DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Curatare carburator, Help

Smailey
post 18 Feb 2008, 08:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 24 October 07




Salutare eu unul nu ma prea pricep la motoare si mai ales la carburator stiu sigur ca carburatorul nu a mai fost curatat de mult si as vrea sal dau jos si sa il curat intrebarea mea este cu ce sa il curat deoarece nu gasesc o solutie de calitate cum ar fi aia de la policolor sau cum ii zice gasesc numai una la 8lei si am inteles ca nu e prea buna. In legatura cu spraiul de curatat la 11lei ce parere aveti ? este bun de ceva? ms anticipat



ms pt. raspunsuri

This post has been edited by Smailey: 18 Feb 2008, 09:31


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987 - B-14-XSL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 18 Feb 2008, 09:48
Post #2


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Smailey @ 18 Feb 2008, 08:43)
Salutare eu unul nu ma prea pricep la motoare si mai ales la carburator stiu sigur ca carburatorul nu a mai fost curatat de mult si as vrea sal dau jos si sa il curat intrebarea mea este cu ce sa il curat
*



Daca intr-adevar vrei sa ai un carburator ca nou poti sa folosesti metoda de mai jos ,testata si de alti membri forumisti care au fost foarte multumiti !!!

1- Se scoate carburatorul de pe masina. (este o operatiune care si pe mine m-a deranjat mult dar oricate chestii am incercat sa dovedit a fi imperios necesara !)
2- Se desface COMPLET carburatorul. Aici atentie : recomand demontarea inclusiv a axului clapetei de acceleratie si scoaterea vechilor garnituri de teflon (care intotdeauna se vor inlocui cu unele noi !).
3- Se fac 2 grupe de piese : grupa cu jiglere si restul !
4- Jiglerele se sufla se verifica eventual se schimba cu unele de fabrica calibrate .
5- Restul se pun intr-un vas mare metallic (o oala de inox de exemplu , dar fara stirea sotiei !)
6- Se umple vasul cu apa calda pana cand piesele sunt complet imersate (atentie vasul sa fie sufficient de inalt !)
7- Se pune in apa un detergent LICHID degresant (de bucatarie … eu prefer AXION lichid sau PUR lichid). Atentie trebuie obligatoriu lichid fara suspensii!). Cam la 3 litri de apa se pune 60-70 mL detergent lichid.
8- Se pune Ciorba de Carburator la fiert pe aragaz (din nou este bine sa nu vada nevasta)!!!
9- Cand apa incepe sa fiarba se reduce focul astfel incat apa sa nu clocoteasca in draci , dar in acelasi timp sa observati mentierea unei circulatii de bule de aer de la baza cratitei spre suprafata (un jet de apa extrem de util care va spala si curata toate orificiile daca orientam partile componente cand pe o parte cand pe alta !). Deci din trei in trei minute intoarceti partile pieselor cand pe o parte cand pe alta peste jetul de bule pana la terminarea timpului de fiert.
10- Se fierbe minim 30 minute pana la 45 minute .
11- Apoi se ia vasul de pe foc si se umple incet mai intai cu apa rece peste ciorba calda deja existenta evitand un soc termic violent. Se lasa apoi apa multa curgand in vas pana la inlocuirea completa a amestecului de detergent cu apa curata. Pana la terminarea operatiunii de la punctul 12 se lasa jet de apa in continuare curgand in recipient.
12- Acum pe rand se scote prima piesa , se curata bine de apa cu o carpa ce nu lasa scame dupa care IMEDIAT se sufla violent pe toate orificiile pana la uscarea lor cu aer comprimat . Apoi se ia urmatoarea , etc.
13- Rezultanta este un carburator “nou nout” idem ca prezentare ca si cel din magazin.
14- Si mai ales TOATE micile canale existente sunt acum in perfecta stare !
15- Se remonteaza carburatorul (nu uitati TOATE garniturile se vor pune noi!).


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 18 Feb 2008, 10:24
Post #3


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




Eu l-am curatat dupa metoda mea:l-am tinut in motorina o zi intreaga desfacut complet scos jicloare ,clapeta acceleratie,membrana pompa de sprit,apoi am umplut un lighean cu apa si cu un furtun de la dus am bagat o teava de la un pix si cu carburatorul in lighen sa nu ma stropesc am bagat jetul acela in fiecare gaurica a carburatorului apoi il scoteam din lighean(abia il tineam in mana),am schimbat bucsile de teflon de la clapeta de acceleratie,jicloarele erau bune,l-am asamblat la loc+reglat nivel cnc si merge si sta la ralanti mai ceva ca una straina!!! biggrin.gif
Daca nu e buna metoda sa spuna cineva!


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smailey
post 18 Feb 2008, 10:45
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 24 October 07




Minel mi se pare super tare treaba asta care ai ziso u si cred ca asa o sa
si fac numai ca nu am de unde sa i-au aer comprimat sad.gif .
Baranga eu unul nu cred ca motorina curata la fel de bine ca apa fiarta si detergentul de vase (parerea mea)
MS mult de idei


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987 - B-14-XSL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 18 Feb 2008, 11:05
Post #5


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Smailey @ 18 Feb 2008, 10:45)
numai ca nu am de unde sa i-au aer comprimat sad.gif .

*



In cel mai rau caz poti folosi si pompa de la masina


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smailey
post 18 Feb 2008, 11:54
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 24 October 07




ok cred ca asa o sa fac o sa revin cu rezultatele cat de curand pot


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987 - B-14-XSL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 18 Feb 2008, 11:59
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




cel mai eficient : se pune in decarburol( un fel de acetona ) la spalat. apoi se sufla toate orificiile cu aer la presiune mare. se poate folosi si metoda cu fiertul in detergent insa mi se pare mai simplu si mai eficient cu acetona. si se monteaza apoi un filtru de benzina inainte de pompa in cazul in care nu este deja unul.


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smailey
post 18 Feb 2008, 12:03
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 24 October 07




han_1.6 mpi decarbural am gasit doar de un singur fel si din cate am inteles de la prieteni nu este cine stie ce de capul lui majoritatea mi lau recomandat pe cel de la policolor doar ca momentan nu se gaseste si nu prea as vrea sa aman pt. ca daca aman aman mult si bine


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987 - B-14-XSL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Feb 2008, 17:31
Post #9


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Decarburor decarbusol tot acelasi drac e ... Eu iti recomand sa speli mai inatai carburatorul cu o pensula imuiata in decarburor dupa aceea sa desfaci bucatele carburatorul in afara de clapeta de acceleratie ,ideea e sa ti minte ce ai desfacut . Dupa aceea jicloarele le pui de-o parte pompa de sprit o verifici daca mai e eleastica daca nu alta. Scufuzin corpul carburatorului in decarburor in asa fel in cat sa fie acoperit de solutie si il lasi 24 de ore. Dupa o zi il scoti si iti chemi un amic sa te ajute cu pompa iar tu introduci aerul comprimat pe toate orificiile. De obicei nu se sterge cu cirpa ci se sufla tot corpul carburatorului cu aer comprimat. Dupa aceea treci la montat jicloare pompa de sprit cuiul poantou si plutitorul la care trebuie sa-i dai o mare importanta la reglarea plutirorului . nivelcncqz3.jpg

This post has been edited by djasu82: 18 Feb 2008, 18:05


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 18 Feb 2008, 17:42
Post #10


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




QUOTE(djasu82 @ 18 Feb 2008, 17:31)
.....si il lasi 24 de ore. Dupa doua zile il scoti si iti .....

icon_mrgreen.gif


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 01:35
Forum Renault