Se strica toata de-odata ?, mai multe probleme...
![]() ![]() ![]() |
Se strica toata de-odata ?, mai multe probleme...
ROMIAU59 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 5 October 07 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2004 1,4Mpi
- B 88 ZUA
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ROMIAU59 @ 12 Nov 2007, 17:36) - la relanti urca pina in 1200 rpm si apoi scade la 800 si iar urca si tot asa, ca si cum i-as da "sprituri" Eu as suspecta fie o murdarire a pistonului motorasului pas cu pas, fie o baterie "slabita"QUOTE(ROMIAU59 @ 12 Nov 2007, 17:36) - de foarte multe ori relantiul sta la 1000 si orice i-as face nu scade.......dupa ce merg putin scade la 800 (sau nu, cum o apuca) As supecta fie motorasul pas cu pas fie termostatulQUOTE(ROMIAU59 @ 12 Nov 2007, 17:36) - temperatura la apa creste la mers in oras la jumatatea scalei (acul sta fix la 45 grd), nu stiu cat e temp acolo dar nu porneste ventilatorul....sincer nu stu daca ar trebui sau nu si cam unde tre sa fie acul ca sa porneasca ventilatorul) pentru a porni ventilatorul temperatura rtebuie sa fie pe la 99 grade, deci in treimea superiaora a scalei. As banui in cazul acesta un termostat bolnav daca temperatura nu rpea creste.QUOTE(ROMIAU59 @ 12 Nov 2007, 17:36) -daca sunt i a 2-a sau a 3-a fara sa o turez , adica o tin pe la 1800 rpm (se intampla) nu merge constant, ci in suturi O problema de alimentare/apprinere (pompa, regulator, injectoare, bujii, fise) sau o problema de termostatQUOTE(ROMIAU59 @ 12 Nov 2007, 17:36) - din greseala am accelerat pina pe la 6000 rpm (aveam draci in trafic si am uitat sa bag a-2a, credeam k e deja in viteza) si nu sa oprit motorul, desi pe forum scrie ca asa ar trebui... Mai incearca o data sa ajungi pe la 6500, pe un drum mai drept si mai liber. Ai sa observi imediat ce inseamna taierea injetiei. La tine nu a apucat, ai turat-o sub turatie "de taiere"QUOTE(ROMIAU59 @ 12 Nov 2007, 17:36) - daca sunt pe loc si virez la maxim (dr si st) se aude un fel de fluierat, scartait, nu stiu cum sa il cataloghez, da oricum nu se auzea inainte si nu suna a bine... E de la anvelope (zic eu), din cauza intaririi cauciucului de la temperaturile mai scazute.QUOTE(ROMIAU59 @ 12 Nov 2007, 17:36) - pe spate trancane ca dracu, amortizoarele nu pierd ulei, daca apas masina cu mana revine bine, toba sta bine, portbagajl sta bine, dar daca imping masina in lateral, o fac sa balanseze se aud zgomote de dedesubt (oare amortizoarele au sarit de la locul lor??? Poate ar fi bine sa verifici bucsile de prindere ale amortizoarelor.QUOTE(ROMIAU59 @ 12 Nov 2007, 17:36) - cand pun frana la viteze mici pe spate se aude de parca se freaca 2 pietre una de alta, kiar daca ar fii fost noroi, s-ar fi curatat dupa cateva franari, nu ? ce poate fii ? Poate un rulment dus...Pe scurt: eu as vrifica termostatul (adica l-as inlocui, nu cu unul cu mustiuc negru). As curata motorasul pas cu pas. As verifica bucsile de la amortizoare. As verifica situatia rulmentilor spate. As cam schimba anvelopele cu unele mai potrivite pentru iarna. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ROMIAU59 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 5 October 07 From: Iasi ![]() |
Multumesc mult.
Te-as ruga sa ami explici o chestie. Ce e termostat fara varf negru ??? De care ar trebui sa caut ??? Sa caut tot de Dacia originale sau sunt altele mai bune ? Bani de anvelope nu prea se gasesc deocamdata ![]() Verificat rulmentii, am sa incerc desi nu prea stiu cum si nici nu am unde sa urc masina sa stea cu rotile spate in aer, poate pe 2 cricuri. Oricum mersi mult de raspunsuri. Am suspectat si eu motorasul pas cu pas si am sa citesc paici sa vad exact cum se curata, dar la termostat nu m-am gandit niciodata. Drum intins !!! |
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2004 1,4Mpi
- B 88 ZUA
|
|
klaus |
![]()
Post
#4
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Termostatul cu cap negru se paote vedea la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=930035
termostatul mai bun e 3-4 posturi mai jos la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=930341 si urmatoarele |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Lucian1999 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 19 April 07 ![]() |
pe langa cele insirate de colegul io as recomanda si o verivicare ff atenta a sabotilor spate si a tamburilor si la mine se aude acelas zgomot numai ca e mai incet si sunt sigur ca saboti si tamburi sunt de vina rulmenti sunt noi
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
SCALA
- B 82 CNK
|
|
david79 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
si nu in ultimul rand nu ar fi scump un senzor de temperatura. e posibil sa fie cauza pentru care nu ai un relanti stabil.
|
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Senzorul de temperatura se strica extrem de greu (socuri electrice in principiu).
