pariu dement:)
![]() ![]() ![]() |
pariu dement:)
IsNa |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|||
corbex |
![]()
Post
#62
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#63
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
loganu castiga cu siguranta ! cel mai mic consum il ai in treapta cea mai mare cu cea mai mica viteza cu care poti merge in acea treapta! la 50/h cu a 5a are 1000 de ture,consum f mic..
|
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
@IsNa, din cate stiu,m-am corectat un post mai jos.Cuplul OPTIM(daca ai binevointa sa citesti un post dupa.)
Din cauza oboselii una am gandit ,alta am zis. . Acum ce inseamna Optim dedu si tu(randament,consum,etc.) "De ce nu gandesti ce scrii inainte de a tasta?" Ba gandesc stimabile, imi dau seama daca gresesc... si chiar si corectez ce am gresit. Hmm...parca rugasem sa nu se arunce cu pietre.... ![]() Cu stima. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Cuplu optim? Adică?
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#66
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Unora le place sa foloseasca notiuni abstracte, gen "cuplu optim", "subturare" si alti cai verzi pe pereti... Fizica are marimi fizice clare, folositi-le p-alea daca vreti s-ajungeti la un rezultat.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#67
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
@variable_dynamics, si care e acel "cuplu optim" la Dacia Logan 1.4MPI (exemplu)?
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#68
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 19 Feb 2008, 21:36) Unora le place sa foloseasca notiuni abstracte, gen "cuplu optim", "subturare" si alti cai verzi pe pereti... Fizica are marimi fizice clare, folositi-le p-alea daca vreti s-ajungeti la un rezultat. Noțiunea de "optim" nu e deloc abstractă. De exemplu, un "regim optim" de funcționare a unui motor, se poate determina folosind formule matematice, sau empiric, ambele metode fiind acceptate în fizică. Deci unde e neclaritatea invocată de tine? Deci CE E ABSTRACT în noțiunea de optim? Normal că dacă nu se cunoaște sensul unei noțiuni, totul poate fi trecut ca fiind abstract. Același lucru e valabil și pentru ce ai mai enumerat, respectiv subturare. Cuplul optim ar fi după părerea mea procentul din cuplul maxim dezvoltat de motor, la un moment dat, necesar pentru a menține o viteză constantă pe un anumit drum (plat, pantă, rampă). Tot ce trece peste valoarea optimă, nu este necesar la acel moment, dorindu-se doar menținerea unei viteze constante. Acest cuplu optim nu are o valoare universal valabilă, este diferit pentru fiecare regim al motorului, și mai ales al drumului parcurs, condiții meteo (vânt) etc. Și cu asta propun să nu mai divagăm, există deja acel topic despre putere și cuplu. Revenind la subiect, timpul nu intră în acest pariu sub nicio formă. Deasemenea, consumul va fi clar mai mic într-o treaptă superioară de viteză, dacă drumul este plat, iar viteza constantă. Cu alte cuvinte, cel ce va merge cu 50 km/h, va câștiga de departe. Inițiatorul topicului mai are de studiat câte ceva, pentru a realiza că el greșește introducând aici consumul orar al motorului. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#69
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai da-ne o formula la cuplul asta optim, noua, astora care ne ghidam cu ajutorul lucrurilor palpabile
![]() Eu am inteles ce-a vrut omu' sa zica, dar el la fel ca dragostea, o simti dar e mai greu s-o explici ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#70
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ca orice noțiune de acest fel, are o valoare maximă, și una optimă.
Formula nu o știu (și nu mă interesează să o știu, pentru că depinzând de multe variabile, ce nu le pot determina în practica de zi cu zi, nu îmi poate folosi), dar cu siguranță e strict legată de forțele de rezistență ce acționează asupra mașinii în momentul la care se vrea calcularea lui. http://www.daciaclub.ro/Efectele-cuplului-motor-t38171.html http://www.daciaclub.ro/Consumul-de-combus...iri-t46742.html http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=27509 Dacă nu e bine așa, atunci aplică axioma: "crede și nu cerceta!" Tu te ghidezi numai după ce este palpabil? ![]() I=U/R e palpabilă ? ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#71
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ia pune degetul la capatul unei rezistente pe 380V si vezi daca e palpabil I..
