Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
rdesign |
29 Apr 2005, 16:17
Post
#211
|
||
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 25 December 04 From: Craiova |
|
||
--------------------
dacia
logan
- DJ 2810 Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
|
|||
klaus |
29 Apr 2005, 21:59
Post
#212
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
A, a, a... Nu pe aici am mentionat de inchiderea "deschiderii" inferioare a bordului (ideea data de modul de insonorizare de la Skoda Octavia). In mod sigur aceasta ideea o voi aplica la Logan intr-o etapa de insonorizare sau alta, insa nu de acolo vin majoritatea zgomotelor la Logan (din pacate) ci de la esapament via pedalier...
Treaba aia cu nichelina am vazut-o si eu la Mark Stevans, ala de construieste tot felu' de chestii, cu emisiune pe Discovery, la constructia unui avion, care are mare parte din aripi din polistiren extrudat. Aveau chiar un fel de "bomfaiere" cu sarma de nichelina din asta, alimentata la curent, si taiau cu sarma incalzita. M-am uitat ca vaca in telescop la faza asta, dar trebuie sa recunosc ca este o ideea ingenioasa... Ref. la airbag, cu putina ambitie si atentie, volanul merge desfacut si fara inhibarea functiei de airbag, da' e cu riscuti (stiu eu pe cineva de pe aici care a demontat volanul de Clio de 2 ori cel putin...). Ma indoiesc ca daca se scoate mufa din calculatorul de airbag, dupa aceea airbagul va mai face bang!. Insa repet, operatia comporta oarece riscuri fara inhibarea airbagului prin interfata... Ref la alubandul pe tabla peretelui antifoc: eu am aplicat, si sa stii ca s-a simtit oarecum. Nu mult, dar s-a simtit (sa zic pana in 10% reducere zgomote motor). PS: Am incercat sa pun si folie bituminoasa de pus pe case fara ardezie (mai ieftina, si am incercat trei tipuri de la trei producatori diferiti), dar nu este la fel de aderenta ca alubandul PPS: ref la esapament, rdesign are o problema aparte cu el, care nu se manifesta la alte loganuri pe care le-am condus, deci nu toti "beneficiaza" de problema lui, asa ca nu trebuie sa intrati in panica de insistentele sale cu schimbarea esapamentului |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
modream |
4 May 2005, 11:51
Post
#213
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti |
alubandul asta este doar folie de aluminiu sau este folie de Al peste neopren ?
|
--------------------
Logan
Opel Astra H
1.9 cdti 190 CP
- B-94-MMT
|
|
klaus |
4 May 2005, 12:48
Post
#214
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
In urma zilelor libere de pasti avusei timp sa-mi desfasor activitatea cu Aluband-ul ala.
Deci, am pus aluband pe toata podeaua, pe tunelul central si pe pragurile lateral interioare din fata (nu mi- ajuns si pentru spate), pe peretele vertical de sub bancheta spate si doua straifuri de latime 20 cm pe tabla de sub bancheta, deasupra rezervorului, pe la pedalier fata (stg+dr), pana la traversa inferioara care se vede din compartimentul motor mai bine (adica cam pana la capatul de sus al pedalelor). Dupa care am montat niste pasla insonorizanta de 5 mm pe tunelul central (atata am avut...), si am pus la loc mocheta, scaunele si plasticele. Rezultatul final (zgomot in habitaclu) a fost peste asteptarile mele (sincer). Acum zgomotul din palierul 3000 - 4000 rpm este cum era inainte cel de la 2500. Acum am inceput sa aud alte zgomote care inainte erau acoperite de motor (prin portbagaj, prin torpedou, prin usi etc). Parerea mea sincera este ca au meritat cele 6 ore de munca si cei cca 5mp de aluband. Materiale folosite: 2 role de aluband de 15 cm latime, 1 rola de 20 cm latime, o rola de presat tapetul (ca un trafalet dar mai ingusta) foarte practica pentru presat folia bituminoasa si, desi nu am avut nevoie in mod deosebit - un pistol cu aer cald industrial pe care l-am luat la promotie cu 500 k lei. Concluzii conexe: 1. Pentru a scoate mocheta trebuie desfacuta partea inferioara a protectiei stalpului central si surubul ce tine jos centura de siguranta. 2. insonorizarea efectuata din fabrica este "la minima rezistenta". Lucruri importante in cazul insonorizarii lipsesc cu desavarsire (masticuri de etansare a gaurilor si fantelor dintre table, in special in zona pragului - zona critica pentru transmiterea zgomotelor -, spumele expandante din stalpi sunt inlocuite cu mai ieftinele dar mai putin eficientele bucati de burete etc.). Recomand daca va apucati de o astfel de treaba sa aveti cu voi si niste silicon (preferabil neutral, nu pe baza acetica), caci eu nu am fost pregatit pentru treaba asta si am incropit niste izolari din aluband. 3. Zone importante de transmitere a zgomotelor nu sunt insonorizate (tunelul central, tabla de sub bancheta spate). 4. In mod sigur, in urma testelor de drum efectuate, esapamentul intra in rezonanta, acum eu simtind si mai bine zona de rezonanta, unde isi fac aparitia sunetele de frecventa joasa (cel mai greu de izolat fonic). |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
