discuri frana fata spate, de ce?
![]() ![]() ![]() |
discuri frana fata spate, de ce?
DomnulK |
![]()
Post
#1
|
||
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|||
ArtVandelay |
![]()
Post
#2
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
pentru ca pe spate nu e nevoie de aceeasi forta de franare ca pe fata
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
DomnulK |
![]()
Post
#3
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
da, asta stiam si eu.
polemica a plecat de la faptul ca eu intentionez, deocamdata la nivel teoretic, sa inlocuiesc tamburii de pe spate cu discuri. el sustine ca nu o sa mai am frana pe spate, deoarece pentru discuri trebuie ca forta de ACTIONARE/apasare a placutelor pe disc sa fie dubla fata de forta de actionare a sabotilor pe tambur. de aici a plecat nedumerirea mea, daca e nevoie ca forta de apasare sa fie dubla de ce discurile pe spate nu-s la fel ca cele pe fata de mari? This post has been edited by kAndrrei: 17 Mar 2008, 16:07 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
OAP |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kAndrrei @ 17 Mar 2008, 16:46) deoarece pentru discuri trebuie ca forta de franare sa fie dubla fata de tambur. ![]() |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#5
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
am modificat in postul de mai sus. acum am fost mai explicit. Sper!!!!
This post has been edited by kAndrrei: 17 Mar 2008, 16:08 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
SSilent |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
nu cred ca iti trebuie forta dubla... din moment ce discurile sunt mult mai eficiente decat tamburii
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#7
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
QUOTE(kAndrrei @ 17 Mar 2008, 16:46) da, asta stiam si eu. polemica a plecat de la faptul ca eu intentionez, deocamdata la nivel teoretic, sa inlocuiesc tamburii de pe spate cu discuri. el sustine ca nu o sa mai am frana pe spate, deoarece pentru discuri trebuie ca forta de ACTIONARE/apasare a placutelor pe disc sa fie dubla fata de forta de actionare a sabotilor pe tambur. de aici a plecat nedumerirea mea, daca e nevoie ca forta de apasare sa fie dubla de ce discurile pe spate nu-s la fel ca cele pe fata de mari? La orice masina straina ( sau de curse ) te uiti o sa vezi ca are frane pe disc pe spate . Motivul pt care inca se pun tamburi o repr costurile ![]() p.s. : masina straina mai rasarita ![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Forța necesară depinde de diferența dintre volumele pistonașelor din tamburi și etrieri...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#9
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Si de cantitatea de lichid ce ajunge la ele. Vezi rolul repartitorului de la franele de pe spate.
kandrei, nu stiu daca amicul tau are dreptate, insa parerea mea este ca un sistem de franare cu discuri pe toate rotile trebuie proiectat de la zero. Numai gandeste-te la doua aspecte: 1. cum prinzi discurile de frana de puntea spate, 2. cum adaptezi frana de mana la noul sistem. Si asta trecand peste omologare RAR. De ce sunt discurile mai mici pe spate ? Pentru ca la orice masina frana de pe fata are o pondere cuprinsa intre 70 si chiar 90% din potentialul de franare al masinii. Adica, mai pe romaneste, spatele franeaza tarziu si putin. Astfel nu este nevoie de acelasi tip de frane si pe fata si pe spate. Avand discuri mai mici, are si etrieri mai mici samd. Explicatia lui Catalin, pardon MAERSK, cred ca e de ajuns. This post has been edited by cristi.r: 17 Mar 2008, 23:19 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
raqzvan |
![]()
Post
#10
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Frana de parcare nu e pe cabluri? Daca scoti tamburii frana, cablurile alea unde o sa vina conectate?
|
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Se pot pune pe Logan : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=29898&hl=discuri
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#12
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(raqzvan @ 18 Mar 2008, 06:08) Frana de parcare nu e pe cabluri? Daca scoti tamburii frana, cablurile alea unde o sa vina conectate? din cate am vazut si eu pe la diverse masini pa etrieri spate sunt prevazute si prinderi pentru cablurile de la frana de mana, cabluri care actioneaza mecanic placutele respective. de exemplu oltcitul avea frana de mana pe fata, si era actionata prin cablu, care actiona mecanic placutele. oricum ideea topicului era alta. dar se pare ca am deviat cu totii. This post has been edited by kAndrrei: 18 Mar 2008, 13:59 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
BZN |
![]()
Post
#13
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
QUOTE(kAndrrei @ 18 Mar 2008, 13:15) din cate am vazut si eu pe la diverse masini pa etrieri spate sunt prevazute si prinderi pentru cablurile de la frana de mana, cabluri care actioneaza mecanic placutele respective. de exemplu oltcitul avea frana de mana pe fata, si era actionata prin cablu, care actiona mecanic aceleasi placute. oricum ideea topicului era alta. dar se pare ca am deviat cu totii. Oltcit-ul avea placute separat pt. frana de mana, poate doar RM-ul , cu jante de Dacia ... This post has been edited by BZN: 18 Mar 2008, 13:46 |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
raqzvan |
![]()
Post
#14
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Eu am avut RM, cu discuri frana fata si spate. Din cate imi amintesc, frana de parcare "tinea" pe spate. Asta teoretic, ca practic n-a functionat niciodata. Era pur decorativa (la mine).
