Reglaj faruri, Dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Reglaj faruri, Dacia 1310
kitzsteinhorn91 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|||
deceneu32 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Becuri halogen:55/60W
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
ATM |
![]()
Post
#3
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
De fapt, reglajul din bord al farurilor, e mecanic, un fel de melc si niste cabluri care ataca placa de sustinere a celor 2 faruri de fiecare parte. Potentiometrul (ala pus pe tabloul de bord adica) regleaza doar intensitatea celor 3 beculete pentru tablou.
Cel mai sfant, mergi la un service care face si reglaj de faruri . Daca nu ...trebuie ridicate farurile, care acum probabil sunt "aplecate " in jos. Cu cat are mai multe saibi la suruburile din susul farului, cu atat bate mai in jos si invers. De obicei reglajul asta il poti face noaptea, pe o baza plana si cu farurile batand (sa zicem) intr-un bloc. E undeva p-aici pe forum schema de reglaj, la cati metri si la ce inaltime ar trebui sa bata farul. Atentie, ca daca il reglezi dupa ureche o sa te-njure tot boborul roman, ca-i orbesti. Iar faruri stiam ca pe Dacie ar fi voie doar 40/45W maxim...gresesc? io am cumparat farurile (CN2) de noi cu halogene din astea instalate din fabrica pe el. |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
40/45 W-becuri normale
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
megyes raul |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 23 October 11 ![]() |
Buna!!
Nici la mine nu functioneaza reglajul farurilor din interior(nu a functionat niciodata de cand am masina).Aceasta functie mai poate fii refacuta??Stie cineva care era sistemul dupa care functiona?? Daca are cineva idee despre acest lucru sau are masina cu acest sistem finctional il rog sa ajute cu niste informatii/poze. Este vorba despre Dacia 1310TX din '89 cu 4 "chioare". Multumesc anticipat!! |
--------------------
Dacia/Ford
Sandero/Focus
Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006
- AR**JGN/AR**RGH
|
|
Andyno |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
eu la cn4 am schimbat farurile ptr ca erau ingalbenite si murdare in interior.
am cumparat faruri noi si le am reglat singur in fata usei de garaj, bat super bine si nu deranjeaza pe nimeni. reglajul din interior imi merge ok...dupa o mica revizie. am becuri philips de 55 w h4. daca farurile sunt obosite/ingalbenite nu prea scoti mare lucru din ele. urmeaza sa montez lupe cu xenon in interior la far. This post has been edited by Andyno: 4 Jan 2012, 23:36 |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
megyes raul |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 23 October 11 ![]() |
Mda..Am studiat azi 'ramasitele' sistemului de reglare faruri din interior.Cablurile nu mai exista pe masina.
Sistemul functiona in felul urmator: -la modelul cu 4 chioare, farurile vin prinse intr-un ochelar de tabla cu niste arcuri si cleme -acest ochelar vine la randul lui prins de o alta rama (tot ca un ochelar), dar nemobila -aceasta rama are in partea de sus doua canale(in care intra ochelarul cu farurile), iar in partea de jos un arc specific farurilor de Dacia(cu care se prinde ochelarul cu farurile, oferindu-i mobilitate). -in spatele acestei rame fixe exista un.....(ca un picior de la genunchi in jos), iar de "genunchi" se agata cablul, iar "laba piciorului" iese printr-o gaura in rama, impingand ochelarul cu farurile in sus(cand acel "picior" intra inapoi farurile coboara). Datorita arcurilor destul de puterince care tin ochelarul cu farurile, acel "picior" nu ramane pe pozitie daca nu sunt si acele cabluri care fac legatura intre faruri si interiorul masinii. In prima poza se vede "ochelarul" care tine farurile. In a-2-a poza se vede rama pe care vine prins "ochelarul", iar pe acea rama jos, pe la mijloc este acel piciorus care regleaza farurile(in poza nu prea se observa). Cablurile trebuie sa fie cabluri speciale pentru asa ceva, sau se poate improviza??? This post has been edited by megyes raul: 5 Jan 2012, 20:17 Attached thumbnail(s) IMG145.jpg ( Size: 472.06k ) Number of downloads: 1281 IMG043.jpg ( Size: 451.63k ) Number of downloads: 1364 IMG043.jpg ( Size: 1.94mb ) Number of downloads: 1312 |
--------------------
Dacia/Ford
Sandero/Focus
Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006
- AR**JGN/AR**RGH
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu ma simt jignit (prieteneste), cand spui "chioare" , pentru ca eu aveam lumina excelenta, fie pe scurta , fie pe lunga, care nici n-am cuvinte de lauda. E drept ca pe lunga, aveam becuri de 100W doua din ele. Cele de scurta nu stiu de cat erau, ca in opt ani cat am tinut-o, n-am schimbat niciodata becurile. Tim minte, doar pe cele de 100, care le-am pus eu. Releul ducea tensiunea direct de la alternator la faruri, iar becurile erau asezate asa fel, incat sa focalizeze ca o lanterna, iar pozitia buna am fixat-o cu silicon. Nu mai stiu daca la mine, dar a fost nevoie si de mutarea flansii pe dulie, ca sa poata focaliza bine. Deci, cu oglinda buna, releu care sa duca tensiunea de la alternator direct la becuri (comandat prin vechile fire) si becuri bine focalizate pe oglinzi, lumina va fi mai mult de cat foarte buna. Cat priveste reglatul din mers, poti sa pui doua manete, ca la buldozere. Tragi de una, face ca curca la uliu, tragi de amandoua, cel putin sapte masini din fata, poa' sa le stinga, ca vad de la tine. Hai, lasa, fa alea trei faze, releu, focalizare si oglinzi, s-ai sa vezi.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
tatuci |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Becuri halogen dincolo de orice dubiu dar...in ce stare este oglinda din glob?