klaus |
4 May 2005, 16:52
Post
#215
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Am facut si un test referitor la capacitatea de izolare fonica a paslei si a foliei PEE (de parchet, de 2mm). In urma testului a rezultat faptul ca un strat sau doua de folie PEE au cam acelasi rezultat de izolare fonica (destul de rdus). O izolare fonica cat de cat pentru folia PEE incepe de la 3 straturi. 5 straturi de folie PEE de 2 mm au cam aceeasi capacitate de izolare fonica ca un strat de pasla de 5 mm.
Deci, in urma experimentului, a rezultat ca un strat de pasla este mai eficient la aceeasi grosime decat un strat de folie PEE dpdv izolare fonica. Ca sa nu credeti ca am facut un experiment dupa ureche, descriu experimentul: - s-a luat una bucata incinta acustica inchisa (folosita ca difuzor central intr-un sistem 5.1), facuta din PAL de 18 mm (rezonante minime), umpluta cu vatelina. - s-a scos difuzorul si s-a plantat in vatelina, pe un suport rigid (pentru a suna mai tare) un telefon, pus pe alarma de sunet de sonerie de incendiu (care are o variatie mica a volumului) - s-a plantat incinta sub lampa de birou, intr-o pozitie fixa, iar pe lampa de birou s-a montat microfonul de la calculator, s-a fixat lampa intr-o pozitie fixa - S-au facut inregistrari consecutive ale soneriei telefonului cu diversele materiale care acopereau gaura de la boxa incintei (pasla, folie PEE in diferite straturi), cu soundforge-ul, pentru a se vizualiza amplitudinea sunetelor inregistrate. concluzia este cea de mai sus. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
soryn |
4 May 2005, 19:06
Post
#216
|
Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 17 February 05 From: Cluj-N |
De unde se poate cumpara aluband?
|
--------------------
renault
megane
2016
- cj xx xxx
|
|
klaus |
4 May 2005, 19:14
Post
#217
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Avand in vedere ca esti din cluj, din praktiker cluj.
Sau incerci la reprezentanta B-dul. N. Titulescu, nr.2, Tel / Fax.: +40(264) 414.072 / 73 ( http://www.denbraven.ro/contact.htm ) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Andy LGN |
9 May 2005, 21:52
Post
#218
|
Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 28 August 04 From: Bucuresti |
Eu nu am facut nici o modificare Loganului dar cum voi avea ceva timp voi terosona pavilioanele rotilor (nu de alta dar sa nu mai am senzatia ca da cineva cu pietre dupa mine ).
Toata admiratia pentru cei care incearca sa auda cat mai putine zgomote in masina (ex: Klaus) si altii care isi realizeaza o ambianta de bun gust in habitaclu (Dsign,rDsing) Referitor la blanuri si "antifonari" interioare cu aluband si alte materiale. Nu ma pricep dar unii spun ca ar transpira zona in care se lipesc diferitele materiale de tabla interioara. Am inteles ca ar fi bine sa fie lipite cu silicon pt ca acesta se lipeste perfect de tabla fara a lasa mici spatii. O cunostinta de-a mea si-a pus in solenza o blana (SALTEX se numeste si e folosita la fabricarea saltelelor dar e utilizata si la masini- facuta din rebuturi, ate , fire textile si de lana presate) incepand de la scaunele din fata pana in capatul portbagajului. Aceasta pasla era prezenta la Solenza la pedalier. Omul era nemultumit ca aude zgomotul cauciucurilor ruland pe sosea si a zis ca acesta plus alte vibratii se datoreaza rezonantei in care intra tabla "goala". El spune ca dupa aplicarea acestui material (nelipit de tabla) nu mai intra nimic in rezonanta si ca au disparut zgomotele. Ce ziceti de aceasta solutie avand in vedere ca la ale noastre Lungane sub bancheta din spare e tabla goala ? E o solutie buna Saltex-ul ? Transpira, nu transpira ? |
--------------------
Skoda
Octavia 2 TDI
2007
- B-xx---- Noi, romanii, am stat pe malurile istoriei si ne-am uitat la altii.
