DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Turbina electrica pe berlina

ydaniel
post 14 Feb 2008, 14:03
Post #31


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




monteaza turbina si apoi spune parerea ta;) sa faci si un filmulet;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GTX
post 14 Feb 2008, 15:57
Post #32


membru retras


Group: Members
Posts: 204
Joined: 20 June 06




sa o pui invers fata de cum e in poza ,stiu un tip cu un cielo care avea pe motorul stock si simtea bine in treapta 1,2 si 3...tu totusi incearca pt ca ma gandisem si eu la o turbina electrica ca a ta...
si un filmulet
&NR=1 .parerea mea e ca nu o sa restrictioneze aerul la turati mici cum zicea cineva ,poate dupa 4000 in sus...

This post has been edited by GTX: 14 Feb 2008, 16:01


--------------------
Dacia Opel Astra 2001 1998 berlina
www.tuning-pe.net
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 Feb 2008, 18:03
Post #33


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




naughty1.gif smile.gif sunt curios ce parere au specialistii crazys4.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Feb 2008, 18:56
Post #34


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Merita incercat si specialisiti pina cand nu incearca degeaba se mai numesc specialisti.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 14 Feb 2008, 20:03
Post #35


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




djasule, noi am mai avut o usoara neintelegere ce-i aia inginer. Ia zi - despre cine anume vorbesti?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramses86
post 14 Feb 2008, 20:45
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 11 January 08




QUOTE(cosmin_2300 @ 14 Feb 2008, 12:03)
Pai tu sus ai spus ca tinand cont ca e pe carburator , nu e nici o problema ... ca DACA era pe injectie era alta problema .
SUPERNOVA ESTE PE INJECTIE !!!
p.s.: stiu ca se poate pune carburator ... dar care-i "farmecul" ? fac downgrade in loc de upgrade ?  blink.gif  mellow.gif
*


nu mai...n-ai inteles....tocmai asta e problema! ca e pe carburator! daca era pe injectie era alta poveste...atunci era posibil sa functioneze! (era alta branza)....ceilalti o inteles tongue.gif nu stiu nici o masina care sa fie pe carburator si sa ii fi pus careva turbina sau turbo...teoretic e posibil...dar nu face bine...dinpotriva! sa ma corecteze cineva daca ma insel, dar din cate stii eu motoarele pe carburator sunt prin aspiratie....deci inafara de faptul ca montarea turbinei ar sufla inauntru benzina pe degeaba si ar ineca motorul...altceva nu cred ca ar face! La motoarele pe injectie...e alta poveste! Dar nici la alea nu la toate se poate monta asa ceva!trebuie sa modifici mai multe lucruri inainte sa-ti functioneze sistemul...mai mult, turbinele, sau compresoarele, sau turbocompresoarele functioneaza de obiei la cativa zeci de bari...fapt ce cu un mic ventilator nu o sa se obtina veci
ps: poate faza cu "alta branza" nu ai inteles...poi expresia este sinonima cu "alta mancare de peste", adica am fi discutat despre cu totul alta problema, alt subiect

This post has been edited by ramses86: 14 Feb 2008, 20:52


--------------------
Dacia 1310 tx 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Feb 2008, 20:53
Post #37


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Montati un compresor si un tub pentru a avea aer sub presiune si descarcati printr-o valva contolata eletronic la accelerari bruste si veti vedea ce se obtine . Ori sare motorul de pe sasiu ori pistoanele .... SGM stie cel mai bine problemele respective cu fosta lui dacie:P.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 14 Feb 2008, 20:59
Post #38


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Rasmses86 : am inteles ... scuzele mele !

Interesant clipul cu acea cutie de suc .


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramses86
post 14 Feb 2008, 21:06
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 11 January 08




cosmin...no problem...eu nu m-am exprimat bine...
apropo de SGM...din cate stiu nu avea motor de dacie.........
PS: am gasit asta: http://www.gaprojects.com/supercharger/suitability.htm
dar chiar am dubii in legatura cu montarea pe motor pe carburator....vreau sa zic ca nu inteleg cum poate sa functioneze cu asa ceva mtorul...


