DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Se incalzeste apa

danicapra
post 1 Jul 2008, 19:42
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 1 July 08




Buna ziua

Am o super nova din 2002 si am urmatoare problema:
- mi se incalzeste apa foarte repede. este adevarat ca termocupla se porneste, dar nu cred ca e normal ca dupa ce merg 5 minute (chiar si pe caldura mare )sa se porneasca termocupla si in plus tot imi curge din borcanul cu apa.
Am fost la service si mi-a schimbat termocupla si radiatorul din interior ca cica era spart . dar tot degeaba ca tot se incalzeste apa foarte repede si tot pierd din apa pt racire. Pun apa cam la 10 - 14 zile desi am inteles ca ar cam trebui sa pun odata la 6 luni sau ceva de genul asta.

Mecanicul a zis ca el nu mai stie ce sa ii faca?

DECI EU CE FAC?
Are cineva idee?



--------------------
dacia supernova 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Jul 2008, 19:53
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti






--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 1 Jul 2008, 19:57
Post #3


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




nu sunt mecanic asa ca iti spun si eu ce cred:
- apa se incalzeste si la mine foarte repede...de fapt asa cred eu pt ca baietii de aici de pe forum mau linistit si miau spus ca "problema asta" face parte din categoria"asa fac toate"...acum nu stiu ce problema ai tu. eu daca cobor acum(e destul de racoare afara), o pornesc si dau o tura de bloc pe stradute cu treapta 1 sau 2 si merg incet-incet...cand ajung in fata scarii imi porneste ventilatorul.
- daca iti da apa afara din borcan, vezi sa nu ai busonul defect...de asemenea gasesti pe forum rezolvarea...buson nou eventual de solenza...cica e mai bun. vezi sa nu ai prea mult lichid de racire...nu depasi nivelul maxim. sper sa te ajute cu ceva...tiam spus, nus mecanic...am cautat pe forum. te salut.

This post has been edited by titiDSN: 1 Jul 2008, 19:58


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Jul 2008, 20:14
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu as schimba termostatul.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danicapra
post 2 Jul 2008, 17:24
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 1 July 08




multumesc baieti de sugestii. parca e schimbat si termostatul atunci cand a schimbat termocupla....
cand pun apa nu pun mai mult de 3 sfert din nivelul maxim....

am sa mai caut si sper sa ajung la ceva rezultat.

multumesc frumos


--------------------
dacia supernova 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 2 Jul 2008, 17:40
Post #6


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Problema e ca tu pierzi lichid de racire. Trebuie identificat locul unde pierzi lichidul de racire. Si cam ce lichid de racire pui in vas ... ?


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristiRzR
post 3 Jul 2008, 02:14
Post #7


Fost posesor DSN


Group: Members
Posts: 531
Joined: 29 August 06
From: Constangeles




QUOTE(danicapra @ 2 Jul 2008, 17:24)
multumesc baieti de sugestii. parca e schimbat si termostatul atunci cand a schimbat termocupla....
cand pun apa nu pun mai mult de 3 sfert din nivelul maxim....

am sa mai caut si sper sa ajung la ceva rezultat.

multumesc frumos
*



M-am abtinut sa nu comentez la primul post...dar repeti... DECI, Dacia SuperNova NU are TERMOCULPA ca la vechea Dacia, ci are senzor de temperatura, a carui semnale le citeste UCE (unitatea de control electronica) si, conform fisierelor de functionare, porneste electoventilatorul de la radiator (GMV racire- grup moto-ventilator)

Daca pierzi apa si nu e de la radiatorul de incalzire al habitaclului, roaga un prieten sa-ti tureze masina cand te uiti la motor (asta daca nu stii sa il turezi de la motor) si vezi daca nu cumva scapa apa pe la imbinarea de la termostat. Acolo e un loc in care scapa de obicei apa. Daca nu...uite-te peste tot...dar cand motorul este turat, deoarece atunci este volumul maxim de lichid de racire.


