DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Injectie pe modelele cu carburatie, Cine ma poate ajuta?

soulraven
post 13 Apr 2009, 10:22
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




asa arata si motorasul pas cu pas de la supernove si alte chestii de genu....


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 13 Apr 2009, 10:58
Post #32


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




comanda data la motoras poate fi pas cu pas pentru relanti iar cand e necesar se poate roti rapid acel ax desuruband insuruband rapid in functie de amestecul preparat si citit de sonda lambda. Kinetic eu cred ca nu mai trebuie montat al stut in galerie pe admisie ci se poate da direct cu spiral de 4-5mm in talpica preincalzitoare . Oricum acest sistem plus EEBIO cu siguranta se v-a simti o imbunatatire majora la consum.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Apr 2009, 11:30
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pas cu pas e in orice regim. Asta pentru ca asa e conceput motorul.

QUOTE(Kinetix @ 13 Apr 2009, 10:19)
[...].
1. Electrovalva asta mai are un stator cu doua bobine (bobinate cam ca la alternator), iar comanda se da pe 4 fire, care reprezinta cele 4 terminale ale celor doua bobine.
[...]

2. "Tuning"-ul ala oare nu s-ar putea face si din modificarea raportului intre vreo doua rezistente de pe cablaj, care ar fi posibil sa formeze vreun divizor, ceva?
[..]

1. Esti sigur ca sint numai doua bobine cu 4 fire sau sint 3 bobine cu punct comun? Ca daca e asa, is 3 bobine cu punct comun.
In fine, asta e mai putin important, probabil is doua bobine cu mai multi "poli" iar magnetul are n+1 poli. Dar, una peste alta, DA, e motor pas cu pas.
2. Depinde de configuratia montajului:
- "chip" analog - posibil "reglaj" cum spui.
- chip numeric cu CAN (ADC), posibil sa aiba pe intrare un divizor sau o punte "Wheatstone", la fel, posibil reglaj din ceva divizor.
- chip numeric cu CAN fara punte, intrare directa, ma indoiesc de reglaj cu divizor.
- chip numeric cu CAN dar cu formare de semnal din lambda prin ceva comparator sau AO, la fel ar fi posibil un reglaj din praguri sau excursii.

Totul depinde de cum e conceput acel calculator.

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Apr 2009, 11:31


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 13 Apr 2009, 18:38
Post #34


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




ideea e sa fie montat pe masina si sa se vada cum se comporta .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 13 Apr 2009, 18:56
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Asa e.
djasu, e posibil sa se poata folosi si stutul al treilea al flansei calde, cu gaura interioara majorata la cel putin 5mm, cred.
Liviu, statorul IAC-ului e din doua bobine cu aspect toroidal, cu armaturi separate. Arata ca doua rondele puse una peste alta. Din fiecare ies 2 fire care duc direct la pinii pentru mufa. Nu exista nici o interconectare, din cate am putut sa-mi dau seama.
Cu privire la Lovato, din nefericire, desi am cautat dupa codul de pe modul, nu am gasit nici o schema electrica pe net...

Toate cele bune.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Apr 2009, 07:07
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ca la motorasul pt actuator de la floppy, asa e acel stator dual. Acum s-a luminat.
Schema.. nu cred ca vei gasi asa lesne, poate nici circuitele nu le vei gasi dupa acel cod (eu am cautat de numa un circuit de pe o jumostatica Cielo, fara succes)


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 14 Apr 2009, 10:35
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Se pare ca acest IAC difera fundamental de IAC-ul de pe Renault:
-Tico surub melcat, insurubezi desurubezi trece mai mult sau mai putin aer.
-Renault are doua bobine, inchis deschis, si se inchide deschide cu a anumita frecventa, prin modificarea timpului de umplere, se modifica cantitatea de aer.
Eu propun urmatoarea varianta:
Identificati clar semnalele pt IAC, si valorile sondei, apoi propun realizarea unei centrale proprii, care tine cont si de turatie, astfel se poate face EEBIO, control Relanti, si marire de avans pe perioada rece (cuplandu-se la modulul meu de aprindere).
Cu alte cuvinte voi gandi o centrala cu urmatoarele intrari=
-lambda, turatie, temperatura,pozitie clapeta (clapeta inchisa);
si urmatoarele iesiri=
-IAC, electrovana EEBIO, pin pt corectie avans.
Daca treaba iese bine, avansam la modul aprindere completat de functiile de mai sus.
Ideea este ca in regimurile tranzitorii sa scapi de control lambda,
in regimurile constante, sau acceleratii usoare se pastreaza controlul.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 14 Apr 2009, 10:41
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




ok....si cum interpretezi valorile din sonda lamda?care sunt cele optime?pozitia clapetei de acceleratie cum o citesti pe carburatorul asta?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 14 Apr 2009, 11:23
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Mihai, ideea este foarte interesanta. Presupune insa multa munca de experimentare si artizanala (concepere soft, realizare cablaj, montare senzor clapeta, testare, etc.)

soulraven, din cate stiu eu, sondele lambda trimit semnale electrice (tensiune cc in impulsuri, parca) cu valori intre 0.1-0.9V, pana la 1V, proportional cu raportul de amestec aer/benzina.