|
|
dydycom |
10 May 2005, 00:44
Post
#219
|
daca exista vointa, orice se poate Group: Members Posts: 628 Joined: 24 March 05 From: Bucharest |
klaus..niste poze???
cu airbagul, cred ca nu are nimik daca se scoate fisa de la baterie....ca nu o avea baterie de backup... |
--------------------
laguna
2.0 dci cva
2008 privilege Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709 |
|
rdesign |
10 May 2005, 20:47
Post
#220
|
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 25 December 04 From: Craiova |
Azi mi-am implinit o dorinta mai veche pe care ma tineam de mult sa mi-o satisfac si nu reuseam din lipsa de timp.
Fara voia mea, am reusit azi sa am o fereastra libera, in care nu mi se imbucau lucrurile, si de draci am lasat totul balta si m-am dus la Daewoo unde am intrat in montaj general sa vad, printre altele, cum se face insonorizarea la Cielo. Dupa ce am vazut, pe cat se poate, fara sa demontez prea mult, insonorizarea la Logan, mi-am explicat de ce Cielo costa la fel cu Loganul si totusi nu are echiparea lui. Cand ne-am cumparat Logan, am cumparat masina multa si echipamente, dar la finisaj este departe. Vreau sa va zic ca tablierul, sau peretele de foc, cum i se mai zice este insonorizat si pe o parte si pe cealalta, de la parbriz la pedalier, cu un burete preformat, gen spuma pliuretanica.Toata podeaua este acoperita cu un insonorizant bitumat aplicat la cald, peste care se regaseste acelasi covor din burele preformat, inclusiv pe tunelul median. Buretele, impropriu zis, are o grosime de circa 40 mm si este de genul spumei care se aplica pentru izolarea tocariei, la montaj, dar nu este rigid ci flexibil si are celule inchise.Fata este lucioasa si nu absoarbe apa, iar cea dinspre motor are aspect negru lucios. Comparand cu mocheta goala aplicata la Logan in zona tunelului median, direct pe tabla goala, cu insonorizantii subtirei de 3-4 mm din zona tablierului si cu polistirenul expandat de la picioare pe care, cand ne cumparam un televizor, nu stim cum sa-l aruncam mai repede din casa, e clar ca la insonorizare in Logan s- au investit 10% din costurile lui Cielo. This post has been edited by rdesign: 10 May 2005, 20:48 |
--------------------
dacia
logan
- DJ 2810 Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
|
|
misi_11 |
10 May 2005, 21:54
Post
#221
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 22 April 05 |
intrebare:
merita sa se desfaca bordul definitiv pentru o antifonare cum trebuie? daca da....cum se desface acesta? este complicat? .... cum arata alubandul si ce este defapt? |
--------------------
logan
preference 1.4
- b-78-zly
|
|
osirus |
10 May 2005, 22:25
Post
#222
|
Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan |
Apropo de ce zice rdesign.......mocheta la dsn(din ce i-mi aduc eu aminte)avea acelasi strat gros de berete (care se impregna cu apa )si era in proportie de 90% romaneasca.La capitolul insonorizare masina asta era mult peste Logan(parerea mea).Cind opream la semafor nici nu se mai auzea motorul si nu vibra nimic!Iar in mers,peste turatii de 4000 se auzea mai tare motorul.Dar se poate face si la logan multe pentru a diminua din zgomot.Toata treaba e sa ai timp,sa te pricepi cit de cit si sa ai si vointa.Pedalierul se poate antifona si in compartimentul motor in proportie de 75%.Important e sa ai materialele cele mai potrivite pentru asa ceva. |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
dras |
11 May 2005, 06:54
Post
#223
|
Driver Group: Members Posts: 163 Joined: 21 November 04 From: Bucuresti |
Mi-am pus cheder-ul si pare ca s-au mai atenuat vibratiile.
