Amortizoare, de megane break pe dacie 1310
![]() ![]() ![]() |
Amortizoare, de megane break pe dacie 1310
kalyyyyyy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|||
kalyyyyyy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
nimeni nu a pus alte amortizoare mai moderne?
This post has been edited by kalyyyyyy: 29 Mar 2008, 19:21 |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
ATM |
![]()
Post
#3
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
La modul general, amortizoarele pe gaz, din cate am inteles, ar dura mai mult in timp. In schimb, sunt mai rigide fata de cele pe ulei (ceea ce n-ar fi rau considerand gropile patriei, "sta" mai bine bpe sosea, o tinuta ceva mai buna de drum, evident mai inconfortabila, simti orice denivelare in rinichi). Cu referire stricta la amortizoarele de fata,nu stiu cu ce te ajuta (totusi, fiecare amortizor se adreseaza unor anumite modele de masini, functie de greutatea masinii, timpul de raspuns al amortizorului, cursa si alte astea...efectiv eu unul nu stiu daca cele de Megane break ar face o imbunatatire consistenta pe o Dacie).
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#5
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am pe spate amortizoare cu gas.de cand le-am montat am simtit ca masina e un pic mai rigida.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Dar pe drumurile proaste din romania de ce ati dori o masina mai rigida? Eu prefer o suspensie mai moale si viteza adecvata in curbe etc. In plus, o suspensie tare strica si bucsele samd mai repede, repere care nu sunt renumite pentru fiabilitate nici in configuratia originala.
This post has been edited by eXtenSion: 29 Mar 2008, 22:21 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Pun intrebarea din motive simple:e usor de observat ca masina aceea (meganeul)amortizeaza mai bine gropile,se simt si mai putin(fata de multe alte masini cu care am mers).Eu incerc sa imbunatatesc comportamentul masinii mele dar nu vreau sa o fac mai rigida,nu ma intereseaza amortizoarele sport.Probabil ca cele de break sunt un pic mai tari,deci nu o sa le pun,dar totusi cu ce anume sunt mai bune amortizoarele acelea?nu prea inteleg notiunea de "timp de raspuns",puteti va rog frumos sa o explicati?eu vad lucrurile asa:cu cat amortizoarele sunt mai tari cu atat se simt gropile mai dur,dar masina este mai stabila pe drum in curbe si reciproca,cu amortizoare moi.Ce anume imi scapa?de ce meganeul amortizeaza mai bine ca dacia gropile pastrindu-si totusi o tinuta de drum superioara,este si datorita amortizoarelor sau numai a suspensiilor mai eficiente si a greutatii mai mari?
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
ATM |
![]()
Post
#8
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Din cate imi dau eu seama, nu numai amortizoarele contribuie la tinuta de drum a masinii, ci suspensia per ansamblu, varianta constructiva aleasa (stii ca exista destule tipuri de suspensii, cu paralelograme deformabile, cum e la Dacie, sau McPherson, cu perne de aer etc etc), caracteristicile ei de functionare si raspuns, cursa amortizoarelor, jocurile tolerate si asteptate din partea bucsilor si bratelor, rigiditatea arcurilor, existenta barelor stabilizatoare etc. toate acestea genereaza raspunsul suspensiei si caracteristicile ei de a fi mai confortabila sau mai rigida. Si bineinteles, o suspensie este gandita si pentru greutatea masinii pe care e montata-anumite caracteristici de lucru are suspensia de Tico, fata de cea de Megane, chiar daca constructiv ele se aseamana ca elemente.
Referitor la suspensia de Dacie 1310 strict si a rezultatului asteptat de la ea, este complet depasita dpdv tehnic. Cu alte cuvinte, nu este nici moale, nici rigida, nu ofera nici stabilitate, si nici confort, mai pe romaneste este de kkt. E rudimentara, are o gramada de elemente constructive (compar-o cu o McPherson si o sa vezi diferenta) recte risc de uzura mai rapid si comportament deficitar in utilizare. Megane-ul ala (si orice masina moderna) are un comportament mai bun decat Dacia nu numai din cauza amortizoarelor, ci si a suspensiei mult mai bine gandite per ansamblu, a repartizarii maselor, a centrului de greutate etc. Si o Dacie nu va avea niciodata o tinuta de drum identica sau similara cu a unei masini de generatie mai noua doar prin schimbarea amortizoarelor...trebuiesc mult mai multe modificari. Ca exemplu personal, mi-am refacut suspensia si directia (bucsi, tiranti, amortizoare etc) in toamna. Cu piese recomandate de producator si compatibile, nu cu cine stie ce facaturi. Diferenta se simte, acum suspensia cica este in parametrii ei constructivi, nu mai e barcuta pe drum chiar asa rau. Dar tot nu se compara cu o masina straina, nici la confort, nici la stabilitate. Asta e, cand produsul este prost, el poate fi refacut 100% functional conform caracteristicilor lui, ca tot prost ramane. This post has been edited by ATM: 30 Mar 2008, 08:50 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Incerc sa detaliez intrebarea:
- merita sa-mi bat capu cu adaptarea acestor amortizoare pe dacie(spate)?nu vreau masina sa fie mai sport nici mai barca,nu vreau alte schimbari la suspensie care ar face desigur imbunatatiri.Banuiesc doar ca cine si-a pus alte amortizoare a pus de la masini straine nu comandate special pentru dacie,acestia ce parere au avut dupa?(nu cei ce au urmarit suspensii sport) -intrebare noua:de unde iau arcuri cu o parte din spire mai subtiri si celelalte spire mai groase(coeficient diferit de eleasticitate in functie de distanta apasarii)? |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Muttley |
![]()
Post
#10
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
- nu merita din simplul motiv ca esti predispus la a avea idei crete
- nu exista arcuri de care vrei tu. Exista doar arcuri cu pas variabil (se numesc progrsive). Vezi Nova. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Scuze nu stiam cum se numesc,la acelea ma refeream.Se potrivesc cele de la nova?(lungime,latime)
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
S-a tratat subiectu' la CLT o gramada.
Se potrivesc, dar se micsoreaza garda la sol. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st May 2025 - 14:25 |