Probleme alternator, nu incarca deloc, iar probleme
![]() ![]() ![]() |
Probleme alternator, nu incarca deloc, iar probleme
tibirk |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 585 Joined: 20 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
|
|||
Danny_bb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Puntea de diode ?
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Poate ai carbunii uzati, o mufa sarita...
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
tibirk |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 585 Joined: 20 September 06 ![]() |
mufa sarita in nici un caz...
altii mi-au zis ca releul de la alternator ar fi de vina problema e ca eu nu ma prea pricep la astea, nici macar nu stiu care e releul,sau...ma rog...puntea de diode daca poate cineva sa-mi explice, i-as fi recunoscator multumesc This post has been edited by tibirk: 20 Nov 2007, 08:16 |
--------------------
-
-
- Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
|
|
apollo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
releul e cutiuta aceeea neagra care se vede pe alternator.
grupul de diode nu prea as crede ca e vinovat ci mai degraba puntea semi-redresoare. pune de olcit.asa mi-a recomandat mecanicul, asa iti zic si eu.eu n-am mai avut probleme. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
Cristi25 |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 6 April 06 ![]() |
Am patit o si eu cu incarcatul...am schimbat releul, a mers o sapt apoi iar, aceasi problema...Verifica cele doua fire care intra in "cutiuta neagra", papucii sunt din tabla,foarte prosti si s ar putea sa nu faca bine contact.Stiu si eu..porneste o, aprinde farurile si misca de fire, daca nu ti fac contact bine, se va schimba intensitatea farurilor,cat si sunetul alternatorului...
|
--------------------
Nissan
Murano 3.5
2009
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
care e tensiunea de incarcare pt alternator ?
la mine indica 13.9-14,1 dar acul din bord nu ajunge niciodata la jumatate (sta aproape la jumate) iar bateria are '' ochi magic ''si ala e mereu negru(nivel bun baterie descarcata) cu motorul oprit indica 11,8 -12.0 in functie de cat e de frig afara This post has been edited by MIHAI8888: 20 Nov 2007, 21:56 |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
paulica |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Inceraca si dubleaza firul dintre + alternator si + baterie. Vezi ca eu am facut 3 incercari cu diametre difertie la cablu litat. Cu 4 mmp imi incarca chiar prea mult. Bine ar fi ca la rece fara consumatori, turat la 2500 rpm sa ai 14,35 V.
Desfa si papuci, mufe si da-i cu spray de contacte peste tot pe unde poti. Si vezi la o dacie "injectata" Li cum este facuta legatura la masa de la alternator ca la Nova mea nu era. Banuiesc ca nici la alte Nove. Aici pune cablu litat de 4mmp si cu papuci tapeni. Iar 11,8 -12 V "in gol" la baterie e dezastru. Cauta pe site la Rombatt sa vezi. Ca sa masori bateria in gol ca lumea deconecteaza bornele. This post has been edited by paulica: 20 Nov 2007, 22:12 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
apollo |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
am inteles ca daca deconectezi bornele in timp ce motorul functioneaza, ai sanse sa prajesti instalatia ca ai un voltaj mai mare de 12V.asa e?
eu am in turatie fara consumatori 14.6-14.8V cu consumatori 14.4V la relanti 14.2V si cu consumatori 14.0V asta la ultima masurare maine cred ca fac alta ![]() 21 Nov 2007, 02:05: QUOTE(MIHAI8888 @ 20 Nov 2007, 21:55) care e tensiunea de incarcare pt alternator ? la mine indica 13.9-14,1 dar acul din bord nu ajunge niciodata la jumatate (sta aproape la jumate) iar bateria are '' ochi magic ''si ala e mereu negru(nivel bun baterie descarcata) cu motorul oprit indica 11,8 -12.0 in functie de cat e de frig afara pune bateria neaparat pe un redresor sau fa un drum de peste 100km, dar sa ai incarcarea buna. This post has been edited by apollo: 21 Nov 2007, 02:05 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
de obicei merg cu masina la tara in week-end si fac vreo 120 km o data si este aceiasi chestie am 14 v la ralanti
pot sa merg si o mie de km tot aia e o fi oare bateria obosita? nu stiu cati ani are ca asa am luat masina Bateria e tornado (cu calciu) de 55ah parca si la un moment dat era nivelul electrolitului era scazut si am pus apa distilata dar de atunci bateria mea nu mai arata incenzurata(acelasi ochi magic) inainte de asta arata alb (baterie incarcata ,nivel scazut) |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(MIHAI8888 @ 21 Nov 2007, 09:18) de obicei merg cu masina la tara in week-end si fac vreo 120 km o data si este aceiasi chestie am 14 v la ralanti pot sa merg si o mie de km tot aia e o fi oare bateria obosita? nu stiu cati ani are ca asa am luat masina Bateria e tornado (cu calciu) de 55ah parca si la un moment dat era nivelul electrolitului era scazut si am pus apa distilata dar de atunci bateria mea nu mai arata incenzurata(acelasi ochi magic) inainte de asta arata alb (baterie incarcata ,nivel scazut) 14V este normala tensiunea |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
E perfect daca ai 14 V stabilizat si la relanti si la turatie .