--------------------
VW Golf 1993 GL 1,8i - CT 85 RZR
VW Golf 2007 Trendline 1,4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu1579
post 4 Jul 2008, 12:04
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 4 July 08




QUOTE(Batrânul @ 25 May 2006, 09:48)
La service golirea instalatiei de racire se face prin demontarea busonului situat sub radiator.
Inteleg ca vrei sa si speli instalatia, bagand apa printr-un furtun, sub presiune, prin vasul de expansiune. In principiu cred ca nu se poate intampla nimic rau, dar presiunea sa nu fie prea mare si busonul de golire sa fie deschis (atentie sa nu il uiti asa si cand faci umplerea finala...),
La sfarsit umpli instalatia cu 3 l lichid antigel concentrat (dar numai cel indicat pt. DSN) + 3 l apa distilata.
*




As vrea sa stiu si eu unde gasesc buson de radiator super nova situat la baza radiatorului pe unde se goleste lichidul de racire , pentru ca am cautat si la reprezentanta dacia si nu au asa ceva. Mi-au aratat niste radiatoare noi care nu au nici un buson . mersi


--------------------
dacia super nova 2001 - ct 34 dog
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 4 Jul 2008, 14:55
Post #9


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




un pic off-topic de la problema initiala...cam la cat timp e normal vara sa completezi cu antigel in borcan? avand in vedere ca e foarte cald afara...eu am pus pana in nivelul maxim acum vreo doua saptamani si acum a scazut un pic...vreo 5-7mm daca ar fi sa masor.daca desfac dopul de la borcan imi creste inapoi..aproximativ. nu pierde antigel masina sau cel putin asa cred...nu am probleme cu caloriferul si nici baltoaca sub masina la radiator nu e. banuiesc ca e normal, nu? scuzati pentru intrebarea romaneasca!


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 4 Jul 2008, 16:02
Post #10


Un membru


Group: Members
Posts: 706
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




La SuperNova (si Solenza) circuitul de racire este sub presiune.
Deci dupa ce completezi nivelul de lichid de racire si folosesti masina, vei avea presiune acolo, si nivelul, lichidului va scadea putin. E normal sa fie asa.
De completat eu am completat un un pic la cateva luni luni.


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 4 Jul 2008, 16:08
Post #11


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




cu ce ati completat? eu am logan si mi-a scazut putin nivelul si vreau sa pun la loc si nu stiu ce ?


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 4 Jul 2008, 16:11
Post #12


Un membru


Group: Members
Posts: 706
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Pai Glaceol RX tip D (antigelul recomandat de Dacia pentru SLZ) si apa distilata, in proportii egale. Eu am in casa un bidon in care am facut odata amestecul, si sta in debara, iar la nevoie completez din el.

This post has been edited by bogdanmardare: 4 Jul 2008, 16:12


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 4 Jul 2008, 16:17
Post #13


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(klaus @ 19 Jul 2005, 15:56)
4. circuit de racire. Antigel.
- Aproximativ 5,45 l, Glaceol RX tip D ... acesta se comercializeaza sub forma de antigel concentrat, proportiile de diluare fiind indifcate pe ambalaj sau sub forma de "lichide de racire" gata preparat care ofera protecție până la - 25 °C ± 2 °C pentru țările cu temperaturi scăzute și temperate si protecție până la - 40 °C ± 2 °C pentru țările cu temperaturi foarte scăzute.
Alt antigel compatibil: GLACELF SUPRA (numai versiunea supra de la elf e compatibila!!)
*




QUOTE(bogdan_90 @ 4 Jul 2008, 16:08)
cu ce ati completat? eu am logan si mi-a scazut putin nivelul si vreau sa pun la loc si nu stiu ce ?
*


rolleyes.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 4 Jul 2008, 17:09
Post #14


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




okey multumesc nu stiam in ce proportii sa bag.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
car_jack
post 9 Jul 2008, 16:28
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 9 July 08
From: Peste tot




si eu am aceeasi problema. plus de asta ventilatorul de aer rece/cald porneste singur si nu am cum sa il opresc, cred ca e defect ceva pe la el. si daca poate cineva sa imi explice unde trebuie completata apa asta ... in ce bidon mai exact ca habar nu am. si ce fel de apa trebuie pusa, unde gasesc prin bucuresti (in cora se gaseste? ca stau prin zona). mentionez ca am masina de 3 ani si am 3.000 km. conduc foarte rar si foarte putin. tocmai de aia nu ma interesat sa aflu prea multe de intretinere. poate ma ajutati cu o idee.multumesc si sper sa nu fiu trecut cu vederea. o zi buna all