Eu l-am pus dintr-o bucata, dar mi-au ramas niste spatii libere la cele doua colturi. Voi cum ati facut? Ma gindesc sa-l dau jos, sa-l tai in trei si sa-l pun in asa fel incit sa nu mai fie spatiile de care vorbeam. |
--------------------
Honda
Accord Executive
2007 / 2.0 A/T 155CP
- B-74-***
|
|
klaus |
11 May 2005, 08:19
Post
#224
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
As vrea totusi sa demontez oarece mituri. In urma testelor facute saptamana trecuta am ajuns la concluzia ca impresia generala ca DSN-ul a fost/este mai silentios decat Loganul este o idealizare a DSN-ului.
Va spun eu, nu, nu este mai silentios. Insa are intr-adevar o alta caracteristica: un cuplu mai jos (deja la 2500 trage bine), si normal ca nu apuci sa treci de 3000 ca sa schimbi vitezele. Dar obiectivo-subiectiv, DSN-ul este mai zgomotos la 3500... Plus ca are intr-adevar o cutie de viteze foarte precisa. La asta ii cam duc lipsa... Referitor la zgomotul de la semafor al loganului, ia incercati sa apasati ambreiajul... E, cam de acolo provine diferenta, ca si ambreiajul ala hidraulic de pe dsn era/este mai bun decat asta pe cablu de la SLZ incoace... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
modream |
11 May 2005, 09:44
Post
#225
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti |
cei care au insoorizat podeaua cu aluband, pasla, ati lasat deasupra si polisitrenul expandat original folosit acolo ? sau p-ala l-ati scos definitiv?
iar aluband de care ati folosit la podea? d-ala cu folie de al sau de plumb (am vazut ca exista si asa) ? Sau exista si fara folie deloc? |
--------------------
Logan
Opel Astra H
1.9 cdti 190 CP
- B-94-MMT
|
|
collinro2 |
11 May 2005, 20:39
Post
#226
|
Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi |
@modream: Se repune polistirenul dupa aplicare de aluband, pentru ca ai o nervura de intarire a caroseriei, longitudinala, ce pleaca de la pedalier si ajunge la scaunele din fata. Aia e inalta de cam 4cm si polistirenul e profilat, ca sa zic asa, facind podeaua plata sub mocheta. Daca il scoti, mocheta sta aiurea. Trebuie insa ajustat polistirenul la sofer in partea de sub pedale, pentru ca impiedica apasarea ambreiajului, la inceputul cursei pedalei; si asta mai ales daca peste aluband (ce e primul strat ce se aplica) se pune pisla sau pee. Eu am pus pee in doua straturi de cite 4mm fiecare, adica 8mm in total, plus alubandul ce e cam 2mm, iaca se face 1cm. Si a trebuit sa tai putin din polistirenul ala inspre partea din fata. La pasager nu e nevoie.
Aluband inseamna folie bituminoasa autoadeziva cu strat de aluminiu. Ala cu strat de plumb se cheama altfel, imi scapa acuma. Nu exista fara folie metalica. |
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
modream |
12 May 2005, 13:50
Post
#227
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti |
Cam cati metri patrati are podeaua+zona pedalier+sub bancheta spate la Logan? are peste 4? Ma gandesc adica cam cat material e nevoie (pasla, aluband) pt antifonare
|
--------------------
Logan
Opel Astra H
1.9 cdti 190 CP
- B-94-MMT
|
|
klaus |
12 May 2005, 14:15
Post
#228
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Pai cam 1,6 latime + tunel central + praguri (deal-vale, deal-vale) + marja= cca. 2 metri latime.
2 metri lungime + verticala de la bancheta spate + marja = cca 2,5 m lungime. Eu cam atata cred ca ar fi nevoie. Dar si 4 mp (2x2) zic ca ajung suficient |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
modream |
13 May 2005, 08:34
Post
#229
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti |
Cum se scoate plasticul ala de pe tunelul central care mascheaza frana de mana, schimbatorul de viteze, are inclus scrumiera etc? Eu nu am vazut nici un surub, nimic.... sau voi nu l-ati scos ca sa scot mocheta calumea?
