DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> servo frana---probleme

cristidb
post 14 Dec 2004, 17:02
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




De obicei se uzeaza pistonasul nu etrierul. E posibil sa fie garnitura proasta. Daca pistonasul a fost ruginit si suprafata nu e neteda, sau ai dat cu smilgher pe el atunci trebuie schimbat pentru ca din cauza lui nu se face bine etansarea.
Se gasesc doar pistonase si nu sunt foarte scumpe. Etrierul complet costa destul de mult.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC - . Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristianH
post 14 Dec 2004, 17:58
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 10 August 04
From: Sighisoara




QUOTE(cristidb @ 14 Dec 2004, 18:02)
E posibil sa fie garnitura proasta.
*


Asa este ( facuta pe genunchi).
Sau ai montat/introdus garnitura gresit. In sectiune, garnitura pentru pistonul etrier este trapezoidala si nu patrata. Conteaza cum o montezi9


--------------------
Ex DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 mpi / Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 16 Dec 2004, 10:15
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




AJUTOOOOOR

am o problema mare cu franele
am schimbat racordurile pe fata la mecanic erau crapate
inainte de operatie faranele erau fara repros

acum tine la fund, daca dau in gropile minuate ale bucurestului trebuie sa fac pedala si tine bine
am aer pe conducta in sistem OK

am facut aerisirea tine sus
canda pornesc motorul se imoaie
am uitat am servo si pompa simpu circuit

de ce?????
trebuie sa fac arisirea si cu motorul pornit?????

merci




--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 16 Dec 2004, 12:10
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Este si normal sa ai un asemenea fenomen la pedala, cu motorul pornit vacuumul actioneaza servo si ai efort mai mic la pedala dar si cursa mai mare. Fara motor nu ai vacuum in servo efort la pedala mai mare - trebuie sa invingi forta arcului , cursa este cam aceiasi dar nu o sesizezi.
Trebuie sa faci aerisire la tot circuitul fata + spate , caci ai atita aer incit daca o pui pe apa va pluti. am mai spus de citeva ori pe forum cea mai buna aerisire este prin cadere libera - lasa lichidul sa curga liber fara sa-l ajuti cu pedala. Te rog sa ai incredere in ce-ti spun ptr ca am lucrat cu sistemul de frinare pete 15 ani


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 16 Dec 2004, 12:22
Post #35


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Dyda @ 16 Dec 2004, 14:10)
Este si normal sa ai un asemenea fenomen la pedala, cu motorul pornit vacuumul actioneaza servo si ai efort mai mic la pedala dar si cursa mai mare. Fara motor nu ai vacuum in servo efort la pedala mai mare - trebuie sa invingi forta arcului , cursa este cam aceiasi dar nu o sesizezi.
Trebuie sa faci aerisire la tot circuitul  fata + spate , caci ai atita aer  incit daca o pui pe apa va pluti. am mai spus de citeva ori pe forum cea mai buna aerisire este prin cadere libera - lasa lichidul sa curga liber fara sa-l ajuti cu pedala. Te rog sa ai incredere in ce-ti spun ptr ca am lucrat cu sistemul de frinare pete 15 ani
*



Adica aceasta "cadere libera" a lichidului se face si la pompele dublu circuit ? Pe spate cum faci ? Eu am aerisit numai cu pedale si nu putine...!


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 16 Dec 2004, 12:47
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Binteles ca da (numai la pompa simplu nu merge la circuit spate ptr ca are supapa si deschide la pedala)
Desfaci purja de aerisire la cilindru roata atit cit va incepe sa curga, lasi cca 3-5 min sau pina nu mai ies bule de aer iar daca ai si ICP trebuie desfacut manocontactul ptr a nu avaria pompa


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 16 Dec 2004, 13:31
Post #37


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Dyda @ 16 Dec 2004, 14:47)
Binteles ca da (numai la pompa simplu nu merge la circuit spate ptr ca are supapa si deschide la pedala)
Desfaci purja de aerisire la cilindru roata atit cit va incepe sa curga, lasi cca 3-5 min sau pina nu mai ies bule de aer iar daca ai si ICP trebuie desfacut manocontactul ptr a nu avaria pompa
*



Ok, dar daca unul din aerisitoare este rupt ? (la etrierul din stanga fata) si cel din spate dreapta cred ca o sa aiba aceeasi soarta ?
ICP este senzorul ala de pe pompa ?