This post has been edited by car_jack: 9 Jul 2008, 16:34


--------------------
Dacia SuperNova Confort - B-81-CAR_JACK
Romania va creste prin bun simt si responsabilitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 9 Jul 2008, 16:37
Post #16


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Probabil e un contact imperfect la aeroterma, si de aceea porneste cand vrea ea.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
22CMM
post 9 Jul 2008, 18:32
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 21 September 07




intrebare. am un dsn si am mers catre mare pe autostrada peste 130km/h fra oprire din ploiesti si undeva catre fetesti acul indicator de temperatura sta sus la liniuta. e nomal? in general la drum lung statea la jumatatea scalei acum sta sus unde in general imi pornea gmv-ul


--------------------
Dacia Super Nova 2003 - PH22CMM
Zboara puiule, zboara...!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 9 Jul 2008, 22:54
Post #18


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Cand ai schimbat ultima oara antigelul ? Daca are mai mult de 2 ani, sau 30mii km, recomand sa il schimbi...


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
22CMM
post 11 Jul 2008, 13:29
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 21 September 07




am 51000km
ziceam sal schimb la 60 dar daca trbe il schimb


--------------------
Dacia Super Nova 2003 - PH22CMM
Zboara puiule, zboara...!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
car_jack
post 13 Jul 2008, 11:16
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 9 July 08
From: Peste tot




SYL si cum schimbi antigelul ? ca si eu am mai mult de 2 ani de cand nu am schimbat antigelul. operatiunea se face in service sau pot sa o fac si acasa. si ce antigel sa folosim. daca poti sa ne ajuti cu niste idei, pareri, ceva. ms


--------------------
Dacia SuperNova Confort - B-81-CAR_JACK
Romania va creste prin bun simt si responsabilitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 13 Jul 2008, 20:53
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




QUOTE(car_jack @ 13 Jul 2008, 12:16)
SYL si cum schimbi antigelul ? ca si eu am mai mult de 2 ani de cand nu am schimbat antigelul. operatiunea se face in service sau pot sa o fac si acasa. si ce antigel sa folosim. daca poti sa ne ajuti cu niste idei, pareri, ceva. ms
*


in primul rind golesti instalatia , dupe care pui antigel nou. renumitul glaceol rx tip d. operatiunea poti sa o faci foarte usor acasa , dar avind in vedere ca tu nu stiai unde trebuie pus antigelul , iti recomand sa te duci la un service.dar daca tot te apuci , e bine ca dupe ce pui antigel nou sa aerisesti. de preferat cu motorul pornit , caldura deschisa.


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Davala23
post 14 Jul 2008, 13:57
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 19 February 08




QUOTE(22CMM @ 9 Jul 2008, 18:32)
intrebare. am un dsn si am mers catre mare pe autostrada peste 130km/h fra oprire din ploiesti si undeva catre fetesti acul indicator de temperatura sta sus la liniuta. e nomal? in general la drum lung statea la jumatatea scalei acum sta sus unde in general imi pornea gmv-ul
*




Eu zic ca e normal, atata timp cat nu iti depaseste.Daca mergi un pic mai incet, sta si mai jos cand e cald.Weekendul asta am folosit si eu autostrada si noaptea la dus 150-160km/h acul statea sus, ziua la intors 130-140 si acul statea tot acolo.La inceput si eu imi facem griji din cauza chestiilor astora, acum deja nu-mi mai pasa.


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
damianforu
post 15 Jul 2008, 10:39
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 25 August 06




Antigelul nu se schimba la 2 ani pentru ca nu mai nu-si mai face treaba, se schimba datorita silicatilor care se depun pe instalatie si mananca instalatia (radiator calorifer pompa)


--------------------
Dacia Super Nova 2002 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
22CMM
post 15 Jul 2008, 14:12
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 21 September 07




QUOTE(Davala23 @ 14 Jul 2008, 14:57)
Eu zic ca e normal, atata timp cat nu iti depaseste.Daca mergi un pic mai incet, sta si mai jos cand e cald.Weekendul asta am folosit si eu autostrada si noaptea la dus 150-160km/h acul statea sus, ziua la intors 130-140 si acul statea tot acolo.La inceput si eu imi facem griji din cauza chestiilor astora, acum deja nu-mi mai pasa.
*


Mersi pt sfat.


