Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
![]() ![]() ![]() |
Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
Lostboy |
![]()
Post
#1741
|
||
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
.
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#1742
|
![]() - Group: Members Posts: 22.634 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu am vrut sa montez al2lea batator in spate dupa intermediara si am facut suportul de prindere. Suportul de prindere sta prin balcon, batatorul cred ca este prin portbagaj. Timp si chef nu prea mai am momentan.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cipry263 |
![]()
Post
#1743
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 25 December 08 From: Iasi ![]() |
nu ma pricep prea bine la astea... oricum de apreciat informatiile pe care le dati pentru cei interesati !! vroiam sa intreb si eu ceva... am gasit prin selgros ceva rola mai mare facuta din izopren din ala si ceva un fel de staniol pe deasupra... scria isonorizant... si era de 3 mm si de 5 mm... e bun ala sa pun prin portbagaj, sub mocheta si in portiere ?? are vreun efect ??
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 ID: cipry263
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#1744
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
Aluband?
De la Den Braven? |
--------------------
.
.
.
|
|
cipry263 |
![]()
Post
#1745
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 25 December 08 From: Iasi ![]() |
am uitat sa precizez ca eu nu vreau pentru muzica, ci sa nu se mai auda zgomot mult de-afara !!
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 ID: cipry263
|
|
Ciochy |
![]()
Post
#1746
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 15 February 08 ![]() |
cate role de aluband intra in usile fata ? si cam cat ar intra in portbagaz + placa cu boxe spate ?
|
--------------------
Oltcit
Club
1993
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1747
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
In loc de aluband, care e cam subtite si scump, merge folie bituminoasa pentru hidroizolatii, din aceea dublu adeziva, cu grosime de 3mm. Se gaseste sub forma de suluri de 10mp (daca imi amintesc bine) si costa 100-120 lei. Cu un pistol cu aer cald sau chiar si cu un feon, se aplica cu usurinta si va ajunge pt toata masina.
|
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
klaus |
![]()
Post
#1748
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Folia pentru hidroizolatii la suluri mari e mai rigida, are aderenta mai mica, are temperatura de lipire mai mare, nu rezista (aderent vorbind) la vibratii.
Ai incercat sa pui o astfel de folie pe ceva de tabla? Sa iei niste "mostre" din fiecare tip si apoi sa incerci sa le lipesti pe o tabla sa vezi cat de bine se tin. Eu cand am facut aceasta proba mi-a cam dat cu virgula. Insa daca alubandul si altele asemenea sunt scumpe, atunci dynamatul si altele asemena lui cum or fi? Si a aparut o folie bituminoasa cu aderenta "la rece" de la Henkel, da' e scumpa cat alubandul la aceeasi suprafata. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ciochy |
![]()
Post
#1749
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 15 February 08 ![]() |
deci ? sa nu bag Aluband ? ... chestia aia de la Henkel o fi mai buna ? si totusi in usi cat aluband intra ?
|
--------------------
Oltcit
Club
1993
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1750
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Eu am cumparat un sul dintr-asta de folie pt hidroizolatii, am avut ce-i drept un pistol cu aer cald Bosch cu ajutorul caruia am incalzit fasiile pana la topirea stratului superficial, devenind astfel foarte lipicios. Am pus pe podea (in 2-3 straturi pe tunel), sub bancheta, in portbagaj, in 2 usi, in compartimentul motor sub blanita si tot mai am folie. Se "jumule" extrem de greu de pe tabla. Referitor la coeficientul de atenuare al zgomotului, nu am facut masuratori comparative cu niciun alt material bituminos (aluband, dynamat, etc), dar sunt multumit de alegerea facuta dpdv pret/efect cel putin pana la proba contrarie.
