Modificare chiuloasa dacia 1.4 carburator.
![]() ![]() ![]() |
Modificare chiuloasa dacia 1.4 carburator.
CandyMan13 |
![]()
Post
#121
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|||
oviss2006 |
![]()
Post
#122
|
![]() Oviss Group: Members Posts: 90 Joined: 10 August 06 ![]() |
QUOTE(CandyMan13 @ 12 Feb 2009, 15:27) e cu 1 mm mai mic la 1300fata de 1400 deci daca vrei sa schimbi chiulasa sa nu uiti sa-i pui garnitura potrivita blocului motor This post has been edited by oviss2006: 12 Feb 2009, 17:02 |
--------------------
dacia
libertalogan
1990/1325-2007/1.4mpi
- VL02RIS/VL28GOD
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
pai deci se va aseza cum se aseaza 2 cercuri concentrice...nu stiu ce sa zic.Explozia va lovi in "buza" lasata neacoperita..sa nu apara apoi complicatii.
|
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
oviss2006 |
![]()
Post
#124
|
![]() Oviss Group: Members Posts: 90 Joined: 10 August 06 ![]() |
QUOTE(CandyMan13 @ 12 Feb 2009, 18:47) pai deci se va aseza cum se aseaza 2 cercuri concentrice...nu stiu ce sa zic.Explozia va lovi in "buza" lasata neacoperita..sa nu apara apoi complicatii. chiulasa de 1.4 cu cea de 1.3 sunt la fel pe talpa unde calca pe blocul motor, nici macar nu are gaurile rotunde(priveste o foto cu o chiulasa), doar gaurile de apa sunt mai multe la chiulasa de 1.4 dar nu conteaza. |
--------------------
dacia
libertalogan
1990/1325-2007/1.4mpi
- VL02RIS/VL28GOD
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#125
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
am dat doar cu presupusul,chiuloasa de 1.3 nu am avut pe mana nici una :)pana sambata cand am cautat la dezmembrari si m'am dumerit:P
|
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#126
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
salut apelez si eu la voi cu niste sfaturi am un bloc de 1.4 si o chiuloasa de 1.3 din care sa alezat odata fata de standard maxim 0.5 daca montez chiloasa de 1.3 pe bloc de 1.4 la ce RC se ajunge fara sa am detonati cu benzina de 95, as dori sa il aduc undava la 10, din cate am vazut in manual daca monteza chiuloasa astandard de 1.3 ajung undevala 9:1. daca nu este ceva corect cei in masura sa ma corecteze
23 Feb 2009, 22:04: am uitat sa va intrb daca ati auzit ceva de genu ca uzina in ani de glorie au brevetat ceva de genu (supape sau admisie variabila ,adica doua supape in una ) sau evacuare cu EFECU COANDA This post has been edited by kindeeru56: 23 Feb 2009, 22:04 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ar fi un rc de aprox 9.5 la set 1.4 cu qlasa 1.3 usor rectif. se poate masura cu apa mai exact
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#128
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
poate ai sa te lamuresti mai bine http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...4&hl=comprimare
sau daca nu gasesti cauti "comprimare" iar topicul se numeste raport de comprimare motor 1.3,1.4 Spor! |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
cred ca cel mai bine osa o planez pana la 72.90 ca sa nu apara detonati cu benzina de 95 si osa am undeva pe la 10 RC
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
popaandreey_27 |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 10 July 09 ![]() |
baieti ...va urmaresc de mult p forum ....spuneti-mi si mie am o chiuloasa de 1.4 si i-am scos supapele....dak rectific scaunele si supapele su pasta ..o sa mearga??pt scaune ..am o freza speciala...
![]() <span class='edit'>10 Jul 2009, 22:32:</span> pt supapa jr....eu lucrez la un service ..de vreo 6 ani ....majoritatea serviceurilor au freza pt scaune..... ![]() eu am o dacie din 83 ...in mare parte originala..are interiorul foarte bine pastrat....dar asta nu ma impidica sa bag talpa in ea....motorul ei original ...mai are oleak si da coltu...consuma ulei de paraie...si mi-am luat altul de 1.4 si vreau sa-l upgradez umpic..am niste ideei ...pt cine vrea sa asculte sunt gata sa le marturisesc....se poate face multe la o dacie..dak ai vointa...ma bucur k avem unde sa postam ideeile ![]() This post has been edited by popaandreey_27: 10 Jul 2009, 22:39 |
--------------------
dacia
1300
1983
- vn01vjc
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#131
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Pai io cred ca ai putea incepe prin a modifica cutia de viteze. Apoi vezi si la motor.
