Sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie
![]() ![]() ![]() |
Sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie
slaiciprian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|||
Merced |
![]()
Post
#2
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Un om cu bun simt nu ar trebui sa-ti ia mai mult de 40 de lei pe toata treaba asta. Eu am dat vreo 50 si imi facuse niste frane cum nu vazusem vreodata, si la doua zile iar balta sub masina din cauza garniturilor de doi lei care se fac acum. Am pus mana pe niste garnituri de Rolast si de atunci nu-mi mai pierde lichid, dar pentru ca nu era nicio rampa libera am ramas cu ceva aer in instalatie(mi-a aerisit doar la roata cu probleme
![]() Lichid am pus Lifrom ca "asta e bun la Dacii", dar recomand ceva mai e calitate. Cand am avut Agip Dot 4 se simtea ca am altfel franele. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#3
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai depinde... preturile variaza;)
lichid recomand TEXTAR dot 4;) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
os |
![]()
Post
#4
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Hmm:
1. lichidul de frina trabuieste schimbat periodic, fiindca e higroscopic (=absoarbe apa din atmosfera), Cam toate recomandarile pe care le-am vazut eu sunt la 2 ani; neinlocuirea lichidului este una din cauzele pentru care se blocheaza pistoane. 2. Lichidul trebuie sa se potriveasca cu garniturile (ca material). Teoretic DOTx spune de care lichid trebuie. O fi diferenta de la marca la marca (desi nu prea cred). In orice caz, aceasta diferenta se simte numai A: in timp prin coroziunea organelor metalie si gradul de atacare a garniturilor (acesta din urma ar trebui sa fie 0 zero); si eventual B: la frinari intense, dese, lungi ("vapour lock"). Ca o instalatie in stare buna si corect aerisita etc. frineaza mai bine cu X decit cu Y imi pare, sa ma scuze colegul de mai sus, aberant. Ar frina la fel de bine si cu apa (sau cu orice lichid*). (*) caci lichidele sunt cu buna aproximatie incompresibile, Un semn de intrebare e ridicat de punctul de fierbere, caci poate aparea "vapour lock". ----------- Adaugire: Un coleg isi exprima dezacordul fata de aceasta postare a mea, preferind insa sa ramina anonim. Ii transmit pe aceasta cale urmatoarele: Ca roman, ma doare sa spun ce am sa spun, dar ca om care vrea sa fie drept nu ma pot impiedica s-o fac. Colega, oricine ai fi tu: dai dovada de doua din trasaturile de caracter din pacate specifice: - nu esti informat, dar crezi ca le stii pe toate si refuzi sa inveti; - nu ai curajul propriei opinii. Pe scurt... dar ma opresc aici caci nu vreau sa jignesc. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Lichidul trebuie schimbat.Daca e negru,asta e semn ca e vechi,iar daca e vechi prinde apa si alte lichide,rezultatul fiind ca frina este ineficienta.Dar nu asta e problema ta principala.Piesele ti le recomand noi si mai ales de fabrica.Manopera variaza intre 30 si 70 de lei.Daca ii zici aluia sa inlocuiasca si lichidul ai grija sa il dea pe tot jos si apoi sa spele conductele cu alcool.Unii doar il lasa sa se scurga,culmea sub actiunea lichidului nou,chestie care evident amesteca un pic cele 2 lichide,indeajuns de mult cat sa nu mai fie negru dar sa nu aiba eficienta maxima de comprimare.Ca firma eu merg pe lifrom si sunt multumit,daca ai bani ia ceva mai scump.Iti recomand dot3 totusi ,maninca garniturile mai greu,are aceeasi coeficient de compresie ca dot 4 ,punctul de fierbere difera(speram ca nu o sa ai nevoie de un punct de fierbere asa mare,ca doar pe serpentine stii ca ai dacie si nu altceva).
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
os |
![]()
Post
#6
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
... daca manualul zice DOT3, se pune DOT3 (nu 4 nu 5) - caci altele au compozitie chimica diferita si distrug garnturile. Ce zice manualul/documentatia tehnica?
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Manualul este ambiguu.Zice dot 3 pana intr-un anume an de fabricatie si dot 4 dupa.Nu cred ca au schimbat garniturile odata cu tipul lichidului.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
se poate pune si dot 3 si dot 4, se pot combina fara probleme, sunt compatibile, nu se strica nici o garnitura. Nu la fel sta treaba cu dot 5, care nu merge la Dacie. Dot2 nu se mai produce, e depasit.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#9
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
merge DOT 4 fara probleme.asta am invatat-o si eu de la un om cu mare experienta nu asa de la cineva care ''ghiceste''.oricum lichidu e cea mai mica problema daca nu tin franele
![]() ![]() This post has been edited by ydaniel: 26 Feb 2008, 08:52 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th July 2025 - 09:33 |