Am pus 10 litri de premuim, In loc de fara plumb
![]() ![]() ![]() |
Am pus 10 litri de premuim, In loc de fara plumb
axabrt |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.989 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|||
jaf |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
In avion ai pus sau unde?
![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
merge linistit, nu are plumb ca nu e voie(decat daca ai luat-o din rep Moldova), dar pe termen lung are alte substante inlocuitoare care dauneaza... Fa plinul cu FP si n'ai treaba.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
axabrt |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.989 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Ok argon mersi. Cred ca bag vreo 20 de '98 de la Mol
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.408 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Efix de 95, ca nu ai compresie asa mare sa ceara de 98. Oricum nu are nici o problema.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
la ce te referi cu compresia mare ?
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Asi |
![]()
Post
#7
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
La ce masina ai pus?
nu cred ca e o foarte mare problema dar sa iti spun principalul motiv pentru care NU se foloseste benzina cu plumb: pe langa partea ca e toxic etc se intampla 2 fenomene la un motor actual: 1:plumbul se depune pe interiorul cilindrului, supape, etc.. si poate provoca diverse accidente prin motor - asta e partea care se vede dupa folosire constanta si uzuala si care se intampla si in motoarele mai vechi.. dar tolerantele permise erau altele. 2: si cel mai important: La masinile cu catalizator, plumbul (sarurile lui rezultate de la temperatura+presiune ridicata, si arderea tetraetilului de plumb din benzina folosit pt cresterea cifrei octanice pt evitarea autoaprinderii prin compresie a amestecului aer-benzina) NEUTRALIZEAZA substantele active din catalizator (Paladiu, Rodiu, Platina - metale nobile +saruri ale lor; d-asta e si asa de scump un catalizator). Estimativ la ochi, dupa un plin de benzina cu plumb, si un regim mai sport de turatii (>4000-5000rpm, adica presiunea pe evacuare este mare) la un catalizator euro5, sigur catalizator va trebui inlocuit deoarece 50% din el nu mai functioneaza, si asta se va vedea la un viitor itp la testul de noxe care vor fi mult marite fata de testul anterior acestui eveniment, posibil chiar sa-l pice. La 10L diluati intr-un plin cred ca efectul nu e asa tragic pt ca nu e nici mult(doar 10L), nici nu cred ca omori motoru in turatii mari in fiecare zi, si daca mai spunem ca nu se mai pune plumb propriuzis in benzina ci au fost inlocuite in mare parte de alte substante (tot nocive, dar nu chiar ca plumbul) sarurile de metale grele sunt foarte periculoase pt sanatate si pt catalizatoare.. pt ca tot metale grele si greu reactive sunt si in catalizatoare.. ele NU trebuie sa reactioneze (asta e rolul oricarui material catalitic dintr-o reactie), si ghici ce fac doua saruri de metale grele? reactioneaza si se descompun in functie de ce metale vorbim. ca exemplu practic: aurul nu reactioneaza cu multe lucruri.. e imun la oxidare, in aer, in apa, etc, chiar la ardere in oxigen pur, nu reactioneaza cu majoritatea acizilor (apa regala care e un amestec de acizi ATACA aurul, dar e cam singurul) - si chiar si asa o anume persoana care stia chimie, dupa un experiment cu saruri de mercur a uitat cu ce a lucrat si a spalat ustensilele folosite, cu mana (nu erau toxice sarurile alea, adica nu rau) - rezultatul a fost "topirea" (reactionarea cu aurul si transormarea lui in saruri + mercur in stare pura) considerabila a multelor inele din aur care le avea pe mana in permanenta. (profa de chimie cica.. se inampla si la case mai mari ![]() cam acelasi efect are si plumbul&co pt pretioasele metale din catalizator. si succint si la obiect - dilueaza amestecul si sa nu mergi cu prea multe turatii si nu se intampla nimic sesizabil si edit: martori de bord nici nu o sa vezi decat daca ai martor pt nivelul de noxe.. ma indoiesc.. cel mult ai sonde lambda (HEGO) care masoara nivelul de oxigen in gazele evacuate si in functie de asta stie cum a fost arderea (cu amestec mai sarac, sau mai bogat, complet sau nu) - totodata mai exista si un sistem "pulseair" care la pornirea motorului (cand e un amestec FOARTE bogat, iar oxigen in aerul evacuat NU exista), sa nu dea peste cap electronica, sau sa se opreasca motorul, face un mic bypass la sonda lambda , injectand AER curat de afara IN colectorul de evacuare cu doua efecte benefice: -motorul nu este oprit de electronica aferenta sondei lambda (hego) care ordona mai departe in functie de ce masoara aceasta cum sa fie amestecul (mai sarac sau mai bogat - si teoretic daca NU are oxigen sa masoare, va impune motorului un amestec mai sarac, dar la pornire este nevoie obligatoriu de un amestec bogat - vezi semnificatia "socului" - adica "choke") iar sonda lambda va detecta oxigenul din aerul curat de afara ![]() - catalizatorul functioneaza doar la o temperatura mare(250-350grade)!! iar temperatura mare se obtine de la temperatura gazelor de evacuare. - injectand AER in evacuare, gazele nearse complet de la pornire se autoaprind in colectorul de evacuare incalzind mult mai repede catalizatorul pentru a intra in functie cat mai repede. sistemul pulseair se opreste dupa incalzirea motorului. This post has been edited by Asi: 25 Mar 2008, 15:55 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#8
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Asi |
![]()
Post
#9
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Compresia e o caracteristica a motorului.. cu cat compresia e mai mare cu atat presiunea si temperatura generata prin compresie este mai mare, iar cifra octanica ne indica stabilitatea compustibilului in astfel de regimuri.
