racire motor, defapt se incinge prea tare
![]() ![]() ![]() |
racire motor, defapt se incinge prea tare
kalyyyyyy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|||
AR-18-MOS |
![]()
Post
#2
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Si dupa ce ai scos cartonul&Co, a mai facut asa?
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Dap,desi dupa capul meu nici cu ele nu trebuia sa faca.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#4
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Aer in sistem probabil.Verifica ca circuitul sa fi etans,apoi fa o aerisire ca lumea.Daca zici ca termostatul functioneaza ar trebui sa se rezolve cu asta.Daca nu va functiona te asteapta vesti mai proaste.
Bafta. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Aer in sistem ma indoiesc ca exista,din mai multe motive:problema a aparut brusc,nivelul lichidului de racide nu s-a modificat,nu s-a intamplat nimic toata iarna,chiar si la drumuri lungi si in panta.Care ar fi vestile mai proaste?
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#6
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Circuitul din motor infundat,din radiator mai greu.Recomandabil ar fii sa:speli radiatorul pe dinauntru cu ceva detrartant,dupa care il speli pe "dinafara" sa se duca noroiul depus intre celule.Apoi bagi furtunul cu o oaresce presiune in motor(deasupra pompei de apa)si lasi sa curga putin in vederea spalarii depunerilor acumulate in chiulasa si motor.(nu baga detrartant in motor ca va ataca aluminiul).Vezi ca si un avans mare instiga la cresterea temperaturii.Eventual mai verifica nivelul uleiului(sa nu fie alb sau crescut),bijbirici in vasul de expansiune,fum alb la modul obraznic,prezenta uleiului in agentu de racire.
Bafta. This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 23 Feb 2008, 17:52 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu imi intra apa in ulei si nici avansul nu e incorect reglat.Asta inseamna ca ramane infundat circuitul de racire.E totusi posibil ca termostatul ala sa functioneze un timp si apoi sa nu mai functioneze?
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
fiderzen |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.063 Joined: 5 March 04 From: bucuresti-militari ![]() |
tot posibilul sa ai garnitura de chiulasa ciupita
![]() |
--------------------
BMW
e36
320i sedan
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#9
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
E posibil.Sunt termostate care mai blocheaza da nu conteaza neaparat marca pentru asta.Cauta Vernet ca-s mai de calitate.Se mai gasesc alte tipuri fabricate la Vaslui si mai e o marca,"badotherm" ii zice parca.
Bafta. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
ATM |
![]()
Post
#10
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Alea de la AMC Vaslui (traiasca mamica lor) cand e sa se buseasca (sa agate) apai agata mereu pe pozitia "inchis" si fierb motorul. Cel putin din proprie experienta, si agata intr-adevar oarecum aleator. Adica, pot sa ramana blocate complet,sau sa-si dea drumul, sa se blocheze iar, mi se pare ca se depune maclavais d-ala pe cap /se corodeaza materialul. Contrar, Vernet se busesc pe pozitia deschis (nu mai calca bine saiba aia mare care e impinsa de arc), si cand se busesc, nici ca se mai remediaza.