PS Nu ne spui si noua, Klaus, daca merita sa punem batator acustic pe esapament la Logan ph2? Pentru ca nu are. Si am vazut ca tu ai facut mai demult niste incercari cu pozitia acestuia, poate iti amintesti in ce masura reducea rezonantele. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
Ciochy |
![]()
Post
#1751
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 15 February 08 ![]() |
am luat 2 role 10cmX10m vreau sa ma apuc de insonorizat saptamana viitoare. Am vazut la baumax ceva burete (izolator termic si fonic) nu stiu nimica de el, vreo 30 lei/mp. La insonorizatu usilor am cam vazut cum trebuie pus AluBandu, mai ramane sa vad daca pun inele la boxe sau nu, sper sa dati o mana de ajutor, iar la portbagaj si placa cu boxe, ma gandesc ca il intind peste tot ... Astept niste sfaturi daca sunt binevoitori. Mersi
![]() |
--------------------
Oltcit
Club
1993
|
|
Mihai_67 |
![]()
Post
#1752
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 8 March 08 ![]() |
Salutari la toata lumea. Am citit de 2 ori toate paginile despre isonorizare interioara la Logan ,as vrea sa ma apuc sa bricolez si eu interiorul cand da caldura,de aceea cer un sfat celor m-ai priceputi ca mine.
Am fonomin 20 m ,isonorizant BODY sau SINTO cumpar cat o fi nevoie, iar ca material de lipit pe interior am un PLASTIC PENTRU IMBINAT BENZI TRANSPORTOARE DE CAUCIUC ,materialul este la sul si are dimensiune de0,7/10 m, grosime2 mm, intre el este protejat cu o folie de polietilena acest material dupa coacere devine cauciuc , eu as vrea sa folosesc acest material in interiorul masini ?O fi bine o fi rau ! Vreau si eu un sfat ,sper ca nu o sa fiu luat in ris,am facut si ceva probe, am lipit plasticul direct pe tabla sta lipit binisor dar daca tragi de el se deslipeste relativ usor ,pe bucati de tabla am suflat isonorizant BODY sau SINTO am pus o bucata de plastic( cauciuc crud) nu mai are moarte peste el am mai pus obucata de plastic, plasticul intre el daca se lipeste nul mai desfaci sub nici o forma si peste ele am suflat doua straturi de isonorizant dupa uscare a esit ceva deosebit nu am reusit sal rup numai cu cutitul am folosit si rola de tapet pentru presare ,vreau sa dau jos si bordul sa pun material pina sub geam... Astept sfaturile voastre daca as face bine sau nu, sa nu muncesc degeaba pretul acestui cauciuc crud este modic ,2l de bere ![]() |
--------------------
Dacia Logan
berlina
2006-laureate-plus
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1753
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Asta e diferenta intre un motor 1.4/8v (berlina ph2) si 1.6/16v (MCV ph1). Masurat la nivelul capului soferului, motoarele ajunse la temperatura de lucru, ambele idle, usi inchise, radio/aeroterma oprite. Asa ca n-are rost sa ma agit cu izolatie suplimentara pe peretele firewall partea dinspre habitaclu. Pur si simplu pentru ca n-ar avea niciun efect asupra spectrului de zgomot pe care vreau sa-l reduc.
Parerea mea - aici trebuie lucrat asupra esapamentului si/sau al sistemului de prindere al acestuia, asta daca am noroc si sistemul de prindere al motorului pe sasiu nu difera. Am facut poze pe dedesuptul masinilor, trebuiesc analizate, dar n-am deocamdata cablu sa le descarc. LE Am vazut diferentele: Mcv-ul are o intermediara mult mai mare (asta stiam de pe forum), dar are si prindere in 3 puncte (unul dupa intermediara, in acest loc fiind montat si un batator acustic, unul intre intermediara si finala cam la jumatatea distantei si ultimul bineinteles la iesirea din finala). La berlina 8v, nu sunt decat 2 si fara batator acustic. Sper ca zgomotul sa fie mai mult din prindere, caci asta ar putea fi mai usor schimbata... LLE Din interpretarea grafica, se observa prezenta unei rezonante pe frecventa de 70hz, cu o amplitudine cu 10db mai mare la 8v decat la 16v. Asta ma deranjeaza pe mine This post has been edited by dia_ph2: 13 Feb 2009, 14:10 Attached thumbnail(s) untitled.jpg ( Size: 259.89k ) Number of downloads: 2633 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1754
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Data fiind activitatea redusa pe acest topic in ultimele zile, iata ca am ajuns sa dau reply la propriile-mi spuse...