--------------------
Dacia Super Nova 2003 - PH22CMM
Zboara puiule, zboara...!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrew14_maverick
post 17 Jul 2008, 14:58
Post #25


Membru resemnat cu DSN...


Group: Members
Posts: 255
Joined: 14 November 07
From: Bucuresti




Si la mine se incalzea apa foarte repede pe caldurile astea, insa de ieri dimineata de cand am schimbat uleiul, se incalzeste mult mai greu. Dureaza de doua ori mai mult pana sa urce acul pana la prima liniuta. Acum o luna am schimbat radiatorul si antigelul si tot se incalzea repede. Uleiul insa era aproape de vremea schimbarii, avea 9 mii de km.


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima Rosie - VL 09 DDD
Ignorance is bliss.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rellu
post 17 Jul 2008, 15:09
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 14 July 08




Cand am schimbat antigelu` inainte de iarna... nu aveam nici un buson de scurgere la radiator... E normal? A trebuit sa scot colierul de la furtunul ce intra in radiator ca sa fac golirea instalatiei! Acum si mie mi se incalzeste repede, aprox 20 km rulati... + k incepe sa imi trepideze foarte putin volanul daca merg mai mult de 100 km (abea se simte, dar la o sesizare mai atenta am depistat treaba asta)! icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 17 Jul 2008, 15:59
Post #27


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




La un moment dat au renuntat sa mai puna buson la radiator, probabil reducerea costurilor pe principiu "ce nu poate nea caisa in service sa scoata furtunul?"

Trepidatia in volan cred ca e de la roti. Incearca o echilibrare intr-o vulcanizare.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rellu
post 17 Jul 2008, 16:03
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 14 July 08




Mica vibratie incepe pe loc! Chiar si la semafor si chiar cand opresc motorul sta vreo 5 secunde in vibratzie, insa vibratie incepe rar si vibreaza intr-un timp foarte scurt max 10 sec! Abea se sesizeaza! Nu stiu ce e! Rotile sant echilibrate, daca nu ar fi fost la 140km/h eu zic ca se simteau si se cereau echilibrate ! Merci pt informatii!

17 Jul 2008, 16:05:
app alex, Sorry de off-topic, vad ca esti admin, si nu stiu ce se intampla ca nu pot sa scriu PM`uri si nici reply la mesaje private! Cum ma poti ajuta? biggrin.gif

This post has been edited by Rellu: 17 Jul 2008, 16:05


--------------------
Dacia Solenza 2004 Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrew14_maverick
post 19 Jul 2008, 21:31
Post #29


Membru resemnat cu DSN...


Group: Members
Posts: 255
Joined: 14 November 07
From: Bucuresti




Cred ca sunt destul de on topic, am si eu o problema cu racirea. Nu mai porneste GMV-ul pe treapta 1, cred ca e de la senzorul de temperatura, nu mai face bine contact cu mufa. Daca trece nivelul temp apei in bord de prima linie si opresc motorul, scotand mufa cativa mm din senzor porneste imediat GMV-ul. O bag la loc bine, apoi merg iar cu masina, ajunge apa la prima linie, GMV-ul nu misca decat abia cand ajunge acul la zona hasurata. Am tot incercat sa nu mai imping mufa de tot in senzor, merge o data sau de 2 ori, apoi iar nu mai merge. Mentionez ca am dat din belsug cu WD40 pe mufa si pe senzor, sa fie prea mult? Mufa este cam uleioasa de la spray-ul ala, am incercat sa o sterg putin, dar nu am reusit mare lucru.
Ce ma sfatuiti, sa schimb senzorul de temperatura sau sa incerc sa-l mai curat, eventual cu alt spray? Sunt altele mai bune?


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima Rosie - VL 09 DDD
Ignorance is bliss.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th June 2025 - 06:50
Forum Renault