DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Semnalizare stânga dusă, și nu numai...

MyKe89
post 16 Dec 2007, 23:58
Post #1


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.064
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Vă salută un membru nou, bine v-am găsit! Vă urmăresc de ceva timp, având în vedere că am o Dacie în familie, dar acum că am permis, a venit vremea să mă integrez și eu. Sper că mă primiți. tongue.gif

Acu'.. să încep cu problemele..

1.

Ieri, când veneam de la țară, am observat că mi-a murit subit "semnalizarea stânga". Dreapta merge.
Bordul e cel original, de 1300, doar blocul de comandă (cu manetele de semnalizare, de faruri, claxon) este de concepție mai nouă (full plastic). În ultima perioadă, când semnalizam stânga, trebuia să am grijă să duc maneta semnalizatorului în capătul cursei, nu doar să o apăs până după acel "click" specific. Acum se pare că a cedat de tot...
Să fie nevoie să schimb acel bloc, cu cele 2 manete, sau să am o problemă în altă parte? Releul de semnalizare (sau cum îi zice.. ală de sub bord, din dreapta coloanei de direcție) a fost schimbat acum vreo 2 luni, dar nu m-am uitat să văd dacă nu cumva nu mai face ceva contact pe acolo.

2.

Roata din față-dreapta este ..divergentă (cum are Dacia 1100 roțile pe spate). Bine, nu foarte tare.. dar se vede lejer cu ochiu' liber blink.gif și mă cam deranjează. Pt taică-miu e ok și așa... mad.gif Știu că lonjeroanele au fost schimbate acu' vreo 3-4 ani.. iar acum ~ 1 lună i-am făcut și bucșăraia. Rezolv problema prin reglarea unghiului de cădere sau e ceva mai grav? sad.gif

3.

După ce i-a fost făcută bucșăraia, nu s-a mai reglat nimic. Îmi trage serios stânga (trăgea și înainte)... Bănuiesc că prin unghiul de fugă rezolv asta.. dar nu știu cine se ocupă cu "unghiurile" prin Buzău... dacă știe cineva, îl rog să-mi spună și mie... De fapt, altceva cred că n-are ce să fie, am schimbat și roțile între ele și tot degeaba...

Vă mulțumesc anticipat pt orice răspuns! biggrin.gif Și sper că n-am deranjat pe nimeni cu ceva, sunt cam novice, nu prea are cine să mă învețe (my dad nu e pasionat de mașini, însă eu sunt PREA rolleyes.gif). frustrat.gif

This post has been edited by MyKe89: 17 Dec 2007, 00:01


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 17 Dec 2007, 00:10
Post #2


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




1. Ti s-a dus contactul de la maneta probabil, desfaci, te uiti cum functioneaza dreapta si faci la fel si in stanga. Nu e ceva grav si nu trebuie sa schimbi nimic probabil. Eventual se gaseau kituri de reparatie pentru chestii d-astea.
2&3. Desi ai schimbat lonjeroanele, daca s-a facut treaba bine n-ar trebui sa traga in nicio directie. Dupa schimbarea busaraiei se impuneau sa fie reglate si unghiurile. Trebuie sa gasesti tu un loc care se ocupa cu asta.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 18 Dec 2007, 16:17
Post #3


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.064
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Bun.. am rezolvat semnalizarea.. la puțin timp după ce am dat jos cele 2 capace negre și mari, am luat acele "prize" albe la mână și am observat că un papuc nu stătea bine înăuntru.. l-am înțepenit acolo, i-am dat niște bandă izolatoare pt fixare.. și văd că e ok..
Însă acu' am dat de altă BELEA... Eu am pe bord un butonaș cu 2 LED-uri înăuntru, care, pâlpâindu-se concomitent, îmi confirmă faptul că am curent în instalație. După ce i-am pus la loc acele capace din jurul coloanei de direcție, am observat că acele LED-uri nu mai merg.. (huh.gif mă, ce naiba?) și am dat drumu' la radio.. mergea! biggrin.gif Buba e că nu-mi mai merg ștergătoarele.. blink.gif nici "stropitorile", nimic de pe maneta aceea. Motorul pornește, de pornit.. semnalizările merg.. farurile da.. merge aproape orice, în afară de ștergătoare. Am luat iar cablurile la mână.. și nu am observat nimic dubios.. totu' pare prins unde trebuie...
Până la urmă am desfăcut acea cutiuță din capătul manetei, în care intră 5 papuci. Pare ok înăuntru, am mai curățat-o un pic și nu m-am ales decât cu o mișcare mai lejeră a manetei, atâta tot... unsure.gif

Taică-miu nici nu vine azi acasă, iar eu mâine dimineață tre' să plec cu mașina...

bash.gif


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Dec 2007, 16:46
Post #4


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




biggrin.gif cred ca acele cabluri la tine bord si in carcasa de la volan au solganul "nu ma deranja frate". Ia un bec de 12 v la 1W sau 5W si doua sarme si verifica fatza de carcasa contacului de la cheie daca ai +12V pe jucaria de la stergator , vezi unde se duc firele de la jocul de leduri ( tine bateria calda e alta poveste). Tu ori (-) masa ori (+)12V nu ati vine mai misca din conectorul de la stergatoare si de la releu. A si verifica din nou sigurantele cu becu direct pe sigurante daca nu ai aparat de masura.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 18 Dec 2007, 17:02
Post #5