|
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#15
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#16
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kAndrrei @ 17 Mar 2008, 16:46) el sustine ca nu o sa mai am frana pe spate, deoarece pentru discuri trebuie ca forta de ACTIONARE/apasare a placutelor pe disc sa fie dubla fata de forta de actionare a sabotilor pe tambur. de fapt asta era intrebare topicului..... QUOTE(cristi.r @ 18 Mar 2008, 18:43) si am ajuns la discutii despre frana la oltcit si in special daca e realizabila montare discurilor pe spate la logan. <span class='edit'>18 Mar 2008, 21:27:</span> QUOTE(raqzvan @ 18 Mar 2008, 06:08) Frana de parcare nu e pe cabluri? Daca scoti tamburii frana, cablurile alea unde o sa vina conectate? vor veni conectate la etrieri. untitled.PNG ( Size: 4.46mb ) Number of downloads: 527 exact ca in poza de mai sus This post has been edited by kAndrrei: 18 Mar 2008, 20:40 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#17
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 18 Mar 2008, 00:05) De ce sunt discurile mai mici pe spate ? Pentru ca la orice masina frana de pe fata are o pondere cuprinsa intre 70 si chiar 90% din potentialul [...] Explicatia lui Catalin, pardon MAERSK, cred ca e de ajuns. In offtopic s-a deviat destul de mult, insa cred ca ideea ai prins-o: ajunge mai mare daraua decat ocaua daca vrei sa treci de la tamburi discuri pe spate. Iar tot ca offtopic, daca as fi reprezentant al RAR cu putere de decizie, nu as accepta o asemenea modificare fara ca ea (modificarea) sa fie insotita de un proiect in cel mai adevarat sens al cuvantului. Absolventii de AR poate ne spun ce trebuie sa cuprinda un asemenea proiect ... This post has been edited by cristi.r: 18 Mar 2008, 23:14 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#18
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
raqzvan |
![]()
Post
#19
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Tu ai face improvizatii la sistemul de franare al masinii cu care mergi zi de zi folosind piese de pe o masina de acum 10-15 ani? Acum serios, stiu ca exista masini cu discuri de frana si frana de parcare pe spate. Nu asta era sensul intrebarii. Costul pieselor (noi), improvizatiile necesare, reglajele ulterioare... pentru ce?! Sa spunem ca reusesti sa imbunatatesti franarea... 1. Masina n-are ABS, deci pe vreme nefavorabila o sa rupa aderenta mai repede; 2. Suportii motor n-o sa se simta prea bine in timp.
This post has been edited by raqzvan: 19 Mar 2008, 00:24 |
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#20
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(CriSTI68 @ 19 Mar 2008, 00:14) este pa cablu dar in cazul in care treci pe discuri poti adapta sistemul de la Renault 25 cu frana de mana hidraulica, are etrierii pe spate dotati cu asa ceva nu e nevoie, discurile din poza sunt discuri cu fuzeta si etrieri de megane, care se potrivesc pe logan fara modificari. trebuie doar puse pe masina conductele de frana de la megane si o mica modificare la sistemul de fixare al cablului de frana de mana. in rest prinderea pe punte nu impune nici o modificare. |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#21
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Ok, am inteles, dar tu te-ai lamurit de ce sunt discurile de frana mai mici pe spate ?
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#22
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 19 Mar 2008, 23:42) stiu de ce sunt discurile pe spate mai mici..nu trebuia s ama lamuresc. eu aveam alta nelamurire....legata de forta aplicata pe placutele de frana in comparatie cu forta aplicata pe saboti. This post has been edited by kAndrrei: 20 Mar 2008, 03:38 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#23
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kAndrrei @ 20 Mar 2008, 03:27) stiu de ce sunt discurile pe spate mai mici..nu trebuia s ama lamuresc. eu aveam alta nelamurire....legata de forta aplicata pe placutele de frana in comparatie cu forta aplicata pe saboti. Suprafata pe care calca sabotii pe tamburi este mai mica decat suprafata pacutelor pe discuri.Uita-te la niste saboti uzati si vei vedea ca nu sunt tociti uniform.Forta,o da repartitorul in functie de greutatea pe care o ai pe spate,e aceeasi in ambele cazuri. This post has been edited by cosmin_bojin: 20 Mar 2008, 04:58 |
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#24
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.388 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Forta de aplicare e diferita pentru ca sabotii beneficiaza de un servoefect la aplicare. Totusi eu as rpefera o pompa de frama si ABS setat pentru un sistem de franare cu discuri fata spate.
