DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ajutor! A curs uleiul - 1310 break

noname123
post 11 Jan 2008, 16:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 January 08




salut,

detin o dacia break 1310, 1999 carburator, 37ooo km (sunt primul proprietar, deci sunt reali).

Azi in trafic mi s-a aprins becul de ulei. Mi s-a parut dubios, dar avand in vedere vremea de afara si faptul ca nu prea aveam unde opri, am decis sa mai merg ~8-10km pana la servici unde am parcare si pot verifica.

Fix inainte sa ajung in parcare motorul a inceput sa aiba unele "scapari" la relanti, nu se oprea, dar mai dadea mici semne ca "moare" - ii scadea turatia. Cand am ridicat capota am constata cu stupoare ca motorul era improscat peste tot (pe partea din fata soferului) cu ulei.
A ajuns si pe capota si pe capacul unde se strang cablurile de la bujii, peste tot. Am lasat-o 1 ora sa se raceasca, am verificat joja, nici o urma de ulei. M-am dus si am cumparat 1litru de ulei (folosesc Elf Sporti TXI 15W-40), am completat treptat si a intrat tot. La joja tot nu apare urma de ulei, becul este inca aprins pe bord.

Sub masina sunt cateva picaturi de ulei doar, banuiesc ca s-au prelins de pe scut si din motor.

Ce sa fac? Imi e frica si sa o mai pornesc sa vad pe unde scapa sau ca sa ajung la un mecanic cu ea.


Multumesc.

edit: am atasat si 3 poze. am incercuit cu rosu pana unde a ajuns uleiul. sub masina am observat cateva picaturi ce atarnau, una la gaura pe unde se goleste uleiul cand se schimba, altele erau la marginea scutului (pe partea soferului).

edit2: nu am dat in nici o groapa brutala, nu am fortat masina sad.gif
ulei1.JPG ( Size: 58.6k ) Number of downloads: 183
ulei2.JPG ( Size: 49.65k ) Number of downloads: 160
ulei3.JPG ( Size: 33.86k ) Number of downloads: 151


This post has been edited by Ov: 18 Jan 2008, 17:25


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Jan 2008, 17:31
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Imi pare rau pentru tine, dar ti-ai facut-o cu mana ta, becurile din bord nu-s puse de ornament, pune un mecanic sa se uite la ea, nu o mai porni.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 11 Jan 2008, 18:08
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Din pacate am patit-o si eu:(.Din acest motiv trebuie verificat nivelul uleiului periodic,cat mai des.Ca sa revenim,ce ti s-a intamplat tie este ca s-a mancat sau a picurat uleiul pana nu a mai avut motorul cu ce unge mecanismele in miscare(at ti se aprinde becul,cand nu mai este presiune de ulei).Eu nu stiam,am zis ca prostu ca s-a stricat bordul si am mers pana nu mai pornea motorul.Din cate ai descris tu poate ai noroc si nu e asa.Ce se strica prima data si e ft posibil sa fie numai asta stricat,sunt cuzinetii,in special aia de biela,costa vreo 40 ron iar montajul 300.Ce trebuie tu sa faci este sa pui ulei in ea pana ajunge la nivelul superior al jojei,apoi verifici daca nu cumva curge masiv din motor ulei.Apoi te duci la un mecanic si NU ii spui ce s-a intamplat,ii ceri sa verifice daca e vre-un zgomot ciudat la motor.Zgomotul de cuzinetii e destul de usor de depistat,dar este totusi o posibilitate sa nu fi patit aproape nimic(depinde de cat ai mers).Daca sunt dusi cuzinetii,e preferabil sa nu mai mergi cu ea(eventual pana la mecanic/service,iti strici si vibrochenul),daca nu e un zgomot distinctiv,oricum o sa ai repercursiuni dar mai incolo.Succes!


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 11 Jan 2008, 18:28
Post #4


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Curat ghinion...