Esapament berlina 1.4/8v: prindere_catalizator_8v.jpg ( Size: 38.14k ) Number of downloads: 2757 intermediara_8v.jpg ( Size: 34.26k ) Number of downloads: 2817 catalizator_prindere_8v.jpg ( Size: 38.46k ) Number of downloads: 2769 spre_finala_8v.jpg ( Size: 39.21k ) Number of downloads: 2704 Esapament Mcv 1.6/16v: catalizator_16v.jpg ( Size: 51.81k ) Number of downloads: 815 intermediara_16v.jpg ( Size: 37.95k ) Number of downloads: 721 prindere_batator_16v.jpg ( Size: 50.2k ) Number of downloads: 668 prindere_16v.jpg ( Size: 60.07k ) Number of downloads: 666 finala_16v.jpg ( Size: 45.49k ) Number of downloads: 684 Diferenta intre cv pe tija/pe cabluri: cv_tija.jpg ( Size: 62.25k ) Number of downloads: 912 cv_cabluri.jpg ( Size: 53.32k ) Number of downloads: 979 Explicatii: Esapamentul la 8v pleaca din partea frontala a masinii, trece pe sub motor, urmeaza catalizatorul care este prins elastic la sasiu, apoi intermediara de dimensiuni mici cu prindere la sasiu, apoi traseu spre finala cu ultima prindere dupa toba finala. Total 3 prinderi. La 16v, evacuarea se face in partea dinspre habitaclu, traseu scurt pana la catalizator, intermediara de dimensiuni foarte mari, prindere la sasiu cu suport elastic si batator acustic, se continua spre toba finala dar mai este prins odata inainte de aceasta, la final bineinteles prindere. Total 3 prinderi si un batator acustic. Pentru cei nelamuriti inca de cum arata comanda cutiei de viteze pe cabluri sau tija, se vede destul de clar din ultimele 2 poze. Ghiciti care/cum... As fi curios cum arata esapamentul la berlina 1.6/16v; poate cineva va face un lucru similar si va posta ceva poze. This post has been edited by dia_ph2: 17 Feb 2009, 08:11 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
GBi |
![]() ![]()
Post
#1755
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 12 August 06 ![]() |
la Ph1 berlina este prezent batatorul acustic si e si mai bine daca in locul lui se monteaza unul de diesel, pacat la Ph2 au renuntat la el (de reducerea costului de productie
![]() |
--------------------
Daciaaa
Golan :))
KissFM 1.6 08 / ex. Laureate 1.4 04 Tot ce e bun tre' sa dispara !
|
|
paultaxi |
![]()
Post
#1756
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 4 November 08 ![]() |
am vazut un PH2 care are batatorul acustic
|
--------------------
dacia
logan
2008
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1757
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Ce-am mai analizat eu zilele acestea? ... -diferenta intre un Renault Symbol 1.4/16v si Logan 1.4/8v.
Pentru inceput, conditiile au fost urmatoarele: motor ajuns la temperatura nominala, audio si ventilatie oprite, microfon calibrat in frecventa, masina in repaus. Schimbati extensia din txt in rar, veti gasi inregistrari convertite in format mp3 pentru fiecare masina, pentru fiecare dintre cele 5 scaune, la ralanti/1500/2000rpm (numai pentru sofer) precum si inregistrari ale motorului cu capota ridicata 1m inaltime/1m distanta de spoiler. Interpretari in domeniul frecventa/amplitudine intr-unul din posturile viitoare, desi concluzia este una singura: chiar daca motorul K4J (Renault Symbol) este mai zgomotos decat K7J de pe Logan, antifonarea habitaclului prin esapament(constructie-prindere)/suporti motor/izolatie firewall sunt superioare la Symbol. 