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 16 Dec 2004, 13:36
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Pentru siguranta le inlocuiesti cu unele noi si de origine


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 16 Dec 2004, 13:43
Post #39


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Dyda @ 16 Dec 2004, 15:36)
Pentru siguranta le inlocuiesti cu unele noi si de origine
*



Da, din pacate asa se pare ca va fi...insa revin la cealalta parte a intrebarii : ca este ICP-ul ala, adica manocontactul ? Chestia aia ca un senzor cu un fir pe el ?

Daca poti sa explici mai detaliat modul de functionare al aerisirii franelor prin cadere libera ! Cred ca ar convinge pe multi si ar fi foarte util !

Multumim !


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 16 Dec 2004, 14:47
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Uffff... cam mult de butonat la tastatura - miine- stiu ca am mai pus dar nu stiu unde metoda


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 16 Dec 2004, 16:49
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04





revin nu am fost lamurit

aerisirea se face cu motorul pornit sau oprit
la Dacia 1310 pompa simplu circuit +servo

ca nea meseriasu cara a inlocuti furtunele a facut aerisirea cu motorul oprit si ca franele sunt OK cu probe prin curte
dar dupa prima frana nu am fost multumit
reclamand a zis ca se va reglementa si dupa cca 50 Km au aparut problemele din postul anterior

vreau sa-i faca aerisire sambata si nu stiu daca este mai bine cu/sau fara motor


bafta


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin76
post 16 Dec 2004, 17:21
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 October 04




Am si eu aceeasi problema pe care o are Andrii (pedala de frana tare si scapa aer, se aude in compartimentul motor).
Poate sa imi spuna si mie cineva cat costa partea de servo de la pompa de frana, si eventual manopera la lucrarea asta?
Merci!


--------------------
dacia 1310 - SB-01-RDZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 17 Dec 2004, 09:16
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Aerisire prin cadere libera

Se aplica la pompele dublu circuit cu sau fara ICP si la circuit fata pompa simplu circuit
ICP- Indicator Cadere Presiune - Un compartiment alaturat in pompa compus dintr-un set de pistonase si un manocontact care binenteles este in circuitul electric al unui martor luminos.
In momentul cind se produce un dezechilibru hidraulic in pompa de frina - in speta cade circuitul fata ( pierdere de lichid la etrier , furtun etc) acest ans de pistoane(ICP) va dirija lichidul din circuit fata -pompa catre circuitul spate( roti), iar martorul luminos de la bord va indica acest lucru. In acest fel se mareste presiunea spate scotind limitatorul din plaja de 28-30 bar si poti continua drumul avind totusi frine ptr a ajunge la primul service si remedieri.
-ATENTIE-
In momentul cind se efectueaza aerisirea la pompa de dublu cu ICP, acesta se DEMONTEAZA inainte de a incepe aerisirea, deoarece cind se da drumul la lichid pe purja de aerisire fata, ICP simte ca si o avarie , va canaliza lichidul catre circuit spate si veti ramine fara frine pe fata cu toata aerisirea facuta.
- Aerisirea va incepe cu purjarea ICP desfacind purja pompa ICP – Nu se face pedala.Se trece la circuitul cel mai lung adica stg spate. Se va lua furtunul vacuum de la delcou cu acea parte de cauciuc care se pune la purja iar celalalt capat se pune intr-o sticla plastic curata ptr recuperarea lichidului , dupa care desfaceti purja cu o cheie de 8 si lasati sa curga lichidul cca 50-60ml sau cca 3-4 min.
- Se stringe purja si se trece la partea DR spate aplicind aceiasi metoda
- Se stringe purja si se trece la circuit fata DR- aceiasi metoda- se stringe purja
- Si ultimul circuit fata STG aceiasi metoda – se strige purja
Dupa ce va-ti asigurat ca toate purjele sunt strinse faceti 3-5 pedale cu apasare energica. Montati manocontactul fara sa stringeti tare , nu va curge lichid
- ATENTIE-
Pe toata durata operatiei de aerisire trebuie sa va asigurati ca vasul ptr lichid al pompei nu ramine fara lichid, completati tot timpul cu lichid
NU folositi imediat lichidul recuperat posibil sa contina bule de aer. Acesta se va folosi la o eventuala aerisire
Functionarea motorului nu are implicatii in operatia de aerisire circuit frina. de regula se face fara motor
Sper ca nu am uitat ceva OK


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Dec 2004, 09:37
Post #44


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.527
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




dupa ce-am citit postul asta, mai ca-mi vine sa ma duc sa-mi aerisesc si eu franele cu toate ca bietele de ele tin f bine. Bravo !!!