Scaunele presupun ca se scot desuruband numai suruburile de la sine... cate or fi ele... Mocheta se poate scoate cu totul sau ramane fixata totusi pe undeva prin vreun colt? |
--------------------
Logan
Opel Astra H
1.9 cdti 190 CP
- B-94-MMT
|
|
collinro2 |
13 May 2005, 12:25
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi |
Teoretic se scoate simplu. In spate, in locul unde vin butoanele de la geamurile spate la ambition, este un capac. Se declipseaza capacul ala si apare capul la un surub. Se desface surubul. Se declipseaza butonul de reglare oglinzi (nasoala manevra!). Se declipseaza prin stringere simultana din partile laterale mansonul schimbatorului. Se scoate scrumiera, se ia petecutul ala de cauciuc de pe fundul locaselor si apar alte suruburi. Se desfac si alea. Si iaca se scoate chestia.
La scaune e cumplit. Cauta pe forum si o sa vezi. Ca nu ai cu ce sa desfaci suruburile torx. Doar daca le scoti distrugindu-le practic capul si apoi sa le inlocuiesti cu altele cu cap imbus. Daca nu scoti consola dintre scaune, e greu sa dai mocheta la o parte. Se poate partial, dintr-o parte sau alta, dar complet in fata nu. Daca nu scoti scaunele, nu ai cum sa faci insonorizare sub ele, evident. Partial, insa, se poate. Eu personal am facut in fata. Am sa fac in spate fara sa scot scaunele. Cred. Ma mai gindesc... |
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
modream |
13 May 2005, 13:16
Post
#231
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti |
De ce nu ai cum sa desfaci suruburile torx ? nu exista surubelnite cu cap torx speciale pt asta? ce numar sunt suruburile alea ?
|
--------------------
Logan
Opel Astra H
1.9 cdti 190 CP
- B-94-MMT
|
|
klaus |
13 May 2005, 13:35
Post
#232
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Faras suparare, draga modream, ia fa mataluta un search pe forum (hint:doar pe zona de logan)
PS: si nu ar prinde rau sa citesti si http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=16948889 Ca pusesi intrebari la care se raspunsese, in acelasi topic, pe aceeasi pagina, ceea ce arata niste lucruri... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mario1980 |
13 May 2005, 15:34
Post
#233
|
Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi |
Dupa ce am citit topicurile de mai sus, si desi apreciez oamenii care actioneaza, si nu palavragesc precum babele, fara sa faca nimic, vreau sa atrag atentia asupra unor aspecte, altele decit cele estetice:
-desi racirea motorului se face in principal prin lichidul de racire, aceasta nu este si nici nu trebuie sa ramina singura cale. Se realizeaza si prin ulei, si prin curentii de aer din jurul motorului. De aceea este important sa fie motorul curat, si in special baia de ulei! -desi o blana de motor nu are o influenta semnificativa asupra temperaturii motorului, dar destul de critic in ce priveste performantele lui. S-ar fi putut face altfel decit cu partea dinspre motor argintie si luciosa pe de-asupra ( reflecta cel mai bine caldura ). N-am vazut prea multe blani de motor, dar cu siguranta nici una in stilul asta. Unii vor spune "nesemnificativ", dar cei care sint adevarati ingineri imi vor da dreptate. -blana impreuna cu chederul de care sint unii asa de mindri ca l-au pus, vor cauza incalzirea inutila, nedorita, si deloc neglijabila a filtrului de aer. Efectele ? Scaderea cantitatii de oxigen care intra in motor, datorita dilatarii aerului incalzit, si de aici scaderea puterii, cresterea consumului, uzura crescuta... Asa ca va sfatuiesc lasati prostiile cu praful pe care-l retine acel cheder. Par la ceas. Curentul de aer care trece in mod normal pe sub capota, impinge aerul cald din acea zona. Punind si cheder si blana (mai ales argintie) va puteti mindri cu o frumoasa sobita, construita in jurul motorului, doar ca "efectele" le veti simti, probabil, vara nu iarna. -recomandare mea este sa puneti citeva segmente de cheder, si in orice caz nu pe toata portiunea, iar blana sa o vopsiti eventual cu un spray negru. Mult discernamint, si toate cele bune! |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
skoda |
13 May 2005, 16:24
Post
#234
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 10 October 04 |
Poate nu iti dai seama, dar restul de masini la care nu s-au facut economii atat de drastice au cheder la motor din fabrica. Si faptul ca Loganul a fost proiectat initial si el (de igineri, da) pentru prezenta acelui cauciuc se vede din tabla pe care il poti monta ulterior si din forma capotei pe unde vine el dupa.
