Ajutor! A curs uleiul - 1310 break
![]() ![]() ![]() |
Ajutor! A curs uleiul - 1310 break
noname123 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1999
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Imi pare rau pentru tine, dar ti-ai facut-o cu mana ta, becurile din bord nu-s puse de ornament, pune un mecanic sa se uite la ea, nu o mai porni.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate am patit-o si eu:(.Din acest motiv trebuie verificat nivelul uleiului periodic,cat mai des.Ca sa revenim,ce ti s-a intamplat tie este ca s-a mancat sau a picurat uleiul pana nu a mai avut motorul cu ce unge mecanismele in miscare(at ti se aprinde becul,cand nu mai este presiune de ulei).Eu nu stiam,am zis ca prostu ca s-a stricat bordul si am mers pana nu mai pornea motorul.Din cate ai descris tu poate ai noroc si nu e asa.Ce se strica prima data si e ft posibil sa fie numai asta stricat,sunt cuzinetii,in special aia de biela,costa vreo 40 ron iar montajul 300.Ce trebuie tu sa faci este sa pui ulei in ea pana ajunge la nivelul superior al jojei,apoi verifici daca nu cumva curge masiv din motor ulei.Apoi te duci la un mecanic si NU ii spui ce s-a intamplat,ii ceri sa verifice daca e vre-un zgomot ciudat la motor.Zgomotul de cuzinetii e destul de usor de depistat,dar este totusi o posibilitate sa nu fi patit aproape nimic(depinde de cat ai mers).Daca sunt dusi cuzinetii,e preferabil sa nu mai mergi cu ea(eventual pana la mecanic/service,iti strici si vibrochenul),daca nu e un zgomot distinctiv,oricum o sa ai repercursiuni dar mai incolo.Succes!
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#4
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Curat ghinion...
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
noname123 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 January 08 ![]() |
Salut,
Am incercat sa iau leg cu mecanicul meu, nu raspundea la telefon asa ca am profitat cat mai a fost lumina si am investigat problema. Am concluzionat ca uleiul a curs pe la filtrul de ulei (din cauza unghiului la care a fost aruncat uleiul). Asa ca l-am desurubat cu mana (f. usor) si garnitura lui era praf. Am pus altul nou, am completat 1,5l ulei (+1l pus inainte de schimbarea filtrului), pe joja aparuse urma de ulei, becul de bord era stins asa ca mi-am facut curaj sa ii dau o cheie. Am lasat-o 5 minute, nu batea nimic, nici un zgomot anormal, apoi am oprit, am mai strans filtrul de ulei mai bine cu o "cheie" improvizata - am luat un bat cu o sarma in capat care am pus-o in jurul filtrului si prin invartire facea priza - (pp ca s-a mai lasat garnitura aia de la caldura si a mai mers strans). motorul nu bate, se mai aude ocazional un "scârțâit", gen cum scartie bocancii cand au apa pe talpa.. nu stiu cum sa il descriu exact, dar asta se mai auzea si inainte, dimineata, la prima pornire a masinii.. eu acum nu stiu ce sa fac, intre timp am vb cu mecanicul la telefon si a zis ca e bine ce am facut si ca sa merg cu masina acasa linistit. Eventual sa trec pe la el maine... Dar imi e frica totusi sa nu pateasca ceva. QUOTE(kalyyyyyy @ 11 Jan 2008, 18:08) Din pacate am patit-o si eu:(.Din acest motiv trebuie verificat nivelul uleiului periodic,cat mai des. [...] Eu nu stiam,am zis ca prostu ca s-a stricat bordul [...] Asa am zis si eu, deoarece acum 2 sapt am schimbat si caloriferul si s-a umblat la bord. Dar din fericire a mea nu s-a oprit si acum nu se aude nici un zgomot ![]() Planul meu este sa o mai las 1 ora (am mutat-o pe alt loc de parcare) sa vad daca pierde ulei si apoi, daca uleiul pe joja e ok, sa merg verificand din km in km pana acasa cu ea. E ok ? This post has been edited by noname123: 11 Jan 2008, 18:46 |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
nu ai ce sa constati din km in km.. daca e sa mai piarda vei vedea ce s-a scurs fie pe la buson fie pe la semeringuri...in orice caz nu prea mult.. daca ai pus filtru nou ar trebu sa fie ok... daca s-a bulit ceva la motor ai sa vezi dupa primele sute de km..o scadere masiva a nivelului la ulei...(la mine consuma cam 0,5 L la suta in ultima etapa inainte de RK) si am mers peste 100 km cu becu palpaind in bord si nu odata...eram prea necunoscator si mai si pierdea prin prea multe locuri...(semering palier)....pana s-o repar am mai facut cam 15 mii km...bafta!
