feroduri dacia 1310
feroduri dacia 1310
Mytilus |
6 Feb 2008, 17:57
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 8 March 07 |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina 1410
1998
|
|||
ceaki |
6 Feb 2008, 18:00
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca |
daca n-ai vazut la cineva cum se face de la a la z, io zic ca o sa-ti fie cam greu.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
alinushy |
6 Feb 2008, 18:02
Post
#3
|
modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni |
greu nu e, indemanare si bagare de seama trebuie din plin, pistonasele nu ai de ce sa umbli la ele.
LE: bai sefu, daca huruie trebuie rulmenti nu ferodouri This post has been edited by alinushy: 6 Feb 2008, 18:03 |
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
ydaniel |
6 Feb 2008, 18:25
Post
#4
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
se mai gasesc si ferodouri;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
qwertyro |
6 Feb 2008, 18:28
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 2 December 07 From: Bucuresti |
Si mie imi huruie ..la inceput am crezut ca e in fata dar am observat ca e in spate numai cand pun frana(si cu si fara frana de mana) ...si presupun si eu ca e de la saboti/ferodouri..e mai simplu sa schimb sabotii?
This post has been edited by qwertyro: 6 Feb 2008, 18:28 |
--------------------
Dacia
1310
1983
|
|
ceaki |
6 Feb 2008, 18:34
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca |
io am gasit ferodouri de break la 24lei setul.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
SSilent |
6 Feb 2008, 19:53
Post
#7
|
Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere |
ciudat ....asta vara am ramas fara frane pt ca aveam ferodourile tocite rau, de fapt nu prea le mai aveam era fier pe fier, si nu huruia nimic
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Sorin_18 |
10 Feb 2008, 13:55
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 |
QUOTE(SSilent @ 6 Feb 2008, 19:53) ciudat ....asta vara am ramas fara frane pt ca aveam ferodourile tocite rau, de fapt nu prea le mai aveam era fier pe fier, si nu huruia nimic cum adica ai ramas fara frane??? nu mai aveai frana deloc sau cum? This post has been edited by Sorin_18: 10 Feb 2008, 13:55 |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Merced |
10 Feb 2008, 15:40
Post
#9
|
No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.232 Joined: 24 June 07 |
E posibil ca dupa un anumit grade de uzura al sabotilor, la o franare mai energica sa arunce una din garnituri si sa pierzi presiunea din circuit.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Sorin_18 |
10 Feb 2008, 16:30
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 |
deja mai speriat la mn se aude scartaind rotile pe spate cand pun frana cred ca o sa schimb cat de curand sabotii...sau ferodourile sa vad daca mai gasesc
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Gaba |
11 Feb 2008, 08:59
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 |
tocmai le-am schimbat .... ferodouri cu 25 lei si un set de nituri 50buc 2lei , 5lei investit intr-o perie de sarma rotativa .... si cam vre-6 ore de lucru (imi place sa le fac incet si sigur ) ....
dupa demontare am mai avut nevoie de niste urechi de tabla 2 lei ( in care se prind sabotii) si arcul mic de la frana (la mine era indoit un capat la unul dintre ele , si am preferat sa le schimb pe amandou ca sa aiba aceeasi valoare elastica -nu prea conteaza- ) si 2 suruburi de aerisire lichid de frana DOT3 o sticluta si 2 pachete de garnituri (daca tot le-am dat jos am preferat sa schimb si garniturile , mai ales ca dupa demontare am constatat ca pe ambele parti era blocat un capat al cilindrului) te apuci de demotat totul (pe o parte , nu ambele parti in acelasi timp ) capac glisor (parca asa i zice) , siguranta , piulita , saiba cu siguranta .... scoti tamburul si apoi vezi sistemul in toata splendoarea lui . La prima privire o sa vezi cit sunt de uzati sabotii ... cit de blocat ti cablul de la frana de mana .... si care din capetele pistonasului nu iti functioneaza ... Daca unul din capetele pistonasului e blocat , scoti garniturile, chestiile alea metalice (nu stiu cum le zice , dar am sa le zic dopuri metalice) si arcul ... si cu un smirghel fin te apuci sa lustruiesti pana merge jos toata murdaria din cilindru si de pe "dopurile" metalice , pana cind dopurile intra si ies usor din cilindru (pana o sa faci toata operatia asta o sa curga ceva lichid de frana din piston , dar iti recomand sa le lustruiesti bine , eventual sa mai completezi din cind in cind la borcanasul cu lichid de frana) dupa toata treaba asta slabesti surubul de aerisire (iti recomand sa il schimbi) , pui garniturile (o sa intre mult mai greu cele noi ) si le presezi pana au intrat si dopurile aproape de tot in cilindru apoi inchizi surubul de aerisire si te ocupi de ferodouri eu am dat jos niturile de pe sabotii vechi cu masina de gaurit si un burghiu de diametru mic exact cit sa rupa capul nitului (atentie ... ferodoul nu se aseaza pe toata suprafata sabotului.... sa retii care parte e lasata libera...) si inainte sa pun celelalte ferodouri am lustruit sabotul cu peria de sirma Apoi iei un burghiu de diametrul capului nitului ... il prinzi in menghina , asezi nitul pe pozitie si cu capul pe capatul burghiului si lovesti cu ciocanul "trunchiul nitului ) pana se face inca un cap (nu prea stiu sa explic) .... probabil ca merge si cu pocnituri dar nu am avut un dispozitiv in mana niciodata deci nu stiu exact dupa ce asezi ferodourile inapoi pe pozitie (o sa ai putine batai de cap cu prinderea lor in urechiusele de tabla cu arcurile conice si cu asezarea celor 2 arcuri intinzatoare) trebuie sa tragi de cablul de frana de mana si sa deschizi cei 2 pinteni de autoreglare in asa fel incat sa iti poata intra tamburul inapoi pe ax.. (oricum iti va intra greu , si se va roti greu , dar va trebui sa se poata roti cu mana... chiar daca cu ceva efort) , iar apoi strangi piulita pana la capat si o desfaci un sfert de tura (cit sa nu aiba joc tamburul ) desfaci din nou surubul de aerisire , il lasi sa curga cam 2 min... strangi si gata .... citeva chestii legat de tot ce am zis... -pana ce se uzeaza putin sabotii , frana de pe spate va fi cam slaba ... iti recomand dupa o saptamana sa mai lasi surubul de aerisire sa curga cam 2 min (nu recomand aerisirea franelor pe spate cu metoda pedalei apasate) -nu am facut cea mai profesionista descriere , dar am incercat sa descriu cam ce am facut eu la masina mea , foarte probabil sa fi gresit ceva sau sa existe metode mai simple de a executa anumite operatii -daca poate cineva sa ne ajute cu poze nu ar fi rau deloc , eu nu cred ca o sa mai demontez prea curind frana spate -pe cit posibil , daca ai intrebari , o sa incerc sa te lamuresc -timpul si operatiile executate pot sa difere fata de ceea ce am facut eu bafta si spor la treaba |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Merced |
11 Feb 2008, 09:28
Post
#12
|
No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.232 Joined: 24 June 07 |
Cred ca o sa vin eu cu poze mai pe seara, ca imi face un car de draci de vreo saptamana. Prima oara mi-a pierdut intr-o noapte tot lichidul pe la roata spate stanga, eu am apucat de am plecat si de pe locul de parcare ca sa constat ca la iesire nu am frana. Am reusit sa opresc ca nu aveam viteza mare, si apoi am parcat-o din nou, si dintr-un stupid motiv am tras frana de mana si asa a ramas vreo doua nopti geroase. Eh m-am apucat si am schimbat garniturile in dreapta spate, mi-a dat de la magazin garnituri de 1300 berlina cica, mici ale nabii. Eu ori am cilindru de break pe spate, ori se fac garnituri foarte foatre proaste, ca cel putin capacele alea ale lor abia le-am intins sa prinda cilindrul. Beleaua a fost ca mi-a ramas frana de mana blocata pe stanga spate. In alta zi am luat tamburu la ciocan, pana l-am dat jos mi-am blestemat zilele, am deblocat roata, dar am cosntatat ca am rulmentul din interior gripat si tot am pus-o a doua zi de un service ca presa n-am.