So, Vernet rulz. Macar nu mananca motorul. Schimba termostatul pentru moment, ca nu-i mare costul, vezi cum se comporta si dupa aia , daca nu dispare problema, intra la banuieli mai adanci. |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Bobytzul |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 14 April 06 ![]() |
Din cite vad masina e din 78 deci are elice pe fulie si radiator mic
Si eu am patit mai de mult exact ca tine aveam un nenorocit de termostat care a mers ce a mers si vad ca netam nesam sare temp ,na belea zic . -Las sa se raceasca motorul -Am electrovent -Scot inculpatul afara -Bag inculpatul legat cu sirma in ibric=ioc sa deschida cind clocotea apa -Nici eu nu ma las si apas cu surubelnita pe el crezind ca o fi sarit din ghidaj -Il bag iar la fiert si deschide dar cam lesinat -Caut in debara unul vechi Romanesc -aplic metoda si asta deschidea nu gluma -Repet figura de 4-5 ori si de fiecare data mergea la fix -Arunc hirbul de origine in cosul de gunoi -Si pun batrinul termostat -ioc probleme Pentru curatat de piatra eu stiam o metoda batrineasca cu sarea de lamiie -scos antigel din motor ai un surub la pompa de apa -spalat cu apa si golit de citeva ori -Umplut circuitul de racire cu apa chioara aerisit (nu mai stiu sigur cite plicuri de sare de lamiie bagam) -Rulaj de 200 Km -24 ore de cind bagi sarea de lamiie faci km si o dai jos -scos apa pe la surubul de la pompa spalat iarasi bine -Pus antigel 1/2+1/2 apa sau 1 l antigel restul apa distilata ca a cam trecut frigul iar 1 l antigel te scoate pina la -7C -La antigel vezi ca sunt niste posirci care au punctul de fierbere sub 98 C si dai de necaz . -Supapa de la vasul de exp este sa tina inst presurizata (punctul de fierbere creste pe la 105 C) si mai trebuie din cind in cind verificata eu stiu ca puneam un furtun de la pompa si cam la nici 1 bar sa deschida asta pe vremuri ca acum umblu cu borcanul 1/2 ture deschis This post has been edited by Bobytzul: 24 Feb 2008, 00:57 |
--------------------
Dacia 1310
Breack
1986 TX
- B-27-TJE
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Sa incepem cu inceputul:
-garnitura de chiuloasa nu are cum sa fie - motorul este debea facut,inainte de iarna,nu a facut figuri toata iarna iar garnitura nu a fost stresata de temperatura(in plus am verificat uleiul si cel putin pe joja nu pare a avea antigel si nici in borcan nu pare a fi ulei) -desi masina este din 78 am radiator mare -cu electroventilatorul care l-am montat odata de proba nu avea aceeasi eficienta racirea vara sau la drum lung-am ramas pe elicea conectata la pompa de apa -supapa de la vasul de expansiune nu poate fi,am tinut capacul un pic desfacut,de proba si nu se schimba comportamentul -termostatul este,culmea,vernet,l-am cumparat tocmai pentru ca auzisem ca este bun -inainte de a banui ce-i mai rau,infundatul canalelor din motor o sa merg un pic fara termostat |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Marius_Do |
![]()
Post
#13
|
Your lider Group: Members Posts: 80 Joined: 23 November 07 From: Iasi ![]() |
Eu am patit sa fiarba din cauza termostatului
|
--------------------
Dacia
1310
1998
- IS 86 DMI Omu cu stickere si grafice :D
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Noutati:azi am mers vreo ora cu masina:apa nu a trecut de jumate(temperatura de deschidere a termostatului).Incep sa intru la banuieli ca ar avea legatura extraterestrii cu ea.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
cosminus |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
A fost probabil din cauza cartonului. Nu pune carton daca nu e foarte frig afara si circuli mult in oras cu multe opriri la semafoare. Daca si pui carton, cand e foarte frig pui pe maxim 2/3 din radiator, dar nu pe partea unde e paleta, daca vrei sa nu ai alte probleme.
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu e din cauza cartonului,am scris mai sus ca am facut un test si fara carton si tot s-a incalzit.Eu suspectez termostatul,care sa functioneze cand are el chef,alta explicatie nu am.De curiozitate stie cineva de la ce alte modele de masini se potriveste termostatul(ca grosime si temperatura de deschidere/inchidere ma refer)?
