DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, Vreau sa mai trag un fir ...

costin_bad
post 14 Mar 2008, 11:07
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 23 October 06
From: Bucuresti




Kenwood2007, cablul tau este dimensionat bine, din tabel, pe penultima coloana, 198 A la 50 mmp. Mai trebuie sa asiguri niste conexiuni ferme, bine stranse, curate si cat mai putine: papucii, conectorii, etc., dupa cum ti-a spus si bygy007.
Cablul intre baterie si amplificatoare ar trebui sa fie cat mai scurt posibil, pentru a diminua caderile de tensiune pe el, ideal fara innadituri, cum pare a fi in foto 3. Ar trebui sa masori caderea de tensiune pe el, daca zici ca ai facut masuratori de putere la statii. De ex., la 700W/50 Hz sinus, masori tensiunea la alternator, la bornele bateriei si apoi la bornele de alimentare ale statiilor, ca sa iti faci idee daca trebuie un cablu chiar mai gros, sau condensatoare la intrare in statii.
QUOTE
La un volum ridicat, tensiunea la relanti imi scade la 14.4 la 12.2-12.4V.
Tensiunea asta unde ai masurat-o: la intrarea in statii, la alternator sau la bornele bateriei?

Totusi, problema ta este sursa de energie primara, adica alternatorul. Care te poate ajuta la nivele medii si muzica fara basi, dar la nivel maxim, si cu GroundZero in plin, nu, oricate baterii tampon pui, si cable oricat de groase - degeaba ai trei benzi, cum zici tu, dar nu ai masini care sa treaca pe ele.








--------------------
suzuki sx4 glx 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kenwood2007
post 14 Mar 2008, 11:51
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 January 08




QUOTE(costin_bad @ 14 Mar 2008, 11:07)
Kenwood2007, cablul tau este dimensionat bine, din tabel, pe penultima coloana, 198 A la 50 mmp. Mai trebuie sa asiguri niste conexiuni ferme, bine stranse, curate si cat mai putine: papucii, conectorii, etc., dupa cum ti-a spus si bygy007.
Cablul intre baterie si amplificatoare ar trebui sa fie cat mai scurt posibil, pentru a diminua caderile de tensiune pe el, ideal fara innadituri, cum pare a fi in foto 3. Ar trebui sa masori caderea de tensiune pe el, daca zici ca ai facut masuratori de putere la statii. De ex., la 700W/50 Hz sinus, masori tensiunea la alternator, la bornele bateriei si apoi la bornele de alimentare ale statiilor, ca sa iti faci idee daca trebuie un cablu chiar mai gros, sau condensatoare la intrare in statii.  Tensiunea asta unde ai masurat-o: la intrarea in statii, la alternator sau la bornele bateriei?

Totusi, problema ta este sursa de energie primara, adica alternatorul. Care te poate ajuta la nivele medii si muzica fara basi, dar la nivel maxim, si cu GroundZero in plin, nu, oricate baterii tampon pui, si cable oricat de groase - degeaba ai trei benzi, cum zici tu, dar nu ai masini care sa treaca pe ele.
*



Da, nu e problema cu papucii, conexiunile ferme si curatarea suprafetei de contact. Sunt constient si de aceste lucruri, totul se va face cat se poate de meticulos.
In foto 3 nu este nicio inaditura, de fapt, singura intrerupere este la siguranta cu display din fata unde intra cablul si in spate la distribuitorul cu sigurante pentru restul amplificatoarelor. Am dat cu banda adeziva sa nu se miste acea tresa neagra de pe cablu, nu am innadit, Doamne fereste.
Zici bine cu bateriile, degeaba as pune (spre exemplu) o baterie de 140A daca nu am un alternator pe masura sa o incarce.


--------------------
BMW 330 xi 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 14 Mar 2008, 18:47
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(costin_bad @ 14 Mar 2008, 11:07)
Kenwood2007, cablul tau este dimensionat bine, din tabel, pe penultima coloana, 198 A la 50 mmp.