Dragsterele care au motoare ultraputernice etc.. si care functioneaza cu alcool, merg cu alcool datorita faptului ca pot atinge turatii mari si rapoarte de compresie mari fara "detonatii", pentru ca alcoolu are cifra octanica parca 140, oricum mult mai mare ca a benzinei. Alcoolul in sine arde mai prost ca benzina, este folosit doar pt ca e the closest thing to benzina cu cifra octanica semnificativ mai mare ceea ce permite turatie mai mare, si mai ales compresie mai mare (ceea ce inseamna cuplu si putere extra-super ![]() turatia maxima e stabilita si de alt factor si anume viteza de pulsatie a motorului care trebuie sa fie mai mare decat turatia motrului - iar asta se face cel mai simplu prin scaderea masei (de aicea chiulase usurate, volante usurate chiar cu riscul evidentierii lui delta - factorul de neregularitate a unui m.a.i etc) mai exista si amestecuri dubioase cu benzina care maresc cifra octanica dar cu alte efecte (naftalia are CO120 si se dilueaza in benzina crescand cifra octanica.. doar ca naftalina nu arde deloc bine) This post has been edited by Asi: 25 Mar 2008, 16:12 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
axabrt |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.989 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
pai am amestecat cu 15 litri de FP peste 10 cu plumb.
De fapt cu aia vreo 5 care mai erau in rezervor, nu am sezizat mai nimic, parca totusi merge un pic mai prost dar e posibil sa mi se para. Inca nu se aprinde nimic pe bord. |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Asi @ 25 Mar 2008, 15:36) La ce masina ai pus? nu cred ca e o foarte mare problema dar sa iti spun principalul motiv pentru care NU se foloseste benzina cu plumb: pe langa partea ca e toxic etc se intampla 2 fenomene la un motor actual: care plumb nene? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bogdangl |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 25 November 07 From: Galati ![]() |
plumbul din benzina e inlocuit cu mangan acum, cel putin asa mi-a zis o tanti de la pompa
![]() |
--------------------
SsangYong
Musso
1998/3200ccV6
- GL-16-MST
|
|
Asi |
![]()
Post
#13
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Asi @ 25 Mar 2008, 15:36) La 10L diluati intr-un plin cred ca efectul nu e asa tragic pt ca nu e nici mult(doar 10L), nici nu cred ca omori motoru in turatii mari in fiecare zi, si daca mai spunem ca nu se mai pune plumb propriuzis in benzina ci au fost inlocuite in mare parte de alte substante (tot nocive, dar nu chiar ca plumbul) argon.. citesti printre randuri? |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
foarte lung postul respectiv
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#15
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(axabrt @ 25 Mar 2008, 10:32) Merge sa amestec cu '98 sau alta benzina ? Ca pana acum nu s-a aprins nici un martor pe bord, e drept ca am mers doar 2 km gata ai stricat-o... ai pierdut si garantie ai distrus si admisia... este buna de aruncat ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.408 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Asi, vezi ca alcoolul e un termen foarte general si duce cu gandul la etanol. Dragsterele top alcohol merg cu metanol, care are obieciul sa arda de 2 ori mai repde ca benzina, ca viteza a arderii adica. Cele mai rapide dragstere merg cu nitrometan, care e si mai periculos.
