DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Amortizoare, de megane break pe dacie 1310

kalyyyyyy
post 26 Mar 2008, 21:51
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Nu imi dau seama daca se potriveste mai bine topicul la imbunatatiri dar sa il mute cineva daca asa este.
Am ,dupa schikmbarea in service,2 amortizoare de megane break.Ele au prinderile cu bucse dar nu mi se pare foarte complicat de adaptat ceva pentru a se potrivi pe berlina.Intrebari:
-cu ce sunt mai bune amortizoarele pe gaz decat cele pe ulei?
-ce beneficii aduc niste amortizoare mai bune si ce beneficii ar aduce amortizoarele din speta?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 29 Mar 2008, 19:21
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




nimeni nu a pus alte amortizoare mai moderne?

This post has been edited by kalyyyyyy: 29 Mar 2008, 19:21


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 29 Mar 2008, 19:45
Post #3


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




La modul general, amortizoarele pe gaz, din cate am inteles, ar dura mai mult in timp. In schimb, sunt mai rigide fata de cele pe ulei (ceea ce n-ar fi rau considerand gropile patriei, "sta" mai bine bpe sosea, o tinuta ceva mai buna de drum, evident mai inconfortabila, simti orice denivelare in rinichi). Cu referire stricta la amortizoarele de fata,nu stiu cu ce te ajuta (totusi, fiecare amortizor se adreseaza unor anumite modele de masini, functie de greutatea masinii, timpul de raspuns al amortizorului, cursa si alte astea...efectiv eu unul nu stiu daca cele de Megane break ar face o imbunatatire consistenta pe o Dacie).


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Mar 2008, 19:48
Post #4


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(kalyyyyyy @ 26 Mar 2008, 21:51)
-cu ce sunt mai bune amortizoarele pe gaz decat cele pe ulei?
*


Timp de raspuns mai bun.
QUOTE(kalyyyyyy @ 26 Mar 2008, 21:51)
ce beneficii aduc niste amortizoare mai bune si ce beneficii ar aduce amortizoarele din speta?
*


Uaaaat??? wacko.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Mar 2008, 21:58
Post #5


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu am pe spate amortizoare cu gas.de cand le-am montat am simtit ca masina e un pic mai rigida.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 29 Mar 2008, 22:19
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Dar pe drumurile proaste din romania de ce ati dori o masina mai rigida? Eu prefer o suspensie mai moale si viteza adecvata in curbe etc. In plus, o suspensie tare strica si bucsele samd mai repede, repere care nu sunt renumite pentru fiabilitate nici in configuratia originala.

This post has been edited by eXtenSion: 29 Mar 2008, 22:21


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 30 Mar 2008, 00:34
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Pun intrebarea din motive simple:e usor de observat ca masina aceea (meganeul)amortizeaza mai bine gropile,se simt si mai putin(fata de multe alte masini cu care am mers).Eu incerc sa imbunatatesc comportamentul masinii mele dar nu vreau sa o fac mai rigida,nu ma intereseaza amortizoarele sport.Probabil ca cele de break sunt un pic mai tari,deci nu o sa le pun,dar totusi cu ce anume sunt mai bune amortizoarele acelea?nu prea inteleg notiunea de "timp de raspuns",puteti va rog frumos sa o explicati?eu vad lucrurile asa:cu cat amortizoarele sunt mai tari cu atat se simt gropile mai dur,dar masina este mai stabila pe drum in curbe si reciproca,cu amortizoare moi.Ce anume imi scapa?de ce meganeul amortizeaza mai bine ca dacia gropile pastrindu-si totusi o tinuta de drum superioara,este si datorita amortizoarelor sau numai a suspensiilor mai eficiente si a greutatii mai mari?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 30 Mar 2008, 08:40
Post #8


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Din cate imi dau eu seama, nu numai amortizoarele contribuie la tinuta de drum a masinii, ci suspensia per ansamblu, varianta constructiva aleasa (stii ca exista destule tipuri de suspensii, cu paralelograme deformabile, cum e la Dacie, sau McPherson, cu perne de aer etc etc), caracteristicile ei de functionare si raspuns, cursa amortizoarelor, jocurile tolerate si asteptate din partea bucsilor si bratelor, rigiditatea arcurilor, existenta barelor stabilizatoare etc. toate acestea genereaza raspunsul suspensiei si caracteristicile ei de a fi mai confortabila sau mai rigida. Si bineinteles, o suspensie este gandita si pentru greutatea masinii pe care e montata-anumite caracteristici de lucru are suspensia de Tico, fata de cea de Megane, chiar daca constructiv ele se aseamana ca elemente.
Referitor la suspensia de Dacie 1310 strict si a rezultatului asteptat de la ea, este complet depasita dpdv tehnic. Cu alte cuvinte, nu este nici moale, nici rigida, nu ofera nici stabilitate, si nici confort, mai pe romaneste este de kkt. E rudimentara, are o gramada de elemente constructive (compar-o cu o McPherson si o sa vezi diferenta) recte risc de uzura mai rapid si comportament deficitar in utilizare. Megane-ul ala (si orice masina moderna) are un comportament mai bun decat Dacia nu numai din cauza amortizoarelor, ci si a suspensiei mult mai bine gandite per ansamblu, a repartizarii maselor, a centrului de greutate etc. Si o Dacie nu va avea niciodata o tinuta de drum identica sau similara cu a unei masini de generatie mai noua doar prin schimbarea amortizoarelor...trebuiesc mult mai multe modificari.
Ca exemplu personal, mi-am refacut suspensia si directia (bucsi, tiranti, amortizoare etc) in toamna. Cu piese recomandate de producator si compatibile, nu cu cine stie ce facaturi. Diferenta se simte, acum suspensia cica este in parametrii ei constructivi, nu mai e barcuta pe drum chiar asa rau. Dar tot nu se compara cu o masina straina, nici la confort, nici la stabilitate. Asta e, cand produsul este prost, el poate fi refacut 100% functional conform caracteristicilor lui, ca tot prost ramane.

This post has been edited by ATM: 30 Mar 2008, 08:50


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 30 Mar 2008, 17:31
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Incerc sa detaliez intrebarea:
- merita sa-mi bat capu cu adaptarea acestor amortizoare pe dacie(spate)?nu vreau masina sa fie mai sport nici mai barca,nu vreau alte schimbari la suspensie care ar face desigur imbunatatiri.Banuiesc doar ca cine si-a pus alte amortizoare a pus de la masini straine nu comandate special pentru dacie,acestia ce parere au avut dupa?(nu cei ce au urmarit suspensii sport)
-intrebare noua:de unde iau arcuri cu o parte din spire mai subtiri si celelalte spire mai groase(coeficient diferit de eleasticitate in functie de distanta apasarii)?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 31 Mar 2008, 09:12
Post #10


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




- nu merita din simplul motiv ca esti predispus la a avea idei crete
- nu exista arcuri de care vrei tu. Exista doar arcuri cu pas variabil (se numesc progrsive). Vezi Nova.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 31 Mar 2008, 15:00
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Scuze nu stiam cum se numesc,la acelea ma refeream.Se potrivesc cele de la nova?(lungime,latime)


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 1 Apr 2008, 07:26
Post #12


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




S-a tratat subiectu' la CLT o gramada.

Se potrivesc, dar se micsoreaza garda la sol.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st May 2025 - 14:25
Forum Renault