Penultima coloana se refera la cablul racit in aer, fara izolatie. Asa cum sunt cablurile electrice aeriene.
Cablurile la care ne referim sunt izolate, asa ca se aplica prima coloana.


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Mar 2008, 22:28
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.181
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Kenwood2007 @ 14 Mar 2008, 02:13)
Offf ...
50mm patrati ...
Ai vazut cum arata un cablu de 50mm pentru car-audio si nu numai?
Atasez poze de cand am tras cablul de 50mm.
De unde stii ca alternatorul nu da mai mult de 60A din moment ce e de 80A?
Ar fi scris acea valoare doar asa, sa se afle in treaba?
Da, e adevarat, da si el acolo maxim 60 cu instalatie audio si consumatori standard, dar in momentul in care baterie masinii ce e folosita ca tampon, nu mai face fata consumului, automat alternatorul incearca sa suplineasca acel consum, sarind de 60A.
Cunosc foarte bine tabelele ...
*


cablul tau este de 50mm cu tot cu izolatie de obicei se masoara numai sectiunea sirmei din cablu ala arata ca un cablu de 16 , ar fi bine sa nu fie innadit la curentul asta , in capete pui papuci strinsi cu presa nu cu patentu si ciocanu alternatorul este de 80 dar la regim maxim de turatie eu am luat o medie cablul daca este prea mic incepe sa se incalzeasca dar cele mai mari pierderi apar la conexiuni degeaba ii pui cablu gros daca nu este prins bine in papuc sau este incins unde intra in papuc


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kenwood2007
post 15 Mar 2008, 03:27
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 January 08




QUOTE(bygy007 @ 14 Mar 2008, 22:28)
cablul tau este  de 50mm cu tot cu izolatie de obicei se masoara numai sectiunea sirmei din cablu ala arata ca un cablu de 16
*




Fii linistit ca nu l-am masurat cu tot cu izolatie ... 50mm fara izolatie!


--------------------
BMW 330 xi 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 31 Mar 2008, 14:01
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Pana la urma Kenwood ti-ai mai pus o baterie in plus sau condensatori ?
Si la mine ajunge de la 14,4 pana pe la 11 V , dar asta NUMAI in anumite varfuri de bas , atunci cand statia sub-ului are nevoie de curent , altfel nu sunt probleme .
Parerea mea este ca o baterie mica deep-cycle iti rezolva problema curentului .
Si eu aveam aceleasi probleme cand am avut doua statii , una de 750 w si una de 560 w rms . Nu aveam destula putere pentru ele , astfel incat am cautat altceva , o alta configuratie care sa-mi placa si sa nu ma omoare la consum .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kenwood2007
post 31 Mar 2008, 14:38
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 January 08




Inca nu am pus.
Astept sa-mi soseasca restul de componente pentru a "retusa" sistemul (tresa pentru cabluri, ventilatoare, etc.).
Imi voi comanda o baterie mai puternica, ce rezista mult mai bine la varfuriile de consum.
Condensatorii nu te ajuta foarte foarte mult, mult mai eficienta e o baterie buna cablata corespunzator.


P.S.: Sunt foarte curios ce amplificator ai tu de scade atat de mult curentul.


--------------------
BMW 330 xi 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 1 Apr 2008, 11:20
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Nu modelul si altele conteaza , ca si la masinile de concurs , pentru cateva secunde pot sa ajunga in 9 V , tot ce conteaza este ca de fapt sa nu aiba fluctuatii puternice in baterie si de asta iti spun ca un condensator te ajuta . La mine nu e problema neaparat de bani , cat de spatiu si greutate . NU am de gand sa-mi mai pun o baterie in portbagaj indiferent ce audio voi avea pe ea . Condensatorul este ce-mi trebuie si poate pe viitor imi voi lua unul si mai mare , exact pentru acele varfuri de curent .
Nici o baterie in afara de DeepCycle nu te va ajuta in problema ta si chiar asa , tot iti trebuie un condensator pentru statia mono cu sub-ul !
Daca as fi avut o masina mai grea si puternica nu-mi faceam probleme , dar din (ne) fericire mie imi place sa merg sportiv si ... inca vr-eo 50 de kg in plus se cunoaste , iar daca mai pun inca vre-o 12 - 17 kg de la alta baterie ... deja inseamna sa ma apuc de competitii sound , iar eu mi-am facut-o pentru sufletelul meu , nu pt concursuri .
Mai repede m-am bagat la linute si atunci chiar am vazut ce inseamna sa "usurezi" masina .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kenwood2007
post 1 Apr 2008, 11:47
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 January 08