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#72
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Aiurea. Dacă R e foarte mare, sau cobaiul plutește în aer (sau izolat de sol), nu va simți nimic.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
O sa incerc sa raspund...chiar si asa, in mod "abstract"....hmm
Pe scurt, sa inteleaga tot romanul:Cuplul optim este cuplul adaptat la cerinte si conditii de exploatare. In ce sens? Pai sa dam un exemplu elocvent:automobilul. Cuplul optim poate fi acel cuplu la care rezistenta la inaintare a masinii este invinsa, fara consum de combustibil in plus fata de cat este nevoie implicit fara turatie nejustificat de ridicata(acest cuplu este ca valoare sub cel maxim). Ce rost ar avea sa ating si sa mentin cuplul maxim daca tot ce fac este sa irosesc lucru mecanic?(singur in masina,masina goala,drum drept,liber,carosabil uscat,nu exista necesitatea de a depasi...insa eu vreau cuplul maxim si o turez intr-a treia la 6800 rot/min....doar un exemplu,sper ca nu atat de abstract si ca este pe intelesul tuturor) Mai simplist nu stiu cum as putea sa explic...fiindca as da-o in cretinism de-a dreptul. FORMULA pentru cuplul optim trebuie gasita in functie de fortele care actioneaza(actiuni,reactiuni, frecari,etc) in functie de conditiile de exploatare ale masinii(turatii,aderenta,incarcare,etc) si la conditiile mediului de exploatare(stare carosabil,conditii atmosferice,etc). Intr-adevar cuplul optim este o notiune complexa...nicidecum abstracta. Cam atat as mai putea sa spun...In rest,ca sa nu mai scriu "cai verzi pe pereti" sau "fara sa gandesc" las la libera interpretare a cititorului... Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 20 Feb 2008, 12:50 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#74
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@variable_dynamics Te stresezi prea tare..
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#75
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, mai ales ca pe la 6800 cuplul a scazut destul de mult... nici vorba de cuplu maxim la turatia aia
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Mă rog, dacă tot ați luat-o pe direcția asta cu "cuplul optim", hai să-mi dau și eu cu părerea.
Cuplul motorului nu prea are cum să fie 'optim'. El poate să fie mai mare sau mai mic. El este un simplu produs între un braț și o forță. Brațul e constant (ține de arborele cotit) iar forța e generată de presiunea din camera de ardere și e proporțională cu apăsarea pedalei de accelerație. Nu sunt sigur, nu am studiat motoare termice, dar cred că graficul de cuplu e obținut cu accelerația deschisă la maxim. Aici intervin desigur multe alte variabile: frecările interne, inerțiile părților compenente ale motorului, etc. Cuplul motor trece prin cutia de viteze care-l crește sau îl micșorează. De regulă îl crește. Cand mergi cu pedala apăsată parțial, obții un cuplu mai mic decât cel de pe grafic, la o anumită turație. Poate ne lămurește un absolvent de 'autovehicule rutiere'. Până nu văd o definiție a termenului, eu nu înțeleg ce e aia "cuplu optim". Optim înseamnă optimizarea unui parametru, adică aducerea sa la o extremă -maxim ori minim. De ce parametru vorbim aici? Pe linia asta, avem și o "putere optimă", nu? |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#77
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai degraba ar fi un "cuplu necesar si suficient"... la un moment dat, pentru a invinge toate fortele ce se opun deplasarii
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
![]() A, ca să menții viteza constantă? Pe drum drept? Atunci cuplul necesar variază cu pătratul vitezei, parcă. Practic, cu aerul se luptă cel mai mult un motor. Cuplul ăsta îl poți obține de regulă cu mai multe trepte de viteză și cu apăsări diferite ale pedalei de accelerație. Probabil că așa e caracteristica motorului, să consume mai puțin când pedala e apăsată mai tare, la un cuplu necesar dat; și atunci, cu cât treapta de viteză e mai mare, cu atât turația e mai mică și e necesar să apeși mai mult pe pedală pentru a obține acel cuplu. Se înțelege ceva din ce-am scris aici? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#79
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Sincer? ... Mai reformuleaza o data.
![]() |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#80
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cand apesi pedala aia, nu se deschide mai tare sau mai putin clapeta de aer, pentru a obtine amestecul aer-benzina optim? Iar ajungem la "optim"..
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#81
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Amestecul optim e făcut de calculator sau carburator, pe baza unghiului de deschidere a clapetei (deci nu de clapetă).
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#82
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ai dreptate. Amestecul optim e facut injectand benzina si folosind aerul deja intrat, dar daca ai clapeta inchisa? ce faci? Sunt mai multe puncte de referinta..
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#83
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Clapeta nu e niciodată închisă, pentru că atunci motorul ar fi oprit.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Amestecul poate fi optim, nu m-am lămurit cu 'cuplul optim'.
Amestecul optim e o cifră ce reprezintă un raport (teoretic raportul stoechiometric). Dacă e mai mare sau mai mic, nu e optim. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#85
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cuplu de echilibru e mai bine?
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Nu e tot timpul "de echilibrare"?
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 14:24 |