DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sfaturi pentru iarnă, probleme specifice, inerente sezonului

Tommi
post 19 Jan 2008, 04:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 April 07
From: Timisoara




Fiind primul meu post, după ce v-am urmărit mult timp, și am tras învățăminte serioase, vin cu o întrebare, sper eu pertinentă, cum dumnezeu se face cu cartonul acela ce obturează răcirea, pe care toată lumea îl folosește. La drum întins, în localitate, la cincezeci și ceva la oră în treapta a treia (eu am patru trepte) îmi sincopa urât motorul, iar la treceri la nivel cu calea ferată cu stop, la debreiere, în ralanti, motorul se oprea, iar după ce am pus un carton în fața radiatorului, în dreptul elicei, funcționează impecabil. Acum întrebarea mea este cât și cum să țin cartonul acela, în oraș, afară din localitate, care sunt condițiile optime? Menționez deasemenea că nu am indicator de temperatură pe bord.


--------------------
Dacia 1300 1979 Berlina - TM 03 VLM
If you're too good to yourself, you're not good to anyone.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KidTx
post 19 Jan 2008, 06:14
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 19 July 06
From: Buc




in primul rand bun venit
cartonul acela este pus sa nu mai traga aer rece.se pune de obicei in dreptul la elice
verifica daca ai termostat sau sa nu fie ramas pe deschis si sa mergi cu motorul la rece de aceea tot sa oprea.
caldura ai?
cartonul il poti tine in localitate cat si afara localitati.
un ceas de temperatura al apei poti lua de la dezmembrari sau de la sectiunea "bursa" daca mai vinde cineva

This post has been edited by KidTx: 19 Jan 2008, 06:16


--------------------
Dacia 1310 1995 - B 05 MKM
Repar obiecte pierdute
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 19 Jan 2008, 08:18
Post #3


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Cartonul acela ar trebui scos cand vine incalzirea, undeva pe la 10 grade Celsius, altfel se risca supraincalzirea motorului. In legatura cu ceasul de temperatura, trebuie vazut daca exista cablajul si sonda indicatoare in chiulasa, pentru a avea la cel sa-l legi.


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tommi
post 19 Jan 2008, 10:48
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 April 07
From: Timisoara




Cartonul l-am pus oricum, căldură este, parcă un pic mai puțin decât înainte de a pune cartonul, probabil că nu mai suflă atât de bine aer în habitaclu, eu nu am suflantă, asta vroiam să știu, cât timp îl las, și în ce condiții. Termostatul este nou, l-am pus eu, după o verificare prealabilă în ibric dry.gif . Am să încerc să mă uit la chiulasă, să văd dacă am locașele necesare pentru senzorul de temperatură, cândva zilele astea, deoarece oricum trebuie să verific ceva cu o scurgere minoră de ulei, și fiindcă am scut, trebuie să-l dau jos. Să văd cum am să găsesc loc fizic pentru indicator pe bord, fiindcă e foarte curățel, mic și îngust blush.gif . Și robinetul de la căldură l-am scos de acolo, l-am pus sub bord... și am închis frumos tot. Mulțumesc.

This post has been edited by Tommi: 19 Jan 2008, 10:54


--------------------
Dacia 1300 1979 Berlina - TM 03 VLM
If you're too good to yourself, you're not good to anyone.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b-12-jme
post 20 Jan 2008, 10:17
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 213
Joined: 28 December 07




am patit-o si eu cu dacia mea 1300 ..veneam pe drum intns de la tara..era mare ger..si a inceput masina sa mearga in suturi..si dak o lasam la relanti se oprea..pana am desfacut capota..si am desfacut capacul ala de vine din filtru de aer in carburator si cand ma uit..surpriza..benzina dadea semne k ingheatza..pe langa gatul acela de papagal care sprituie...era inconjurat de gheatza..din cauza k tragea aerul ala super rece..era cred k -15 grade..o lasam unpik opita..fiind oprita nu mai tragea aerul ala rece...caldura de la motor topind acea gheatza..si dupa acee pornind la drum..pana am ajuns acasa si am intrebat omu care ma invbatat meserie in mecanica si a inceput sa rada de mn k nu am pus carton..deci vartonul ala...CONTEAZA


--------------------
dacia 1300 73 - b-12-jme
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragann
post 20 Jan 2008, 11:24
Post #6


DACIA merita RESPECTATA!!


