DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Servofrâna, merge și nu prea...

C a t a l i n
post 7 Dec 2007, 18:50
Post #1


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Sistemul de frânare al mașinii merge foarte bine, mai puțin servofrâna... smile.gif

Cu motorul oprit pedala e tare și se (mai) întărește pe măsură ce fac pedale. (normal)
Cu motorul pornit, pe măsură ce fac pedale, începe să se întărească, după 3-4 pedale... (anormal)
În mers, la prima frânare pedala se comportă normal, se apasă ușor și frânează bine... Dacă slăbesc frâna, iar apoi o apăs iar începe să se întărească, iar la a 3-a pedală deja e tare... De ținut ține, dar efortul de apăsare în pedală trebuie crescut destul de mult...

Dacă apoi merg 200 m fără să frânez, pedala se comportă iar normal, frânează ușor...

Și mai interesant e că nu face așa mereu... Ieri Ploiești - Constanța a făcut așa tot drumul, azi la drumul de întoarcere nu a făcut deloc...

CE ARE?

Supapa de pe oala de servo e bună, o să o schimb mâine oricum, la fel și furtunul pare ok. Dacă scot furtunul nu pierde aer, abia dacă scot supapa începe să fâsâie, deci pare să țină presiunea...

Sugestii?

Mulțumesc.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 7 Dec 2007, 18:55
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




membrana la servo?dar nu cred ca zici ca se intareste.

posibil sa ramana pistonasele blocate si sa se retraga mai greu.

de asta cand ai pedala tare, cand o ai mai moale.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Dec 2007, 19:18
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Niciuna din roți nu se încălzește, și mașina nu rămâne înfrânată când eliberez pedala, că doar s-ar simți...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 7 Dec 2007, 19:30


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oelash
post 8 Dec 2007, 10:03
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 19 May 07
From: Ploiesti




cum iti tremura la relanti? smile.gif


--------------------
dacia nova 1.6 2000 - ph-69-plm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lvl100
post 8 Dec 2007, 12:01
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 5 November 06




Cand apesi frana ti se aude un fasait ?

Simptome pe care le-am avut eu cand s-a dus naibii serva :

- un fasait puternic la apasarea pedalei
- modificare evidenta a turatiei la apasarea pedalei

A mea oricum era in stadiul terminal, dar totusi nu aveam variatiile de tare/moale a pedalei.

Oricum, din cate am inteles si observat personal, serva nu afecteaza cu nimic eficacitatea franelor, ci doar munca fizica in plus la pedalat biggrin.gif


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 8 Dec 2007, 18:32
Post #6


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Stă bine la relanti, nu trage aer fals, deci membrana e ok. Nu se aude niciun fâsâit...

Pentru moment am schimbat supapa și furtunul. Furtunul vechi era foarte deformat și moale în zona galeriei, probabil de la temperatură. Deasemenea făcea o cută și singura explicație la care mă gândesc ar fi că la depresiune mare se autoștrangula acolo...

Azi a funcționat normal, dar nici înainte nu făcea mereu...

Sper să fi rezolvat. Mulțumesc pentru răspunsuri.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toply
post 18 Apr 2008, 19:07
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 May 07




la mine fasaie cand franez si scade turaju.......
stie careva dak sunt mai multe tipuri de servofrana pentru nova ca eu am gasit un la 150 RON da cucoana de la magazin a zis ca-s de 2 feluri si eu nu stiu ce sa zic.... are ceva dak pun de alt fel?


--------------------
dacia nova 1998 gt 1600 carburatie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 18 Apr 2008, 19:17
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




sunt intradevar de 2 feluri
difera diametrele oalelor la ele ,sunt mai mici si mai mari te uiti la ea si vezi ce iti trebuie

QUOTE
Oricum, din cate am inteles si observat personal, serva nu afecteaza cu nimic eficacitatea franelor, ci doar munca fizica in plus la pedalat biggrin.gif


incearca sa franezi cu motorul oprit abia atunci stii cum e fara servo biggrin.gif

This post has been edited by MIHAI8888: 18 Apr 2008, 19:20


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toply
post 18 Apr 2008, 19:21
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 May 07




e pedala beton cu motorul oprit


--------------------
dacia nova 1998 gt 1600 carburatie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 18 Apr 2008, 19:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




asta spuneam si eu
era ptr lvl100


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Apr 2008, 19:51
Post #11


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




lvl100 îți va mulțumi pentru un răspuns venit cu 5 luni întârziere. smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 18 Apr 2008, 20:06
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




si eu tie ca m-ai facut atent
ma gandeam ca e un topic nou
scuze!!

This post has been edited by MIHAI8888: 18 Apr 2008, 20:06


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmi&g
post 22 Feb 2010, 14:18
Post #13


mmi&g


Group: Members
Posts: 290
Joined: 4 October 07
From: buc




Am si eu o problema asemanatoare la care nu am gasit inca raspuns.