--------------------
Dacia 1310 tx 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Feb 2008, 21:11
Post #40


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




A avut si motor de dacie blocul era de 1.4 chiuloasa era alta de reno... si avea turbina dar nu eletrica ci actionata de gazele evacuate sper ca nu ma insel...


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 14 Feb 2008, 21:21
Post #41


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




se poate monta turbo pe masini cu carburator insa iti trebuie carburator special de turbo (vezi carbul de r5 gtt) cu cnc presurizat si sistem de imbogatire a amestecului cand intra turbina


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali vtk
post 14 Feb 2008, 21:32
Post #42


Membru cu trotineta


Group: Members
Posts: 222
Joined: 8 November 06
From: Braila




Despre turbine electrice s-a mai discutat si sunt "frectie Diana la piciorul de lemn"
Explicatia :in acest clip se observa ca turbina magica face o presiune de 6 PSI adica 0.413685 BAR dar cand motorul sta pe loc <voi credeti ca la 3000RPM turbina aia prapadita o sa bage ceva presiune sa simta motorul.Va spun eu ca nu o sa bage dar unii dintre voi puteti sa sperati la cai din turbine electrice. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gifACESTA ESTE CLIPUL
Dar cine stie poate o sa iasa o noua moda in tuning sa pui aspiratorul sub capota si sa faci masina de curse radmasa.gif

This post has been edited by vali vtk: 14 Feb 2008, 22:03


--------------------
DACIA 1300 1980 - BR-15-DNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maniak2008
post 14 Feb 2008, 21:52
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 08
From: Bucuresti




Frate dupa ce am vazut turbina aia asta pe care o am eu zici ca e ventilator de sursa.................vand turbina electrica,doritori? radmasa.gif


--------------------
dacia berlina 1998L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramses86
post 14 Feb 2008, 21:53
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 11 January 08




ArtVandelay: iti dau dreptate! cu un carburator special poate sa functioneze...altfel d.p.d.v. ingineresc e imposibil


--------------------
Dacia 1310 tx 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 15 Feb 2008, 10:34
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Tema de cercetare:
Pt. ambele sisteme (carb injectie)- motorul normal aspirat merge pe depresiune (vacum) aceasta se situaza ca valoare intre -0,8 -0,4.
Daca prin aces sistem se adauga surplus de presiune adica+ (+0,4), din calcule matematice rezulta ca nu vom avea presiune ci doar o depresiune mai mica.
1) injectie, majoritatea au MAP(senzor de presiune absoluta) sau debitmetru, daca noi dam presiune cu acest dispozitiv, pacalim motorul ca ar avea o turatie mai mare deci mai multa benzina (asta pana la o anumita turatie)
2) carburatie (in speta carfil) din constructie cnc este presurizat, ca este facut prost si rasufla pe langa garnitura de carton cele doua fete nu sunt plane.. rezulta o imbogatire a amestecului.
3) Spun pe site ca se foloseste doar ca boost (pt perioade scurte)
4) Alfa Romeo a incercat o data supralimentarea electrica dar a renuntat repede la proiect, oare dece (se consuma mai multa putere decat se produce)
5) concluzie este o mare prostie.
6) turbo normal este capabil sa sufle 2 bari ( mai ganditi-va inainte de a cumpara aceasta minune)

This post has been edited by mihai1677: 15 Feb 2008, 10:37


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 15 Feb 2008, 10:57
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




La turatii ridicate, cand rezistenta opusa de filtrul de aer fluxului de aer aspirat devina notabila, depresiunea in carburator/galerie creste peste "necesitatile motorului". Efectul este absorbirea unei cantitati un pic mai mari de benzina fata de cat ar trebui in acel regim. De fapt, acest fenomen e mai evident atunci cand filtrul de aer e imbacsit. Deci graficul depresiunii din carburator are o abatere de la normal peste o anumita turatie, datorita efectului de franare al filtrului de aer.
Ei bine, cred ca utilitatea unei astfel de turbinute se vede doar aici, in conditiile in care vrem sa restabilim debitul de aer corespunzator regimului respectiv de turatie/sarcina al motorului.
Ideea e simpla: daca am folosi masinile fara filtru de aer, probabil ca am obtine consumuri ceva mai mici si acceleratii ceva mai bune, dar cu pretul uzurii mai mari a motorului in timp. Cu o astfel de turbina incercam sa ne bucuram de beneficiile amintite, fara sa renuntam la filtru.
Sigur ca aici intervine si calculul randamentului sistemului, care probabil este limitat, dar aici ii las pe ingineri sa ne comunice rezultatele.
Mihai, CNC la Carfil nu este presurizat ci comunica cu aerul din carburator, spre gura lui de admisie. Canalul respectiv se deschide in cavitatea din capac prevazuta pentru a lasa loc ajutajului de descarcare a pompei de accelerare (ciocul de papagal).

