DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> aer conditionat, teava rupta

e.so!id
post 4 Feb 2008, 13:26
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




Dupa ce sambata prezentam problema directiei... azi dimineata merg pana la masina sa ii verific nivelul de ulei. Atunci observ cu conducta de aer conditionat care iese din compresor (conducta de joasa presiune dupa spusele unui mecanic dacia) era rupta.
WTF? blink.gif masina de productie 2004-2005 si deja are probleme de genul asta?

Pe respectiva conducta mi-au montat cei de la service (autorizat) o masa acustica, in vederea diminuarii zgomotului si vibratiilor (prin iunie, anul trecut). Azi am vazut conducta rupta, exact cum iese ea din compresor. Banuiesc ca respectiva contragreutate a preluat din vibratii, si le-a transmis in conducta. Daca o fi de aici, pe termen lung imi permit sa spun ca e o alta greseala de proiectare a celor de la Dacia.

Ce sa mai zic.. comentariile sunt de prisos. Noroc ca imi expira garantia extinsa pe 25.02.2008.

Sa-i fereasca Domnul sa ma puna sa platesc reparatia X(


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 4 Feb 2008, 13:36
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.388
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai conducta rupta de obicei e de la agresiune exterioara, ori din service, ori cu vreo pitara naravasa care a ajuns pe acolo. O fisura/neetanseitate le-o poti imputa, insa nu conducta rupta cu totul....


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Feb 2008, 13:49
Post #3


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




e.so!id, pune o poza sa vedem si noi cum arata ruptura?

This post has been edited by IRONICK: 4 Feb 2008, 13:54


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Feb 2008, 13:53
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si preferabil si o poza cu o parte mai mare din conducta, sa vedem daca nu sunt urme de actiune mecanica asupra ei (lovituri, d-astea)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 4 Feb 2008, 14:44
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




teava_rupta_1.jpg ( Size: 21.73k ) Number of downloads: 463
teava_rupta_2.jpg ( Size: 31.61k ) Number of downloads: 471
teava_rupta_3.jpg ( Size: 25.9k ) Number of downloads: 468
[atta
chmentid=1627431701]teava_rupta_5.jpg ( Size: 36.86k ) Number of downloads: 814


Pozele sunt facute cu camera VGA. Imi pare rau pentru claritate. Eventual fac altele mai "expresive"

Attached thumbnail(s)
teava_rupta_4.jpg ( Size: 25.66k ) Number of downloads: 487


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Feb 2008, 14:48
Post #6


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Teava aia e rupta sau e iesita din brida?

Recomandarea mea: sa-l iei in brate pe "teava nu prezinta nici un fel de urme de lovituri/actiuni mecanice, deci nu e din cauza externe, a fost prost prinsa ea", ca altfel nu iti schimba pe garantie teava + reumplut instalatia cu freon


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 4 Feb 2008, 15:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




Am stat cam 2 minute cu mecanicul si ne-am dat cu parerea. Concluzia la care s-a ajuns e ca e rupta. Cel mai bine se vede, si imi pare rau ca nu si in poza, ca prezinta 1 sau 2 aschii... daca nu ar fi rupta, ar insemna ca respectivul capat al tevii ar trebui sa fie finisat: aici, nici vorba.
Un alt argument e ca nu intra la loc.
Oricum, este cert ca e rupta, ca trebuie inlocuita (fie doar capatul de teava, fie cu tot cu furtun), trebuie umplut cu ulei + freon,si ce o mai fi, si toate astea pe garantie extinsa.

In al doilea rand, daca se poate, v-as fi recunoscator daca ati citi topicul de mai jos, dechis de mine sambata, si sa vedeti daca e vreo legatura; (titlul e "directie" / descrierea: "la viteze mari, masina trage stanga/dreapta")
Multumesc


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Feb 2008, 15:17
Post #8


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Tu ai apucat se verifici de ce dupa ce ti-a montat greutatea tacanea mai tare?

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=940363


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 4 Feb 2008, 15:27
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




Stai ca nu mai inteleg. Ce sa tacane?
Am citit posturile din link-ul tau, si acolo era vorba ca rezona ceva in bord, la o anumita turatie. Cu bordul m-am lamurit. Cat e rece, plasticul e contractat, si pana isi revine, mai face zgomote.

Singura mea explicatie, dupa parerea mea de NESPECIALIST, e ca din cauza vibratiilor marite ale conductei de a-c induse de masa acustica, aceasta (conducta) a cedat; posibil ca exact respectiva incheietura era cea mai vulnerabila, in sensul in care compresorul e un corp mai rigid, iar toate vibratiile se duceau pana in el; In al doilea rand, presupun, teava a intrat usor in compresor, in momentul construirii, iar apoi pentru etanseizare, au strans imbinarea. Astfel, s-a exercitat presiune asupra tevii, poate si o usoara deformare. Cred ca din alta parte, nici nu avea de unde sa se rupa.


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Feb 2008, 15:30
Post #10


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Tu cu cuvintele tale ai spus ca a aparut dupa.
QUOTE
Se aude si la mine un zgomot... undeva in partea centrala a bordului (dupa ce mi-au montat cei de la dacia "bara acustica"), la stat pe loc, motor la relanti. Am descoperit ca daca decuplez ambreajul, si imping levierul schimbatorului inainte (treapta 1-3-5), zgomotul dispare. Aveti idee ce ar putea fi?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 4 Feb 2008, 18:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




Pai asta am inteles. Dar ce legatura are cu faptul ca s-a rupt teava?