Cand se incalzeste motorul bine scade relantiul la 600-700 rpm.Adik pana sa treaca linia de la apa de jumatate,totul e normal apoi scade dintr-o data.Daca atunci cand scade misc de delcou pot sa reglez relantiul iarasi la 900 frumos,insa dupa 20min iara scade.
Ciudat este ca daca tin pedala de frana apasata relantiul urca si sta la 900.Daca eliberez frana,relantiul se duce pt o secunda la 1200 si apoi revine la 600-700.Toate astea pe gpl.

Ca totul sa fie incurcat de tot,daca mut pe benzina nu are nicio treaba,mere perfect.

Acum eu ce sa fac:Sa ma duc la reglat gaz,sa schimb servofrana sau sa fie din aprindere(cu toate ca e reglata bine)


--------------------
dacia nova gt 1999 gt - b 08 mmj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 22 Feb 2010, 20:31
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




poti incepe prin a infunda furtunul de servo sa vezi daca trage aer fals pe supapa si mai ales servo


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 23 Feb 2010, 11:13
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




am o problema de cateva zile ... treaba e ca nu imi dau seama... in mers cand pun frana .. si ambreiajul calcat rotatiile scad pana la 500 si revine .. oscilatia se manifesta o secunda.. !
treaba e ca pe loc nu face nici o figura nu se modifica nr de rotatii ..
ce o fii :-?????????????


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 23 Feb 2010, 15:00
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




am mai auzit de aceasta problema si era de la amestec, am uitat explicatia deci nu pot zice daca e bogat sau sarac dar din experienta pot spune ca la amestec saracit sta la relanti mai turata, in schimb la tine e tocmai invers deci suspectez amestec bogat, cel mai sigur afli de pe bujii, efectul unui amestec bogat il mai poti contracara pe langa metodele specifice din carburatie si prin aprindere marind avansul, dar e mai bine sa verifici si sa regelezi corect instalatiile de aprindere si carburatie


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 23 Feb 2010, 15:16
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




pe gpl e problema ... am uitat sa specific ! deci carburatie elimina .. la aprindere?? ce sa ii faq ? bujii sa verific si avans... ???


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 24 Feb 2010, 00:21
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu vad de ce sa fie aprinderea de vina daca doar pe gpl face figuri, nu am gpl ca sa am o oarecare experienta dar eu acolo suspectez problema


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 24 Feb 2010, 10:39
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




si ce sa aibe aprinderea? am pus totul nou aku o luna ...


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 25 Feb 2010, 00:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




scuze ca nu am fost clar, am vrut sa zic ca daca doar pe gpl face probleme, gpl-ul trebuie verificat-reglat, dupa logica mea cred ca amestecul gpl e mai usor influentat de functionarea servo (poate mai da si servo-ul cate o gura de aer cum era la mine)

nu zic ca nu poate fi ceva si la aprindere, dar eu personal nu cred mai ales ca zici ca a fost re-abilitata - oricum daca e si din aprindere problema bate spre reglajul avansului care banuiesc ca l-ai facut corect, apoi se trece la celelalte reglaje de amestec - gpl si carburator

eu nu ma pricep la gpl ca nu m-am intersectat cu asa ceva dar banuiesc ca informatii utile ai sa gasesti pe topicurile dedicate, incearca si la sectiunea probleme dacia clasic


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 25 Feb 2010, 01:35
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




avansul ... cat de corect .. nu stiu cum sa zic ca lam facut.. dar atata timp cat nu da in nas se accelereaza bine .. vaccumul simte ..
daca mai este ceva de facut .. da un sfat intotdeauna e binevenit biggrin.gif


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YonutzSchumy
post 17 Apr 2010, 18:50
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 January 09
From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov




cat costa o membrana de servo-frana Nova ? fac pedale si scade turatia motorului sad.gif


--------------------
DACIA NOVA GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andres
post 17 Apr 2010, 19:09
Post #23


Moderator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 10 June 08




am eu madalin_nik


--------------------
Renault 11 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 19 Apr 2010, 14:04
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(YonutzSchumy @ 17 Apr 2010, 18:50)
cat costa o membrana de servo-frana Nova ? fac pedale si scade turatia motorului sad.gif
*


Fenomenul e PERFECT NORMAL. Conteaza foarte mult CAT de mult scade turatia.
Ca fapt divers, o scadere in jurul a ~50...80 rpm pentru putin timp e in ordine.

Spor la reparatii!
Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YonutzSchumy
post 19 Apr 2010, 15:15
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 January 09
From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov




credeam ca nu este in ordine scaderea turatiei cand fac pedale rapide (pe loc ) pentru putin timp asa cum spui in jur de 500 600 rpm. i-si revine imediat .poi atunci nu o mai schimb ca si asa nu ma gasit ( doar de berline 5.5 lei ). Ms de informatie.

This post has been edited by YonutzSchumy: 19 Apr 2010, 15:24


--------------------
DACIA NOVA GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 23:05
Forum Renault