Carburator defect?, Dar ce are?
![]() ![]() ![]() |
Carburator defect?, Dar ce are?
gino73 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|||
Minel |
![]()
Post
#2
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(gino73 @ 9 Feb 2008, 16:15) Daca opresc motorul, cald fiind, si il pornesc dupa 2-3 minute porneste ffff greu, daca il pornesc imediat dupa ce l-am oprit porneste usor.Mentionez ca am pe ea aprindere si senzor Gotronic + UIS. Bobina de inductie ,schimb=o cu a unui prieten si vezi daca mai face ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#3
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Bobina, da
aceleasi simptome le-am avut si eu. schgimb-o, de sfantu Gheorghe sau de oltcit |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
iuly82 |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 July 07 From: Pitesti ![]() |
baietii, da' cum iti poti da seama daca bobina mai este buna sau nu mai este in parametrii? cum se verifica?
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- AG
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Nu-i necesar sa o schimbe. E suficient sa o probeze pe a lui.
gino73, scoti capatul fisei centrale din capacul delcoului si o pozitionezi la 1cm de masa (orice parte metalica a motorului sau a caroseriei). Poti folosi si o sarma de cupru (ideea lui gotronic) de 1-2mm grosime si vreo 10-15cm lungime, pe care o bagi cu un capat in conectorul central al bobinei de inductie, iar celalalt capat il apropii de carcasa bobinei, sau cum am spus mai sus. Pui contactul si plimbi capatul unei surubelnite prin fata senzorului (atentie sa nu-l deteriorezi; de fapt ar fi mai bine sa il scoti de pe axul lui). In aceste conditii trebuie sa obtii o scanteie puternica, alb-albastra. Incerci sa maresti distanta intre capatul fisei si masa (sau capatul liber al sarmei si masa) spre 1.5cm. Daca scanteia se mentine la aceasta distanta, atunci bobina e buna. Manifestarea motorului tau pare sa sugereze ca amestecul devine prea bogat in timpul stationarii la cald. Verifica integritatea garniturii capacului carburatorului. Verifica strangerea suruburilor de la capac (totusi nu le strange prea tare, pentru ca se deformeaza capacul), strangerea papucilor cablurilor pe bobina. Daca ii dai un sprit inainte de a porni la cald, tot asa face? Daca in acest caz porneste mai bine, atunci amestecul este prea sarac. Verifca si bujiile: culoarea ciocului izolatorului si jocul (distanta) electrozilor. Succes! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gino73 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
Bobina este buna, la fel si conectorii de la cabluri. Capacul de la carburator bineinteles ca este strans(am incercat la un moment chiar si cu 2 garnituri, tot nu a mers)parerea mea este ca amestecul intr-adevar este bogat la cald in stationare, dar de ce?
9 Feb 2008, 21:26: bujiile sunt Sinterom schibate de aproape 400 km, culoarea lor fiind oricand le scot (am incercat si acest lucru in timp) sunt rosiatice This post has been edited by gino73: 9 Feb 2008, 21:26 |
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|
corbex |
![]()
Post
#7
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Bujiile rosiatice sugereaza un amestec prea sarac. Refa nivelul benzinei in carburator la cit recomanda producatorul, adica cu capacul culcat pe spate, de la garnitura si pina la centrul plutitorului sa ai 18 mmm.. Daca tot ii scoti capacul, foloseste ocazia sa-l si sufli putin.
Atentie! Un maestec sarac supraincalzeste motorul ! |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Minel |
![]()
Post
#8
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(corbex @ 10 Feb 2008, 00:27) Refa nivelul benzinei in carburator la cit recomanda producatorul, adica cu capacul culcat pe spate, de la garnitura si pina la centrul plutitorului sa ai 18 mmm.. Atata recomnada producatorul 18 mm , ![]() ![]() Macar daca se dau sfaturi sa se dea concrete si cat de cat exacte ,nu sa facem goana dupa posturi ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu aceeasi problema,desi eu o categorisesc ca inconvenient.Asa e de cand a m luat masina(2 ani).Intre timp am schimbat 2 carburatoare,reglate de diversi mecanici si in final de mine ca la carte,bobina de inductie cu alta noua,setul motor cu vibrochen cu tot,evacuarea,pompa de benzina,si alte maruntisuri(platini,bujii,fise,etc).Pe moment am aprindere gotronic cu senzor.Inconvenientul nu a disparut,nu s-a atenuat,nu s-a modificat.Mentionez ca perioada in care nu porneste calumea este dupa aprox 15 minute de la oprirea motorului cald,dar nu mai mult de 30 de minute,ca atunci porneste.Totusi poate fi contracarat in 2 metode:
1)trag socul un pic la plecarea cu motorul cald(desi nu ar fi nevoie) 2)sprituri inainte de pornire si dat la cheie cu pedala apasata.Uneori asa porneste la a doaua cheie. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
gino73 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
Asa pornesc si eu dupa ce se incalzeste, cu acceleratia la podea si dau la cheie la greu.
