cum sa schimb vitezele?, dacie fara turometru
![]() ![]() ![]() |
cum sa schimb vitezele?, dacie fara turometru
os |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|||
CriSTI68 |
![]()
Post
#32
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
la mine daca ma iau dupa turometru am relanti la 3000 asta inseamna ca schimb la o turatie mai mare daca ma iau dupa el, asa schimb dupa sunet si ghici 2000 la 1-a testat cu un turometru suplimentar
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
BeciAcustic |
![]()
Post
#33
|
![]() BlackLine Group: Members Posts: 1.574 Joined: 29 March 08 From: Constanta ![]() |
Probabil byby03 a facut scoala de soferi pe o masina cu turometru si statea cu ochii numai in bord..... iar acum dupa ce a luat carnetu a trecut pe dacie fara turometru si nu mai stie unde sa se uite sa schimbe vitezele.... Sfat: multi km si o sa intelegi cum sta treaba ... o sa simti .... si cand o sa inveti bine bine si nu o sam ai ai pb o sa razi si tu de ce intrebari puneai pe forum
![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2009 - LAUREATE PH2 1.6 MPI 8V
- CT - numere rosii Statii CB si Xenoane HID la preturi mici si garanti reale
|
|
soferul |
![]()
Post
#34
|
![]() începător Group: Members Posts: 26 Joined: 1 September 07 From: Bucuresti ![]() |
Sunt incepator ( am carnet din august 2007) si vreau sa spun ca o aud pe a mea cum face daca e dezacelerata sau foarte accelerata. Nu cred k exista un cod standard de urmat, pentru ca la o dacie e altfel, la alta altfel si tot asa. Parerea Mea!
![]() |
--------------------
dacia
1310L break
1995
- B-69-RUO
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#35
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Folosește termenii "sub-turată" și "supra-turată". Sună mai bine.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
KTC |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Cand nu aveam turometru schimbam dupa ureche
![]() Si multi altii fac la fel, auzi pur si simplu cand e turat si PAC ... schimbi viteza. |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
Hacker |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Cumperi turometru suplimentar, il montezi, si schimbi dupa el la 2500- 2700-3000 sau ureche care se formeza foaste usor. Daca ai sa mergi cu ea fara turometru veo 1000-2000km ai sa sti cand masina cere treapta.
Sfat sa nu mergi pe distante lungi cu treapta 1(treapta 1 cum spune si in scoala e nu mai pentru plecarea dupa loc), sa nu mergi mult cu o treapta inferioara cand masina ar maerge cu o treapta superioara(afecteaza consumul, creste temperatura motorului, ). O sa inveti tu ![]() Succes |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tatuci |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
ce-mi plac mie scolile astea de soferi care scot numai soferi de raliu
![]() turometru nu e altceva decat o alta galusca rotunda pe bord pusa aoclo sa umple un loc gol si sa dea bine (uite frate cate ceasuri am eu...mai sunt si albastre ![]() vitezele se schimba si descrescator...nu numai crescator cum se vb pe aici, si nu tin cont numai de numarul de rotatii al motorului...conteaza f mult si terenul pe care te aflii si mai ales cel pentru care te pregatesti. Incepatori fiind mai toti ne vedeam soferi de raliu si aveam un singur scop in viata....sa acceleram si sa urcam in viteze de la un stop pana la celalalt. Nu sta nimeni cu ochii pe tine ca sofer sa vada daca schimbi viteza in momentul optim si nici nu conduci contra timp. Dacia este o scumpete de masina si nu este chiar asa de mofturoasa la schimbat vitezele...merge motorul si subturat, si supraturat si in 3 pistoane...dar izolarea fonica profesionala ii permite motorului sa te injure cand ceva nu ii convine (motiv pentru care se spune ca se conduce dupa ureche). Practic....cand motorul nu suna bine inseamna ca nu esti in treapta de viteze buna. Daca tremura e subturata daca urla motorul de ai impresia ca vrea s-a sara motorul de sub capota e supraturata. Daca raportul turatii motor / viteza deplasare ar fi fost asa de eficient ca principiu de schimbare a treptelor atunci de ce soferii de raliu folosesc cutii manuale si nu automate? O cutie manuala ofera performante superioare pentru ca soferul coreleaza cele doua variabile de mai sus la terenul pe care ruleaza...asta e smecheria. |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
SebyAvrig |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 351 Joined: 28 October 07 ![]() |
QUOTE izolarea fonica profesionala ii permite motorului sa te injure cand ceva nu ii convine ![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW
Golf
1993 GT 1.8 Prietenii imi bat in geam.Nu-i aud…am termopan
|
|
SorinNN |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 26 March 08 ![]() |
Intrebarea era "cum schimbi vitezele fara turometru" si s-a ajuns la controversa "cum schimbi vitezele cu turometru ". Evitarea subturarii sau supraturarii motorului in raport cu conditiile de drum (panta, rampa, incarcarea masinii), cred ca este cel mai important lucru de facut, astfel incat sa nu te trezesti cu defectiuni pe drum sau cu uzuri exagerate.
