DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu vrea sa porneasca, si nu ma pricep

cipyalex
post 22 Dec 2007, 20:18
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 22 December 07




Am o Dacia Solenza diesel si nu mai vrea sa porneasca.

Ultima data am mers cu ea miercuri seara si de atunci pana azi la amiaza a stat afara in frig.
Deci ce se intampla .... bag cheia in contact, invart, se stinge beculetul rosu si iarasi dau sa invart si nu porneste. se reseteaza ceasul, se sting luminile de pe bord. dupa vreo 20 de incercari luminile de pe bord au devenit mai slabe. iar cand am vrut sa o incui nu a mers cu telecomnda de la cheie. a trebuit sa o incui manual (cu cheia in usa).

acum, telecomanda in continuare nu merge.

care sa fie problema??


--------------------
Renault Megane sedan 1.9 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Dec 2007, 20:34
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ai terminat bateria... Însă nu sunt sigur că asta a fost cauza pentru care nu a pornit inițial... Învârtea normal, sau mai încet?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 22 Dec 2007, 22:59
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Desfa bateria si incarc-o, in prima instanta. Pe frig,bateriile mai au prostul obicei sa...inghete. Daca nu o poti "reinvia" posibil sa trebuiasca alta. E tipul cu "zero intretinere"? Ai ochi magic la ea? Oricum,deconecteaz-o(intai "-" apoi "+"),masoara tensiunea la borne in gol(daca e sub 12,5,desi presupun ca e sub 12,5...) si incarc-o 8-10 ore.

Mai multe detalii poti gasi pe site-ul producatorului sau in certificatul de garantie al acumulatorului. Spor la treaba.


Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipyalex
post 23 Dec 2007, 00:17
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 22 December 07




Am verificat tensiunea la bornele bateriei. Indica 15,6 V.

Ce alte cauze ar mai putea fi? Sa fii inghetat ceva in ea? Antigelul nu l-am pus eu. L-a pus un prietenul surorii mele pt ca eu nu am avut timp. Nu stiu cum a pus si ce a pus.

Cand ii dau cheie ca sa porneasca vrea sa invarta, dar nu poate, parca ar retine ceva. Curea se misca un sfert de tura si apoi da un pic inapoi si gata .... sad.gif


--------------------
Renault Megane sedan 1.9 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicolson
post 23 Dec 2007, 03:35
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 21 December 07
From: Brasov-Constanta




nu are cum sa aiba 15,6 valoarea maxima este de 14 si un pic cu motorul turat


--------------------
dacia,mazda 1310,323f 1988 berlina,1995 - ct 19 ani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipyalex
post 23 Dec 2007, 09:39
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 22 December 07




Se pare ca aparatul meu de masura are niste erori foarte mari.


--------------------
Renault Megane sedan 1.9 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 23 Dec 2007, 09:50
Post #7


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




La tine e clar de la baterie. Incarca bateria si povestim dupa.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 23 Dec 2007, 14:36
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




daca se sting luminiile se reseteaza ceasul arunca bateria .. e vre-un mil juma una noua mi se pare .. eu am patit la fel si am aruncat-o si mi-am luat din aia cu intretinere 0


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 23 Dec 2007, 16:51
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




E descarcata bateria. Daca zici ca ti-a completat un prieten electrolitul, e posibil sa nu fi apucat bateria sa se incarce. Daca adaugi apa distilata trebuie sa si incarci bateria sau sa mergi mai mult timp u masina, ca altfel se descarca.

@Psych0 Vezi ca intretinere 0 inseamna de fapt ca tre sa mergi din 6 in 6 luni la o verificare a electrolitului si a instalatiei de incarcare (primavara si toamna).


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 23 Dec 2007, 16:51
Post #10


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Nu arunca bateria! Ea ar putea fi foarte buna si sa se fi descarcat din cauza unui consumator ramas pornit. Incarca bateria! E mai ieftin de 1.5 mil cu siguranta.

