DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pariu dement:)

IsNa
post 19 Feb 2008, 12:34
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(variable_dynamics @ 19 Feb 2008, 12:17)
Hmm....eu stiam ca un motor este subturat atunci cand cuplul dezvoltat de motor indiferent de treapta de viteza este MAI MIC decat cuplul MAXIM al motorului
*



Hai sa analizam dpv. semantic aceasta fraza: cuplul MAXIM, conform definitiei, este cuplul cel mai mare pe care motorul in poate dezvolta in orice conditii. Rezulta logic, ca in ORICE conditii de mers, cuplul momentan dezvoltat de motor va fi mai mic (sau egal) decat cuplul maxim.
Deci dupa fraza ta, un motor nu poate fi niciodata altfel decat subturat.

De ce nu gandesti ce scrii inainte de a tasta?


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 19 Feb 2008, 20:00
Post #62


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




QUOTE(St @ 18 Feb 2008, 21:18)
In ce treapta de viteze?
a 5-a la toate?
*



Da, intr-a 5-a toate.

This post has been edited by corbex: 19 Feb 2008, 20:05


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magelan_explorer
post 19 Feb 2008, 20:08
Post #63


membru intamplator !


Group: Members
Posts: 546
Joined: 25 November 07
From: bucuresti




loganu castiga cu siguranta ! cel mai mic consum il ai in treapta cea mai mare cu cea mai mica viteza cu care poti merge in acea treapta! la 50/h cu a 5a are 1000 de ture,consum f mic..


--------------------
solenza scala 2003 / logan dci 2007 ex:supernova.dacia 95.dacia 87
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 19 Feb 2008, 20:22
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




@IsNa, din cate stiu,m-am corectat un post mai jos.Cuplul OPTIM(daca ai binevointa sa citesti un post dupa.)
Din cauza oboselii una am gandit ,alta am zis. . Acum ce inseamna Optim dedu si tu(randament,consum,etc.)

"De ce nu gandesti ce scrii inainte de a tasta?" Ba gandesc stimabile, imi dau seama daca gresesc... si chiar si corectez ce am gresit.

Hmm...parca rugasem sa nu se arunce cu pietre.... sad.gif


Cu stima.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 19 Feb 2008, 21:29
Post #65


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Cuplu optim? Adică?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 19 Feb 2008, 21:36
Post #66


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Unora le place sa foloseasca notiuni abstracte, gen "cuplu optim", "subturare" si alti cai verzi pe pereti... Fizica are marimi fizice clare, folositi-le p-alea daca vreti s-ajungeti la un rezultat.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 19 Feb 2008, 22:36
Post #67


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




@variable_dynamics, si care e acel "cuplu optim" la Dacia Logan 1.4MPI (exemplu)?


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Feb 2008, 10:52
Post #68


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(vis-a-vis @ 19 Feb 2008, 21:36)
Unora le place sa foloseasca notiuni abstracte, gen "cuplu optim", "subturare" si alti cai verzi pe pereti... Fizica are marimi fizice clare, folositi-le p-alea daca vreti s-ajungeti la un rezultat.
*


Noțiunea de "optim" nu e deloc abstractă. De exemplu, un "regim optim" de funcționare a unui motor, se poate determina folosind formule matematice, sau empiric, ambele metode fiind acceptate în fizică. Deci unde e neclaritatea invocată de tine?

Deci CE E ABSTRACT în noțiunea de optim? Normal că dacă nu se cunoaște sensul unei noțiuni, totul poate fi trecut ca fiind abstract.

Același lucru e valabil și pentru ce ai mai enumerat, respectiv subturare.

Cuplul optim ar fi după părerea mea procentul din cuplul maxim dezvoltat de motor, la un moment dat, necesar pentru a menține o viteză constantă pe un anumit drum (plat, pantă, rampă).
Tot ce trece peste valoarea optimă, nu este necesar la acel moment, dorindu-se doar menținerea unei viteze constante.
Acest cuplu optim nu are o valoare universal valabilă, este diferit pentru fiecare regim al motorului, și mai ales al drumului parcurs, condiții meteo (vânt) etc.