Exista gramezi de compusi antidetontati oxigenati, unul fiind metanolul, altul fiind metiltertbutileterul. Se mai pot folosi si aromaticele ca toluenul sau xilinul (in benzina de curse CO120 de la Petrobrazi). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Asi |
![]()
Post
#17
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 26 Mar 2008, 18:53) corect.. la mine pe monitor inca incape pe cateva randuri.. 24" wide ![]() einstein.. mersi pt informatia concreta.. nu m-au pasionat acele dragstere in mod special si nu aveam informatii complete despre ele ci ideea de baza a folosirii alcoolului (metilic, etilic, etc) in schimbul benzinei. Oricum se urmareste acelasi lucru co cat mai mare pt compresie cat mai mare. Cat despre viteza de ardere.. este si nu este bine.. daca e prea mare exista o gramada de probleme.. vezi diesel cu camera de vartej - precamera de ardere - tocma pentru a domoli arderea care era prea violenta. Acuma de ce eva ani nu se mai folosesc dieseluri de genul asta si s-a trecut la camera de ardere in piston si injectie directa eventual de tip CR. dar e alta discutie. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.408 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pe loc repaos, la diesel arderea e f lenta. De aia nici nu trec de 4000 de rpm prea des, ca nu apuca sa arda motorina si o arunca nearsa pe teava de esapament.
Camera de vartej si camera separata si cea de preardere se foloseau pentru ca la presiuni de 400 de bar nu prea se facea bine amestecul la injectia directa in volum, dar astfel incepea arderea si prin miscarea gazelor din camera divizata in camera principala ajungea oxigenul si la restul amestecului. La motoarele moderne presiunui de injectie de peste 1000 de bar duc la atomizarea fina a carburantului si penetratie f buna a jetului, deci e posibila camera de ardere unitara si injectie directa in volum. Ca sa nu fiu total off topic, as mai adauga ca aditivii antidetonanti (in special aromaticele) au efecte ciudate asupra volatilitatii carburantului. Scuterul meu porneste mai greu cu Carrera 100 decat cu Efix95. Asa ca nu intotdeaua cea mai scumpa benzina e si cea mai buna pentru o aplicatie data. Pentru pasionatii de benzina cu plumb, cred ca in aviatie se mai foloseste asa ceva, sub denumirea de Avgas 100 LL, deci trebuie pila la un aerodrom. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#19
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
dacia merge si ea cu metanol
![]() |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#20
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.408 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sigur ca merge, are nevoie doar de alte etansari pe traseul de carburant si de un jiclor principal de vreo... 2mm si ceva. Asa mergeau taxiurile in anii 80.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Asi |
![]()
Post
#21
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() scuzati dar eu am inteles cu totul altceva: ardera motorinei, produce detonatii - adica ardere violenta cu aprindere prin comprimare (si la benzina detonatiile sunt mai violente decat arderea prin scanteie la uzualul pmi-avans, mai ales cand detonatiile astea se fac cu mult timp inaintea scanteii in ciclul de compresie cu pistonul in cursa ascendenta - am vazut pistoane sparte si biele indoite pe treaba asta - la mercedes nu la dacie) la diesel vechi cu camera de vartej/precamera de ardere se folosea strict pt a domoli detonatia. iar asta se intampla si datorita pompei de injectie cu elemente in linie sau distribuitor rotativ, ceea ce permitea O SINGURA injectare de combustibil (altfel se complica inutil si excesiv pompa de injectie), iar acest lucru cauza probleme.. daca se injecta tot de odata atunci era prea puterninca toata treaba si de aia au bagat camere de vartej/precamera de ardere. La injectia directa camera de ardere e in piston, iar injectorul e electronic + pompa de inalta presiune (impropriu spus pompa de injectie).. fiind electronic se injecteaza in timpul destinderii, pana la 5 injectii (da semnal calculatoru), adica se da motorina fractionat in 5 doze. astfel s-a rezolvat problema cu detentele violente si s-a mai usurat chiulasa, a mai crescut compresia etc.. Cel putin asta a fost varianta spusa de un profesor de motoare. (varianta predata in scris la mine in caiet). Asa ca o fi si cum spui tu dar inca ma gandesc daca stie omu ce vorbeste sau nu prea.. o sa gogalesc un pic sa vad care e treaba desi mi s-a parut de bun-simt explicatia profulu. This post has been edited by Asi: 28 Mar 2008, 18:57 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd May 2025 - 08:40 |