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Feb 2008, 19:48
Post #12


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pai are ca s-ar putea ca la tine problema sa fie altundeva pe teava (o prindere slabita de exemplu) care a agravat situatia dupa eliminarea partiala a ruperii lantului de transmisie a vibratiilor induse de furtunul de cauciuc dintre tevile fixe (pe care s-a montat greutatea resepectiva.

Nu stiu daca m-m exprimat foarte clar, dar pe acolo ar trebui sa fie treaba.
Deci verifica si celelalte fixari ale tevilor.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Feb 2008, 19:58
Post #13


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Klaus, lasa-l mai in pace. Nu vezi ca nu are importanta?

PS. La cei cu ac, a verificat cineva de curiozitate clema de prindere a conductei pe oala amortizorului din dreapta? Eu zic ca la unii teava joaca in clema.

This post has been edited by IRONICK: 4 Feb 2008, 20:00


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 4 Feb 2008, 20:03
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




QUOTE(IRONICK @ 4 Feb 2008, 17:58)
Klaus, lasa-l mai in pace. Nu vezi ca nu are importanta?
*



@ironik- cum ai ajuns tu la concluzia ca "nu are importanta"?
@klaus - inteleg ce ai vrut sa spui. o sa vorbesc cu cei din service. multumesc mult.


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Feb 2008, 20:13
Post #15


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




1.Nu posturile mele trebuia sa le citesti, ci pe ale tale. Ca tu ai ajuns la concluzie atunci ca tacanea dupa ce ti-au pus masa acustica.
2. Vibratile nu se transmit din teava in compresor. Invers ...
3. Verifica clema de care am amintit eu mai sus si vezi la ce concluzie ajungi.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 4 Feb 2008, 20:33
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




Pai ti-am zis, rezona ceva in bord. Dupa o perioada nu s-a mai auzit.
In al doilea rand, parerea mea, si s-ar putea SA MA INSEL, vibratiile conductei ( formata din furtun, teava, masa acustica) sunt mai mari decat ale compresorului, iar din aceasta cauza ma gandeam ca sensul de transmitere a vibratiilor (daca poate fi vorba de asa ceva) e inspre compresor. Sau cu alte cuvinte, acolo s-ar exercita unele presiuni / forte. Repet, recunosc, nu detin adevarul absolut. E doar o teorie.

Oricum, la drept vorbind, in masina in general, si in compartimentul motor in special, e o "adunatura" de vibratii: motorul vibreaza, compresorul vibraza, alte conducte vibreaza, GMV-ul vibreaza si el "tehnologic", ca sa nu mai zic de vibratiile cauzate de mersurile pe drumurile patriei... toate adunate e posibil sa fi slabit respectiva teava, si in cele din urma sa se fi rupt.

Ma duc pana la masina, si ma uit la respectiva clema. Sper sa vad ceva.


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Feb 2008, 20:36
Post #17


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




De vazut nu se vede nimic. Se simte cand misti de conducta pe verticala exact unde este greutatea pus pe ea.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 4 Feb 2008, 20:39
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




Din cauza intunericului, nu prea am vazut mare lucru.
Am vazut o clema, pe partea dinspre motor a oalei amortizorului; e un soi de clema dubla.. care prinde cele 2 tevi ale circuitului de a-c.
Inca o clema asemanatoare se gaseste pe aripa.
Toate sunt fixe.. au intre partea de fier a clemei si teava un tampon de cauciuc...


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Feb 2008, 20:53
Post #19


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Nu sunt cleme duble, una-i mai mare pentru teva mai groasa si alta-i mai subtire .... prinse ambele de acelasi surub. Clema de pe aripa nu se largeste, dar cea de pe oala da. Eu am observat la mai multe persoane cum joaca teava in clema.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 4 Feb 2008, 20:57
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




La asta m-am referit si eu cand am numit-o clema dubla smile.gif
In schimb, pareau fixe tevile.
O sa verific maine cu mai multa atentie.
La ora 13:00 am programare in service, iar apoi postez rezolvarea.
10q all!!

5 Feb 2008, 13:01:
Cei din service au dat comanda de teava, pt ca nu o aveau pe stoc. Urmeaza sa ma sune, si sa imi zica daca se poate inlocui pe garantie.
Au facut o copie la factura unde aparea interventia service-ului ce a montat masa acustica, si eu zis ca ei "niciodata nu ar fi montat contragreutate pe componeta de cauciuc, care se imbina apoi intr-o teava de aluminiu".

Astept cu interes telefonul lor.

This post has been edited by e.so!id: 5 Feb 2008, 15:01


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 8 Feb 2008, 16:02
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




Tocmai m-au sunat cei de la service. Uzina accepta schimbarea tevii de a-c pe garantie extinsa. In cateva zile va ajuge si piesa, apoi o voi monta.


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
e.so!id
post 14 Feb 2008, 19:19
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 19 January 05
From: Roman City




Teava a ajuns (noroc ca am trecut pe la service sa ii intreb si nu am asteptat telefonul lor).
Partea proasta este ca voi plati freonul (40 lei)....Argumentarea lor a fost: "nemultumitului i se ia darul" smile.gif)

GATA. In sfarsit am inlocuit teava, adica cele doua parti metalice + furtun; Mai spun doar ca era montata din uzina acea contragreutate pe noua teava; Compresorul porneste, vine aer rece, dar deocamdata nu imi pot da seama cat de mult raceste deoarece este foarte rece afara.
Sper sa nu mai apara vreo problema vreodata.

Va multumesc tutuor pentru sfaturi!

This post has been edited by e.so!id: 15 Feb 2008, 11:45


--------------------
Logan Laureate 1.6 mpi 2005 Laureate - NT - 45 - BOG
Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 14:32
Forum Renault