problema indicator racire solenza
![]() ![]() ![]() |
problema indicator racire solenza
jhr |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 23 March 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
AUDI
A6
2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
- bo1xxx
|
|||
aviasol |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE domnilor, voua cum va indica acul de la racire? slava domnului, aazi a fost cald in bucuresti, dar acul meu, dupa ce ii pun contactul, se ridica un pic, 1-2 mm de la\"propteaua\" de plastic si sta acolo., nu se mai ridica de loc. mi s-aa parut la un moment dt ca s-a pornit ventilatorul, dar acul meu a ramas acolo.O fi intepenit ? la voi cum e ? la mine acul de la indicatorul de apa sta la 1/2 scalei cand porneste ventilatorul. Se ridica destul de repede de la pornirea motorului. cred ca indicatorul tau nu functioneaza corect. Cred ca la mine functioneaza corect pt ca in momentul in care porneste ventilatorul acul scade 2 gradatii mici (ddeci e sensibil la schimbarea de temperatura) Eu am avut o problema de tipul asta la un Opel pe care l-m avut mai de mult. Adea motor de 2500 cmc si acul de la apa nu se ridica de pe minim. Am crezut ca e stricat si nu m-a interesat dar.... stupoare ... a venit iarna si caldura ... ioc. Am descoperit ca nu avea termostatul bun si astfel nu se incalzea apa niciodata suficient. Dupa ce am inlocuit termostatul acul a urcat in treimea superioara a scalei. Nu cred ca este cazul tau dar e bine de stiut. SPOR ![]() |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX
|
|
mariancd |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 30 April 03 ![]() |
eu am patit aceasi problema la un ford orion din 91 si problema s-a rezolvat schimband termostatul ...
|
--------------------
Renault
Megane
2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP
- PH 02 MCD
|
|
aviasol |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Cit noroc pot avea unii !!!! La mine s-a blocat termostatul pe inchis, drept pentru care toata apa din instalatia de racire a poposit pe labele picioarelor mele! :D Vorbim d eun Renault 25 din '92 . nu stiu daca e mai bine sa fi blocat pe deschis daca esti blocat pe deschis nu se incalzeste motorul si nu functioneaza la parametrii normali. io am mers juma de an cu el asa la opel si cred ca am bagat ceva uzura. daca te blochezi pe inchis te incingi ![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Daca va uitati la acel senzor de temperatura, o sa vedeti ca are 3 fire (cel putin la DSN, la Slz n-am vazut, dar la fel o fi. La alte ren-uri e la fel...). Unul probabil e masa, unul pentru calculator si unul pentru ceas. Deci, cred ca problema e la senzor sau la legaturile electrice, pe partea pentru ceasuri (altfel nu pornea ventilatorul). Sau indicatorul...
Si in plus, ala se numeste "indicator racire?" ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
aviasol |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE daca esti blocat pe deschis nu se incalzeste motorul si nu functioneaza la parametrii normali. io am mers juma de an cu el asa la opel si cred ca am bagat ceva uzura. N-ai bagat nici un fel de uzura !!!!! Doar ca nu se incalzea motorul si consuma un pic mai multa benzina! de la evenimentul respectiv, vara scot termostatul, e mai placut ! schimbi termostat si ai terminat in 2 ore (mai nasol e cu baita la picioare) 2 ore???? 2 ore poate cu drumul la bancomat (ca sa scoti bani), drumul la Paneuro (ca sa cumperi termostatul), statul pe o terasa (ca sa te racoresti ca e cald afara) si schimbatul termostatului propriu-zis! Pai la Renault , trebuie sa desfaci doua coliere (unul care tine furtunul pe stutul pompei de apa si unul care stringe furtunul pe termostat), faci o scurta aerisire si....gata! mai nasol a fost cu schimbatul caloriferului, care crapase odata cu cresterea presiunii si care se afla la baza deversarii apei aleia pe picioarele mele (am desfacut tot bordul ca sa scot caloriferul si dupa ce am strins cam 300 de suruburi, mi-am dat seama ca blestematul de calorifer se scoate desfacid 3 suruburi undeva pe la picioarele pasagerului din dreapta) ![]() daca te incalzeste cu ceva.... sa sti ca multi mecanici dau tot bordul jos pt calorifer ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX
|
|
DSops |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Sorry, dar motorul nu merge in parametri proiectati fara termostat sau cu termostatul defect, ramane mult mai mult rece, cu amestec prea bogat, creste consumul, poluarea si chiar si uzura motorului.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
BBC |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Constat, cu durere in suflet pentru ca sunt (voi fi peste o luna si un pic) inginer auto, ca inca se mai folosesc sfaturile lui nea X care repara motoare acum 50 de ani . Termostatul are rolul de a mentine temperatura motorului intr-o zona optima. Daca temepratura lichidului de racire e mai mica decat temperatura de regim uzura motorului creste.
