DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> MOTOR CU ZGOMOT DE DIESSEL

mariusstancu
post 4 Jul 2003, 07:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 1 May 03
From: Bucuresti




SALUT TUTUROR MEMBRILOR,

AM O RAPSODIE DIN AUGUST 2001 19 000 DE KM SI DE CIND AM LUAT-O ARE UN ZGOMOT CA DE DIESSEL (TACANE). I-AM REGLAT SI CULBUTORII DE 2 ORI LA 5K SI LA 18K SI ZGOMOTUL A RAMAS ACELASI. ORICUM NU ERA CAZUL SA II REGLEZ PENTU CA NU AVEAU JOC. AM MAI AUZIT SI ALTE MOTOARE CU ACELASI ZGOMOT, DAR AM SI PRIETENI CARE AU MOTORUL MULT MAI SILENTIOS. CE SA FIE OARE? AM PUS SI DURALUBE LA 10K ODATA CU SCHIMBUL DE ULEI DAR DEGEABA. ACUM AM ULEI CASTROL RS FORMULA 10W60 CARE STA MAI BINE LA TEMPERATURA (ARE VISCOZITATEA CINEMATICA LA 100 DE GRADE CELSIUS DE 123 Cst (CENTISTOCSI), FATA DE 118 LA CELE CU 50 IN COADA SI 114 LA CELE CU 40 IN CODA (10W40) VA ROG SPUNETI-MI DE LA CE ESTE ZGOMOTUL ACELA. MAI MULTI "MESERIASI"(VAI DE CAPUL LOR) DE LA SEVICE HABAR NU AU. SA FIE OARE DE LA INJECTOARE? MOTORUL MERGE FRUMOS ARE NERV SI COSUMA IN JUR DE 8% IN BUCURESTI-UL ASTA INFECT.


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-70-SMM
marius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad3
post 4 Jul 2003, 08:12
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 16 June 03




Bai e posibil sa am o teorie cu tacanitul motorului. Uitati-va la seria motorului si daca e cu UA in fata, e asamblat in ROM daca are D in fata este in SPANIA.
Uite si matusa mea are DSN CLIMA (cu serie D) si nu tin minte sa fi auzit la ea tacanitul ala.
NU stiu zic si eu , hai sa verificam teoria !

Eu personal DSN RAPSODIE (30000KM) iunie 2001 - VERDICT: TACANE!!!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad3
post 4 Jul 2003, 08:23
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 16 June 03




inca o chestie !

Ai voie sa pui ce ulei vrei tu (ma refer la marca Castrol, ARAL etc.) ? si nu numai ELF, ca aia mi-au zis sa pun numai ELF ca daca vreodata daca se buleste motoru' si iau aia probe din ulei si vad ca nu e ala rec. de ei poti sa-l arunci la cos.

Acu eu am inteles ca ei sunt RENAULT si ca ,,,,,,, CHIAR daca iese masina din garantie cica daca ti s-ar buli motoru fara vreo logica RENAULT si-ar baga coada si ar lua acele probe de ulei, si daca e ELF continua sa investigheze si daca nu --. SLAM DUNK la COS cu ENGINEu'.

EU imi pun de 30000 km ELF 5W-40?
E bun sau WHAT?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 4 Jul 2003, 10:01
Post #4





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Mai cauta si tu pe forum, ca despre tacanit s-a vorbit FOARTE mult.
Eu personal subscriu la teoria cu rolele de la culbutori blocate de mizerie. In cazul asta DuraLube si alte tratamente de motor ar agrava doar situatia. Solutia poate fi spalarea motorului cu ulei de curatare. Prevenirea: schimbul mai des al uleiului, filtrelor, eventual un filtru de aer mai performant.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
vlad3
post 4 Jul 2003, 13:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 16 June 03




am tot citit pe forum de tacanit si am vazut ca exista o mare amestecatura de pareri (nimeni nu stie exact ce e de unde e si cum se poate rezolva) si atunci eu am lansat simpla teorie (care poate fi foarte valabila in ROM) ca motoarele cu tacanit sunt asamblate la Pitesti si altele in Spania.