Efectele supra-incalzirii s-ar putea vedea, daca ar fi cazul, prin cresterea temperaturii la motor si intrarea ventilatorului in functie mai des decat in mod normal. Daca s-ar intampla asta, nu ar fi nimic grav sau iremediabil si imediat si-ar da seama o gramada de lume daca aceasta adaugire ar fi ceva rau, precum prevestesti dumneata. Nu poti sa spui "cum ? Ai cheder, mama poate ti se arde masina deodata fara sa-ti dai seama!!". Oricum, daca tot aducem vorba de ingineri : priza de aer si eficienta ei se calculeaza independent de faptul ca poate mai intra niste curent si pe la nu stiu ce balamale sau o gaura mica nu stiu unde, in asa fel incat daca astupi nu stiu ce fanta, gata, ai aruncat la gunoi toata ecuatia de proiectare. Sa fim seriosi.... This post has been edited by skoda: 13 May 2005, 16:30 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4
- Toreador
|
|
mario1980 |
13 May 2005, 16:51
Post
#235
|
Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi |
QUOTE(skoda @ 13 May 2005, 16:24) Poate nu iti dai seama, dar restul de masini la care nu s-au facut economii atat de drastice au cheder la motor din fabrica. Si faptul ca Loganul a fost proiectat initial si el (de igineri, da) pentru prezenta acelui cauciuc se vede din tabla pe careil poti monta ulterior si din forma capotei pe unde vine el. Efectele supra-incalzirii s-ar putea vedea, daca ar fi cazul, prin cresterea temperaturii la motor si intrarea ventilatorului in functie mai des decat in mod normal. Daca s-ar intampla asta, nu ar fi nimic grav sau iremediabil si imediat si-ar da seama o gramada de lume daca aceasta adaugire ar fi ceva rau, precum prevestesti dumneata. Nu poti sa spui "cum ? Ai cheder, mama poate ti se arde masina deodata fara sa-ti dai seama!!". Oricum, daca tot aducem vorba de ingineri : priza de aer si eficienta ei se calculeaza independent de faptul ca poate mai intra niste curent si pe la nu stiu ce balamale sau o gaura mica nu stiu unde, in asa fel incat daca astupi nu stiu ce fanta, gata, ai aruncat la gunoi toata ecuatia de proiectare. Sa fim seriosi.... Poate ca nu-mi dau eu seama, dar stiu cu siguranta ca la LOGAN, partea de sus nu prea mai are pe unde sa fie ventilata, singurul curent important de aer fiind cel de la radiator, deja cald, si care nu poate ventila spatiul respectiv. Cu siguranta la alte masini sint alte moduri de ventilatie, poti sa spui cu exactitate ca nu? Te rog da-ne un exemplu concret. Cu siguranta la alte masini filtrul nu sta exact in aceeasi pozitie si nu are aceeasi forma, deci n-are aceeasi importanta ventilatia in zona respectiva. Eu inteleg ca e bine sa fii obiectiv, dar obiectiv in ce priveste problema in sine, nu in ce priveste solutiile adoptate de diferiti constructori. Nu cred ca la alte masini (cu sau fara cheder) poate ajunge filtrul de aer la asa o temperatura la care va ajunge la LOGAN, cu cheder pus, si eventual si cu blana... Nu sint convins ca tu ai citit ce-am scris eu, sau ai sarit direct, sa nu cumva sa-ti contrazica cineva lipsa de bun-simt ingineresc. Am spus clar ca efectul nu va fi in nici un caz, supraincalzirea motorului, si de aici, pornirea mai des a ventilatorului. Am spus ca se incalzeste filtrul de aer, ceea ce duce la cresterea consumului, si scaderea puterii. Nu stiu cum crezi tu ca se calculeaza priza de aer (apropo, ce intelegi tu prin "priza de aer" ?), dar stiu ca in galeria de admisie se gasesc senzori de debit, temperatura ( si nu numai ) a aerului, a caror informatie este prelucrata in dozarea benzinei. Nu tot ce e bine pentru tine este bine si pentru altii! Sau invers! |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
klaus |
13 May 2005, 19:21
Post
#236
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Sa moara veta-arbaleta daca nu iau in carca un ventilator de la servici, pun niste plastice pe prizele de aer si dau drumul la ventilator sa masor curentul de aer care intra prin fanta aia dintre capota si caroserie... Eu personal nu sunt convins ca este asa de important.