In conditiile in care oglinda farului este afectata iar ultimele 4 faruri noi din vitan au fost cumparate de mine ![]() Pentru reglaj e mai complicat in situatia ta. Am avut placerea sa mi-o trosneasca un cap de bivol in parcare si a stambat suportul fix al placii pe care sunt prinse farurile destul de bine. Personal am gasit prin targ placa mobila pe care se prind farurile si am manufacturat din tabla un adaptor pe care sa o prind in locul suportului fix deteriorat de rugina si impact (mai mult rugina ce-i drept). reglajul mecanic din bord are o utilitate limitata pentru a compensa efectul incarcarii porbagajului sa a unor pasageri dolofani in spate (de greutatea rezervorului plin nu e cazul sa discutam in 2012 ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
megyes raul |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 23 October 11 ![]() |
Oricum reglajul din interior voiam sa-l fac numai asa, sa fie.Farurile bat ok pt. o Dacie(nu se compara cu Sandero).Rugina a afectat doar farul din exterior pe partea dreapta, iar restul au inca oglinda intacta.Am 2 halogene(unu pe faza scurta, iar celalalt pe farul de faza lunga), dar mi-e frica sa pun halogen si pe farul de scurta din dreapta ca poate se topeste instalatia electrica.Proiectoare ar fi ok, mai ales ca le-as baga la locul lor in bara(am bari CN3) si ar si arata bine.
Se gasesc pe net faruri rotunde la set(2buc. pt. o parte)cu tot cu rama neagra in care vin prinse,cu 35lei aprox., dar sunt AutoSpeed, nu Elba. Ps:Sorry pt. prima poza intoarsa... This post has been edited by megyes raul: 9 Jan 2012, 11:02 Attached thumbnail(s) IMG064.jpg ( Size: 873.57k ) Number of downloads: 1140 IMG045.jpg ( Size: 434.08k ) Number of downloads: 1100 |
--------------------
Dacia/Ford
Sandero/Focus
Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006
- AR**JGN/AR**RGH
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
QUOTE(megyes raul @ 9 Jan 2012, 11:01) mi-e frica sa pun halogen si pe farul de scurta din dreapta ca poate se topeste instalatia electrica. Nu se topeste daca-i pui releu. |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
grasuhye |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 14 December 06 From: BR ![]() |
|
--------------------
dacia
break
1995
- 02-HYE
|
|
iulica89 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Vezi ca este 15 lei un far nou in magazin...Ce'i drept are geam de plastic si daca nu'i dai cu vaselina pe spate ruginese in 2-3 ani, dar face o lumina de nu te vei putea uita la el ziua
![]() Am avut si eu doua pe faza scurta ,dar pe unul l'am troznit intr'un accident ![]() Mai ai si varianta cu rematul...Cand s'o deschide ![]() This post has been edited by iulica89: 9 Jan 2012, 14:07 |
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
alinworm |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
la ce service de electrica auto as putea sa reglez si eu farurile? tocmai am sunat la unul si mi a zis ca nu se baga fiindca stie ca dureaaza f mult , fiindca a avut si el dacia cu 4 faruri si ca nu e asa usor.
![]() |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
valy1233 |
![]()
Post
#16
|
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
daciile cu 4 faruri,stau cel mai prost la capitolul lumina...fie ea faza scurta,fie lunga...daca vreti lumina buna pe masina(dacia cu 4 faruri)...lupe pe faza scurta si o sa vedeti
|
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
alinworm |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
farurile pe care le am pus nu sunt de ELBA, sunt poloneze si sunt f puternice, problema e ca nu bat unde trebuie . Am sunat la Dacoserv si o sa merg la ei. Un reglaj pt faruri este 40 RON.
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(alinworm @ 25 Sep 2012, 11:00) la ce service de electrica auto as putea sa reglez si eu farurile? tocmai am sunat la unul si mi a zis ca nu se baga fiindca stie ca dureaaza f mult , fiindca a avut si el dacia cu 4 faruri si ca nu e asa usor. ![]() Cred cä ai gresit numärul si ai sunat la frizer , auzi acolo "dureazä mult " ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
alinworm |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
frizer , macelar ce o fi fost era clar ca nu prea avea chef de munca.Intre timp am vb la DACOSERV si mi au zis ca pot sa ma ajute contra incredibilei sume de 40 RON.
![]() This post has been edited by alinworm: 3 Oct 2012, 07:11 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 08:49 |