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.064
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




QUOTE(djasu82 @ 18 Dec 2007, 17:46)
biggrin.gif cred ca acele cabluri la tine bord si in carcasa de la volan au solganul "nu ma deranja frate".

radmasa.gif

Cred că o las așa, sper să nu am nevoie mâine de ștergătoare (mai importantă e semnalizarea).
Plus că.. m-ai aburit de tot.. blush.gif pe lângă faptul că nu le am cu electrica, nici nu prea pot să-mi dau seama unde se duc firele alea de la LED-uri (am încercat și mai devreme să le urmăresc).. pentru că sub bord, chiar pe mijloc, în fața schimbătorului, am un fel de panou, până la podea, pe care am 3 ceasuri (ulei, apă, benzină) iar mai jos e casetofonu'...
S-a și înserat și n-o să mai văd nimic pe-acolo... frustrat.gif

P.S. Poate să fie de la siguranțe? Mă gândesc că mi-ar veni mult mai ușor să rezolv.. Ștergătoarele să fie legate în serie și cu acel LED și astea să vină la o singură siguranță? În acel "tablou" cu siguranțe, sunt niște fire de cupru, nu sunt siguranțe propriu-zise smile.gif și, sincer, nici nu le-am verificat... biggrin.gif

This post has been edited by MyKe89: 18 Dec 2007, 17:07


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Dec 2007, 17:14
Post #6


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Nu sunt in serie iar montajul respectiv cu ledurile ( circuit basculant bistabil) vine direct de pe baterie sau de la mufa cu +12V de sub tablou. Ar fi cazul sa inveti si ceva eletricitate sau te lasi pe mana altora??? biggrin.gif As fi zis daca era 220 sau 380 nu baga mana acolo. Cine nu pune mana nu invata si cu asta am incheiat. Rar vezi un om sa te ajute in plina strada daca ramai in pana am patito si stiu ce vorbesc.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 18 Dec 2007, 17:41
Post #7


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.064
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




N-am zis că nu vreau să învăț, doar în cazul de față mi-ar fi prins bine puțină practică (cineva care să-mi arate), nu doar teorie. Fii sigur că sunt dornic să învăț (ceva mecanică știu, nu am doar categoria B pe permis tongue.gif), atât că la partea electrică sunt cam strâmb.. wacko.gif m-am cam prins de ce mi-ai zis, dar mai mult am spus că cedez pentru că s-a înserat...

O seară bună să ai! Mulțumesc că ai avut răbdare cu mine! biggrin.gif
+


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Dec 2007, 23:13
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




probleme ai la stergator nu ?? se alimenteaza cu plus doar pe un fir care vine pe una din reglete plus direct sau cheie care sint in partea stinga a volanului sub bord cam pe unde este releul de semnalizare poate a iesut un fir de pe acolo wink.gif daca te ajuta schema de la stergator

Attached thumbnail(s)
schema_cu_temporizator.jpg ( Size: 25.62k ) Number of downloads: 34
schema_fara_temporizator.jpg ( Size: 20.14k ) Number of downloads: 29
schema_functionare_maneta.jpg ( Size: 22.6k ) Number of downloads: 30


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 19 Dec 2007, 08:09
Post #9


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Despre reglaje si unghiuri, in Buzau, parca erau baietii de la SIRA care se bagau la asa ceva, aia de langa XXL. Sau incearca si la service-urile alea de pe langa autobaza Transbus, de pe Sos Pogonele. Zic si eu...


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 19 Dec 2007, 20:49
Post #10


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.064
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Ce să mai încerc.. că deocamdată stau pe tușă... am gripat motorul...

Știam că nu prea mai am ulei (90 % nu a fost de la asta, era nivelul pe la minim), apă mai deloc.. dar când i-am pus, a fost deja prea târziu.. Apa avea ~ 80º C când am completat (cartonu' în fața radiatorului, pe jumate), dar deja se auzeau niște zgomote metalice pe la motor, iar înăuntru huruia ca naiba...
Mașina e pe câmp acum, la ~ 6 km de oraș, înspre Vadu Pașii (și nici nu știu cu ce am s-o aduc de acolo, plus că sper să mai găsesc ceva pe ea)...

Nu aruncați cu pietre, nu am avut o zi prea liniștită...

Sunt curios cam cât m-ar costa toată distracția... auzisem ceva pe la minim 300 lei...

Sunt terminat fără mașină... sad.gif

P.S. Merci, bygy007, pt acele scheme! biggrin.gif

This post has been edited by MyKe89: 20 Dec 2007, 14:46


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 21 Dec 2007, 14:21
Post #11


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.064
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




E cineva din Buzău pe aici care are de vânzare un motor de 1300? O să mă interesez și prin alte părți, dar aș fi bucuros dacă aș găsi la cineva "cunoscut" și care nu ar trage țepe (aka de pe forum). tongue.gif


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 12:06
Forum Renault