Aseara faza similara. De data asta ma grabeam. Sigur cand am dat cu spatele din parcare am apasat si frana, si era tare, sau atunci a mai fost un pic. Cand ajung la curba 90 de grade, apas frana, nimic, moarta. Recunosc m-am panicat putin, eram cu a doua, i-am dat a intaia, am luat prima curba si apoi am tras frana de mana ca mi-era frica ca daca ies din parcare ma izbeste careva. Bineinteles mi s-a blocat iar frana de mana pe stanga spate. Iar ajuns inapoi in parcare am constatat ca pe dreapta spate am pierdut lichid(era balta), probabil din cauza garniturilor prea mici de care vorbeam mai sus. Astfel ca azi ma apuc sa demontez, poate pun si poze, desi la unele parti nu ma voi descurca prea usor, mai ales ca o sa ma plictisesc pana dau jos tamburul de pe roata infranata... Sabotii nu-i schimb ca mai au un pic de "carne", cat sa ma mai tina anul asta, in plus vreau sa termin cat mai repede ca afara s-a pus pe o ninsoare... Daca aveti vreun sfat, il astept pana la 11, apoi ma duc sa fac rahatu' praf... Wish me luck... |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Gaba |
11 Feb 2008, 13:58
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 |
las-o in viteza si pune bolovani la roata da nu mai trage frana de mana.... daca schimbi cablul de la frana de mana (cam trebuie canal) ai face bine ca sa dai cu silicon pe partea metalica unde intra cablul in roata in asa fel ca sa nu mai intre apa pe acolo... si o sa ai frana de mana functionala si peste 10 ani
This post has been edited by Gaba: 11 Feb 2008, 13:59 |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
SGM.MYKE |
11 Feb 2008, 14:50
Post
#14
|
Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart |
Ca sa nu te mai chinui la repunerea cablului pe urechea sabotului la remontare, slabesti cablul de frana si o sa intre foarte usor. O sa trebuiasca sa reglezi din nou frana de mana dar nu mai injuri ca ti-ai rupt degetele pe acolo (oricum trebuie sa o reglezi ca ai alta grosime la ferodouri).
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
Merced |
11 Feb 2008, 15:31
Post
#15
|
No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.232 Joined: 24 June 07 |
Stati linistiti ca m-am murdarit degeaba, am stat si in frig de mi-au inghetat c0aiele si tot am facut rahatu' praf. Am dus-o pana la urma in service fara frane, a fost un drum de exceptie.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
SGM.MYKE |
14 Feb 2008, 07:45
Post
#16
|
Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart |
Si, pana la urma, unde a fost buba?
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
ydaniel |
14 Feb 2008, 08:00
Post
#17
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
ai dat $ multi la service?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Merced |
14 Feb 2008, 09:18
Post
#18
|
No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.232 Joined: 24 June 07 |
Era distrus mecanismu' de la frana de mana, imi bloca intr-o parte. Un cilindru era si el blocat printre altele. Si-mi pierdea lichid pe la el. Am lasat 50 de lei manopera ca am mai schimbat si cablul de kilometraj, plus ca mi-a facut frane tepene cum n-am avut pana acum. Macar sa nu ma mai lase un an de zile garniturille ca nu mi-ar parea rau de banii dati.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Minel |
14 Feb 2008, 09:28
Post
#19
|
Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S |
QUOTE(Merced @ 14 Feb 2008, 09:18) , plus ca mi-a facut frane tepene cum n-am avut pana acum. Macar sa nu ma mai lase un an de zile garniturille ca nu mi-ar parea rau de banii dati. Poti sa iti verifici franele si in special cum prinde fiecare roata pe un drum de pamant cat de cat drept , mergand in treapta a II-a si franand brusc , asa observi care roata prinde si cum prinde !!! Asa fac eu la fiecare 2 luni pt verificarea lor !! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Merced |
14 Feb 2008, 10:27
Post
#20
|
No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.232 Joined: 24 June 07 |
Spre marea mea surprindere nu mi-a tras in vreo parte la frane bruste niciodata. Acum e ok, sper sa nu-mi mai piarda lichid pe la vreo garnitura ca ii dau foc...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
apollo |
14 Feb 2008, 10:41
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani |
QUOTE(Minel @ 14 Feb 2008, 09:28) Poti sa iti verifici franele si in special cum prinde fiecare roata pe un drum de pamant cat de cat drept , mergand in treapta a II-a si franand brusc , asa observi care roata prinde si cum prinde !!! Asa fac eu la fiecare 2 luni pt verificarea lor !! nu se verifica franele mai bine pe asfalt?pe pamant poti calca foarte putin frana si tot blocheaza roata.aluneca mai mult.de exemplu stanga tine mai bine ca dreapta.pe pamant blocheaza amandoua, dar pe asfalt o sa blocheze doar stanga, ca dreapta nu mai aluneca. QUOTE(Merced @ 14 Feb 2008, 10:27) Spre marea mea surprindere nu mi-a tras in vreo parte la frane bruste niciodata. Acum e ok, sper sa nu-mi mai piarda lichid pe la vreo garnitura ca ii dau foc... nu vei fi singurul.deja am ajuns sa schimb al 4 lea set de garnituri la etrier ca sa nu mai curga si asta in 3 saptamani |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th May 2024 - 00:43 |