Noi te ascultam daca vrei sa povestesti, eu personal am facut 1,4 din 1,3 si am subtiat bine din camasi. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
popaandreey_27 |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 10 July 09 ![]() |
pt DEVIL....intradevar nu tine totul numai de motor....tre sa modifici tot ...cutie,ambreiaj,stabilitate sasiu,...mai pe scurt tre sa transferi puterea de la motor la roti..foarte eficient...dar tre sa ai c sa transferi
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1300
1983
- vn01vjc
|
|
popasan |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 461 Joined: 17 September 06 ![]() |
Cum pot sa imi dau seama care ii chiulasa de 1.4, ce trebuie sa masor si cat trebuie sa fie???
|
--------------------
DACIA
1410 Sport
1984 - No.281
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#134
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
scrie pe ea deasupra gaurilor de admisie-evacuare:102-13 sau altele;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
popasan |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 461 Joined: 17 September 06 ![]() |
nu scrie nimic deasupra gaurilor de admisie si evacuare :|
|
--------------------
DACIA
1410 Sport
1984 - No.281
|
|
ment |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Parca nu era mai nici o alta diferenta intre chiulasa de 1.3 si cea de 1.4, deci doar sa masori camerele de ardere, cred
![]() This post has been edited by ment: 12 Jul 2009, 00:42 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
popaandreey_27 |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 10 July 09 ![]() |
de ambreiaj nu zice nimeni nimic....c si cum ar fi mai bine...c si cum s-ar potrivi
![]() 12 Jul 2009, 20:36: pe chiuloasa de 1.4 scrie p la gaurile de evacuare centrale...597...027.... ![]() This post has been edited by popaandreey_27: 12 Jul 2009, 20:36 |
--------------------
dacia
1300
1983
- vn01vjc
|
|
payty |
![]()
Post
#138
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
a frezat cineva dintr-o chiulasa mai mult de 3 mm?
intreb pt ca eu am una, de 1400 care are 71 de mm inaltime (adica s-a frezat 2.75 mm). Problema e ca atunci cand am pus-o pe motor, nu mai puteam obtine joc la culbutori deloc, adica oricat as fi slabit surubul de la culbutor, tot ramanea supapa deschisa. Practic daca desfaceam de tot surubul, tija ajungea direct pe coada culbutorului, fara ca supapa sa se inchida. Aici as avea cateva rezolvari: 1. ori pun o garnitura de chiulasa mai groasa si ridic un pic chiulasa cu totul. 2. Ori scurtez un pic tijele. 3. Ori fac niste distantiere pe care sa pun rampa de culbutori, adica nu direct pe chiulasa ci un pic mai sus. M-ar interesa daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema si cum a rezolvat. Cele de mai sus sunt doar idei si nu stiu ce probleme s-ar putea ivi daca aplic vreuna din ele. This post has been edited by payty: 12 Jul 2009, 21:37 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#139
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
FordV6 se jura c-a luat din chiulasa lui margarit... si nu mai stiu cum 3.5mm sau asa ceva.
Da-i PM unuia din astia doi. E chiulasa de 1.4 sau de 1.6? Din insiruirea ta numai 3. suna bine. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
Salut eu am frezat din chiulasa aprox 3 mm si am aduso la 70mm h totala...si ca varianta am scurtat din tijele inpingatoare pt a regla culbutorii ca altfel imi lovea tija in culbutor asta zic eu a fi singura varianta mai buna...
Attached thumbnail(s) 70_mm_H_fnl_.JPG ( Size: 406.73k ) Number of downloads: 1645 Chiulasa_fnl_5.JPG ( Size: 451.95k ) Number of downloads: 1887 |
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
br17rfg |
![]()
Post
#141
|
![]() be right back Group: Members Posts: 808 Joined: 11 November 07 ![]() |
QUOTE(Florinel 86` @ 12 Jul 2009, 21:53) Salut eu am frezat din chiulasa aprox 3 mm si am aduso la 70mm h totala...si ca varianta am scurtat din tijele inpingatoare pt a regla culbutorii ca altfel imi lovea tija in culbutor asta zic eu a fi singura varianta mai buna... cat te-a ajuns sa frezezi chiulasa.....??sunt curios sa fac o comparatie de preturi.... |
--------------------
DACIA
................