Și cu asta propun să nu mai divagăm, există deja acel topic despre putere și cuplu.

Revenind la subiect, timpul nu intră în acest pariu sub nicio formă. Deasemenea, consumul va fi clar mai mic într-o treaptă superioară de viteză, dacă drumul este plat, iar viteza constantă.

Cu alte cuvinte, cel ce va merge cu 50 km/h, va câștiga de departe.

Inițiatorul topicului mai are de studiat câte ceva, pentru a realiza că el greșește introducând aici consumul orar al motorului.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Feb 2008, 11:02
Post #69


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai da-ne o formula la cuplul asta optim, noua, astora care ne ghidam cu ajutorul lucrurilor palpabile wink.gif
Eu am inteles ce-a vrut omu' sa zica, dar el la fel ca dragostea, o simti dar e mai greu s-o explici tongue.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Feb 2008, 11:18
Post #70


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ca orice noțiune de acest fel, are o valoare maximă, și una optimă.

Formula nu o știu (și nu mă interesează să o știu, pentru că depinzând de multe variabile, ce nu le pot determina în practica de zi cu zi, nu îmi poate folosi), dar cu siguranță e strict legată de forțele de rezistență ce acționează asupra mașinii în momentul la care se vrea calcularea lui.

http://www.daciaclub.ro/Efectele-cuplului-motor-t38171.html
http://www.daciaclub.ro/Consumul-de-combus...iri-t46742.html
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=27509

Dacă nu e bine așa, atunci aplică axioma: "crede și nu cerceta!"

Tu te ghidezi numai după ce este palpabil? blink.gif

I=U/R e palpabilă ? biggrin.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Feb 2008, 12:10
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Ia pune degetul la capatul unei rezistente pe 380V si vezi daca e palpabil I.. smile.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Feb 2008, 12:20
Post #72


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Aiurea. Dacă R e foarte mare, sau cobaiul plutește în aer (sau izolat de sol), nu va simți nimic.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 20 Feb 2008, 12:41
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




O sa incerc sa raspund...chiar si asa, in mod "abstract"....hmm

Pe scurt, sa inteleaga tot romanul:Cuplul optim este cuplul adaptat la cerinte si conditii de exploatare. In ce sens? Pai sa dam un exemplu elocvent:automobilul.
Cuplul optim poate fi acel cuplu la care rezistenta la inaintare a masinii este invinsa, fara consum de combustibil in plus fata de cat este nevoie implicit fara turatie nejustificat de ridicata(acest cuplu este ca valoare sub cel maxim). Ce rost ar avea sa ating si sa mentin cuplul maxim daca tot ce fac este sa irosesc lucru mecanic?(singur in masina,masina goala,drum drept,liber,carosabil uscat,nu exista necesitatea de a depasi...insa eu vreau cuplul maxim si o turez intr-a treia la 6800 rot/min....doar un exemplu,sper ca nu atat de abstract si ca este pe intelesul tuturor)
Mai simplist nu stiu cum as putea sa explic...fiindca as da-o in cretinism de-a dreptul. FORMULA pentru cuplul optim trebuie gasita in functie de fortele care actioneaza(actiuni,reactiuni, frecari,etc) in functie de conditiile de exploatare ale masinii(turatii,aderenta,incarcare,etc) si la conditiile mediului de exploatare(stare carosabil,conditii atmosferice,etc).
Intr-adevar cuplul optim este o notiune complexa...nicidecum abstracta.

Cam atat as mai putea sa spun...In rest,ca sa nu mai scriu "cai verzi pe pereti" sau "fara sa gandesc" las la libera interpretare a cititorului...