Referitor la buretele poliuretanic cu folie de al, asta s-a gasit pe piata ca material rezistent la temperatura si la conditiile de umiditate din compartimentul motor. Insa intr-adevar el are un efect de mentinere a temperaturii in compartimentul motor (benefic iarna), vizibil cand se depune zapada pe capota (poate o sa dezvolt alta data). Neindoielnic acel burete aluminizat (ca sa zic asa) duce la cresterea temperaturii in zona filtrului. Intrebarea intr-adevar stiintifica este "cu cate grade?". 5?, 10?, 15? credeti ca mai mult? E, si acum sa bagam acele grade in plus (sa zicem 10) in formulele de calcul a densitatii aerului in functie de temperatura. Cam cu cat oxigen va fi mai putin in acel aer? E, aici e problema, ca ne-ar trebui niste date clare, poate chiar si masurate. Eu personal si aici consider ca diferentele sunt neglijabile (eu cred ca este pana in 3-5%) As mai avea cateva observatii: 1. Forma capotei (plonjata) este oare propice deplasarii curentului de aer care intra pe fanta capotei si sa-l duca in zona superioara a filtrului? 2. cam care este debitul de aer care intra prin zona fantei, fata de debitul de aer care intra pe jos, prin prizele de aer (din bara si din masca)?Influenteaza el intrucatva miscarea curentilor prin zona compartimentului motor? 3. Eu personal nu inteleg acea pozitionare a filtrului de aer la DSN/SLZ/LGN/Symbol. De ce este pe motor (pozitie care ocupa si spatiu, este si in zona calda a motorului, dar rigidieaza intr-adevar corpul clapeta si anexele, care altfel ar fi trebuit prinse)?. Eu banuiesc ca are de-a face si cu necesitatea unui aer de admisie mai cald (repet, e banuiala, nu stiu dedesupturile tehnice ale solutiei). 4. Oare de ce BMW-urile merg bine-mersi cu prize mici de aer in zona mastii superioare (in forma binecunoscuta de "rinichi"? Concluzia mea din aceasta dizertatie: mario are dreptate pe principii, insa eu cred ca factorii enuntati de el au o influenta mica in dinamica termica a zonei motorului si a filtrului de aer ca si caz particular, altii fiind factorii cu adevarat majori si importanti, cu pondere covarsitoare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
gallax |
13 May 2005, 19:40
Post
#237
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 20 April 05 |
Klaus, insa iti da de gandit... economia e de 5euro (cat costa chederul, poate chiar mai putin)+jumatate de ora de munca (la banii nostrii, inca 2euro cel mult).
Nu stiu daca pentru 7euro a renuntat dacia la ala, sau pentru alte probleme ulterioare! (vreun test drive care sa le dea "cu virgula"). Ar merge dat un mail la VC cu intrebarea daca acel cheder adaugat chiar dauneaza... |
--------------------
Opel
Corsa 1.5DTI
- :)
|
|
rdesign |
13 May 2005, 19:54
Post
#238
|
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 25 December 04 From: Craiova |
QUOTE(klaus @ 13 May 2005, 19:21) Neindoielnic acel burete aluminizat (ca sa zic asa) duce la cresterea temperaturii in zona filtrului. Intrebarea intr-adevar stiintifica este "cu cate grade?". 5?, 10?, 15? credeti ca mai mult?... Stai linistit ca e cu mult mai putin. Nu neglija curentul de aer absorbit prin filtru, de catre motor, si care: -este imens -este rece - atentie ca provine din priza directa si nu de pe galeria de evacuare ca la alte masini cre sunt prevazute cu priza de aer cald; -raceste si el carcasa filtrului; Capota este ultimul element care poate contribui la racirea motorului. Ca sa dau un exemplu pentru reflectie: Oare ce se fac masinile tunate cu capota din fibra de carbon, ce este extrem de usoara dar si extrem de prost conductoare termic? This post has been edited by rdesign: 13 May 2005, 20:19 |
--------------------
dacia
logan
- DJ 2810 Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
|
|
Sony |
13 May 2005, 20:12
Post
#239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
klaus |
13 May 2005, 20:22
Post
#240
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Discutia este de curentul din partea superioara... In special de cel care ar intra prin fanta ingusta dintre capota si caroserie. Ala de jos (curentul de aer) e clar ca e cel mai importan. Aici "stabileam" cat de imporant e ala de sus
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th June 2024 - 15:19 |