Sfaturi pentru iarnă, probleme specifice, inerente sezonului
![]() ![]() ![]() |
Sfaturi pentru iarnă, probleme specifice, inerente sezonului
Tommi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 5 April 07 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1979 Berlina
- TM 03 VLM If you're too good to yourself, you're not good to anyone.
|
|||
KidTx |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 19 July 06 From: Buc ![]() |
in primul rand bun venit
cartonul acela este pus sa nu mai traga aer rece.se pune de obicei in dreptul la elice verifica daca ai termostat sau sa nu fie ramas pe deschis si sa mergi cu motorul la rece de aceea tot sa oprea. caldura ai? cartonul il poti tine in localitate cat si afara localitati. un ceas de temperatura al apei poti lua de la dezmembrari sau de la sectiunea "bursa" daca mai vinde cineva This post has been edited by KidTx: 19 Jan 2008, 06:16 |
--------------------
Dacia
1310
1995
- B 05 MKM Repar obiecte pierdute
|
|
ATM |
![]()
Post
#3
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cartonul acela ar trebui scos cand vine incalzirea, undeva pe la 10 grade Celsius, altfel se risca supraincalzirea motorului. In legatura cu ceasul de temperatura, trebuie vazut daca exista cablajul si sonda indicatoare in chiulasa, pentru a avea la cel sa-l legi.
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Tommi |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 5 April 07 From: Timisoara ![]() |
Cartonul l-am pus oricum, căldură este, parcă un pic mai puțin decât înainte de a pune cartonul, probabil că nu mai suflă atât de bine aer în habitaclu, eu nu am suflantă, asta vroiam să știu, cât timp îl las, și în ce condiții. Termostatul este nou, l-am pus eu, după o verificare prealabilă în ibric
![]() ![]() This post has been edited by Tommi: 19 Jan 2008, 10:54 |
--------------------
Dacia
1300
1979 Berlina
- TM 03 VLM If you're too good to yourself, you're not good to anyone.
|
|
b-12-jme |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 28 December 07 ![]() |
am patit-o si eu cu dacia mea 1300 ..veneam pe drum intns de la tara..era mare ger..si a inceput masina sa mearga in suturi..si dak o lasam la relanti se oprea..pana am desfacut capota..si am desfacut capacul ala de vine din filtru de aer in carburator si cand ma uit..surpriza..benzina dadea semne k ingheatza..pe langa gatul acela de papagal care sprituie...era inconjurat de gheatza..din cauza k tragea aerul ala super rece..era cred k -15 grade..o lasam unpik opita..fiind oprita nu mai tragea aerul ala rece...caldura de la motor topind acea gheatza..si dupa acee pornind la drum..pana am ajuns acasa si am intrebat omu care ma invbatat meserie in mecanica si a inceput sa rada de mn k nu am pus carton..deci vartonul ala...CONTEAZA
|
--------------------
dacia
1300
73
- b-12-jme
|
|
Dragann |
![]()
Post
#6
|
DACIA merita RESPECTATA!! Group: Members Posts: 7 Joined: 12 January 08 ![]() |
Bine ai venit!
Mda, cartonul acela chiar conteaza, aseaza-l intre radiator si masca din fata. Scoate-l atunci cand trece de 5-10 grade cu plus, repune-l cand temperatura de afara se duce spre 2 si mai jos. Eu, acum 3 ani, am plecat la drum si, la un momnent dat , a inceput sa-mi fiarba apa (am urcat munti pe care multi ma prevenisera ca imi va fierbe apa, si nu o facuse niciodata). Atunci de ce acum?!!!!! Panicat, am sunat mecanicul care m-a pus sa verific radiatorul, elicea, tevi si tzevutze...ce mai, o ora la telefon. Ma intreba, ai urcat munti?!! NUUUU, eram pe drum absolut drept.... si ii vine ideea: ai carton?!!DAAA!!! A ras bine, m'a facut dobitoc (si asa si eram!!), nu de alta dar erau vreo 10-14 grade afara!!! ![]() Asadar, spor si, nu uita : DACIA merita RESPECTATA!! |
--------------------
dacia
dacia 1310
1995 never again
|
|
adrianne |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() cartonul conteaza, cartonul conteaza... De ce ziceti ca trebuie sa ai carton, cand de fapt ar trebui sa spuneti: "masina trebuie reparata/intretinuta"? Nu am avut carton decat in prima iarna, cand am luat-o, mergand pe "sfaturile" altora... apoi am renuntat si NU am avut probleme. Consider ca este doar o solutie de moment! |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
mad toz |
![]()
Post
#8
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
SI ai facut drumuri lungi ,la viteze de peste 80 km/h ,pe la -5 grade si a mers bine masina?