..................... to be or not to be...this is the question....
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
|
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
payty |
![]()
Post
#143
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Florinel 86` @ 12 Jul 2009, 21:53) Salut eu am frezat din chiulasa aprox 3 mm si am aduso la 70mm h totala...si ca varianta am scurtat din tijele inpingatoare pt a regla culbutorii ca altfel imi lovea tija in culbutor asta zic eu a fi singura varianta mai buna... si nu ai probleme sa se uzeze tijele si sa se mareasca treptat jocul? intreb pt ca tija are o umflatura la baza (banuiesc ca de acolo ai luat) tocmai pt a micsora uzura la frecarea cu tachetul. de cand mergi asa? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
QUOTE(payty @ 14 Jul 2009, 21:54) si nu ai probleme sa se uzeze tijele si sa se mareasca treptat jocul? intreb pt ca tija are o umflatura la baza (banuiesc ca de acolo ai luat) tocmai pt a micsora uzura la frecarea cu tachetul. de cand mergi asa? Da asai trebuie reglati mai des culbutori deoarece isi fac joc,dar nui asta o problema...zic des in sensul ca ii reglezi la 10000 poate mai mult...merg cu ei scurtati de mult timp cam de un an jumate de cand aveam motoru` pe injectie si chiulasa subtiata... |
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
payty |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu ma gandeam sa fac la chiulasa mea urmatoarele modificari:
1. Canalele de sub supapa marite ->merg pana la 34 de mm, care sunt mai mari chiar si decat cele de la chiulasa de Alpine (33 mm). In cazul meu am supape care merg pe asemenea scaune, in cazul celui care nu le are, cred ca merg cu succes cele de Logan (dar cu mici modificari), plus ca astea de logan sunt mai subtiri si proababil chiar mai performante decat cele pe care le am eu. 2. Frezat cat mai mult lateral pe langa supapa sa nu stea langa peretele camerei de ardere, eventual luat chiar din supapa daca permite pt a o departa de perete. La urma urmei important e sa aiba suficienta suprafata ca sa calce bine pe scaun, nu sa fie mai mare decat el. In cazul supapelor de 37 de mm pe care le am eu, ele se apropie destul de mult de perete si cred ca pierd din cauza asta. Astea de mai sus cred ca nu sunt straine multora din cei de pe forum. Altele: - Ma gandeam sa modific pozitia ghidului, adica sa ii scurtez partea care intra in canalul de admisie si sa il mut mai sus in asa fel incat sa nu mai obstructioneze fluxul de aer. Cred ca se poate lua semiconuri un pic si din rondela aia care fixeaza supapa ca sa nu loveasca in ghid. M-am uitat chiar acum si pt o ridicare de supapa de 10mm cat o sa am eu la axa pe care o sa o pun pe motor se poate muta si freza ghidul in asa fel incat sa nu mai intre deloc in canalul din interiorul chiulasei. S-ar putea sa vorbesc prostii si sa se piarda mult fiabilitatea ghidului, dar eu sunt hotarat sa incerc. Eventual daca gasesc sa fac ghiduri din alt material, nu porcarii de pe piata. Momentan nu imi vine nicio idee, dar probabil o sa incerc dintr-o axa cu came model vechi, ca poate sunt mai bune. - O alta idee ar mai fi fost sa nu aliniez perfect galeria de admisi cu canalele din chiulasa, ci o chestie ca in poza de mai jos, adica galeria sa fie cu 0.8 mm mai mica in diametru decat canalul. Asta creaza o "treapta" care la admisie nu incurca prea mult cand aerul intra in cilndru, in schimb cred ca te-ar ajuta mult din cauza ca ai axa aia cu durata mare si probabil la turatii mici da mult amestec afara din cauza intarzierii mari de inchidere a supapei. "treapta" asta ar ajuta un pic la impiedicarea eliminarii aerului din cilindru. In momentul in care mergi la turatii mari, evident nu e de dorit chestia de mai sus, dar in cazul tau, cred ca motorul nu va merge in mod constant la 5000 de ture. am pus o poza, desi a iesit cam nasol in paint. This post has been edited by payty: 14 Sep 2009, 19:43 Attached thumbnail(s) poza.JPG ( Size: 6.45k ) Number of downloads: 1681 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ment |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Legat de modificarea ghidurilor, interesanta idee nu am mai vazut/auzit de asa ceva (mutatul ghidului in sus, "taiatul" se practica dar pare prea riscant