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
noname123
post 11 Jan 2008, 18:44
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 January 08




Salut,

Am incercat sa iau leg cu mecanicul meu, nu raspundea la telefon asa ca am profitat cat mai a fost lumina si am investigat problema. Am concluzionat ca uleiul a curs pe la filtrul de ulei (din cauza unghiului la care a fost aruncat uleiul). Asa ca l-am desurubat cu mana (f. usor) si garnitura lui era praf. Am pus altul nou, am completat 1,5l ulei (+1l pus inainte de schimbarea filtrului), pe joja aparuse urma de ulei, becul de bord era stins asa ca mi-am facut curaj sa ii dau o cheie.

Am lasat-o 5 minute, nu batea nimic, nici un zgomot anormal, apoi am oprit, am mai strans filtrul de ulei mai bine cu o "cheie" improvizata - am luat un bat cu o sarma in capat care am pus-o in jurul filtrului si prin invartire facea priza - (pp ca s-a mai lasat garnitura aia de la caldura si a mai mers strans).

motorul nu bate, se mai aude ocazional un "scârțâit", gen cum scartie bocancii cand au apa pe talpa.. nu stiu cum sa il descriu exact, dar asta se mai auzea si inainte, dimineata, la prima pornire a masinii..

eu acum nu stiu ce sa fac, intre timp am vb cu mecanicul la telefon si a zis ca e bine ce am facut si ca sa merg cu masina acasa linistit. Eventual sa trec pe la el maine... Dar imi e frica totusi sa nu pateasca ceva.


QUOTE(kalyyyyyy @ 11 Jan 2008, 18:08)
Din pacate am patit-o si eu:(.Din acest motiv trebuie verificat nivelul uleiului periodic,cat mai des. [...] Eu nu stiam,am zis ca prostu ca s-a stricat bordul [...]


Asa am zis si eu, deoarece acum 2 sapt am schimbat si caloriferul si s-a umblat la bord. Dar din fericire a mea nu s-a oprit si acum nu se aude nici un zgomot blush.gif


Planul meu este sa o mai las 1 ora (am mutat-o pe alt loc de parcare) sa vad daca pierde ulei si apoi, daca uleiul pe joja e ok, sa merg verificand din km in km pana acasa cu ea. E ok ?

This post has been edited by noname123: 11 Jan 2008, 18:46


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 11 Jan 2008, 19:46
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




nu ai ce sa constati din km in km.. daca e sa mai piarda vei vedea ce s-a scurs fie pe la buson fie pe la semeringuri...in orice caz nu prea mult.. daca ai pus filtru nou ar trebu sa fie ok... daca s-a bulit ceva la motor ai sa vezi dupa primele sute de km..o scadere masiva a nivelului la ulei...(la mine consuma cam 0,5 L la suta in ultima etapa inainte de RK) si am mers peste 100 km cu becu palpaind in bord si nu odata...eram prea necunoscator si mai si pierdea prin prea multe locuri...(semering palier)....pana s-o repar am mai facut cam 15 mii km...bafta!


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
noname123
post 12 Jan 2008, 21:23
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 January 08




hmmm.. am mers azi cu ea destul de mult si nu aud nici un zgomot ciudat pe la motor si se comporta normal.

acum, cand pun cheile in contact se aprinde becul de ulei, dar, dupa ce porneste motorul, se stinge imediat. huh.gif


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fabyfaby
post 13 Jan 2008, 23:34
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 3 January 08




am patit si eu faza asta asta iarna pe un frig de belea...era uleiu gros iar pompa o bagat presiune mare = >> nu o tinut garnitura la filtru de ulei...si poc numai ulei peste tot in compartimentul motor..prilej bun de a schimba ulei, si filtru wink.gif toate cele bune


13 Jan 2008, 23:37:
stai fara grija daca ai schimbat ulei si filtru e ok

This post has been edited by fabyfaby: 13 Jan 2008, 23:37


--------------------
Dacia Berlina Ti 1,6 2000 Ti - VS 02 WKP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 14 Jan 2008, 13:27
Post #9