|
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|
corbex |
![]()
Post
#11
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(Minel @ 10 Feb 2008, 09:57) Atata recomnada producatorul 18 mm , ![]() ![]() Macar daca se dau sfaturi sa se dea concrete si cat de cat exacte ,nu sa facem goana dupa posturi ![]() Cred ca ai citit "Cei trei muschetari", nu cartea masinii! Am spus "distanta dintre garnitura carburatorului si punctul din centrul plutitorului=18 mm", nu ca nivelul benzinei in carburator ar fi 18 mm. e o mare deosebire. Devreme ce nici raspunsul meu nu l-ai citit cu atentie, sau nu l-ai inteles, cum ai putea citi o carte tehnica? ![]() http://diagnosticare.8m.com/diagmot.htm Kalyyyyy, Vezi daca poti gasi ajutor la adresa de mai sus. This post has been edited by corbex: 10 Feb 2008, 12:21 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
gino73 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
am citit si eu "diagnosticarea" dar aceea este doar pe hartie si pentru defecte standard (Abureala), sunt membru incepator doar pe "daciaclub", conduc si "repar" de vreo 18 ani
|
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|
corbex |
![]()
Post
#13
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
asa e, dar citind iti poate veni vreo ideie....
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
gino73, ai verificat bobina dupa metoda sugerata? Pana la ce distanta ai obtinut scanteie? Ce valoare are jocul (distanta) electrozilor bujiilor?
Bujii rosiatice-caramizii inseamna amestec normal si ardere buna. Faptul ca porneste tinand clapeta de acceleratie apasata confirma ca amestecul se imbogateste pe parcursul stationarii la cald cu motorul oprit. De fapt asa se porneste un motor inecat. Ai cala de textolit sub carburator? De la tavita de tabla in sus, ar trebui sa ai cam asa: garnitura - cala groasa de textolit - garnitura - flansa calda - garnitura - cala subtire de textolit - garnitura - carburator. Prin flansa calda circula apa? Nu e infundata? Verifica si etanseitatea cuiului poantou, pune nivelul in CNC la 7mm. Verifica returul pompei si furtunul/conducta de retur. Avansul initial e la semn? Succes! This post has been edited by Kinetix: 11 Feb 2008, 10:09 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#15
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Multi se pacalesc cu verificatul nivelului in CNC fiindca cuiul poantou are si o bila la baza cu arc , nimeni nu a vorbit despre aceast lucru se regleaza pina la atingerea usoara a bilei respective . Sper sa nu ma insel...
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
corbex |
![]()
Post
#16
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Fapt e ca nivelul benzinei din camera de nivel constant e dificil de masurat. Daca bagi o tija, nici macar nu reusesti sa vezi pina unde s-a udat. Si cind o scoti, benzina se prelinge de pe ea si pare sa fie uscata toata. La fel daca bagi capatul unei rulete. De aceea metoda utilizabila e reglarea distantei dintre plutitor si capacul carburatorului. Pe asta o poti masura cu exactitate.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Faceti rost de spirale cu diametre de 7mm si 13 mm si cu ele reglati la sigur carburatorul.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
corbex |
![]()
Post
#18
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Adica sa le pui in carburator si sa vezi daca se acopera complet?
Ingenioasa ideie ! Dar daca nivelul nu e corespunzator, tot la plutitor ajungem... |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
gino73 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
corbex este posibil sa masori nivelul si asa cum spui tu dar mai intai trebuie sa tai spiralele la dimensiuni mai mici ca sa-ti incapa in carburator..........................
11 Feb 2008, 20:10: ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by gino73: 11 Feb 2008, 20:10 |
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Incearca asta la reglajul nivelului.