'edit'>23 Feb 2009, 15:45 ralanti_sofer.jpg ( Size: 162.62k ) Number of downloads: 701 Turatia de ralanti la 750rpm, din relatia f=750*2/60, rezulta frecventa 25hz si armonici de ordin superior 50/75/100/125hz. Cu verde motorul K4J. Pe scaunul soferului, la nivelul capului pasager_fata.jpg ( Size: 165.8k ) Number of downloads: 209 Tot la ralanti, pe scaunul pasagerului fata; albastru K4J spate_pasager.jpg ( Size: 163.14k ) Number of downloads: 130 Spate pasager, mov K4J; se observa atenuarea armonicii de 50hz, in raport cu celelalte spate_centru.jpg ( Size: 164.26k ) Number of downloads: 117 Spate centru, caramiziu K4J; idem 50hz spate_sofer.jpg ( Size: 164.13k ) Number of downloads: 91 Spate sofer, verde K4J; la fel cu armonica de 50hz 2000rpm_sofer.jpg ( Size: 171.45k ) Number of downloads: 90 Pe scaunul soferului, la 2000rpm, cu masina stationata, se observa deplasarea armonicilor la 33/66/132hz. La aceasta turatie intra esapamentul in rezonanta. This post has been edited by dia_ph2: 23 Feb 2009, 15:52 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
tkx |
![]()
Post
#1758
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 27 Jan 2009, 14:08) Eu am vrut sa montez al2lea batator in spate dupa intermediara si am facut suportul de prindere. Suportul de prindere sta prin balcon, batatorul cred ca este prin portbagaj. Timp si chef nu prea mai am momentan. la ce distanta dupa toba intermediara e ideal de montat? la doilea batator e de diesel, dar primul? am vazut ca nou e aprox 40ron. eu ma gandeam sa confectionez eu unul de aceeasi greutate cu unul original. daca e mai greu e mai bine? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1759
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Am fost ieri la un centru de dezmembrari, unde am studiat fugitiv asa: Peugeot206-307, Seat Ibiza 2005, Opel AstraG-VectraB, WvPolo (acela cu 4 faruri rotunde)-Golf4-Passat(model'98), Renault Symbol, Skoda Fabia-Octavia, Ford Mondeo, Logan.
Poze nu am facut decat la Logan, pentru ca era tarziu si angajatii zoreau sa plece. Dar nu va inchipuiti ca exista super-solutii pe masinile "straine". Unele aveau decat pasla de 1cm, fara strat cauciucat deasupra (cu rol de reflexie). Cele mai multe aveau un burete foarte dens, de culoare galbena, grosime 1-1.5cm si strat cauciucat cu densitate mare, ochiometric pana la 1.5mm. Celelalte aveau pasla in loc de burete. Si la nicio masina nu am vazut strat mai gros de 1.5, hai 2cm. La Peugeot-uri, care nu mai aveau mocheta, am vazut ca exista aceasta combinatie (burete si cauciuc) si pe intreg tunelul median. Si parca la Passat am mai vazut ceva interesant, sub masina era captusit tunelul median in prima jumatate a masinii cu ceva gen izolatie perete antifoc Logan, adica pasla ignifuga (ma groasa ce-i drept) si invelis de aluminiu. Asa arata Loganul sub bord: partea_dreapta.jpg ( Size: 113.33k ) Number of downloads: 832 sus.jpg ( Size: 108.29k ) Number of downloads: 1047 partea_sofer.jpg ( Size: 160.73k ) Number of downloads: 999 partea_sofer_detaliu.jpg ( Size: 115.3k ) Number of downloads: 960 burete_coloana_directie.jpg ( Size: 169.27k ) Number of downloads: 950 se observa intinderea izolatiei pana sus la parbriz, lasand doar cateva locuri neacoperite cum trebuie (la pedalier, unde este situata pompa de frana si locurile de trecere a coloanei de directie si a celorlalte cabluri-conducte) Asa arata esapamentul la Symbolul analizat mai sus (K4J 1.4/16v): symbol_1.jpg ( Size: 137.29k ) Number of downloads: 929 symbol_2.jpg ( Size: 136.03k ) Number of downloads: 770 symbol_3.jpg ( Size: 120.34k ) Number of downloads: 672 symbol_4.jpg ( Size: 132.44k ) Number of downloads: 595 symbol_5.jpg ( Size: 124.91k ) Number of downloads: 616 symbol_6.jpg ( Size: 119.54k ) Number of downloads: 677 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
Ciochy |
![]()
Post
#1760
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 15 February 08 ![]() |
de unde se poate procura un batator acustic? si unde trebuie montat pe un 1.6 mpi 8v 2005 ?