![]() ghidadmisie.JPG ( Size: 66.54k ) Number of downloads: 1510 ghidevacuare.JPG ( Size: 62.22k ) Number of downloads: 1491 ValveGuides1_1_.jpg ( Size: 76.14k ) Number of downloads: 601 Vroiam sa scriu mai multe legat de ce zici mai sus, dar ma grabesc acum scriu mai tarziu ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
Muttley |
![]()
Post
#147
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Va cam faceti de cap pe topicul meu
![]() V-as propune sa mutam discutia aici. Daca sunteti de acord spuneti-mi si rog moderatorii sa se ocupe. Apoi, payty, ce zici tu acolo suna tare a slabire a componentelor chiulasei. Supapele de Logan au fata de etansare pe scaun la 30 de grade, nu la 45 cum sunt scaunele de Dacie. Astfel pica unele din ideile tale. Ghiduri de calitate sunt o groaza. Eu am pus Metelli, ca erau 1 mil setul. Acum imi pare rau ca n-am mers pe AE care erau 2 mil setul. Aparent mai bune dpdv material ar fi ghidurile de bronz care se obtin usor teoretic prin strunjirea exterioara a ghidurilor de Logan. Dar cine face asa ceva cu precizie maxima? Am preferat sa nu ma complic. Pentru o mai buna curgere, o varianta pusa-n practica e scurtarea ghidurilor in partea lor inferioara. Da' pierzi din suprafata de sprijin pentru coada supapei, iarasi, cadere a fiabilitatii. Suna mai bine ce propune ment. In general sunt mute chestii care se pot face pentru cresterea performantei, in special usurari prin motor (tacheti scurtati, volanta strunjita, biele polizate, culbutori gauriti, pistoane subtiate, etc, etc). Eu totusi nu-s adeptul acestor modificari si nu le-am folosit la motorul meu. De ce - mi se par putin eficiente, iar daca ofera ceva in plus, comparat cu pierderea de fiabilitate si cu riscurile, nu consider ca merita. Astept sa-mi spuneti daca vreti sa mutam dezbaterea despre chiulase ![]() This post has been edited by Muttley: 14 Sep 2009, 21:23 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#148
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Sep 2009, 21:21) Va cam faceti de cap pe topicul meu ![]() V-as propune sa mutam discutia aici. Apoi, payty, ce zici tu acolo suna tare a slabire a componentelor chiulasei. Supapele de Logan au fata de etansare pe scaun la 30 de grade, nu la 45 cum sunt scaunele de Dacie. Astfel pica unele din ideile tale. Astept sa-mi spuneti daca vreti sa mutam dezbaterea despre chiulase ![]() pai de aia si vreau sa mut ghidul mai sus, ca sa nu scurtez din el decat minimul necesar. cred ca luand 3-4 mm din lumgimea lui nu va afecta fiabiliatea. Supapele de logan au 30 de grade, asta stiam si eu, dar in momentul in care pui astfel de supape, e evident ca trebuie sa pui si alte scaune si nu te impiedica nimeni sa le faci la 30 de grade. PS. mutam discutia. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#149
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Chiar si cu o deschidere a supapei standard, si cu ghiduri de lungime normala, la mine montarea simeringurilor de supapa risca sa conduca la contact intre siguranta talerului de arc si simering.
Tu vrei si sa muti ghidul mai sus si sa folosesti came cu ridicare mare? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#150
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
mda, de simeringuri uitasem. ma rog, e de masurat si de calculat cat si cum.
oricum, am vazut pe net poze cu ghiduri frezate si chestia se practica. This post has been edited by payty: 15 Sep 2009, 06:18 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 13:06 |