DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> FRÂNELE..., Lichid de frână dus...

MyKe89
post 6 Feb 2008, 14:33
Post #1


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.062
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Am rămas mască... blink.gif

Ajuns la un prieten, las mașina 30 de minute, mă duc sus.. și când mă întorc, pornesc, plec la drum și simt pedala de frână fleașcă (ținea, dar slab).. pompând, măream eficiența, dar cu puțin... Opresc după vreo 10 minute, într-o parcare, ridic capota și mă uit în borcănelu' de lichid de frână.. mai avea pe fund PUȚIN, nu era gol de tot. În condițiile în care cu vreo 2 zile înainte era plin (mă uitasem din curiozitate, chiar mă miram).

Eu am completat acum, dar vreau să știu:

1. De ce s-a dus lichidul? Când am parcat prima oară mașina, a stat cam ridicată de bot, ca în rampă... Să fie din cauza asta?

2. E posibil să se întâmple și altceva? Nu am aerisit frânele când am completat cu lichid, n-aveam cum.. dar dacă am s-o fac, scap de eventualele "replici"?

Mașina n-a suferit modificări la sistemul de frânare, nu s-a intervenit deloc asupra lui de vreo 2 ani.. să înțeleg că e pe ducă? Vreau ceva sfaturi, vă rog...

Mulțumesc anticipat!


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 6 Feb 2008, 15:22
Post #2


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




pierzi lichid, verifica conductele, repartitorul, limitatorul, daca sunt ude, tamburii(s-ar putea pe la garniturile de la pistonase) sau pe la etrieri.
da e posibil, o sa ramai fara frane smile.gif popa.gif


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 6 Feb 2008, 15:56
Post #3


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.062
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Am ajuns cu bine acasă, cu frâne slabe, dar cu frâne... Am depistat defectul (locul), acum aștept să vină taică-miu, să vedem ce-i facem... sad.gif

Ca un prim indiciu, ar fi garniturile de la pistonaș?

Attached thumbnail(s)
DSC00006.JPG ( Size: 797.61k ) Number of downloads: 163


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 6 Feb 2008, 16:03
Post #4


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




corect, indicat ar fi sa schimbi garniturile si la roata cealalta, cand te duci sa cumperi garniturile(cauta de rolast daca gasesti) sa iei si vaselina grafitata pt rulmenti si un spray degresant sa speli de lichid prin tambur ca o sa rugineasca.

This post has been edited by alinushy: 6 Feb 2008, 16:05


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 6 Feb 2008, 16:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




nu neaparat garniturile.daca ferodourile sunt tocite, e posibil ca un pistonas sa fi iesit.

pot fi si garniturile, dar acum pana nu verifici n -ai de unde sa stii.

oricum, cred ca ferodourile is tocite.ai putea sa le si schimbi cu ocazia asta.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 6 Feb 2008, 16:07
Post #6


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.062
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




OK, mersi frumos!

Și dacă tot umblu pe-acolo, având în vedere că înainte frânele-mi țineau bine doar la a2a pedală (și nu aveam deloc probleme cu lichidul), ce m-ai mai sfătui să fac, dacă tot umblu pe-acolo? Știu că mulți au avut problema cu "a2a pedală" și era de la repartitor... Mă gândesc să-l schimb și eu... Unde se află? N-am nicio idee despre el, nici cum arată...

Ah, uitasem.. da, cred că și ferodourile sunt tocite, pentru că la problema cu "a2a pedală", ridicasem puțin frâna de mână ca să apropii ferodourile de sabot (oricum îmi ține slab de tot, trasă la maxim). Am procedat greșit?