Si eu am patit-o de multe ori pentru ca uitam sa pun cartonul.Am vazut la cineva pus in fata la carburator cred ca merge si asa destul e bine si nici nu se mai incinge motorul. Important e sa treceti si filtrul de aer pe pozitia de iarna,adica sa traga aer de la galerie. |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#9
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Eu numa la o Dacia 1300 din '77 i-am pus carton la radiator. In rest la toae berlinele pe care le-am avut nu am pus.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
geopsi |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
io la a mea nu i-am pus carton. si am impresia ca trage mai bine cu filtrul de aer pe deschis. parerea mea e ca un reglaj aferent anotimpului de iarna este foarte indicat. si bine inteles aprinderea este foarte importanta.
ah si benzina nu ingheata ![]() This post has been edited by geopsi: 20 Jan 2008, 17:42 |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
Tommi |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 5 April 07 From: Timisoara ![]() |
Mulțumesc încă odată. Astăzi chiar a fost cazul să-l iau de acolo, am avut peste 12 grade în partea noastră, și eu fac des drumuri lungi (până la unguri la șoping
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979 Berlina
- TM 03 VLM If you're too good to yourself, you're not good to anyone.
|
|
adrianne |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
ca precizari:
-am mers cu 150 la ora pe A1 si A2 vara; -da, am mers peste 80 la sub -5 grade (de fapt, acum 2 ani, pe 13 ian au fost -16, stiu foarte sigur ca in ziua aia m-a facut acordeon un idiot din spate); -merg si in oras, si extraurban, si vara si iarna, si ziua si iarna; -nu dau aeroterma mai mult de treapta 2 din 4; -fumez la volan, si deschid putin geamul; -in 10 km am 20 grade in habitaclu (termometru electronic); -nu folosesc recircularea aerului (fumez); -nu am termocupla (ELV sau GMV); -1410 clasica, elice pe pompa apa ![]() -uneori ma frig pantofii. La vara o sa duc o parte din aerul cald de la picioare din fata la bancheta spate (copil mic ce sta acolo, cu centura). multumesc, Cristi This post has been edited by adrianne: 20 Jan 2008, 20:12 |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#13
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
daca imi permiti sa te corectez un pic....
elicea cred ca este pe pompa de apa, nu pe vilbrochen(nu vibrochen) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Tommi |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 5 April 07 From: Timisoara ![]() |
adrianne te felicit, ai una din Daciile acelea , ești norocos
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979 Berlina
- TM 03 VLM If you're too good to yourself, you're not good to anyone.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#15
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
a corectat colegul mai sus(cu un post inainye de al meu)
![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
geopsi |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
adriane, da ce masina ai tu? io am dacia 1310 din 99 si nu are recirculare aer si nici nu prinde 150
![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
yonutz13 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 December 07 ![]() |
am vazut o chestie interesanta la un prieten care a cumparat o dacie 1300 de la un batranel. Furtunul de la radiator spre calorifer (turul) era inlocuit pe o portiune de 30-40 de cm cu o teava de diametrul acestuia (prin ea circula apa calda...) iar in interiorul tevei era introdusa o conducta de la un cap la altul. Eeee ce trecea prin acea conducta??? Benzina... catre carburator... impecabil merge motorul pentru anii lui. Nu stiu cat este de utila "inventia" dar pentru acea masina ii prinde bine.
|
--------------------
Dacia
1300
1982
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#18
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
rampa de incalzire a benzinei...este un post pe tema asta
e bun, ajuta la evaporarea mai usoara a benzinei cand ajunge in galerii |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
MECCA |
![]()
Post
#19
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
QUOTE(adrianne @ 20 Jan 2008, 20:58) ca precizari: -am mers cu 150 la ora pe A1 si A2 vara; -da, am mers peste 80 la sub -5 grade (de fapt, acum 2 ani, pe 13 ian au fost -16, stiu foarte sigur ca in ziua aia m-a facut acordeon un idiot din spate); -merg si in oras, si extraurban, si vara si iarna, si ziua si iarna; -nu dau aeroterma mai mult de treapta 2 din 4; -fumez la volan, si deschid putin geamul; -in 10 km am 20 grade in habitaclu (termometru electronic); -nu folosesc recircularea aerului (fumez); -nu am termocupla (ELV sau GMV); -1410 clasica, elice pe pompa apa ![]() -uneori ma frig pantofii. La vara o sa duc o parte din aerul cald de la picioare din fata la bancheta spate (copil mic ce sta acolo, cu centura). multumesc, Cristi banuiesc ca ai bord CN nu ca noi cu dacii vechi, bord clasic.Ma miram, daca nici tu nu ai caldura in masina ce pretentii sa mai am eu la a mea din '87. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
adrianne |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Da Mecca, am bord CN, si am montat si caloriferul de sub parbriz, cel vechi, astfel incat merg cu aerul fara recirculare. Ca fapt divers, la 0 grade aer exterior, cel care intra in masina prin cele 2 calorifere trece lejer de 50, iar uneori merg cu aeroterma la tr. 1.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 21:17 |