This post has been edited by Kinetix: 15 Feb 2008, 11:40


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 15 Feb 2008, 11:01
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Eu zic sa studiezi un solex 32dis si o sa vezi ca este la fel, presurizat= este spus gresit defapt este "etans".


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Feb 2008, 11:04
Post #48


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Doar camera de nivel constan cominica cu exteriorul pentru a egaliza presiunea din cnc i-a sa va uitati mai atent .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 15 Feb 2008, 11:09
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Care exterior? cu atmosfera?
Eu cred ca mai de graba cu cel filtrat.

This post has been edited by mihai1677: 15 Feb 2008, 11:25


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 15 Feb 2008, 11:38
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Mihai, eu vorbeam de Carburatorul Carfil. Nu cunosc Solex-ul ala.

La Carfil, daca ridicam capacul si il intoarcem cu fata in sus, vom descoperi un canal de comunicare intre CNC si racordul filtrului de aer, ce are scopul egalizarii presiunilor. Asta e important si la deplasarea in zone cu altitudine mai mare, unde exista o presiune atmosferica mai mica si care trebuie egalizata cu cea din CNC pentru a se pastra raportul corect aer/benzina.
Da, recunosc, in postul anterior am confundat canalul de egalizare cu cel pentru jiclorul de aer al circuitului de ralanti si progresiune.

Attached File(s)
Attached File  canale_aer_capac_carburator_Carfil.doc ( 458k ) Number of downloads: 176


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 15 Feb 2008, 11:50
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Da stiu ca asa este, incercam sa starnesc curiozitatea colegilor, eu stiu ca sti perfect carbul, ce si cum sunt traseele.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Feb 2008, 12:44
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Da, e vorba de egalarea presiunilor intre cnc si admisia de aer.
Daca nu s-ar face, admisia de aer ar fi la o presiune "negativa" (apar depresiuni fata de p0) iar cnc la cea atmosferica, caz in care din cauza diferentei ar apare un surplus de benzina in venturi si pe canale.
De asemenea, comunicarea mai are un rol (uneori, vara, mai putin benefic): acumularea vaporilor de benzina din cnc in galerie si nu in atmosfera, cum era la Solexurile cu aerisire a cnc (Solex de pe primele Dacia si nu numai). Prin asta se face o oarecare economie de fractii usoare dar, cum spuneam, uneori cu efect de inecare.
Unele Solex au chiar o priza de aer din cnc plasata "in bataia curentului" caz in care din cauza vitezei de curgere se mareste presiunea in camera.
Totul functie de conceptia carburatorului.

Si da, acele carburatoare destinate supraalimentarilor is etanse (garnituri din material cauciucat).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramses86
post 15 Feb 2008, 13:20
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 11 January 08




hai sa nu ne mai certam.....oare de ce nu se foloseste asa ceva in industria auto? doar turbo compresoarele si alte compresoare mecanice...pentru ca compresorul electric nu face fata! consuma mai mult decat produce si deasemenea este destul; de ineficient...cat despre montarea pe dacie...neah...


--------------------
Dacia 1310 tx 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 15 Feb 2008, 17:41
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




"4) Alfa Romeo a incercat o data supralimentarea electrica dar a renuntat repede la proiect, oare dece (se consuma mai multa putere decat se produce)
"


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Renegatul
post 15 Feb 2008, 17:43
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 24 February 06
From: in avion, calatoresc mult




Nu renteaza sa transformi energia electrica in energie mecanica. Cum a spus si colegul de mai sus, consuma mai mult decat produce.