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 17 Dec 2004, 09:42
Post #45


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




Tanks !

Buna explicatia ! Asa o sa fac ! Multumim mult !
Va dau de veste luni ce am facut cu franele mele !

PS : ...si totusi ! Pompele astea cu ICP nu sunt pe NOVA, SUPERNOVA etc ?


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Dec 2004, 09:43
Post #46


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.527
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




nu, si eu am pe a mea ICP


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 17 Dec 2004, 09:47
Post #47


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




Eu am o 1410 din 93 la care i-am schimbat pompa acum vre-o 4 ani, ma rog daca zici ca si a mea are atunci e ok, incerc maine sa-i fac o aeriseala si va tin la curent !



This post has been edited by mewtwo: 17 Dec 2004, 09:48


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 19 Dec 2004, 02:07
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




felicitari dyda pt niste posturi extrem de profesionale si folositoare noua tuturor...
daca am manocontact cu martor in bord inseamna ca pot face operatia descrisa de tine??
nu am probleme dar e bine de stiut...


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 19 Dec 2004, 08:33
Post #49


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




Gata mai baieti !
S-au intamplat urmatoarele (care este) :
1.) Am demontat senzorul ICP si am trecut sa aerisesc fara el ;
2.) Desfacand purjele, nu mi-a curs nici un strop de lichid, asa ca a trebuit sa fac pedale - lucru valabil atat pe spate cat si pe fata ;
3.) Dupa ce am terminat operatiunea de aerisire, am montat senzorul ICP si am frane beton de BETON ;
Ieri am citit si eu in carte modul de functionare al pompei cu ICP, ca abia ieri am gasit-o !
Multumiri lui Dyda si tutulor care au dat cate un sfat sau o idee !


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrii
post 20 Dec 2004, 01:45
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 November 04




Eu tot nu mi-am rezolvat problema cu pedala de frana care este foarte tare, dar a aparut alta, si anume: dupa ce merg vreo 20 de minute mi se blocheaza pistonasele de la etriere pe placute si se infraneaza masina. Am desfacut estrierele si am schimbat garniturile de la pistoane, pe care le-am curatat cu smirghel, le-am pus la loc si am facut aerisirea. Acum franele sunt ok, dar pedala e tot tare si masina e tot infranata dupa ce merg ceva km si apa de cat mai multe ori frana. Eu cred ca e de la pompa ceva, ca de la etriere nu are cum din moment ce am curatat de rugina pistoanele.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat ceva ce pot face sa nu se mai infraneze masinuta?


--------------------
Fiat Albea - B-01-ANDRII 2006 - 1.4 Fire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 20 Dec 2004, 02:02
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




nu se curata pistonasele cu smirghel , doamne fereste!!!
cu o carpa curata, sau, am mai auzit desi nu am incercat,pe un lemn moale...poate voi fi contrazis....
schimba din nou garniturile, sau fa un test cu roata scoasa si vezi daca lucreaza ca lumea sau nu....


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 20 Dec 2004, 08:06
Post #52


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Andrii @ 20 Dec 2004, 03:45)
Eu tot nu mi-am rezolvat problema cu pedala de frana care este foarte tare, dar a aparut alta, si anume: dupa ce merg vreo 20 de minute mi se blocheaza pistonasele de la etriere pe placute si se infraneaza masina. Am desfacut estrierele si am schimbat garniturile de la pistoane, pe care le-am curatat cu smirghel, le-am pus la loc si am facut aerisirea. Acum franele sunt ok, dar pedala e tot tare si masina e tot infranata dupa ce merg ceva km si apa de cat mai multe ori frana. Eu cred ca e de la pompa ceva, ca de la etriere nu are cum din moment ce am curatat de rugina pistoanele.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat ceva ce pot face sa nu se mai infraneze masinuta?
*