|
--------------------
Oltcit
Club
1993
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1761
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(rdesign @ 6 Jul 2005, 20:04) Eu nu le-am cerut esapament de fuga ci unul silentios. Nu am vrut diametre mai mari la teava si tobe sport, iar ei au facut tot posibilul . Au pastrat diametrul tevii, dar cu perete mai gros decat cel original, ca sa nu vibreze, au montat prin sudura flexibil Bosal - tipul triplustratificat - au confectionat detenta (toba intermediara) tip stadion, dubla ca marime, si amortizor de zgomot (toba finala) cu 25%volum mai mare. Tobele sunt captusite pe interior cu vata metalica si minerala. Finalul este ca am castigat cateva procente de zgomot mai mic, atentie, dupa schimbarea intregului esapament cu unul complet nou, net superior calitativ. Concluzia finala - sub aspectul zgomotului - esapamentul de fabrica este optimul compromis. Orice castig de comfort acustic este minim si se face cu efort mare si cheltuiala pe masura. Celor care insa le vine sa modifice esapamentul pentru confort acustic, stati potoliti, aveti un esapament bun asa cum este. Nu-mi este clar daca s-a schimbat modul de prindere al esapamentului la sasiu, daca s-a luat masuri privind rezonanta la 2000rpm prin implementarea unui rezonator Helmholtz, etc. Proiectarea esapamentului nu este asa de simpla precum pare, daca se ia in vedere factorul "silentios". Atasez cateva materiale interesante, sper sa nu incalce regulile. Attached File(s) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
klaus |
![]()
Post
#1762
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tkx @ 23 Feb 2009, 20:00) am vazut ca nou e aprox 40ron. eu ma gandeam sa confectionez eu unul de aceeasi greutate cu unul original. daca e mai greu e mai bine? Batatoarele acustice sunt un sistem ce combina atat masa (inertia) cat si elasticitatea. Din acest motiv toate au si cauciuc pe ele. O confectionare a unuia "in regie proprie" va avea lipsuri de eficienta pe zona de elasticitate a sistemului. Masa de metal compacta vibreaza altfel decat o masa de metal invelita in cauciuc. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1763
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Nerecomandat celor care pun intrebari despre chederul de capota. Pentru restul, o colectie de materiale NVH.
LE Pentru cei care au avut curiozitatea sa se uite la graficele postate mai sus, dar n-au avut curajul sa le interpreteze: lipsa rezonantei la 50hz pe locurile din spate (pt motorul K4J de pe Symbol) inseamna ca de vina la Logan este prinderea esapamentului la caroserie. Faptul ca la 50/75hz, in general K7J este mai mare in amplitudine, reprezinta probabil diferenta intre suport motor elastic (K7J) si hidro-elastic (K4J). Rezonanta la 132hz este data de esapament (mai precis lungimea acestuia) si nu are decat o singura semnificatie: la Symbol exista rezonator Helmholtz incorporat. This post has been edited by dia_ph2: 24 Feb 2009, 14:52 Attached File(s) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1764
|
![]() - Group: Members Posts: 22.634 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(tkx @ 23 Feb 2009, 20:00) la ce distanta dupa toba intermediara e ideal de montat? la doilea batator e de diesel, dar primul? Pozitia lui trebuie determinata empiric ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1765
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Interpretarile grafice ale zgomotului motorului, cu capota deschisa, la 1m distanta de spoiler, 1m inaltime fata de sol, la Symbol 1.4 16v si Logan 1.4
Aici la turatia de ralanti: 750.jpg ( Size: 97.86k ) Number of downloads: 557 La 2000rpm: 2000.jpg ( Size: 99.96k ) Number of downloads: 140 La Logan 1.4 - diferenta intre ralanti si 2000rpm: l.jpg ( Size: 96.83k ) Number of downloads: 139 La Symbol 1.4 16v: s.jpg ( Size: 97.13k ) Number of downloads: 133 Se observa ca motorul K4J (16v) este mai zgomotos decat K7J (8v) LE Daca cineva vrea "sa-si puna la bataie" un Prestige sau un ph2 cu motorul K4M (1.6/16v) (neaparat berlina) - care am inteles ca ar fi mult mai silentios decat 1.4 respectiv 1.6/8v, ar fi in folosul intregii comunitati daca s-ar putea preleva ceva masuratori pentru analiza. This post has been edited by dia_ph2: 24 Feb 2009, 19:46 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1766
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Nici la Mercedes S-Class nu se folosesc materiale in exces; cu toate acestea, dau satisfactie utilizatorului pretentios.