Group: Members
Posts: 7
Joined: 12 January 08




Bine ai venit!
Mda, cartonul acela chiar conteaza, aseaza-l intre radiator si masca din fata. Scoate-l atunci cand trece de 5-10 grade cu plus, repune-l cand temperatura de afara se duce spre 2 si mai jos.
Eu, acum 3 ani, am plecat la drum si, la un momnent dat , a inceput sa-mi fiarba apa (am urcat munti pe care multi ma prevenisera ca imi va fierbe apa, si nu o facuse niciodata). Atunci de ce acum?!!!!!
Panicat, am sunat mecanicul care m-a pus sa verific radiatorul, elicea, tevi si tzevutze...ce mai, o ora la telefon. Ma intreba, ai urcat munti?!! NUUUU, eram pe drum absolut drept.... si ii vine ideea: ai carton?!!DAAA!!! A ras bine, m'a facut dobitoc (si asa si eram!!), nu de alta dar erau vreo 10-14 grade afara!!! radmasa.gif
Asadar, spor si, nu uita : DACIA merita RESPECTATA!!


--------------------
dacia dacia 1310 1995
never again
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 20 Jan 2008, 15:19
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




post-336-1110552475.gif

cartonul conteaza, cartonul conteaza...

De ce ziceti ca trebuie sa ai carton, cand de fapt ar trebui sa spuneti: "masina trebuie reparata/intretinuta"? Nu am avut carton decat in prima iarna, cand am luat-o, mergand pe "sfaturile" altora... apoi am renuntat si NU am avut probleme. Consider ca este doar o solutie de moment!


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 20 Jan 2008, 15:27
Post #8


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




SI ai facut drumuri lungi ,la viteze de peste 80 km/h ,pe la -5 grade si a mers bine masina?
Si eu am patit-o de multe ori pentru ca uitam sa pun cartonul.Am vazut la cineva pus in fata la carburator cred ca merge si asa destul e bine si nici nu se mai incinge motorul.
Important e sa treceti si filtrul de aer pe pozitia de iarna,adica sa traga aer de la galerie.


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 20 Jan 2008, 16:02
Post #9


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Eu numa la o Dacia 1300 din '77 i-am pus carton la radiator. In rest la toae berlinele pe care le-am avut nu am pus.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 20 Jan 2008, 17:42
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




io la a mea nu i-am pus carton. si am impresia ca trage mai bine cu filtrul de aer pe deschis. parerea mea e ca un reglaj aferent anotimpului de iarna este foarte indicat. si bine inteles aprinderea este foarte importanta.
ah si benzina nu ingheata wink.gif nu are cum(apa, motorina, gazolina da dar benzina nu)!

This post has been edited by geopsi: 20 Jan 2008, 17:42


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tommi
post 20 Jan 2008, 18:31
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 April 07
From: Timisoara




Mulțumesc încă odată. Astăzi chiar a fost cazul să-l iau de acolo, am avut peste 12 grade în partea noastră, și eu fac des drumuri lungi (până la unguri la șoping blush.gif ). Lui adrianne aș vrea să-i comunic că nu toată lumea are termocuplă, și dealtfel și la Toyota Avensis îi pui un carton în fața radiatorului când temperatura scade sub -5 sau mai jos... biggrin.gif . Este în regulă, am aflat cum trebuie folosit acum, vă mulțumesc din nou. Dealtfel îmi iubesc mașina, de aceea mi-am cumpărat-o, nu?? rolleyes.gif .