Oricum, nu stiu de ce te chinui sa faci asta, ca din cate am auzit Loganul nu prea are probleme cu fadingul franelor (asta de la un prieten care are obiceiul sa tortureze franele masinilo pe PS-uri de raliu) This post has been edited by einstein1984: 20 Mar 2008, 08:15 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bion |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(cosmin_2300 @ 17 Mar 2008, 21:59) La orice masina straina ( sau de curse ) te uiti o sa vezi ca are frane pe disc pe spate . Motivul pt care inca se pun tamburi o repr costurile ![]() p.s. : masina straina mai rasarita ![]() Asa e! Ca exemplu vezi Renault 8 si clona Dacia 1100 ![]() On topic . Modificarea empirica a sistemului de franarepe baza principiului ca parca se potriveste mi se pare ca denota un grad mare de inconstienta ,iresponsabilitate . ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
DomnulK |
![]()
Post
#26
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bion @ 20 Mar 2008, 11:00) Asa e! Ca exemplu vezi Renault 8 si clona Dacia 1100 ![]() On topic . Modificarea empirica a sistemului de franarepe baza principiului ca parca se potriveste mi se pare ca denota un grad mare de inconstienta ,iresponsabilitate . ![]() daca ai fi citit cu atentie tot topicul , la un moment dat<prin primele posturi> am spus ca teoretic sunt interesat sa fac aceasta modificare. oricum daca as face modificare intai m-as duce cu masin ala rar pentru omologare. daca nu mi-ar omologa modificarea<desi nu vad nici un motiv> as reveni la tamburi. nu sunt atat d einconstient incat sa-mi pun viata in pericol. |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#27
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(kAndrrei @ 17 Mar 2008, 16:46) de aici a plecat nedumerirea mea, daca e nevoie ca forta de apasare sa fie dubla de ce discurile pe spate nu-s la fel ca cele pe fata de mari ? QUOTE(kAndrrei @ 20 Mar 2008, 04:27) stiu de ce sunt discurile pe spate mai mici..nu trebuia s ama lamuresc. eu aveam alta nelamurire....legata de forta aplicata pe placutele de frana in comparatie cu forta aplicata pe saboti. ![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#28
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(kAndrrei @ 20 Mar 2008, 10:41) nu sunt atat de inconstient incat sa-mi pun viata in pericol Nu la viata ta se referea, ci a celorlalti ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#29
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 20 Mar 2008, 17:16) nu stiu sa ma exprim in scris prea bine. am plecat de la ipoteza ca forta exercitate pe disc trebuie sa fie dubla,atunci pentru a pastra forta de la pistoanele sabotilor ar trebui ca discul sa fie mai mare. am fost suficient de clar? banuiesc ca nu. IRONICK cred ca instinctul de autoconservare e mai puternic fata de propria fiinta. din moment ce nu vreau sa mor cred ca se subantelegea ca nu vrerau sa omor nici pe altii. This post has been edited by kAndrrei: 20 Mar 2008, 17:20 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#30
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Eu te-as ruga sa mai citesti o data toate raspunsurile si sa treci peste cele cu inconstienta, etc. Adica sa mai treci odata prin fitrul gandirii tale doar pe cele ceva mai tehnice. Vei auzi despre volume de pistonase si alte chestii. Tu ce vrei sa faci ? Un sistem de franare pe spate mai eficient, ok ? Probabil ca-ti vei atinge obiectivul. Insa trebuie sa tii cont ca masina trebuie sa se comporte la fel per ansamblu in cazul franarii, evident, cu un "coeficient" de imbunatatire pe care ni-l vei spune mai tarziu. Or, in acest caz, s-ar putea sa trebuiasca sa umbli si la franele de pe fata si, eventual, si la pompa de frana. Sau, poate nu ! Insa acum nu tu stii asta. De aceea am mentionat eu mai devreme ceva despre un proiect.
Si, cel mai important, sa nu citesti din 2 in 2 si sa nu pornesti de la premiza ca oamenii pe aici sunt rau intentionati. Fara un studiu aprofundat al problemei arati a inconstient. Asta e, nu trebuie sa te superi ! In final, iti dau dreptate, instinctul de autoconservare este cel mai puternic fata de propria fiinta ![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:20 |