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 20 Feb 2008, 12:50


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Feb 2008, 13:00
Post #74


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




@variable_dynamics Te stresezi prea tare.. smile.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Feb 2008, 13:11
Post #75


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Da, mai ales ca pe la 6800 cuplul a scazut destul de mult... nici vorba de cuplu maxim la turatia aia wink.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 20 Feb 2008, 22:29
Post #76


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Mă rog, dacă tot ați luat-o pe direcția asta cu "cuplul optim", hai să-mi dau și eu cu părerea.
Cuplul motorului nu prea are cum să fie 'optim'. El poate să fie mai mare sau mai mic. El este un simplu produs între un braț și o forță. Brațul e constant (ține de arborele cotit) iar forța e generată de presiunea din camera de ardere și e proporțională cu apăsarea pedalei de accelerație. Nu sunt sigur, nu am studiat motoare termice, dar cred că graficul de cuplu e obținut cu accelerația deschisă la maxim. Aici intervin desigur multe alte variabile: frecările interne, inerțiile părților compenente ale motorului, etc.
Cuplul motor trece prin cutia de viteze care-l crește sau îl micșorează. De regulă îl crește.
Cand mergi cu pedala apăsată parțial, obții un cuplu mai mic decât cel de pe grafic, la o anumită turație. Poate ne lămurește un absolvent de 'autovehicule rutiere'.
Până nu văd o definiție a termenului, eu nu înțeleg ce e aia "cuplu optim".
Optim înseamnă optimizarea unui parametru, adică aducerea sa la o extremă -maxim ori minim. De ce parametru vorbim aici? Pe linia asta, avem și o "putere optimă", nu?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Feb 2008, 22:34
Post #77


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Mai degraba ar fi un "cuplu necesar si suficient"... la un moment dat, pentru a invinge toate fortele ce se opun deplasarii radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 20 Feb 2008, 22:41
Post #78


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




biggrin.gif
A, ca să menții viteza constantă? Pe drum drept? Atunci cuplul necesar variază cu pătratul vitezei, parcă. Practic, cu aerul se luptă cel mai mult un motor.
Cuplul ăsta îl poți obține de regulă cu mai multe trepte de viteză și cu apăsări diferite ale pedalei de accelerație. Probabil că așa e caracteristica motorului, să consume mai puțin când pedala e apăsată mai tare, la un cuplu necesar dat; și atunci, cu cât treapta de viteză e mai mare, cu atât turația e mai mică și e necesar să apeși mai mult pe pedală pentru a obține acel cuplu.
Se înțelege ceva din ce-am scris aici? blink.gif


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 20 Feb 2008, 23:16
Post #79


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Sincer? ... Mai reformuleaza o data. smile.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 21 Feb 2008, 11:15
Post #80


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Cand apesi pedala aia, nu se deschide mai tare sau mai putin clapeta de aer, pentru a obtine amestecul aer-benzina optim? Iar ajungem la "optim"..smile.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Feb 2008, 11:23
Post #81


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Amestecul optim e făcut de calculator sau carburator, pe baza unghiului de deschidere a clapetei (deci nu de clapetă).


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 21 Feb 2008, 11:57
Post #82


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Ai dreptate. Amestecul optim e facut injectand benzina si folosind aerul deja intrat, dar daca ai clapeta inchisa? ce faci? Sunt mai multe puncte de referinta.. smile.gif De exemplu cand tragi socul la carburator, arzi gazul cam tare...


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Feb 2008, 11:59
Post #83


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Clapeta nu e niciodată închisă, pentru că atunci motorul ar fi oprit.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 21 Feb 2008, 19:43
Post #84


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Amestecul poate fi optim, nu m-am lămurit cu 'cuplul optim'.
Amestecul optim e o cifră ce reprezintă un raport (teoretic raportul stoechiometric). Dacă e mai mare sau mai mic, nu e optim.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 25 Feb 2008, 11:00
Post #85


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Cuplu de echilibru e mai bine? smile.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 25 Feb 2008, 16:50
Post #86


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Nu e tot timpul "de echilibrare"?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 14:24
Forum Renault