Pistonasele nu trebuiau curatate cu smirghel...suprafata aceea este cromata ori nichelata...o sa-ti apara rugina foarte repede . Aceeasi problema am avut-o si eu cu blocarea etrierelor ; cand mi-au montat pompa de frana noua acum 4 ani "mecanicii" au umblat la tamburusul care iese din servo ... scotand tamburusul acesta nu mai permite ansamblului de pistonase din pompa sa elibereze presiunea din etriere...in scurt timp ramai cu masina blocata complet ! Eu am desfacut pompa de frana din cele doua suruburi si am bagat ca distantiere diferite saibe . Am experimentat pana am gasit grosimea optima, la mine fiind cam 1-2 mm si am rezolvat problema !
In cartea lui Mondiru sunt foarte clar date niste cote pe care e bine sa le respecti, ar fi mult mai indicat sa citesti acolo si sa reglezi ansamblul servo dupa cotele prescrise . Cotele alea sunt : de la varful tamburusului pana la suprafata de sprijin a pompei sa fie de 9mm, iar de la furca de cuplare (centru gaurii) pana la suprafata de sprijin sa fie de 13 mm .
Pentru asta fie iti iei o servo noua , fie o dai jos pe aia veche si vezi la fata locului . Asta cu saibele este buna dar sigur nu este cea mai buna solutie !
Bafta !

PS : Duminica am tot umblat cu masina, am avut frana, totul a fost ok, numai ca la intoarcere spre casa pedala a cam inceput sa se inmoaie ... si ma bucuram asa mult ca rezolvasem problema ! Ma rog, asta este o sa mai ma bag iar pe sub masina cand o sa mai am timp !


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 20 Dec 2004, 08:20
Post #53


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




Dyda,
Asa cu am scris mai sus, am intre pompa de frana si servo distantiere de 1-2 mm, nu cumva din cauza lor nu imi curge lichidul pe la purje ? adica pistonasele nu mai revin complet din cursa si supapele raman blocate ? desi, masina numai infranata nu merge !!! O sa mai incerc o aerisire detasand pompa de servofrana, o sa dau jos si servo sa vad cotele si sa o reglez la cote ! Oricum multe multumiri !


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 20 Dec 2004, 14:43
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Legat de etrierele care raman blocate... Daca placutele de frana nu au o uzura uniforma, de exemplu partea din exterior este mai groasa decat cea din interior, sau daca discul are uzura neuniforma, se poate inclina pistonasul in etrier, ceea ce duce la blocarea lui la prima frana puternica. Verificati si asta.Placutele trebuie sa aiba acceasi grosime in orice punct.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC - . Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOBINATOR
post 20 Dec 2004, 18:37
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 3 November 04
From: Bucharest




Salutare !

Am si eu 2 probleme legate de frane :
1)Cand am aerisit prima data de cand am luat masina ,adica cam acum o luna ,
tipul care mi-a executat opertia a inceput cu rotile din fata .La stanga fata mi s-a rupt "aerisitorul" acela care i-al desfaci cu cheia de 8 la nivel cu etrierul sau cum se numeste piesa respectiva.
2)Cand plec de pe loc dupa o stationare indelungata (o noapte de ex) se aude ca o
troznitura care pare sa fie de la roti , dupa care nu mai aud nimic de genu asta.
Am mai aerisit odata la un mecanic si preventiv am schimbat si celelalte 3 aerisitoare ca nu aveam chef sa o patesc ca si cu primul.
Nici la ora actula nu am frane care sa ma arunce in cap , trebuie sa franez din timp caci pedala tine jos .De unde imi dau seama daca am servo sau nu,dublu sau simplu circuiit?
Stie cineva un service foarte bun sau ma poate ajuta cineva sa o rezolv si cu aerisitorul rupt si cu franele ?Am inteles ca se da alta gaura si se pune o reductie ,ceva de genu asta !
Apreciez orice sugestii!


--------------------
Dacia 1310 Berlina - B-05-SIO
Daca masinile ar merge cu apa , toti am fi miliardardari :)!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrii
post 21 Dec 2004, 00:42
Post #56


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 November 04




Pistoanele de la etriere le-am curatat cu un smirghel foarte fin inmuiat in lichid de frana, si etrierul pe dinauntru l-am sters cu o carpa. Intrebarea mea este: clopotul de la servo e bulit si ala tre sa il inlocuiesc sau corpul propriu-zis al pompei de frana( acela care are purja in cap) ?
Problema mea este ca daca desfac pompa si clopotul de la servo, nu pot sa imi dau seama care are vreo buba!