This post has been edited by MyKe89: 6 Feb 2008, 16:09


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 6 Feb 2008, 16:08
Post #7


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




QUOTE(apollo @ 6 Feb 2008, 16:05)
nu neaparat garniturile.daca ferodourile sunt tocite, e posibil ca un pistonas sa fi iesit.

pot fi si garniturile, dar acum pana nu verifici n -ai de unde sa stii.

oricum, cred ca ferodourile is tocite.ai putea sa le si schimbi cu ocazia asta.
*



radmasa.gif nu prea cred, la mine n-au iesit, si aveam ferodouri canci(pardon) cand le-am schimbat

limitatorul e in spate spre roata cealalta, vine conducta de frana din fata si intra el(urmareste conducta de la tambur-repartitor-limitator) dar fa-i o aerisire calumea daca nu e ud si lasa-l asa.

This post has been edited by alinushy: 6 Feb 2008, 16:11


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 6 Feb 2008, 16:11
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




undeva pe sub bancheta din spate.dar sa nu ridici bancheta ca el e sub masina.ca punct de reper zic.vezi ca e actionat de o tija.sau urmareste conducta de frana ca trece prin el.

schimbi ferodourile, indicat ar fi sa schimbi pistonasele cu totul pe spate.nu uita sa reglezi ferodourile.verifica si tu jocul la rumenti si cam atat.

aaaa....la aerisire faci pe toate rotile.incepi cu roata la cea mai mare distanta de pompa de frana.

dreapta spate-stanga spate-dreapta fata-stanga fata


Uite ca la mine au iesit sad.gif in mers.cand am calcat frana am simtit pedala tare si apoi deodata s-a lasat.

This post has been edited by apollo: 6 Feb 2008, 16:11


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 6 Feb 2008, 16:13
Post #9


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




QUOTE(apollo @ 6 Feb 2008, 16:11)
dreapta spate-stanga spate-dreapta fata-stanga fata
Uite ca la mine au iesit sad.gif in mers.cand am calcat frana am simtit pedala tare si apoi deodata s-a lasat.
*



de ce e dreapta spate mai departe de pompa decat stanga spate?


probabil am avut noroc(sau au fost garniturile bune si au stat pe cilindru )


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 6 Feb 2008, 16:15
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(alinushy @ 6 Feb 2008, 16:08)
De ce e dreapta spate mai departe de pompa decat stanga spate?
*




sincer, n-am stat cu ruleta sa vad ce lungime are.asa mi-a zis mecanicul si altii.

de difera de la nova la berline, asta n-am de unde sa mai stiu.

This post has been edited by apollo: 6 Feb 2008, 16:16


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 6 Feb 2008, 16:20
Post #11


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.062
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Am înțeles, băieți, să trăiți! biggrin.gif

Vă țin la curent. wink.gif


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 6 Feb 2008, 16:21
Post #12


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




pai daca conducta vine la repartitor(care e in dreapta spate) si pleaca la tamburi(stanga si dreapta) ghici care e mai departe de pompa ? tongue.gif


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 7 Feb 2008, 02:55
Post #13


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Chestia cu "pedala tine bine a 2a oara, si cu frana de mana trasa putin" e semn de saboti uzati sau dereglati (si eu faceam la fel, pana sa ma destepte un mecanic). Ai 2 posibilitati:
-daca masina ta are reglaj manual (ceva cu inbus/torx de 6 parca???) se regleaza la roata, in tambur, distanta sabotilor (distanta lor de tambur adica). Daca masina ta e aia din semnatura, 1977, inclin sa cred ca asta ar fi reglajul.
...sau...
-mareata realizare de kkt a romanilor, autoreglajul. Care , cand sabotul e tocit ceva mai mult (sau cand totusi sabotul e bun, da' nu vrea reglajul sa mearga) nu mai face el ce-ar trebui si tine sabotul departe de tambur (asta fiindca autoreglajul ala are o marja de lucru cam mica). Problema aia se remediaza si ea de mecanici, tragand de cablul de frana de mana in tamburi (practic intinzandu-l un pic, sa nu mai stai tu cu frana de mana trasa). Smecheria dureaza un timp (la mine cam vreo 6 luni) dupa care cere iar reglaj "manual".
Evident, daca sabotii sunt coaja, terminati complet, irecuperabili, recomandarile de mai sus sunt de prisos. Intai schimbi sabotii si dupa aia faci reglaje.