Eventual ia o baterie de la un prieten si incearca sa pornesti masina cu ea. Daca merge, opresti motorul, pui bateria ta la loc, apoi o pornesti luand curent cu un cablu de la bateria lui si faci si tu un drum mai lung...asta daca nu ai un incarcator pe care sa o pui.

Mi s-a intamplat si mie sa mi se descarce bateria acum vreo jumatate de an...nici acum nu stiu exact de ce. Cert este ca si la -18 grade porneste fara probleme cu aceeasi baterie. Daca ti se descarca bateria de la telefon o arunci sau o pui la incarcat?


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipyalex
post 23 Dec 2007, 22:21
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 22 December 07




Am luat bateria de la un prieten si am pornit-o smile.gif. Si apoi am schimbat bateriile cu motorul pornit (de fapt a facut-o altcineva care se pricepe).

Bateria nu o sa o arunc. Vreau sa o incarc si pentru asta m-am gandit sa procur un redresor.

Deci, baterie noua sau redresor acum si baterie noua mai tarziu?

Multumesc pentru sfaturi.


--------------------
Renault Megane sedan 1.9 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 23 Dec 2007, 22:45
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ai grija ce redresor cumperi.
Sunt pe piata tot felul de porcarii care nici intr-o saptamana nu iti incarca bateria.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 24 Dec 2007, 02:05
Post #13


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Eu te-as sfatui sa cauti un prieten care are un redresor si sa o incarci la el. Un redresor bun nu e foarte ieftin si pentru o singura incarcare nu cred ca merita.

Problema ar fi alta: de ce ti s-a descarcat bateria? Aici ar fi 2 posibilitati: e pe moarte sau ai avut un consumator pe ea.
Daca stii ca ai uitat tu farurile aprinse sau ceva, e ok. Daca nu stii de ce s-a descarcat, masoara curentul cu cheia scoasa din contact si toti consumatorii opriti. Pana pe la 50mA ar trebui sa fie ok. Daca e mult mai mult, esti un fericit pentru ca nu-ti trebuie baterie noua, dar va trebui sa vezi ce iti consuma bateria.

Ti-ai pus vreun casetofon/cd-player nou pe masina in ultima vreme?


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 24 Dec 2007, 18:30
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




N-auzi ca i-a completat cineva electrolitul? E normal sa se descarce daca completezi electrolitul si nu incarci bateria bine.
Daca tensiunea pe baterie nu scade sub 12V (de genul 6V care inseamna un element sau mai multi in scurt), poti sa o reinvii. Trebuie sa ai grija sa ai completat corect electrolitul si sa o incarci bine pe baterie.

excl.gif De asemenea nu e recomandata debransarea bateriei in timp ce motorul functioneaza, mai ales la cate echipamente electronice sunt pe cutiile Renault .. smile.gif Mai bine incerci pornire cu cabluri.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 25 Dec 2007, 02:19
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




QUOTE(nh1980ro @ 23 Dec 2007, 16:51)


@Psych0 Vezi ca intretinere 0 inseamna de fapt ca tre sa mergi din 6 in 6 luni la o verificare a electrolitului si a instalatiei de incarcare (primavara si toamna).
*




da stiu asta .. dar ... bine de faps uitasem de treaba cu mersu din 6 in 6 luni .. dar ideea e ca nu mai trebuie sa stai cu ochii pe ea cu electrolitu in portbagaj


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinjoe
post 26 Dec 2007, 17:37
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




si au am o solenza din 2004, si acum o saptamana intr-o dimineata a avut aceleasi simptome; e drept ca si pana acum cateva zile a dat cateva semne, odata cand am lasat pozitiile aprinse vreo 30 minute, apoi cand am lasat avaria pornita 10 minute, a ezitat putin pornirea la prima cheie, dara pana la urma a luat-o.
si uite asa intr-o dimineata geroasa de decembrie nu am mai stat pe ganduri, iar dupa amiaza am cumparat o baterie noua, si nu ma mai doare capul acum.
ca idee si eu am ezitat sa cumpar alta baterie, dar mi-am adus aminte ca bateria este de aceeasi varsta cu masina, adica din 2004, si, la 3 ani, pentru confortul meu, mai ales ca iarna este la inceput, am ales totusi sa o pensionez, sa iau alta baterie, si sa trec linistit peste iarna.
ceea ce nu stiam, si am inteles acum este ca la service mi-au recomandat sa dau pe la ei peste 6 luni sa verifice bateria, dar nu prea am inteles de ce.