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
noname123 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 January 08 ![]() |
hmmm.. am mers azi cu ea destul de mult si nu aud nici un zgomot ciudat pe la motor si se comporta normal.
acum, cand pun cheile in contact se aprinde becul de ulei, dar, dupa ce porneste motorul, se stinge imediat. ![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
fabyfaby |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 3 January 08 ![]() |
am patit si eu faza asta asta iarna pe un frig de belea...era uleiu gros iar pompa o bagat presiune mare = >> nu o tinut garnitura la filtru de ulei...si poc numai ulei peste tot in compartimentul motor..prilej bun de a schimba ulei, si filtru
![]() 13 Jan 2008, 23:37: stai fara grija daca ai schimbat ulei si filtru e ok This post has been edited by fabyfaby: 13 Jan 2008, 23:37 |
--------------------
Dacia
Berlina Ti 1,6
2000 Ti
- VS 02 WKP
|
|
SiloS |
![]()
Post
#9
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am patit-o si eu saptamana trecuta ! Simptome : presiunea de ulei statea la 2 indiferent de sarcina/turatie si ocazional se aprindea si becul ! Am mers cu masina cativa kilometri in ritmul asta . Am schimbat filtrul, am pus ulei... acum motorul se aude normal... cred ca am avut noroc !
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
tzepesch |
![]()
Post
#10
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
bai, nu mai faceti tampenia de a baga uleuri groase iarna, nici macar 15W40. numai 10W. eu merg de 2 ani aproape cu 10W40semi sint si n-am jene.
doar ca am patit-o ca mi s-a spart membr l pompa de benz si a bagat putina in ulei. neavand bani de schimb, am scos uleiul, sa-l decantez, nu s-a observat benzina in el, doar mirosea putin. am amestecat ce era in motor cu 1L proaspat din acelasi tip si am pus la loc impreuna cu aditiv teflon. asta am facut=o in ideea sa-i sporesc gradul de lubrefiere din cauza fricii ca mi-a scazut de la benzina. mereg f bine masina, are peste 1000 facuti pe geru de afara cu amestecu asta, nu s=a aprins becul niciodata, nu curge, 6 la pornire, si dupa ce se incalzeste am cam 3-4 in sarcina... si 2-2juma la relanti. priam data dupa e am pornit-o dupa ce am bagat teflon d-ala cand am scos joja parca avea miere in baie nu ulei, dar dupa ce s=a amestecat e ok. oricum nu mai bag aditiv, o sa fac schimb curat in primavara acum. cred ca trec si eu de la petrom la Mobil1 sau Elf 10W40. mobil 1 e mai ieftin, vreo 80ron bidonul de 4L intotdeauna schimb filtrul This post has been edited by tzepesch: 18 Jan 2008, 01:44 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
noname123 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 January 08 ![]() |
eu am bagat elf 15W. deci pana la urma de la ce se aprinde becul acela de ulei inainte de pornirea motorului? (cu cheia in contact)
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
roland |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Becul se aprinde la lipsa presiunii. Cand nu merge motorul e normal sa nu ai presiune si sa se aprinda becul!!!
Si inca un lucru... filtrul de ulei NU se strange pana nu mai poti, scrie si pe cutie. Si nu exista operatie de restrangere a lui dupa un numar de km. Il pui, strangi cat trebuie si gata. Strangerea excesiva a lui provoaca deteriorarea garniturii si/sau a filetului si atunci va curge ulei. Pentru initiator, poate ti-o faci din nou cu mana ta prin faptul ca ai strans filtrul prea tare. Ai citit pe cutie cat se strange? Ai pus ulei pe garnitura inainte? |
--------------------
.
.
.
|
|
noname123 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 January 08 ![]() |
am pus ulei pe garnitura si in el si a fost strans.. suficient. nu stiu cum sa cataloghez cat de puternic... e strans bine... dar oricum, nu pana la refuz.
deci becul inainte de a porni motorul nu mi se parindea. sa inteleg ca acum ca se aprinde e de fapt ok si normal? in alta ordine de idei, aveti idee de la ce e acel "scârțâit" cand motorul este rece? e un fel de "squeak" (in engleza) asa, se mai aude de exemplu la unele incaltari cand sunt ude ![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
Ov |
![]()
Post
#14
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
verifica starea curelei de la alternator/elice si daca e intinsa.
La pornire se consuma mult curent din baterie, si in primele minute de functionare alternatorul baga "la greu" ceea ce se traduce printr-o rezistenta mecanica mai mare. Daca ai cureaua uzata sau neintinsa bine, patineaza, si scartaie |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 07:58 |