This post has been edited by djasu82: 21 Nov 2007, 22:00 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
paulica |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Apollo decontezi bornele ca sa masori in gol, dar cu motoru' oprit.
![]() |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
apollo |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
am masurat azi.
am ceva genul. la relanti 14,2V in turatie 14,3-14,4V la relanti cu consumatori 13,6V turatie cu consumatori 13,9-14,0V cum e acum? |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
legatura la masa am facut-o cu cablu litat de 6 mm cu papuci de cupru cositoriti si stransi cu un cleste special
plusul nu stiu care e treaba cu el daca cumva e mufa aia alba nu garantez pe ea ca e cam obosita a trebuit sa o ocolesc cu un fir ca nu facea contact si se incingea |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
paulica |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Apollo care au fost exact consumatorii când ai masurat 13,6 la relanti? Si inca ceva motorul era rece sau cald la aceasta masuratoare?
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
apollo |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(paulica @ 24 Nov 2007, 20:47) Apollo care au fost exact consumatorii când ai masurat 13,6 la relanti? Si inca ceva motorul era rece sau cald la aceasta masuratoare? era nici cald si nici rece nu era.masuratorile au fost facute in 5 minute de la pornire. erau 13,6V atunci, dar era in crestere, ca pornise de la 13,4V |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Zilele astea mi-am bagat si eu nasul prin masina unui coleg de birou.
Problema lui era ca alternatorul incarca prea mult. Bun zic... e de la releu. Avea din ala mare, zic sa il reglez, dar tensiunea varia in limite destul de mari la accelerare sau aprinderea farurilor. Asa ca am decis sa cumparam unul electronic. Cu asta tensiunea se mentine in limite normale, totusi am observat ca in momentul in care porneste ventilatorul aerotermei sau dezaburitorul lunetei tensiunea creste undeva la 14.8-15V. In rest se mentine pe la 14.2-14.4. Ati patit asa ceva? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
apollo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
acum nu stiu prea multe, dar imi pare a fi ceva normal.
cand porneste elv-ul, trebuie cumva acoperita aceasta consumare de curent. bateria trebuie mentinuta. dar turata fara consumatori sta bine? ma gandesc noaptea la un drum lung cu tensiunea de 15V, sa nu fiarba bateria, dar nu cred. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pai nu e normal deloc. Releul trebuie sa asigure o tensiune constanta de 14.2V sa zicem indiferent de consumatori.
Faza ciudata e ca daca aprinde farurile (faza lunga) tensiunea e ok. Creste doar cu ventilatorul sau dezaburitorul pornit. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
gabi1 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Traseul circuitului de incarcare e in felul urmator:
+alternator>>>+baterie>>contact:>>>consumatori si + releu incarcare Datorita pierderilor pe traseu,la releu o sa ajunga intotdeauna o tensiune mai mica fata de cea masurata la bornele bateriei iar el o sa incerce sa compenseze pierderea,adica mentine 14.2V la bornele lui nu a bateriei. Din aceasta cauza se folosesc relee de incarcare cu fir de referinta,acest fir fiind legat direct pe borna + a alternatorului(cum e si in cazul novei). Oricum pana la 14.7V nu e nici o problema,e cam la limita,ca doar releele alea mecanice nu au tensiunea batuta in cuie si nici bateriile nu au murit chiar pe capete ![]() This post has been edited by gabi1: 8 Dec 2007, 17:54 |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:01 |