La masinile de concurs, pregatite pentru asa ceva (ma refer la SPL), nu cred ca vei avea ocazia sa vezi scaderi de tensiune mai mici de 12 V, ti-o garantez.
Alta chestie, daca tensiune scade sub 11 V, amplificatorul intra in protectie din cauza lipsei de curent.
Nu am specificat nimic de nicio statie mono (monobloc).
Tot astept raspunsul tau de unde ai dedus ce putere ai pe masina. (reala)


--------------------
BMW 330 xi 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 1 Apr 2008, 15:26
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Am certificatul statiei de la mama ei , testata in fabrica si scoate 720 W rms . Eu sunt fan SQ asa ca imi sunt de ajuns pentru woofer si in viitor sunt cu ochii pe inca o statie pe 2 canale gen Focal sau Audison pentru scena . Ca difuzoare sistem fata + spate depasesc putin 200 w rms impreuna ... deci ceva consum am si eu .
Tensiunea pana in 12 V poti sa mi-o garantezi tu , dar la SPL scade de 12 fara nici o jena !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 1 Apr 2008, 23:23
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 1 Apr 2008, 15:26)
Am certificatul statiei de la mama ei , testata in fabrica si scoate 720 W rms . Eu sunt fan SQ asa ca imi sunt de ajuns pentru woofer si in viitor sunt cu ochii pe inca o statie pe 2 canale gen Focal sau Audison pentru scena . Ca difuzoare sistem fata + spate depasesc putin 200 w rms impreuna ... deci ceva consum am si eu .
Tensiunea pana in 12 V poti sa mi-o garantezi tu , dar la SPL scade de 12 fara nici o jena !
*




Cred ca ar fi bine sa nu te mai iei dupa ce scrie in hartia aia ...
Foarte putine statii sunt testate cu adevarat si vin cu certificat scris de mana unde scrie puterea pe fiecare canal, in punte, etc.
E secret numele statiei?
720W ti se par a fi pentru SQ?
Pentru o masina facuta de SPL cum trebuie, nu o sa vezi fluctuatii atat de mari de tensiune incat sa scada sub 12V ..
Gandeste-te ca acea persoana ce-si contruieste un sistem pentru SPL primu lucru la care se gandeste este alimentarea, si nu se duce la competitii cu alternator stock si o baterie Varta sau mai stiu eu ce baterie cu acid ...
O baterie descarcata la SPL poate insemna un minus de decibeli ...
Mai gandeste-te ca amplificatoarele de clasa D au tensiunea optima de alimentare pentru putere maxima la 14.4V, unele chiar si 16V ...
Ai auzit vreodata de clampmetru?


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci - B XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 8 Apr 2008, 20:41
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Mda , pai cred ca fiecare e liber sa-si faca sistemul asa cum crede si cum are fondurile . Mie imi place statia si o folosesc pe un subwoofer de putere mai mica de 720w rms , tocmai pentru ca-mi ofera ce=mi place mie . Mai jos alta nu mi-ar oferi puterea necesara , iar mai sus deja nu ma intereseaza ca nu ma intereseaza SPL-ul .
Dupa cate tineam minte nu eu am o problema , ci alte persoane care vor sa faca modificari la alternator .
Deci ce se mai aude cu acel alternator si cu cablurile ?


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th June 2025 - 07:14
Forum Renault