2050907_003_Mini15L.jpg ( Size: 111.04k ) Number of downloads: 705 2050907_003_Mini17L.jpg ( Size: 66.49k ) Number of downloads: 870 Este posibil ca la Logan sa fie de vina prinderea esapamentului la caroserie, in puncte care excita frecventa de rezonanta a habitaclului. Pentru aceasta, cand voi avea timp, voi incerca sa decuplez pe rand suportii de cauciuc, urmarind diminuarea transmiterii vibratiilor la caroserie. Daca nici cu espamentul complet deconectat nu se va observa nicio imbunatatire, inseamna ca de vina ar putea fi prinderea motorului pe caroserie. Sper insa ca nu va fi cazul sa caut suport motor hidro-elastic. Daca cineva are mai multe informatii si/sau a efectuat deja acest experiment, il rog sa confirme/infirme teoria mea. Si rezonanta de la 2000rpm va putea fi atenuata cu siguranta prin adoptarea unui rezonator Helmholtz, ori pe traseul esapamentului prin adaugarea unui "side-branch", ori prin inlocuirea tobei cu una care are incorporat acest rezonator (este posibil ca la 16v de la Symbol sau Logan sa fie deja, ca parca nu se simtea). Daca cineva stie cum arata interiorul tobei la Logan, il rog sa ne dea amanunte. LE Este posibil ca vibratia transmisa caroseriei la K7J sau K7M (1.4 respectiv 1.6/8v pe Logan) sa fie din cauza suportului motor din cauciuc. Tocmai am revazut pozele cu Loganul Mcv 1.6/16v, printre care am gasit ca acesta are suport motor hidro-elastic. Eu am stat tot timpul cu impresia ca Mcv-ul 16v are aceeasi prindere ca la 8v, adica de cauciuc. Shit! Asta trebuie sa fie cauza vibratiilor, pe care cei mai multi le interpreteaza ca fiind zgomot (pentru ca intr-adevar produc zgomot impreuna cu rezonantele caroseriei si armonicile motorului). Big, big shit! Deci, trebuie sa gasesc neaparat un suport hidro-elastic ori de la 16V ori de la dci e4 (am inteles ca exista si la acest motor). Vad ca, cel putin la prinderea in caroserie nu o sa fie nicio problema, pt ca este deja prevazuta. Nu stiu insa daca la motor nu o sa intampin ceva probleme de adaptare. 8v_rubber.jpg ( Size: 388.7k ) Number of downloads: 916 16v_hydro.jpg ( Size: 443.47k ) Number of downloads: 768 27 Feb 2009, 12:14: Si-am stat eu si m-am gandit: de ce oare citesc pareri ca Loganul Prestige este mai silentios decat 1.4/1.6 (8v) - numite "nervoase", "zgomotoase", etc.? Ati vazut ca am analizat doua motoare de la Renault (in speta K4J pe Renault Symbol respectiv K4M pe Mcv, ambele fiind 16v). La ambele am fost placut impresionat de vibratiile mult reduse, de rezonanta aproape lipsa la 2000rpm, de sunetul mai "smooth" al motorului, fara sa "faca masaj" pedala de acceleratie, volanul, scaunul si fara "vuiala" caracteristica Loganului normal (cand zic normal, ma refer la 1.4/1/6 8v de care au cei mai multi). Pai si ce are diferit un motor 8v fata de unul 16v? Pai, ar fi zgomotul exterior, dar care, contrar asteptarilor, este mai mare la 16v decat la 8v, asta intre K7J si K4J (deci acelasi litraj 1.4). Masuratorile din posturile anterioare dovedesc acest lucru. Ar mai fi suportul hidro-elastic la motoarele 16v, conceptia diferita a esapamentului si a punctelor de prindere ale acestuia la caroserie. Ar mai spune unii, vezi dom'le, alea Prestige 16v au blanita pe capota si peretele antifoc. Pai stati putin! Ca din masuratori reiese ca deranjante nu sunt frecventele medii, ci tocmai rezonantele joase! Ori aceste frecvente sub, sa zicem 200hz, nu vor fi stopate in vecii vecilor de niste amarate de blanite. Si nici de aluband sau dynamat sau orice alt produs asemanator. Este vorba de vibratii si puteti umple habitaclul cu orice spuma/burete/folie/etc, ca acesta (habitaclul) se va comporta exact ca o incinta acustica, unde difuzorul este reprezentat de motor (vibratiie acestuia), iar voi veti fi inauntrul ei! Si ghiciti ce-o sa obtineti... Pentru mine, teoretic vorbind, cazul este inchis si partial spre rezolvare. M-am interesat de pretul unui suport motor hidro-elastic de la dezmembrari (100ron de Logan 16v), sper sa nu am de furca cu adaptarea la partea dinspre motor (cea din caroserie se potriveste sigur, am vazut din fotografiile postate anterior - si era si normal, ca doar Prestige-ul nu vine cu o alta caroserie) Iar de rezonanta la 2000rpm sigur voi putea scapa cand voi inlocui finala cu una tot de la un motor 16v. Si daca stiam eu toate astea, nu-mi era mie mai usor, acum cateva luni cand am achizitionat masina, sa aleg direct motorul 1.6/16v?.... This post has been edited by dia_ph2: 27 Feb 2009, 12:14 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