Stiu sigur ca cele cu serie U sunt la noi si cele cu D in Spania! de asta am zis si yo sa testam chestia asta. DAca tacane la toata lumea e OK, cade teoria si ne mai gandim, da poate nu?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusstancu
post 4 Jul 2003, 14:10
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 1 May 03
From: Bucuresti




Poate tacane de la role dar in nici un caz din cauza mizeriei, pentru ca a tacanit de la inceput si mai mult la 18 k am reglat a doua oara culbutorii si axa cu came si rolele erau impecabil de curate. Ar fi fost culmea sa fie murdar la 2 schimburi de ulei.


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-70-SMM
marius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusstancu
post 4 Jul 2003, 14:12
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 1 May 03
From: Bucuresti




O sa verific si seria, dar oare conteaza unde este ansablat sau unde sunt fabricate piesele? Si pina la urma ce este de facut?


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-70-SMM
marius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 4 Jul 2003, 14:13
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




Cineva pe forum (poate pe cel vechi) se plangea ca-i tzacanea cu toate ca avea seria D. Plus ca sunt unii (exceptii) care au serie U si nu tzacane...


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusstancu
post 4 Jul 2003, 14:14
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 1 May 03
From: Bucuresti




ansamblat, scuze, dar sunt turbat de foame sunt inca la servici.


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-70-SMM
marius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 4 Jul 2003, 14:37
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Asamblat, poate. FYI.

Eu am cu U si mi-a tacanit sesizabil, pentru cateva secunde, doar iarna. Acum vara merge frumos. Clima iulie 2002, 15200km facuti in proportie mare in Buc. Ulei OMV 10W40 bagat la 5200km si la 12500 km.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bcata
post 4 Jul 2003, 18:03
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Nu va mai agitati cu tacanitul... Cand o pica primul motor din cauza asta, atunci e de rau. Si nu are legatura nici cu seria motorului, eu am seria cu DA (Spania) si ~50kkm si tacane ca naiba. :-) Sa-i fie de bine...


--------------------
.: Catalin :.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 4 Jul 2003, 21:17
Post #12





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Mie singurele dati cand mi-a facut zgomot ca de diesel a fost cand am facut greseala sa bag benzina de la Petrom. Am crezut ca se "rupe" motoru' si nu stiam de la ce e! Sfatul meu: nu bagati de la PETROM!


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
vlad3
post 7 Jul 2003, 09:29
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 16 June 03




OK deci am rezolvat-o si pe asta.
Daca tacane si la oamenii cu DA (teoria s-a prabusit RAU) asa ca vorba lui B-78-WEB , cand o cadea o cadea si asta e.

Mult succes sa va cada cat mai tarziu


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 11 Jul 2003, 09:56
Post #14





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Am motor cu seria UU si tzacane. asa ca nu cred ca e valabila teoria cu Spania/Romania ... sad.gif


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
harry
post 17 Aug 2008, 15:47
Post #15


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 414
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




Ma trezesc si eu acum dupa 5 ani de la ultimul post smile.gif
Find posesor proaspat de SRN am auzit si eu sunetul asta dimineata timp de cateva secunde, la sfarsitul carora motorul se tureaza putin peste 1000 rpm si revine la normal. Nu mi-am facut griji de la bun inceput si consider ca sunetul este datorat lipsei de ulei la culbutori in primele secunde de functionare pana ajunge uleiul din baia de ulei.



--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai 83
post 27 Aug 2008, 19:05
Post #16


Membru stelist


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 May 07
From: Bucuresti nasol




O intrebare am si eu:culbutorii se regleaza automat sau asta se face in service?


--------------------
dacia super nova 2002-clima - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marinaru_88
post 29 Aug 2008, 11:34
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 27 August 08
From: Bacau




Problema asta nici p logan nu au rezolvat-o. Frate-meu are masina de serviciu logan din dec 07 a luat-o cu 2000 km la bord si tot la fel face la turatii joase cand e motoru cald (600-700 rot/min) asa e motoru de 1.4
P.S. Cand e rece motoru e turat p la 1200... deci nu mai tzacane icon_mrgreen.gif


--------------------
DACIA 1310 1998, berlina - BC 93 AMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 30 Aug 2008, 20:26
Post #18


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 414
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




Din cate stiu culbutorii se regleaza automat, dar am citit prin forum cum ca s-ar regla prin service...


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 08:44
Forum Renault