--------------------
Dacia Solenza 2004 - tex
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chriss80
post 27 Dec 2007, 13:01
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 25 March 07




o baterie noua si rezolva toate simptomele...am avut si eu la fel...3 ani si bateria...nu ajunge mai mult de 1,5mil si un redresor nu se merita...


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Rapsodie - GL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 10 Jan 2008, 10:55
Post #18


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Ei, uite ca viteaza mea baterie originala a masinii - Rombat de 40Ah a cedat in final, dupa mai mult de 4 ani si jumatate.

Ceva ciudat totusi, de aceea va cer parerea.

Am dat la cheie, se auzea cum invartea greu electromotorul - cam vreo 2-3 secunde, dupa care incepea un zgomot rapid si asscutit. Acest zgomot tinea cam cat tineam si eu contactul, deci nu era intamplator.

As putea asemana zgomotul cu un fel de mitraliera !!!!
Dupa ce am pus alta baterie a pornit fara probleme, fara sa se auda acel zgomot.

Totusi imi e teama sa nu fie un simptom ascuns, la o piesa ce are problema. Ce ar putea fi ?


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 10 Jan 2008, 11:27
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Un contact intrerupt pe undeva, si a cedat de la curentul mare de la pornire.


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 10 Jan 2008, 12:31
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Sau tocmai bateria. Cand incercai sa pornesti murea de tot si roata aia dintata de la electromotor revenea la repaus. Apoi bateria isi revenea putin si iar clantanea roata (bendix parca ii zice).
Da-i inainte ca n-are nimic.. tongue.gif

E ca si cum ai pune contactul si l-ai lua de multe ori intr-un timp scurt.

This post has been edited by nh1980ro: 10 Jan 2008, 12:34


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 12 Jan 2008, 20:46
Post #21


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Sigur nu e cumva pe duca bendixul ala?
Alte dati cand am vazut masini cu bateria slaba nu am auzit sa clantaneasca in halul asta !

Poate e ceva varza pe acolo....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 12 Jan 2008, 20:56
Post #22


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




QUOTE(nh1980ro @ 24 Dec 2007, 19:30)
Daca tensiunea pe baterie nu scade sub 12V (de genul 6V care inseamna un element sau mai multi  in scurt), poti sa o reinvii.
*

A mea a ajuns la 1.2V asta vara, am pornit masina luand curent de la cineva si de atunci nu am nici o problema; imi porneste si la -25 de grade. Nu am pus-o pe redresor, nu am umblat la electrolit, nu i-am facut absolut nimic.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 12 Jan 2008, 22:35
Post #23


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Esti norocos. biggrin.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 13 Jan 2008, 18:15
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




QUOTE(i96nds @ 12 Jan 2008, 21:46)
Sigur nu e cumva pe duca bendixul ala?
Alte dati cand am vazut masini cu bateria slaba nu am auzit sa clantaneasca in halul asta !

Poate e ceva varza pe acolo....


Pai ma gandesc ca daca ai pus o baterie incarcata, deci cu o putere mult mai mare si nu ti-a sarit nimic de prin motor, nu are ce sa fie stricat.
Daca ar fi vreun dinte dus, ar trebui ca din cand in cand sa-ti caraie cand dai sa pornesti motorul.

Mie cand mi-a murit bateria si a ajuns la 6V a facut doar o singura data un clanc si apoi cand am pus contactul din nou nu s-a mai aprins nimic in bord, nici macar claxonul nu mai mergea.

Daca nu-ti face probleme cu bateria incarcata eu zic ca n-ai de ce sa-ti faci griji.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th May 2025 - 22:26
Forum Renault