Gangester


Group: Members
Posts: 4.290
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Am patit-o si eu saptamana trecuta ! Simptome : presiunea de ulei statea la 2 indiferent de sarcina/turatie si ocazional se aprindea si becul ! Am mers cu masina cativa kilometri in ritmul asta . Am schimbat filtrul, am pus ulei... acum motorul se aude normal... cred ca am avut noroc ! blush.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 18 Jan 2008, 01:42
Post #10


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




bai, nu mai faceti tampenia de a baga uleuri groase iarna, nici macar 15W40. numai 10W. eu merg de 2 ani aproape cu 10W40semi sint si n-am jene.

doar ca am patit-o ca mi s-a spart membr l pompa de benz si a bagat putina in ulei.

neavand bani de schimb, am scos uleiul, sa-l decantez, nu s-a observat benzina in el, doar mirosea putin. am amestecat ce era in motor cu 1L proaspat din acelasi tip si am pus la loc impreuna cu aditiv teflon. asta am facut=o in ideea sa-i sporesc gradul de lubrefiere din cauza fricii ca mi-a scazut de la benzina.

mereg f bine masina, are peste 1000 facuti pe geru de afara cu amestecu asta, nu s=a aprins becul niciodata, nu curge, 6 la pornire, si dupa ce se incalzeste am cam 3-4 in sarcina... si 2-2juma la relanti.

priam data dupa e am pornit-o dupa ce am bagat teflon d-ala cand am scos joja parca avea miere in baie nu ulei, dar dupa ce s=a amestecat e ok.

oricum nu mai bag aditiv, o sa fac schimb curat in primavara acum. cred ca trec si eu de la petrom la Mobil1 sau Elf 10W40. mobil 1 e mai ieftin, vreo 80ron bidonul de 4L

intotdeauna schimb filtrul

This post has been edited by tzepesch: 18 Jan 2008, 01:44


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
noname123
post 18 Jan 2008, 13:07
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 January 08




eu am bagat elf 15W. deci pana la urma de la ce se aprinde becul acela de ulei inainte de pornirea motorului? (cu cheia in contact)


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 18 Jan 2008, 13:18
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Becul se aprinde la lipsa presiunii. Cand nu merge motorul e normal sa nu ai presiune si sa se aprinda becul!!!
Si inca un lucru... filtrul de ulei NU se strange pana nu mai poti, scrie si pe cutie. Si nu exista operatie de restrangere a lui dupa un numar de km. Il pui, strangi cat trebuie si gata. Strangerea excesiva a lui provoaca deteriorarea garniturii si/sau a filetului si atunci va curge ulei.

Pentru initiator, poate ti-o faci din nou cu mana ta prin faptul ca ai strans filtrul prea tare. Ai citit pe cutie cat se strange? Ai pus ulei pe garnitura inainte?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
noname123
post 18 Jan 2008, 17:24
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 January 08




am pus ulei pe garnitura si in el si a fost strans.. suficient. nu stiu cum sa cataloghez cat de puternic... e strans bine... dar oricum, nu pana la refuz.

deci becul inainte de a porni motorul nu mi se parindea. sa inteleg ca acum ca se aprinde e de fapt ok si normal?

in alta ordine de idei, aveti idee de la ce e acel "scârțâit" cand motorul este rece? e un fel de "squeak" (in engleza) asa, se mai aude de exemplu la unele incaltari cand sunt ude huh.gif


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Jan 2008, 17:26
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




verifica starea curelei de la alternator/elice si daca e intinsa.

La pornire se consuma mult curent din baterie, si in primele minute de functionare alternatorul baga "la greu" ceea ce se traduce printr-o rezistenta mecanica mai mare. Daca ai cureaua uzata sau neintinsa bine, patineaza, si scartaie


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 07:58
Forum Renault