--------------------
Fiat Albea - B-01-ANDRII 2006 - 1.4 Fire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 21 Dec 2004, 10:10
Post #57


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.527
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(BOBINATOR @ 20 Dec 2004, 18:37)
2)Cand plec de pe loc dupa o stationare indelungata (o noapte de ex) se aude ca o
troznitura care pare sa fie de la roti , dupa care nu mai aud nimic de genu asta.

De unde imi dau seama daca am servo sau nu,dublu sau simplu circuiit?

Stie cineva un service foarte bun sau ma poate ajuta cineva sa o rezolv si cu aerisitorul rupt si cu franele ?Am inteles ca se da alta gaura si se pune o reductie ,ceva de genu asta !
*



Unde se aude trosnitura, in fata sau in spate. Cel mai probabil nu e de la frane (ci de la o bucsa de tirant sau de bascula). Totusi poate sa fie si de la frana, pe fata de la arcurile care tin placutele de frana si pe spate s-ar putea sa fie autoreglajul.

Din ce an e masina ta, dupa poza pare a fi 96-98, deci ai sigur servofrana si dublu circuit. Servofrana o identifici ca fiind ca o oala argintie de care se prinde pompa de frana.

Cat despre etrier eu l-as schimba (defapt asta am si facut la mine cand am rupt aerisitorul).


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 21 Dec 2004, 11:55
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Pistonul etrier ramine blocat datorita:
- reglaj defectuos al tijei actionare pompa - ramine pompa atacata si cursa de retragere piston insuficienta
- garnitura piston gomflata ( umflata) , blocheaza pistonul - cauza lichid neconform sau urme de PP in lichidul de frina
- pete de rugina sau amprente adinci pe suprafata de contact cu garnitura a pistonului, totodata acestea mutileaza garnitura si daca nu se blocheaza pistonul favorizeaza patrunderea aerului.
Pe suprafata pistonului si in general la tot ce este alezaj in sis frinare NU SE VA ACTIONA cu obiecte abrazive in vederea inlaturarii petelor. Se accepta o forma din lemn de brad imbibata in lichid de frina si se freaca pina la disparitie sau obtinrea unei suprafete fara asperitati
- Placutele nu sunt implicate in revenirea naturala a pistonului etrier, cel mult acestea ramin blocate in cele 2 urechi de ghidare

mewtwo
NU se pun bailagare intre pompa si servomecanism. Acel motoflender de iese din servo are o piesa ptr reglaj distanta foloseste-l

Mai am ceva sa va zic dar parca nu prea ma descurc - am fost la un taiat de porc si-i tare greu capul la ora asta


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOBINATOR
post 21 Dec 2004, 12:15
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 3 November 04
From: Bucharest




Am berlina din 96.
Troznitura dupa urechea mea se aude in partea din fata a masinii.
Cred ca ramane ceva blocat cand actionez frana de mana .
Cam acat costa un etrier are cineva idee cu manopera de montaj tot ?
Si un service bun unde sa imi faca lucrarea asta sau sa imi scoata bucata aia
de aerisitor ?
Acela din Pantelimon (laga Cora or avea meseriasi sau or face lucru de mantuiala)?


--------------------
Dacia 1310 Berlina - B-05-SIO
Daca masinile ar merge cu apa , toti am fi miliardardari :)!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 21 Dec 2004, 12:37
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Bucata de aerisitor nu prea ai sanse sa o scoata mai ales daca este retezata la nivelul suprafetei etrier
Cind vei merge la service roagal sa-ti verifice: penele la etrier;suruburi fixare furca etrier; fixarile ( urechi) ; gidajul si lamelele elastice placute
Bucse si piulite tirant cit si fixarea lui pe caroserie - posibil rupta ( tot o ureche dar de tabla)
Posibil si ceva bucse elastica brat inferior - putin posibil
Daca totul pare in ordine dupa verificare, pune mecanicul sa suspende masina pe partea cu pricina si fara roata sa porneasca dupa care sa frineze si iar sa porneasca fiind atent la ce se intimpla.
Stai linistit masina nu va demara daca debraiaza fara o roata


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 17:31
Forum Renault