Tii capacul vertical si reglezi plutitorul astfel incat sa intre spiralul de 7 intre garnitura si plutitor, apoi rotesti capacul in pozitia de lucru si reglezi din cealalta lingueta sa intre spiralul de 13 intre garnitura si plutitor. Gata ai reglat nivelul ca la carte. Vezi si cartea. Attached thumbnail(s) carb.JPG ( Size: 54.98k ) Number of downloads: 1342 |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
corbex |
![]()
Post
#21
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Asta da, precizare ! Chiar nu-mi trecea prin cap ce se face su spiralul, desi am inteles ca are legatura cu faptul ca-i calibrat. Sa traiesti !
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#22
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ori asa tinut vertical capacul sau daca nu tinut orizontal si cu spiralele de 7 si 13 mm . Se introduce spiralul de 7mm si se regleaza lingurita 1 in asa fel in cat bila de pe cuiul poantou sa nu fie deplasata spre interiorul cuiului , doar sa atinga usor bila. Dupa aceea se introduce spiralul de 13mm pe lungime deasupra granituri la fel ca si la primu de 7mm si se regleaza prin deformarea linguritei 2 si gata . Nu mai masurati voi cu tigarea sau alte jucari adica sa scufundati in CNC pentru a loa nivelul fiindca va pacaliti fiindca se aplica o parte din principiul lui arhimede.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(corbex @ 11 Feb 2008, 19:32) Adica sa le pui in carburator si sa vezi daca se acopera complet? Ingenioasa ideie ! Dar daca nivelul nu e corespunzator, tot la plutitor ajungem... De unde ai luat tu aia cu 18 mm? Nu cumva de la carbul dublucorp? Ca acolo se preciza o distanta legata de centrELE plutitoarelor (ca-s doua bidonase). Sau de la unele Solex-uri unde nivelul FAPTIC trebuie sa fie la 16-18 mm de buza de sus a cnc? QUOTE(corbex @ 12 Feb 2008, 23:02) Asta da, precizare ! Chiar nu-mi trecea prin cap ce se face su spiralul, desi am inteles ca are legatura cu faptul ca-i calibrat. Sa traiesti ! ![]() |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ceaki |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
io reglez asa distanta intre plutitor si capac, si merge brici: intorc capacul pe orizontala cu plutitorul in sus si atat reglez distanta intre ele pana e de grosimea unei tigari normale si gata. in service asa reglau meseriasii
![]() |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Aia nu-s meseriasi.
Tigara are 7,62, deci nivel mic, amestec sarac. te miri de ce nu trage cum trebuie. Apoi, nu se intoarce capacul orizontal, ci se tine vertical, apare o mica diferenta de nivel. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#26
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Vertical se tine carburatorul e adevarat dar mai sigur e orizontal mai bine dupa aceea se revine la vertical si doar se introduce spiralul de 7mm si de 13mm doar pentru a vizualiza daca e corect reglat. Eu asa am reglat consumul in afara e 5.5 maxim iar in oras 7-8 maxim 8.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Nerro |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 8 January 08 From: Piatra Neamt ![]() |
As avea si eu o problema dimineata pleaca la cheie cu socul tras....dupa ce merg 10 km cu ea...stationez pana in 20 min maxim pleaca tot la cheie, dar daca stationez mai mult de 20 min tre sa dau 3-4 sprituri si sa tin pedala la fund ca sa porneasca asta se intampla de 1 saptamana. de ce? bobina e buna, carburator spalat reglat acum o luna jumatate
|
--------------------
Dacia
1310 L
1995 Berlina 1397 cc
- NT 06 LTF
|
|
allexxc |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 16 December 07 ![]() |
baieti care va bagati sa-mi reglati si mie carburatorul? ca si dupa ce l-am spalat, imi consuma 8 afara si 10-11 in bucuresti
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998 Break
|
|
gino73 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
Am verificat nivelul si era putin mai mare cam 9mm. Am folosit un spiral de 7mm l-am reglat dar tot nu a disparut problema.
|
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#30
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nero ai verificat pastilele din pompa de benzina ? Gino vezi ca jocul de la 7mm la 13 mm atita trebuie sa fie reglajul minim si maxim. Ganditiva logic cum deschide cuiul poantou daca il lasati sa se deschide larg haleste rapid benzen daca il lasati sa se deschide putin v-a da in nas fiindca nu se incarca CNC cu benzen fiindca ce se afla e deja absorbit. Eu sunt multumit ultimul reglaj eu l-am facut 7mm si 13 mm nici mai mult nici mai putin. Benzina nu mai da peste nivel in cnc ,alta data aveam carburatorul umezit - acuma e curat pe exterior si murdar in interior de mucoasa
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:05 |