Scuze pentru cei lezati de urmatoarea afirmatie, dar nu mi se pare atat de greu sa verifici indicatorul lichidului de racire periodic. |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
aviasol |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Constat, cu durere in suflet pentru ca sunt (voi fi peste o luna si un pic) inginer auto, ca inca se mai folosesc sfaturile lui nea X care repara motoare acum 50 de ani . Termostatul are rolul de a mentine temperatura motorului intr-o zona optima. Daca temepratura lichidului de racire e mai mica decat temperatura de regim uzura motorului creste.
Scuze pentru cei lezati de urmatoarea afirmatie, dar nu mi se pare atat de greu sa verifici indicatorul lichidului de racire periodic. pai asta am zis si eu! sa mergi cu temperatura inferioara celei optime este f rau pt motor. El este calculat sa functioneze optim la o temperatura destul de ridicata. daca se merge cu el "rece" uzura este mare. si ca un sfat al alora de acum 50 de ani - unii zic ca vara sa scoti termostatul ca nu are nimic cica e circuitul de racire mai eficient - auzi tu cica aia sunt mecanici...... fara comentarii.....ce sa ii spui unuia ca asta de computer de bord, senzori........ RESTUL E POEZIE ! :shock: aprpo eu sunt inginer deja dar nu de masini .... de avioane 8) Bafta la diploma! |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
motorul are performante mai bune cind aerul este rece deoarece scade lucrul mecanic de compresie rezultind un lucru mecanic util (putere) mai mare (aerul fiind mai rece, are o densitate mai mare, deci se comprima mai usor in cilindrii). asta n-are nici o legatura cu regimul de temperatura din circuitul de racire.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE motorul are performante mai bune cind aerul este rece deoarece scade lucrul mecanic de compresie rezultind un lucru mecanic util (putere) mai mare (aerul fiind mai rece, are o densitate mai mare, deci se comprima mai usor in cilindrii). asta n-are nici o legatura cu regimul de temperatura din circuitul de racire. Nu stiu de asta cu lucrul mecanic la compresie... o fi ceva si aici, dar nu am mai auzit... in schimb daca aerul este rece, pentru acelasi volum de aer este mai mult oxigen in cilindri, deci poate arde mai multa benzina. Asta este rationamentul principal pentru care tunerii se chinuie sa bage aer rece in motor (prize de aer, cred ca se facea si racire cu jet de apa, asta este si unul din modurile de actiune al NOS printre alte efecte care cauzeaza cresterea puterii), asta este rationamentul pentru montarea unui intercooler la motoarele cu turbina etc. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
cam tot asta am zis si io:daca aerul este rece, volumul specific scade si atunci intra o cantitate mai mare de aer (oxigen). racirea intaremediara are are rolul de a raci aerul care iese prin prima treapta de compresie si intra in cea de a doua (care este aceeasi cantitate), dar avind o densitate mai mare scade lucrul mecanic de compresie consumat de compresor, deci cel util creste.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
alexnet |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
QUOTE domnilor, voua cum va indica acul de la racire? slava domnului, aazi a fost cald in bucuresti, dar acul meu, dupa ce ii pun contactul, se ridica un pic, 1-2 mm de la\"propteaua\" de plastic si sta acolo., nu se mai ridica de loc. mi s-aa parut la un moment dt ca s-a pornit ventilatorul, dar acul meu a ramas acolo.O fi intepenit ? la voi cum e ? Se pare ca si io am aceeasi problema, astazi am observat, desi zilele trecute mergea perfect. Ai rezolvat problema cumva? si daca da Cum? De la ce era? |
-------------------- |
|
bursuck |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 16 May 03 ![]() |
sunt mic, nu știu nimic. Lămuriți-mă și pe mine, când e cazul să mă stresez vis a vis de temperatura lichidului de răcire. În cartea tehnică scrie că trebuie să mă agit când acul indicatorului ajunge în zona roșie. Care zonă roșie :?: :?: :?: Că la mine sunt numai liniuțe albe, fără nimic altceva. La berlină aveam clar un punct la indicator (95 C) peste care dacă trecea acul opream și scoteam termostatul. La Solenza trebuie sa aștept ca acul să iasă din scală ? Chiar nu puteau să pună și ei un semn acolo (ca la vitezometru de ex) :shock: :shock:
|
--------------------
Dacia
Solenza (In)Confort
|
|
i96nds |
![]()
Post
#15
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
bursuck are dreptate, asa scrie in carte. Insa nu exista nici o zona rosie.... Ideea e ca daca acul e jos atunci temperatura e scazuta si daca acul e sus atunci temperatura e crescuta. Insa idiotzii nu au mai scris cam ce inseamna asta in grade Celsius.