Sa speram ca iese ceva.
Toate cele bune.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 14 Apr 2009, 11:28
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




eu ma refeream la valorile citite......cum iti dai seama ca este amestecul corect cand nu ai un etalon si un stand pe care sa masori valorile si sa etalonezi circuitul


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 14 Apr 2009, 12:11
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




In principiu sondele lambda dau acelasi semnal, sunt de doua tipuri, normale si banda larga; normale 0..1V. banda larga 0 5V.
In principiu factorul Lambda=1 este la jumatea scalei.
Programul se poate concepe sa poti calibra bineinteles dupa un stand ITP, altfel nu ai cum, decat cu sonda noua.
Folosesti un PIC cu intrare analogica pt ADC (analog-digital- convertor),
si pt Lambda=1 ai un numar digital corespndent, bineinteles lasi un histerezis +- 10 numere.
Apoi cat timp ai regim constant sau usor accelerat (diferenta de turatie<100 rot.min per secunda) citesti lambda, daca amestec bogat deschizi IAC, daca sarac inchizi IAC, (cu ajutorul a doi pini ai PIC-ului, si un driver pt IAC).
Daca turatia variaza cu mai mult de 100 rot per secunda, iesi din control lambda sau folosesti corectia pt lambda usor bogat (in accelerare).
Daca pedala este neactionata si turatia mai mare de 1600 rot se opreste vana circuit relanti, sau deschizi IAC la maxim, daca turatia scade sub 1200 rot reiei alimentarea circuitului de relnati, sau control lambda cu ajutorul IAC-ului, depinde de metoda folosita.
Temperatura citita de sonda (termistor), cu etaj adaptor este citita tot prin ADC sau comparator de prag, si daca motor rece, nu faci corectie, daca motor cald te apuci de control lambda etc.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 14 May 2010, 07:26
Post #42


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(Kinetix @ 8 Apr 2009, 09:31)
Pai, Sorine, in primul rand nu stiu din ce oras esti...
In al doilea, sunt disponibil pentru "asistenta tehnica" pe forum (sfaturi, poze, etc).
Datorita faptului ca sunt si eu destul de ocupat (familie, serviciu, etc), nu dispun de prea mult timp liber, dar, cine stie?...

Repet: eu am facut doar o sugestie cu privire la sistemul amintit. Nu am montat pe nici o masina, insa datorita faptului ca este pe masina mea si am inteles cum functioneaza (zic eu), cred ca se poate adapta cu manopera minima pe orice motor aspirat, avand carburator. Important este ca piesele sistemului sa fie functionale.
Manopera consta in pozitionarea elementelor sistemului in compartimentul motor si fixarea lor acolo, interconectarea lor cu furtune si cabluri, apoir ealizarea la strung a pieselor adaptoare pentru sonda lambda si pentru priza de aer din galeria de admisie (ceea ce e destul de simplu).
Atasez mai jos o schema cu sistemul montat pe masina.
Toate cele bune.
*


Interesant sistemul,dar observ ca sistemul respectiv nu poate decat sa saraceasca amestecul,de imbogatit nu poate fi vorba.Trebuie pornit de la premiza ca jiclerele trebuie sa fie putin supradimensionate pt a fi sigur ca asigura in orice regim amestecul poate fi optim spre imbogatit,urmand ca IAC sa normalizeze amestecul.
Am obtine macar amestecul stoichiometric dupa care alergam atata,mai ramanand sa realizam aprinderea gestionata si avansul controlat in functie de turatie/senzor detonatie.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 14 May 2010, 08:33
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Exact asta era ideea.
Carburator reglat la marele fix si asistat electronic + aprindere complexa, cu gestionarea electronica a avansului. Eventual experimentarea unui modul de descarcare de inalta energie.
Totusi, nu este nevoie ca jicloarele sa fie supradimensionate. Oricum, in dinamica functionarii unui carburator, exista zone si regimuri in care actiunile diverselor elemente de dozare se suprapun, rezultand un amestec imbogatit. Ei bine, aici intervine IAC-ul sa corecteze.
Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 14 May 2010, 08:45


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 14 May 2010, 20:29
Post #44


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Pe orice tico gasesti piesele respective?


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 14 May 2010, 20:46
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




NU. Doar pe modelul Euro2. Sunt destul de rare, deoarece s-au produs doar vreun an si ceva, de prin 2000.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 May 2010, 21:16
Post #46


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Kinetix @ 14 May 2010, 09:33)
Exact asta era ideea.
Carburator reglat la marele fix si asistat electronic + aprindere complexa, cu gestionarea electronica a avansului. Eventual experimentarea unui modul de descarcare de inalta energie.
Totusi, nu este nevoie ca jicloarele sa fie supradimensionate. Oricum, in dinamica functionarii unui carburator, exista zone si regimuri in care actiunile diverselor elemente de dozare se suprapun, rezultand un amestec imbogatit. Ei bine, aici intervine IAC-ul sa corecteze.
Toate cele bune.
*


Eu o sa modific la super nova ceva in genul sa nu mai varieze asa de mult semnalul lambda pe care il genereaza si sa bata de la 0-0,47-0,5 pentru amestecul perfect 14,7 stoichiometric pentru a mai reduce consumul fiindca in oras nu am nevoie de putere deci si o sa limitez. Astia cu benzenul lor ne sugruma biggrin.gif


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th June 2025 - 08:48
Forum Renault