Eu, la 1310, pe drum normal, trec intr-o streapta superioara pe la 2500 - 2600 si intr-o treapta inferioara pe la 1800-1900 rot/min si nu stiu daca este cel mai bine. Ce este mai daunator (pt. motor/ transmisie): sa subturez sau sa supraturez ? De exemplu mie nu imi place cum se aude dupa 2500 rot/ min, mi se pare cam zgomotos, dar asta nu inseamna ca nu ar trebui sa urc la 3500 pentru a obtine un consum si uzura optime. S-a vorbit mai sus despre lipsa de importanta a turometrului, implicit a turatiei (?), dar se pare ca cei mai buni soferi, de pe cele mai bune masini, din cele mai tari curse, ![]() ![]() Nu prea ma pricep, de aceea intreb: daca am avea un indicator (vacuumetru) care sa indice depresiunea care regleaza (si) avansul vacuumetric, ar putea aceasta sa fie un indicator, (alaturi de turometru) al momentului optim de schimbare al vitezelor ? <span class='edit'>10 May 2008, 08:28:</span> QUOTE(tatuci @ 9 May 2008, 11:17) Dacia este o scumpete de masina si nu este chiar asa de mofturoasa la schimbat vitezele...merge motorul si subturat, si supraturat si in 3 pistoane...dar izolarea fonica profesionala ii permite motorului sa te injure cand ceva nu ii convine (motiv pentru care se spune ca se conduce dupa ureche). . Daca raportul turatii motor / viteza deplasare ar fi fost asa de eficient ca principiu de schimbare a treptelor atunci de ce soferii de raliu folosesc cutii manuale si nu automate? O cutie manuala ofera performante superioare pentru ca soferul coreleaza cele doua variabile de mai sus la terenul pe care ruleaza...asta e smecheria. 1. Ba mie mi s-a parut ca masini Daewoo, Ford sunt mai "intelegatoare " cu treptele de viteza decat Dacia !!! Poate si pentru ca au "izolare fonica profesionala" si nu auzi nici un fel de urlete ??? 2. Pai crezi ca le pasa soferilor de raliu de uzura/consum ? This post has been edited by SorinNN: 10 May 2008, 08:29 |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1990 tlx
- ph 99 gsv
|
|
ATM |
![]()
Post
#41
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa nu bagam prea mult soferii de raliu in discutie, una urmareste soferul de raliu cand schimba vitezele, si alta trebuie sa vada un sofer amator. La ala de raliu, dca a ratat o schimbare (subturata/supraturata) il costa zdravan secundele alea. La amator, mai merge sa incurci vitezele, sa i-o dai prea devreme etc.
In mod normal pentru un motor supraturarea face mai mult rau (si efectele se vad mai rapid) comparativ cu subturarea(mai ales cand vorbim de un motor de Dacie). Riscul sa o ia razna piesele este mult mai prezent. Efectele subturarii se vad in timp indelungat, prin depuneri de calamina, ungere insuficienta si deci uzuri ale sistemului biela-manivela, ale vilbrochenului, dar o supraturare de-aia nesimtita (5000 rot/min) la Dacie se poate lasa instant cu bloc motor crapat, segmenti noi sau uzuri mari la camasi. Sau ambreiaj ferfenita. sau mai stiu eu ce o fi mai uzat... |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 03:30 |