Oricum, ideea e ca si la mine sta in mod normal cam pe la jumatate. As banui ca daca trece acul in sferul cel mai de "sus", atunci e groasa treaba. Tot rau este daca acul sta in sfertul de jos, insemnand ca temperatura e prea mica, chiar si dupa ce motorul merge deja de vreun sfert de ora. Sau, poti patzi ca altii la care nu le mai merge indicatorul in mod corect. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX
|
|
jhr |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 23 March 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE domnilor, voua cum va indica acul de la racire? slava domnului, aazi a fost cald in bucuresti, dar acul meu, dupa ce ii pun contactul, se ridica un pic, 1-2 mm de la\"propteaua\" de plastic si sta acolo., nu se mai ridica de loc. mi s-aa parut la un moment dt ca s-a pornit ventilatorul, dar acul meu a ramas acolo.O fi intepenit ? la voi cum e ? Se pare ca si io am aceeasi problema, astazi am observat, desi zilele trecute mergea perfect. Ai rezolvat problema cumva? si daca da Cum? De la ce era? A PUS-O LA COM PUTER SI SONDA CITEA TEMPERATURA DE 70 SI CEVA.DUPA AIA A DEVENIT EVIDENT CA E O PROBLEMA DE CONTACT AL UNUI FIR CARE MERGE IN SPATE LA "CEASURILE" DE BORD.CICA AR FI FOST DEZIZOLAT SI FACEA MASA PE UNDEVA.S-A REZOLVAT MULTUMITOR.CHESTIA E CA AM VAZUT X90-UL LA RUBRICA DE STIRI SI...E SUPER |
--------------------
AUDI
A6
2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
- bo1xxx www.horiaroman.com
|
|
niccos |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 12 May 03 ![]() |
Unde ai vazut X90-ul ?
|
--------------------
Dacia
Solenza
|
|
niccos |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 12 May 03 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
|
|
alexnet |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
Mda, am fost ieri la service la Meridian cu problema Indicatorului de temperatura. Concluzia lor: "Trebuie schimbat Tabloul de bord" :shock: si au pus comanda pt. el. Asta dupa ce "mesterul sef" a insistat ca e din cauza firului de la sonda. Totusi dupa ce am plecat de la ei s-a ridicat acul la jumatate unde era normal. :shock: Eu nu mai inteleg nimic.
![]() |
-------------------- |
|
alexnet |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
Am o intrebare pt. cai carora le functioneaza cum trebuie indicatorul de temperatura:
- Cand se opreste motorul si se scoate cheia din contact, acul indicatorului de temperatura trebuie "sa cada" (sa fie pe opritorul de jos) sau sa indice in continuare temperatura (sa fie ridicat la jumatate)? :? Va intreb pt. ca am impresia ca inainte sa se strice functiona ca in cazul 1, iar dupa ce am fost la service si au umblat "mesterii" de acolo "functioneaza" ca in cazul 2. :x |
-------------------- |
|
alexnet |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
Am o intrebare pt. cai carora le functioneaza cum trebuie indicatorul de temperatura:
- Cand se opreste motorul si se scoate cheia din contact, acul indicatorului de temperatura trebuie "sa cada" (sa fie pe opritorul de jos) sau sa indice in continuare temperatura (sa fie ridicat la jumatate)? :? Va intreb pt. ca am impresia ca inainte sa se strice functiona ca in cazul 1, iar dupa ce am fost la service si au umblat "mesterii" de acolo "functioneaza" ca in cazul 2. :x |
-------------------- |
|
alexnet |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
Am o intrebare pt. cai carora le functioneaza cum trebuie indicatorul de temperatura:
- Cand se opreste motorul si se scoate cheia din contact, acul indicatorului de temperatura trebuie "sa cada" (sa fie pe opritorul de jos) sau sa indice in continuare temperatura (sa fie ridicat la jumatate)? :? Va intreb pt. ca am impresia ca inainte sa se strice functiona ca in cazul 1, iar dupa ce am fost la service si au umblat "mesterii" de acolo "functioneaza" ca in cazul 2. :x |
-------------------- |
|
alexnet |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
Am o intrebare pt. cai carora le functioneaza cum trebuie indicatorul de temperatura:
- Cand se opreste motorul si se scoate cheia din contact, acul indicatorului de temperatura trebuie "sa cada" (sa fie pe opritorul de jos) sau sa indice in continuare temperatura (sa fie ridicat la jumatate)? :? Va intreb pt. ca am impresia ca inainte sa se strice functiona ca in cazul 1, iar dupa ce am fost la service si au umblat "mesterii" de acolo "functioneaza" ca in cazul 2. :x |
-------------------- |
|
alexnet |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
Am o intrebare pt. cei carora le functioneaza cum trebuie indicatorul de temperatura:
- Cand se opreste motorul si se scoate cheia din contact, acul indicatorului de temperatura trebuie "sa cada" (sa fie pe opritorul de jos) sau sa indice in continuare temperatura (sa fie ridicat la jumatate)? :? Va intreb pt. ca am impresia ca inainte sa se strice functiona ca in cazul 1, iar dupa ce am fost la service si au umblat "mesterii" de acolo "functioneaza" ca in cazul 2. :x |
-------------------- |
|
alexnet |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
Pfhoaaaaaaaaaaah ce-am facut aici .......... :oops: . Scuze, a fost din cauza unei errori care tot aparea, rog admin-ul sa sterga surplusul de mesaje.
Multumesc. P.S. O sa incerc sa postez erroarea la Probleme Tehnice vad ca se tot repeta. ![]() |
-------------------- |
|
i96nds |
![]()
Post
#26
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Intr-adevar, acul trebuie sa cada... Cred ca asa zisii mesteri sunt de fapt niste idioti. Tare imi doresc sa nu am probleme cu masina pentru ca in garantie mai mult iti strica masina !!!!
Banuiesc ca la tine au alimentat sonda pe alt circuit, adica nu mai e impreuna cu accesoriile. E alimentata direct de la baterie acum, de aceea inca mai indica temperatura. Nu cred ca e normal ! Probabil au schimbat modul de alimentare tocmai pentru ca le era teama ca sonda nu mai era alimentata cu curent, adica nu e defecta. Doar ca nu mai primea energie. Ei au schimbat alimentarea, au vazut ca merge si au lasat-o asa. Insa idiotzii nu s-au gandit sa repare cauza, adica sa vada de ce nu mai primea sonda curent.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX
|
|
alexnet |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
QUOTE Probabil au schimbat modul de alimentare tocmai pentru ca le era teama ca sonda nu mai era alimentata cu curent, adica nu e defecta. Doar ca nu mai primea energie. Ei au schimbat alimentarea, au vazut ca merge si au lasat-o asa. Insa idiotzii nu s-au gandit sa repare cauza, adica sa vada de ce nu mai primea sonda curent.... Ba s-au gandit sa repare cauza, au facut comanda sa-mi schimbe tabloul de bord. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
-------------------- |
|
i96nds |
![]()
Post
#28
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sunt sigur ca se putea repara exact circuitul care alimenteaza sonda, fara sa se schimbe ceva de la bord. Insa pe ei nu ii intereseaza, cu cat schimba mai mult la masini in garantie, cu atat vor fi platiti de DACIA GROUPE RENAULT cu mai multi bani. Piesele nu le suporta ei iar manopera e proportionala cu valoarea pieselor inlocuite.
Asa ca lor le convine asa. Iti schimba bordul pentru un fir, le ramane lor bordul "vechi" care are de fapt majoritatea componentelor bune. Si uite asa isi fac cei de la Service masina fara sa plateasca nimic pe ea.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#29
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Sunt sigur ca se putea repara exact circuitul care alimenteaza sonda, fara sa se schimbe ceva de la bord. Insa pe ei nu ii intereseaza, cu cat schimba mai mult la masini in garantie, cu atat vor fi platiti de DACIA GROUPE RENAULT cu mai multi bani. Piesele nu le suporta ei iar manopera e proportionala cu valoarea pieselor inlocuite. Asa ca lor le convine asa. Iti schimba bordul pentru un fir, le ramane lor bordul \"vechi\" care are de fapt majoritatea componentelor bune. Si uite asa isi fac cei de la Service masina fara sa plateasca nimic pe ea.... Trebuie sa te contrazic. Pentru piesele defecte inlocuite in garantie se face retur. Adica piesa defecta ajunge la fabrica care, mai departe, face ce vrea cu ea. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#30
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
La mine "cade". Si am vazut si la altii la fel.
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 11:26 |