This post has been edited by ATM: 7 Feb 2008, 02:59


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 7 Feb 2008, 11:03
Post #14


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.062
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Am înțeles, mulțam. smile.gif

Încă n-am umblat la mașină, a venit taică-miu aseară, a făcut gură că stric eu mașina (care nici n-a trecut ITP-ul pe bune mad.gif) și n-a mai coborât la ea, că era târziu.

I-am lăsat și eu cheile, să facă borș, când s-o ocupa de mașină ca lumea, atunci să mă mai cheme să-l duc pe undeva. Adică io eram să rămân fără frâne prin oraș și tot io-s vinovat...

Acum, de chestie, are vreo legătură stilul de condus cu ce mi s-a întâmplat mie? smile.gif Mai ridicați-mi moralul puțin... Oricum, sunt calm la volan, conduc mașina asta de când o avem, din '97, iar din septembrie '07 am condus-o APROAPE numai eu (și 70-80% exclusiv interurban, pt ~ 2500 km). Cine a mai mers cu mine și cu taică-miu mi-a zis că sunt mult mai concis în mișcări, în manevre (chiar acu' vreo 2 zile i-am făcut o parcare numai din oglinzi, de se crucea, că deh.. el n-are alte categorii decât B-ul).. inclusiv maică-mea a remarcat asta, și a fost prima persoană din familie cu permis (1997, tata 2000).

wacko.gif


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 7 Feb 2008, 11:21
Post #15


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(MyKe89 @ 7 Feb 2008, 11:03)
Mai ridicați-mi moralul puțin...

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif Mai nene, esti chiar simpatic! Sus moralul!!!! Stai linistit cu treaba asta! E Dacie! Se mai strica! Bine ca ai vazut si ti=ai dat seama de problema.

Intrebari:

1. ai senzor de nivel la borcanul cu lichid de frana?>
2. ai senzor la pompa, Tip ICP?


Ca sa zic si eu ceva,

Singurul sistem istet de autorglare la cilindrii receptori este la ARO! Are o chestie inteligenta, in cilindru. O piesa cu un arc care se blocheaza la ultimnul nivrl de frana. E super destept sistemul. Simplu si eficient!

Alta treaba: vezi cand aerisesti nazdeavania!! Sa nu uiti sa scoti pompa din avarie! Detalii gasesti pe forum!

Succes si nu mai pune la inima!

Ps. cati ani ai? In profil e scris ca esti nascut in '89?

This post has been edited by autom: 7 Feb 2008, 11:24


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 7 Feb 2008, 16:13
Post #16


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.062
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




[ parcă am mai scris aici, am deranjat pe cineva cu ceva? dry.gif ]

1. nu am senzor de nivel, doar gradație min/max pe borcănel. Bănuiesc că te referi la acel bec roșu de la bordurile de 1310, pe care scrie BRAKE. smile.gif
2. nu știu blink.gif

Treaba cu scosul pompei din avarie e valabilă doar dacă am acel senzor de la punctul 2.?

P.S. Am 18 ani, nu te minte profilul. tongue.gif

This post has been edited by MyKe89: 7 Feb 2008, 16:18


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 8 Feb 2008, 18:34
Post #17


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.062
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




S-a rezolvat, plesnise o garnitură... Au fost schimbate (deocamdată doar pe stânga, că s-a înserat) și frânele țin acum mult mai bune, după ce s-a aerisit parțial și instalația... Mâine continuăm... biggrin.gif N-am găsit de Rolast, cică nu se mai fabrică.. i-am zis că mă gândeam că poate mai are pe stoc... laugh.gif

L-am întrebat pe taică-miu dacă tot din cauza mea a plesnit garnitura și a tăcut din gură. Orice-ar fi, eu oricum nu mai pun mâna pe mașina asta, sigur tre' să mai apară ceva, așa că mai bine îl las pe el să-i descopere defectele (poate nu-i ia ceva timp, având în vedere că merge cu ea doar de vreo 2-3 ori pe săptămână).

Numai bine! wink.gif


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 12:44
Forum Renault