Curentii necesari sa invarta motorul electric al turbinei,pt a face presiune de cativa milibari, sunt foarte mari.


--------------------
Dacia 1300 - B01ERU
Nu te pune cu cei cu ceafa lata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 15 Feb 2008, 18:55
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Din cate stiu, randamentul transformarii energiei electrice in energie mecanica se apropie de 1, fiind mult superioara altor transformari. Aici este implicata si problema randamentului turbinei (motor+elice) dar si randamentul total al sistemului rezultat (turbina+motor termic), nu-i asa?
Totusi, poate ca o solutie mai...eficienta ar fi sa folosim un filtru de aer care sa opuna o rezistenta neglijabila la trecerea aerului, sau sa punem un T, o ramificatie pe care sa mai montam un filtru aditional.
In acest caz nu se mai consuma decat energie... psiho-nervoasa si cea rezultata prin desfacerea moleculei de ATP (acid adenozintrifosforic) in muschii striati ai celui care face montarea pe masina. 10561582.gif
Decat sa introducem aer mai mult, mai bine il facem sa fie mai rece, crescandu-i densitatea. Sigur ca acest "rece" este relativ.

This post has been edited by Kinetix: 15 Feb 2008, 19:01


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramses86
post 15 Feb 2008, 20:20
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 11 January 08




QUOTE(Kinetix @ 15 Feb 2008, 18:55)
Din cate stiu, randamentul transformarii energiei electrice in energie mecanica se apropie de 1, fiind mult superioara altor transformari. Aici este implicata si problema randamentului turbinei (motor+elice) dar si randamentul total al sistemului rezultat (turbina+motor termic), nu-i asa?
Totusi, poate ca o solutie mai...eficienta ar fi sa folosim un filtru de aer care sa opuna o rezistenta neglijabila la trecerea aerului, sau sa punem un T, o ramificatie pe care sa mai montam un filtru aditional.
In acest caz nu se mai consuma decat energie... psiho-nervoasa si cea rezultata prin desfacerea moleculei de ATP (acid adenozintrifosforic) in muschii striati ai celui care face montarea pe masina.  10561582.gif
Decat sa introducem aer mai mult, mai bine il facem sa fie mai rece, crescandu-i densitatea. Sigur ca acest "rece" este relativ.
*




vrea sa zica ai vrea sa-i pui la saracul motor model de prin 70' si turbocompresor cu intercooler tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 tx 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 15 Feb 2008, 22:25
Post #58


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




Care aveti rabdare si ceva $ de investit puteti incerca cu asa ceva : http://phoenixmodels.ro/shop/product_info....products_id=348. Nu fac reclama!!

Dupa cum vedeti acolo, consumul poate ajunge la 60 A!!! presiunea maxima care o poate da "jucaria" este de 0.5 bari masurata in spatele elicei. randamentul motorasului este destul de bun fiindca este multipolar (6 poli).

Dar aia 60 A de unde-i luam?? Si cat castigi cu maxim 0.5 bari in admisie?

Spor!!..


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GTX
post 15 Feb 2008, 22:25
Post #59


membru retras


Group: Members
Posts: 204
Joined: 20 June 06




cu carburatorul de dacia stock nu o sa faci nimica ,o data ce bagi mai mult aer tre sa ii dai si benzina multa...si fratilor nu mai ziceti ca nu o sa se simta ,vam mai spus ,pe cu cielo 80 cp se simtea bine in treapta 1 2 si 3 dar e injectie...incercarea moarte nu are ,respect pt ca incerci


--------------------
Dacia Opel Astra 2001 1998 berlina
www.tuning-pe.net
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Feb 2008, 08:37
Post #60


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Se poate monta acel motoras dar si cu o parte eletronica in asa fel in cat la turatia care doresti tu sa schimbi treptele de viteza 3000 de ture 3500 sa recunosca turatia si sa se deschida automat nu sa stai tu cu degetul pe buton. Incercarea moarte nu are , cu un compresor normal se simte ceva putere ....


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 16:26
Forum Renault