--------------------
Dacia 1300 1979 Berlina - TM 03 VLM
If you're too good to yourself, you're not good to anyone.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 20 Jan 2008, 19:58
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




ca precizari:

-am mers cu 150 la ora pe A1 si A2 vara;
-da, am mers peste 80 la sub -5 grade (de fapt, acum 2 ani, pe 13 ian au fost -16, stiu foarte sigur ca in ziua aia m-a facut acordeon un idiot din spate);
-merg si in oras, si extraurban, si vara si iarna, si ziua si iarna;
-nu dau aeroterma mai mult de treapta 2 din 4;
-fumez la volan, si deschid putin geamul;
-in 10 km am 20 grade in habitaclu (termometru electronic);
-nu folosesc recircularea aerului (fumez);
-nu am termocupla (ELV sau GMV);
-1410 clasica, elice pe pompa apa wink.gif , radiator mare.
-uneori ma frig pantofii.

La vara o sa duc o parte din aerul cald de la picioare din fata la bancheta spate (copil mic ce sta acolo, cu centura).

multumesc, Cristi

This post has been edited by adrianne: 20 Jan 2008, 20:12


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 20 Jan 2008, 20:01
Post #13


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




daca imi permiti sa te corectez un pic....
elicea cred ca este pe pompa de apa, nu pe vilbrochen(nu vibrochen)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tommi
post 20 Jan 2008, 20:39
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 April 07
From: Timisoara




adrianne te felicit, ai una din Daciile acelea , ești norocos wink.gif . cristitranca , nu știu ce vrei să spui... smile.gif .


--------------------
Dacia 1300 1979 Berlina - TM 03 VLM
If you're too good to yourself, you're not good to anyone.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 20 Jan 2008, 22:23
Post #15


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




a corectat colegul mai sus(cu un post inainye de al meu) smile.gif


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 21 Jan 2008, 09:15
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




adriane, da ce masina ai tu? io am dacia 1310 din 99 si nu are recirculare aer si nici nu prinde 150 smile.gif)


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz13
post 21 Jan 2008, 09:22
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 9 December 07




am vazut o chestie interesanta la un prieten care a cumparat o dacie 1300 de la un batranel. Furtunul de la radiator spre calorifer (turul) era inlocuit pe o portiune de 30-40 de cm cu o teava de diametrul acestuia (prin ea circula apa calda...) iar in interiorul tevei era introdusa o conducta de la un cap la altul. Eeee ce trecea prin acea conducta??? Benzina... catre carburator... impecabil merge motorul pentru anii lui. Nu stiu cat este de utila "inventia" dar pentru acea masina ii prinde bine.


--------------------
Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 21 Jan 2008, 16:39
Post #18


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




rampa de incalzire a benzinei...este un post pe tema asta

e bun, ajuta la evaporarea mai usoara a benzinei cand ajunge in galerii


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 21 Jan 2008, 19:21
Post #19


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




QUOTE(adrianne @ 20 Jan 2008, 20:58)
ca precizari:

-am mers cu 150 la ora pe A1 si A2 vara;
-da, am mers peste 80 la sub -5 grade (de fapt, acum 2 ani, pe 13 ian au fost -16, stiu foarte sigur ca in ziua aia m-a facut acordeon un idiot din spate);
-merg si in oras, si extraurban, si vara si iarna, si ziua si iarna;
-nu dau aeroterma mai mult de treapta 2 din 4;
-fumez la volan, si deschid putin geamul;
-in 10 km am 20 grade in habitaclu (termometru electronic);
-nu folosesc recircularea aerului (fumez);
-nu am termocupla (ELV sau GMV);
-1410 clasica, elice pe pompa apa wink.gif , radiator mare.
-uneori ma frig pantofii.

La vara o sa duc o parte din aerul cald de la picioare din fata la bancheta spate (copil mic ce sta acolo, cu centura).

multumesc, Cristi
*


banuiesc ca ai bord CN nu ca noi cu dacii vechi, bord clasic.Ma miram, daca nici tu nu ai caldura in masina ce pretentii sa mai am eu la a mea din '87.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 21 Jan 2008, 21:11
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Da Mecca, am bord CN, si am montat si caloriferul de sub parbriz, cel vechi, astfel incat merg cu aerul fara recirculare. Ca fapt divers, la 0 grade aer exterior, cel care intra in masina prin cele 2 calorifere trece lejer de 50, iar uneori merg cu aeroterma la tr. 1.


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 21:17
Forum Renault