTRU DACIILE DIN 1984 INCOACE. Intrucat problema topicului a fost solutionata, rog un moderator sa il inchida. doamne ajuta


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 30 Nov 2007, 00:50
Post #22


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.278
Joined: 24 June 07




Pai uite ca pentru mine e o urma de indoiala. Pentru ca nu inteleg motivul.
Si de ce pentru Daciile din 1984 incoace? Pe cei cu modele mai vechi de ce nu-o obliga?
Mai rau ne-ai bagat in ceata. wink.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 2 Dec 2007, 18:51
Post #23


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




ca sa te scot din ceata, iti spun ca incepand cu 1984 sau montat pompe de frana cu dublu circuit. nu este voie cu pompa cu simplu pentru ca nu ies aceleasi valori de franare ca la pompa cu dublu circuit. deci in concluzie tre sa ai pe masina modelu de pompa cu care a iesit masina din fabrica. deci Merced stai linistit ca tu nu ai nevoie de pompa cu circuit dublu - esti un om fericit.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 3 Dec 2007, 08:49
Post #24


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.278
Joined: 24 June 07




Asa-i. icon_mrgreen.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th June 2025 - 00:45
Forum Renault