Eu as verifica termostatul si as curata contactele, mai ales mufa maro din cutia cu sigurante de langa baterie si mufele de la senzorul de temperatura, senzorul de viteza si de turatie (preventiv). si dat cu un spray de contacte antiumiditate. Zgomote pe spate apar si din cauza ca tecile arcurilor (furtunele de pe capetele arcurilor) se uzeaza si trebuiesc schimbate. Verifica daca termostatul deschide si inchide cand trebuie, pui mana pe furtunul dinspre radiator si vezi cand incepe sa se incalzeasca (in principiu ar trebui dupa primul sfert al scalei). Pentru ralanti se poate sa fie motorasul pas cu pas cu probleme. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
ROMIAU59 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 5 October 07 From: Iasi ![]() |
Si daca tot am inceput topicul sa il si continuu....
Mai antai va multumesc la toti pt sfaturi, m-am apucat sa fac ce ati spus toti. Am luat azi un termostat nou (cu cap metalic) si la el cica trebe si garnitura noua (30 lei total). Am dat jos corp clapeta, m-am chinuit o gramada sa scot surubul din spate al carcasei filtrului de aer. Ce m-a mirat e ca , desi are aproape 50.000 in bord si e second-hand masina, pe suruburi ina mai avea lacu ala rosu care il pune in fabrica. Am desfacut motorasul pas cu pas si l-am spalat bine de tot, in toate coltisoarele, tre sa recunosc ca era al dracu de murdar, ca si corpul clapeta. Curios ca in partea superioara a clapetei era f curat, dar seb ea era plin de o mazga neagra uleioasa care s-a dus foarte greu, ca sa il fac sa arate cum trebe l-am lasat la inmuiat in Cilit Bang si acum arata ca nou. Nu stiu de unde e atita mizerie in el, ceea ce ami pare rau e ca aceeasi mizerie exista si in piesa in care vine pus corpul clapeta, dar pare cam complicat sa o scot si pe aia. Maine am sa le remontez si va spun ce a iesit. Am scos si senzorul de turatie si intr-adevar avea pilitura pe el dar destul de putina......a stat si el in cili aprox. 30 min si e ca nou si el ![]() Am luat si un spray pt contacte electrice cu care am sa dau pe toate mufele inainte de reconectare. INTREBARE: am vazut ca motorasul pas cu pas are o tija metalica cu filet pe ea.....dar a iesit prin tragere si nu prin defiletare, e normal ??? Si cum pot verifica daca functioneaza bine senzorul de acceleratie , ala tot de pe corp clapeta... |
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2004 1,4Mpi
- B 88 ZUA
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
E normal sa iasa tija prin tragere si nu prin desfiletare.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 22.611 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 13 Nov 2007, 18:31) Senzorul de temperatura se strica extrem de greu (socuri electrice in principiu) Tu iar vorbesti cand trebuia sa taci ? Unde socuri electrice pe senzor mah ? Curentul care circula prin el este foarte mic. Daca tot nu stii care este principiul de functionare, macar pune un ampermetru in serie cu un senzor si pe urma da-ti cu parerea. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Si daca faci un scurt prin mufa aia unde vin firele de la senzor, intre un fir de la senzor si un 12v sa zicem care duce la faruri sau dracu stie ce mai e pe acolo, cam cat curent trece prin senzor?
Am pus un ohmetru in paralel cu snezorul, dupa ce l-am deconectat si demontat de pe masina.(intre B1-B2 si A-masa parca, a fost demult) ![]() ![]() Ampermetrul il pun in amonte sau in aval de senzor? De asemenea mai poti citi si prin manuale chestii de genul asta (vezi partea cu rosu). Off-Topic: Pe forum atacam idei si nu persoane! This post has been edited by nh1980ro: 18 Nov 2007, 14:47 Attached thumbnail(s) xx.jpg ( Size: 99.54k ) Number of downloads: 145 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Lasand la o parte ca ar fi fost necesara definirea "amonte" sau "aval"' pe circuitul senzorului, observ ca nici fizica de liceu nu prea e la putere in zona.
nh1980ro, iti recomadn fizica de liceu, ca recapitulare, cel putin partea cu electrica si in special partea cu masurarea curentului si a tensiunii. Ai sa obsevi ca la masurarea curentului pt. circuitele in serie conteaza mai putin unde pui aparatul. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ROMIAU59 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 5 October 07 From: Iasi ![]() |
Salut baieti.....nu inteleg de ce va certati. Nu are nici un sens. Si nuci nu am sa dau bani pe ampermetre sau alte aparate de masura ca sa masor un rahat de senzor.