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
viorel 77 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 30 January 08 From: Bucuresti ![]() |
pai schimba termostatul.
unul care deschide la 90* |
--------------------
Dacia 1310
Break
2001
- B 26 DKR
|
|
Bobytzul |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 14 April 06 ![]() |
Din cite mai tin minte pe termostatul meu scria 85 sau 87 C si este Romanesc .Inainte sa il inlocuiesti ,nu ii strica sa il legi cu sirma si s il bagi, in ibricul cu apa pus pe aragaz si trebuie sa deschida zdravan .Poti sa faci un gest de mare noblete. sa pui un furtun cu apa sa cureti toata mizeria depusa pe fagure sau demontezi radiatorul il duci in baie si pui dusul pe el ,conditia este sa nu fie nevasta acasa ca o iei pe circa . |
--------------------
Dacia 1310
Breack
1986 TX
- B-27-TJE
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Zilele astea nu a mai facut fite.Termostatul deschide la 82,l-am probat in ibric si deschide destul.Radiatorul ,ca dealtfel tot sistemul de racire a fost curatat cam acum jumatate de an,deci nu are legatura.In continuare cred ca termostatul face figuri,doar cand vrea el.Si in continuare am intrebarea,pentru cei care stiu cum functioneaza termostatul ,daca este posibil sa faca asa si cam ce inseamna asta despre fiabilitatea lui.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#20
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce marca este?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Probabil ti-a ciupit garnitura de chiulasa, daca e asa, sper sa-ti fie invatatura de minte si sa nu mai folosesti cartonul niciodata, e si tiganie, si daunator motorului.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#22
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
iarna asta am vazut la cei cu sprintere si ducato celofane puse pe toata masca.la dacie cartonu e estetic fata de''tunigu'' la microbuze.
@marius-in anii'70 daciile veneau dotate din fabrica cu huse pt grila fata si un ''carton'' de pus in fata radiatorului.stiai? ![]() This post has been edited by ydaniel: 26 Feb 2008, 12:26 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Merced |
![]()
Post
#23
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Huse inca am mai vazut pe la diverse persoane, dar mereu am crezut ca-s facute de ei.
Eu inca am cartonul pus pe 30% din suprafata radiatorului, si n-am vreo problema. Bine, nici ceas care sa-mi indice temperatura exacta n-am, dar becul ar trebui sa se aprinda cand fierbe si nu s-a intamplat. Am vazut cartoane inclusiv la Logan-uri iarna asta. ![]() Mi-e scarba sa-l dau jos ca abia i-am facut loc, cu masca de R12 nu intra asa usor ca cu cea veche, si asa daca mai plec cu masina o fac doar noaptea si doar un drum scurt ceva. In plus am auzit ca iarna nu ne-a parasit complet. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
termostatul este vernet,am scris si mai sus,iar cartonul,tiganie sau nu ajuta foarte mult la negivrarea carburatorului.Eu oricum nu am carton si mi-am facut din placaj ceva,care nu arata asa de rau si nici nu dauneaza radiatoruluio daca ploua.Si despre ciupirea garniturii ,asta se intampla daca fierbe motorul.Daca citeai si tu ce am scris si nu doar iti dadeai cu parerea ai fi stiut ca mie mi-a ajuns apa sub prima liniuta-adica 90 si ceva de grade,departe de a fierbe motorul.
Tot vreau sa stiu daca este cineva care sa raspunda la obiect,adica sa imi spuna daca se poate ca un termostat sa functioneze din cand in cand.Daca nu se intampla asta in 3 zile rog moderatorii sa inchida topicul,m-am saturat de topicuri in care se discuta degeaba,si fara informatii concludente. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#25
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Exista,am mai scris si mai sus,aveam si eu unul care deschidea,numai ca ramanea blocat.Deci cand trebuia deschidea dar inchidea inapoi numai cand avea el chef.Se poate si invers.
Cumpara un alt termostat si probeaza-l,e 10-15 ron unu. Bafta. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da ,normal,ia alt termostAT si verifica.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Merci mult de informatie,o sa cumpar unul de rezerva,nu a mai facut figuri de atunci.
Se poate inchide. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 03:27 |