DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cum se monteaza ceasurile de apa si ulei?

kaput
post 17 Dec 2007, 16:48
Post #1


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Salut sunt nou pe forum, am o batranica 1300/1977 si as dori sa-i montez ceasuri de temperatura apa si presiune ulei.
multumesc celor care vor avea amabilitatea sa ma ajute.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bdaniy
post 18 Dec 2007, 08:46
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 5 November 04
From: tg-mures




pai prima data iti trebuie un "t" pt ulei si un bulb de ulei de ceas, o placa la motor in care sa intre cei doi bulbi de apa si un bulb apa ceas, cele 2 ceasuri, un suport in care sa le montezi si ceva fire.Partea electrica la ceasuri:masa, + pozitie(daca vrei iluminare la ele), + contact(alimentare ceasuri), si cate un fir de la cei doi senzori noi, apa si ulei. "T"-ul ala intra in loc la bulbul de ulei existent acum pe masina, iar acesta si cel nou in capetele ramase libere, iar placa de pe motor se schimba(ia si o garnitura sa o inlocuiesti) si se monteaza senzorii.
Spor


--------------------
-mercedes -w 123 1980 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 18 Dec 2007, 09:42
Post #3


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Daca nu ma insel "T"-ul acela este montat pe masina dar nu a fost legat decat manocontactul de ulei ,care iti aprinde becul cu pricina in bord la punerea contactului.
Sonda pt indicare temperatura apa se afla pe chiuloasa in dreptul bateriei,de fapt sunt 2, un manocontact care aprinde becul de la apa in bord cand pui contactul si cealalta care iti indica temperatura apei .
Ceasurile sunt model analogic ma gandesc iar legaturile se fac exact cum a precizat colegul mai sus ,ai un (+) pe contact ,un (-) si firul de la sonda indicator presiune ulei ,respectiv temperatura apa si un locas unde intra un bec de 2 W cu soclu baioneta !!!
Bafta !!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 18 Dec 2007, 10:09
Post #4


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Multumesc mult de tot o sa incerc si o sa va tin la curent.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bdaniy
post 20 Dec 2007, 13:01
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 5 November 04
From: tg-mures




QUOTE(Minel @ 18 Dec 2007, 09:42)
Daca nu ma insel "T"-ul acela este montat pe masina dar nu a fost legat decat manocontactul de ulei ,care iti aprinde becul cu pricina in bord la punerea contactului.
Sonda pt indicare temperatura apa se afla pe chiuloasa in dreptul bateriei,de fapt sunt 2, un manocontact care aprinde becul de la apa in bord cand pui contactul si cealalta care iti indica temperatura apei .
Ceasurile sunt model analogic ma gandesc iar legaturile se fac exact cum a precizat colegul mai sus ,ai un (+) pe contact ,un (-) si firul de la sonda indicator presiune ulei ,respectiv temperatura apa si un locas unde intra un bec de 2 W cu soclu baioneta !!!
Bafta !!
*



La modelel care nu au ceasuri din fabrica nu exista nici "t"-ul nici placa de la chiulasa pentru 2 bulbi, asta daca nu a modificat careva si nu o terminat lucrarea.

post-336-1110552475.gif

Cultura generala: mano = presiune - mano-contact, mano-metru
termo=temperatura - termo-contact, termo-metru
Poate nu era momentu dar am considerat ca e util

This post has been edited by bdaniy: 20 Dec 2007, 13:01


--------------------
-mercedes -w 123 1980 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryyn
post 27 Mar 2008, 10:55
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




QUOTE(kaput @ 18 Dec 2007, 10:09)
Multumesc mult de tot o sa incerc si o sa va tin la curent.
*



Salut! Am si eu de ceva vreme ceasurile alea de apa si ulei, luate noi din magazin, de Electroprecizia. Pana acum n-am avut vreme de ele, dar intrucat am unele dubii privind lubrifierea motorului dupa schimbul de ulei, vreau sa le montez.

Mi-am procurat tot ce trebuie, insa m-am blocat la o chestiune aparent simpla: unde si cum sa le montez pe bordul de 1300?! kaput, tu unde le-ai fixat pe batranica ta? O idee ar fi sa le fixez cumva sub bord, sub scrumiera. Acolo vad ca exista o cutie dreptunghiulara de tabla, in care intra scrumiera, cutie de care este fixat in partea de sus si ansamblul comenzilor de incalzire-dezaburire.

Acum, cu chiu cu vai as fixa eu ceasurile acolo, nelamurirea este insa urmatoarea: cutia aia metalica are in spate 2 borne, la una din ele sunt legate 2 fire care merg pe undeva pe sub bord: alea sunt legate la masa sau ce reprezinta. Daca prind prin suruburi cadrul metalic al ceasurilor de cutia aia metalica cu fire legate de ea, e ok sau trebuie procedat altfel? Intrebarea poate ca e stupida, dar decat sa fac vreo prostie mai bine intreb icon_mrgreen.gif, am dat 700 de mii pe ceasuri si n-as vrea sa le prajesc...


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 27 Mar 2008, 12:44
Post #7


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Tot la pb asta m-am oprit si eu. Nu stiu unde sa le pun mai ales ca vreau sa o vopsesc.
cred ca mai bine le montez dupa aia. Am in rest tot ce trebuie.
Daca ai o solutie buna tare as vrea sa aud si eu. Toate cele bune.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 27 Mar 2008, 19:06
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Salut.Ceasurile de apa si ulei se monteaza astfel:daca intorci aparatul cu bornele spre tine ai sa vezi trei borne.Cea din stanga are un inel verde.Este plusul.Borna din dreapta are un inel alb.Acolo se conecteaza firul care duce la aparatul tau de masura(mano-contact sau termo-contact).Borna din mijloc este masa.Plusul il iei de pe rigleta de sub bord,cea din stanga care are tensiune doar cu contactul pus.Succes.Daca te mai pot ajuta scrie-mi.Sunt electrician auto si-ti pot da sfaturi.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1300
post 27 Mar 2008, 20:56
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 November 07
From: Iasi




un exemplu =>>


Attached thumbnail(s)
IMG_0392.JPG ( Size: 182.14k ) Number of downloads: 222
IMG_0396.JPG ( Size: 222.69k ) Number of downloads: 245


--------------------
Dacia 1300 1975 - IS 02 JBG
Dacia 1300 @ 1975 fratuzoaica

Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne!!!!!!!!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:51
Forum Renault