cutie de viteze, Reconditionare cutie viteze 5 trepte
![]() ![]() ![]() |
cutie de viteze, Reconditionare cutie viteze 5 trepte
tvlada |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 14 October 07 ![]() |
Attached thumbnail(s) DC080325001.jpg ( Size: 210.05k ) Number of downloads: 1223 DC080325002.jpg ( Size: 216.15k ) Number of downloads: 1329 DC080325004.jpg ( Size: 130.4k ) Number of downloads: 1285 |
||
--------------------
Peugeot
406
- CJ-10-LZC
2003
|
|||
cosminus |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
Bunicul meu repara cutii si daca tin bine minte pentru a o desface (depresat pinioane) merge la service, pentru ca ei au presa.
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
KTC |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Un singur sincron costa 10 ron
Rulmentul din capatul axului e 30ron Perechea de pinioane pentru orice viteza e in jur de 100ron. Sincroane sunt o groaza ca numar, rulmenti si aia sunt cativa, ca sa schimbi viteza a 5-a cu un raport mai mare obligatori cumperi o pereche, atfel nu se pupa merele cu perele. Si sigur o sa mai ai si pinioane din viteza 1,2 si marsalier tocite pt ca sunt foarte des folosite. Trage o linie si vezi pe unde iesi la cheltuiala. O sa coste cat nu face. De scos unele pinioane de pe ax se foloseste o presa speciala pt cutii. Mergi la un mester cu axul si vezi daca te poate ajuta. In poza 2, ce ai selectat tu acolo, ala e locul unde intra un crabot (cred). Sunt 3 craboti in total pe pionion si o siguranta care-i tine impinsi in afara. Cand o montezi la loc sa fii atent sa nu cumva sa pui diferentialul invers, Se potriveste fara probleme si n-o sa-ti dai seama. O sa ajungi sa ai 4 viteze inapoi si 1 in fata. Trebuie sa-l pui exact ca in poza. Si eu la fel, am facut poza ca sa nu uit cum se monteaza la loc. This post has been edited by KTC: 25 Mar 2008, 22:25 Attached thumbnail(s) DSC05713.jpg ( Size: 90.9k ) Number of downloads: 1408 |
--------------------
Dacia
1310
- IF 75 KTC
`85 (54cp) BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
tvlada |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 14 October 07 ![]() |
Sincer nu prea ma intereseaza pretul pieselor atata timp cat va merge bine. Fac chestia asta ca-mi place ce fac nu din nevoia de a merge cu masina.
Incerc sa fac o dacie sa mearga cat mai bine posibil. Sunt curios cat de bine poate merge daca e facuta cum trebuie fara tot felul de improvizatii si reparatii facute prin curtea blocului. Pentru moment am reusit sa-i schimb cam tot ce tine de frane mai putin pompa, discurile si tamburii. Ma pot lauda cu frana pe care o are acum ![]() Acum m-am apucat de cutia de viteze pentru ca deja am mai cumparat o cutie frantuzeasca cu 4 care e pe masina si care m-a dezamgit. Pinioanele sunt extrem de obosite. La pornire trepideaza destul de puternic din cauza jocurilor iar in mers se aude un huruit extrem de enervant. Ulei are suficient. Urmatoarea distractie va fi o capitala la motor. Tabla i-a fost facuta anul trecut. |
--------------------
Peugeot
406
- CJ-10-LZC
2003
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu am facut multe cutii:
de a 5-a nu e cazul , ca se demonteaza primele si usor, altfel nu se crapa cutia. a4-a se scoate la fel de usor, dar la a 3-a sunt 3 variante: bucsa care tine crabotii ,de regula este bagata presat si o scoti cu o presa asemanatoare cu cea de la rulmentii de fata, dar mai lunga si gulerul ce prinde bucsa, este mai subtire . poate iesi usor,intorcand axul, si bati usor cu partea filetata intr-o placa de aluminiu, sau ceva mai moale. incalzesti bucsa cu o flacara ( dar rapid sa nu fure caldura si axul) Atentie la rozetele care asigura fiecare grup de viteze, sunt de forma unor seibi, cu caneluri la interior, intra fest pe canelurile axului, sunt asigurate pentru a nu se roti , cu o pana, de forma unei tije late, iar acele rozete sunt asa de fixe, ca la montare, intra greu. Nici la demontare, nu prea le poti roti (trebuie rotita , pentru a ajunge dintele la rozeta , pe canalul axului, pentru a o putea scoate). Ma mir de pinioane ,ca nu prea se uzeaza. Sincroanele cand le pui pe conul pinionului, sa mai ramana 1mm pana la dantura pinionului, altfel se schimba, ca nu mai asigura franarea pinionului. Eu am luat pe strung, cateva zecimi la cine nu-si permitea altu nou ( locasul de crabot sa nu fie mutilat). Ar mai fi , dar nu e timp |
--------------------
Dacia
1310
- ph-99-aob
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 12:07 |