In fine, am pus piesele pe masina, dar inafara de faptul ca acuma arata ca noi ![]() Asa ca, satul de maini inghetate, m-am dus frumos si mi-am facut o rezervare la un service Dacia (CAREMIL - Iasi). Deabea miercuri pot sa va spun concluzia. Poate altii care au mai citit forumul or sa vrea sa stie si ce era stricat. Pina atunci bafta la toti !!! 19 Nov 2007, 10:54: P.S.: poate sa ami dea cineva foaia cu timpi de interventie si preturile la service Dacia ??? This post has been edited by ROMIAU59: 19 Nov 2007, 10:54 |
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2004 1,4Mpi
- B 88 ZUA
|
|
brandon |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 1 March 05 From: Ploiesti ![]() |
Sper sa-ti fie de folos
Bafta! Attached File(s) ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
ABS+, 2008
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
QUOTE(klaus @ 19 Nov 2007, 00:02) Lasand la o parte ca ar fi fost necesara definirea "amonte" sau "aval"' pe circuitul senzorului, observ ca nici fizica de liceu nu prea e la putere in zona. nh1980ro, iti recomadn fizica de liceu, ca recapitulare, cel putin partea cu electrica si in special partea cu masurarea curentului si a tensiunii. Ai sa obsevi ca la masurarea curentului pt. circuitele in serie conteaza mai putin unde pui aparatul. Ei, era cu schepsis treaba, dar bine ca te-ai bagat tu. ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#16
|
![]() - Group: Members Posts: 22.611 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Era pe dracu.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ROMIAU59 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 5 October 07 From: Iasi ![]() |
Hello people !!!
Dupa cum am promis postez ce si cum: -verificat si inlocuit bujii timp 0.60 tarif T1 pret 41.18 valoare 24.71 -verificat GMV - fct in parametrii normali timp 0.30 tarif T1 pret 41.18 valoare 12.35 -verificat tester clip: rateuri combustie cil 2 si 3 timp 0.50 tarif T3 pret 50.42 valoare 25.21 -verificat cablaj injectie motor-fct in parametrii normali timp 0.60 tarif T1 pret 41.16 valoare 24.71 Bujii: RFN 458 total pret 23.00 Valoare factura: manoper: 103.51 piese: 27.37 TOTAL: 130.00 Concluzia: nu au facut nimic, masina la fel merge, fluctueaza in continuare, m-a luat ala inca cu vrajeala ca asa e normal, ca ce benzina pun (OMV) , ca asa face la rece...........cenzuratURI Cica pe clip toti parametrii sunt normali. M-am enervat si am zis ca am sa ma intorc cu ea facuta de mine si intru in serviceul lor sa vada cum tre sa stea la relanti. |
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2004 1,4Mpi
- B 88 ZUA
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ia un spray de contacte (preferabil sa fie si antiumiditate/uleios) si desfa toate mufele de pe la motor si le curata cu spray de contacte bine.
Curata mufa de la senzorul de servodirectie, cea de la sonda lambda, senzorul de turatie, de viteza, senzorul de temperatura apa, mufa aia maro din cutia cu sigurante de langa baterie, senzorul de temperatura aer. Atentie la senzorul de la servodirectie, ca are o garnitura de cauciuc inauntru sa n-o pierzi. La fel si sonda lambda. Eu am fost la service pentru ca mi se incalzea motorul, dar numai uneori fara ca sa porneasca GMV-ul. Am dat degeaba 70RON pe un test CLIP, ca la ei a iesit bine si dupa 15km dupa service iar s-a incins prea tare motorul. In final trebuia curatata mufa aia maro din cutia cu sigurante de langa baterie. PS: mare grija sa nu rupi conectorii ca-s de plastic. Pentru localizare ori iei un manual de service (n-o sa-ti spun cum il iei ![]() Eventual incearca sa schimbi si statia de benzina, chiar daca e a unei firme cunoscute. Ia din alta parte benzina o vreme si vezi daca face la fel. This post has been edited by nh1980ro: 21 Nov 2007, 16:49 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 21:13 |