klaus |
![]()
Post
#1767
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dia_ph2 @ 26 Feb 2009, 14:10) M-am interesat de pretul unui suport motor hidro-elastic de la dezmembrari (100ron de Logan 16v)[...] Iar de rezonanta la 2000rpm sigur voi putea scapa cand voi inlocui finala cu una tot de la un motor 16v. Te astept cu impresii dupa ce faci modificarile. Intre timp poate ar merge o analiza a metodelor de eliminare a armonicilor motorului... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Mihai_67 |
![]()
Post
#1768
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 8 March 08 ![]() |
Salutari.
Cer si eu ceva sfaturi in legatura cu isonorizara Loganului de la cei m-ai priceputi de forum, am postat detalii pe postul 1752 dar nu am primit nici un sfat inainte de a face lucruri bune sau proaste. Multumim respectuos pt indrazneala ![]() |
--------------------
Dacia Logan
berlina
2006-laureate-plus
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#1769
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Revin cu rezultate preliminare din experimentul "prinderea esapamentului la Logan 8v dauneaza grav confortului acustic".
Din cele 3 prinderi pe care le are esapamentul la caroserie, cel care se anuleaza (dpdv experimental) cel mai usor, este ultimul. Este suficient sa picurati ceva ulei pe suportul de cauciuc, iar acesta va iesi foarte usor, lasand tacerea sa se astearna pe locurile din spate. Toba sta foarte bine (la ralanti), fara a avea nevoie de sprijin. Desfacerea celei de-a doua prinderi aduce si ea un plus de confort, de data aceasta pe locurile din fata. Nu incercati insa acest lucru decat daca sprijiniti capatul final al esapamentului. Cea de-a treia prindere ramasa, cea de langa motor, aduce si ea rezultate bune la accelerarea in gol a motorului la 2000rpm, la ralanti efectul acesteia fiind mai putin sesizabil. Acest experiment a fost bazat pe masuratorile facute anterior, unde am constatat transmiterea rezonantelor motor/esapament indeosebi pe locurile din spate. Imi pare rau ca nu am putut face masuratori pt a avea o informatie precisa asupra reducerii zgomotului, dar, subiectiv vorbind, este foarte insemnata. In alta ordine de idei, am cumparat suport motor hidro-elastic (de la un Logan 16v dezmembrat), insa cea mai mare problema este ca nu stiu inca cum o sa-l adaptez. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
Dragman |
![]() ![]()
Post
#1770
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 19 December 07 From: BUCURESTI ![]() |
Am montat si eu isonorizant capota si perete antifoc.De la dezmembrari le-am luat.Le-am montat in weekend si am avut si ocazia sa le testez la drum in afara Buc.Parerea mea ca se simte diferenta.Motorul se aude mai infundat,iar la turatii mai mari,in jurul a 3000 rpm este mai silentios.
![]() This post has been edited by Dragman: 1 Mar 2009, 23:53 Attached thumbnail(s) 01032009_001_.jpg ( Size: 197.11k ) Number of downloads: 894 01032009_002_.jpg ( Size: 178.7k ) Number of downloads: 762 01032009_003_.jpg ( Size: 216.23k ) Number of downloads: 787 01032009.jpg ( Size: 239.87k ) Number of downloads: 792 28022009_007_.jpg ( Size: 379.18k ) Number of downloads: 821 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 AMBITION 1.6 MPI,DimmSport,Blaupunkt,Infinity
- b-42-dnx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th June 2025 - 20:45 |