Faza lunga, nu functioneaza
![]() ![]() ![]() |
Faza lunga, nu functioneaza
anova |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 24 April 08 From: Iași ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
GT 1998
|
|||
AR-18-MOS |
![]()
Post
#2
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
De la blocul de lumini e problema.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
anova |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 24 April 08 From: Iași ![]() |
Am vazut pe forum niste imagini cu demontarea si montarea unui bloc de lumini... nu pare foarte dificil, dar... Se poate repara sau... trebuie unul nou?
|
--------------------
Dacia
Nova
GT 1998
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#4
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
cel mai bine unul nou sau daca nu, gasesti mai ieftine la dezmembrari
![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
apollo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
e vreo 60 ron cel de import si vreo 180 ron cel de uzina..tu alegi de care vrei.
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
Executron |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
S-a discutat si rasdiscutat...
Problema ta e tipica (exact pe care am avut-o si eu). Dupa ce te uiti pe poze (la tips&tricks) problema e ca comutarea pe faza lunga/scurta se face cu o tija care este din plastic. Din cauza temperaturilor crescute aceasta se topeste, efectiv. Se poate repara inlocuind-o pe aceasta cu o improvizatie din metal care nu se poate topi SAU cum a zis si apollo iei un Bloc Lumini import 50-60 RON si eventual ii pui relee. Nu as lua de la dezmembrari pentru ca nu-l poti desface sa vezi cum e ![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
ex-silentio |
![]()
Post
#7
|
![]() Posesor Nova Group: Members Posts: 37 Joined: 6 December 07 From: Rm-Sarat ![]() |
Exact asa se intampla si la mine, dar am am ales solutia cea mai simpla (posibil cea mai incomoda pentru unii) - buton separat pentru faza lunga. Pana cand o sa imi cumpar bloc nou, ca daca incerc sa il prepar pe actualul, sigur o sa il stric.
Stiu ca nu e recomandat, dar temporar e o solutie. |
--------------------
Nova
T
1996
- BZ-05-EEE Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test. In viata, ai de dat un test care te invata o lectie |
|
99MMH |
![]()
Post
#8
|
![]() eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jurul meu prind curaj. Group: Members Posts: 185 Joined: 17 July 07 ![]() |
Salutare
Un sfat : indiferent de ce maneta luati, ieftina sau scumpa, puneti relee de protectie pe faza lunga + scurta si totul o sa functioneze normal indiferent de puterea becurilor montate pe masina. Toate bune ![]() |
--------------------
Logan
ambition 1,6 MPI;1,5dci; Nova GT
2006,2007,1998
- MMH E o teorie si, ca toate teoriile general acceptate, o prostie in toata regula.
|
|
anndi |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Din cate stiu eu exista relee de protectie pe faruri. Daca nu ar fii atunci blocul de lumini ar trebui sa fie dublu ca dimensiune, daca nu mai mare, la ce contacte ar trebui sa fie acolo. Poate gresesc, dar nu cred. Si eu am aceeasi problema cu faza lunga. La chestia cu butonul m-am gandit, dar inca mi-e lene sa adaptez butonul acolo.
This post has been edited by anndi: 12 Jul 2008, 21:11 |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#10
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
anndi.. cel mai simplu.. cumperi alt bloc de lumini si gata.. si iti zic eu ca sigur nu are releu de protectie pe el.. poate o fi prin alta parte.. nu stiu exact. dar pe blocul de lumini iti zic eu sigur ca nu este nimic
![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
apollo |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(burtik4u @ 13 Jul 2008, 00:26) anndi.. cel mai simplu.. cumperi alt bloc de lumini si gata.. si iti zic eu ca sigur nu are releu de protectie pe el.. poate o fi prin alta parte.. nu stiu exact. dar pe blocul de lumini iti zic eu sigur ca nu este nimic ![]() ![]() nici nu ai cum sa pui relee pe bloc...ar fi un bloc de lumini super mare. vreau sa zic ca in 2 zile am ars 3 blocuri de lumini, ca n-aveam relee.dupa ce am pus releele, blocul a rezistat. inainte cand se stricase, am pus 3 intrerupatoare pe capacul volanului.ar trebui sa se vada la galerie. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#12
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
apollo.. da si mie un link cu galeria.. sau zi cum sa fac sa o vad
![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
nu va recomand faza cu buton separat pt faze deoarece inmod normal in momentul in care aprinzi faza lunga se stinge cea scurta si invers
daca pui buton separat nu se mai intampla asta si fortezi bateria si instalatia va recomand inainte de a schimba blocul de lumini o verificare riguroasa a instalatie electrice a farurilor precum si cea a luminilor de ceata spate (functineaza doar cu faza scurta cuplata) montarea releelor de protectie e deasemenea recomandata daca cumparati un bloc de import This post has been edited by MIHAI8888: 13 Jul 2008, 20:56 |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
anndi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
oki. si atunci ce rol au releele din panoul de sigurante? din cate stiu eu unul e pentru + pe contact, unul pentru fariuri si unul pentru restul anexelor din interior. Gresesc?
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
gti98 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Cum vad ca e cam "ceata" pe subiectu' asta, hai sa enunt si eu:
1 Constructia originala NU are "relee de protectie" (circuitele sunt comutate DIRECT in blocul de lumini: faza scurta=2X40 (50)W=80(100)W/12V=circa7(9) Amperi; faza lunga=2X45(55)W=90(110)W/12V=circa8(10) Amperi Am rotunjit in plus, in paranteze fiind o varianta de bec utilizata de fabrica ( in loc de 40/45, 50/55 ) La acesti curenti blocul ar trebui sa faca fata. 2 Daca insa se ajunge la becuri de 90/100W, curentul se dubleaza si incep sa se incalzeasca imbinarile (majoritatea nituite, mai putin papucii care pot fi si largiti, mai apare si ceva oxidare...incalzirea topeste plasticul, elementele se deformeaza si apar problemele) 3 La berlina, prin 1985-86 pana prin 1990, la cele cu 4 faruri, faza lunga era "dubla", avand 4 becuri; becurile din exterior, care functionau si pe faza scurta, erau alimentate prin blocul de lumini, iar cele din interior erau alimentate printr-un releu (asa e cablata berlina lui socru-miu, cumparata in 1989) 4 Utilizarea unor becuri mai puternice, in afara de probleme de contact si deteriorarea blocului de lumini (rezolvabila rezonabil cu relee intermediare, care scurteaza traseul de alimentare si reduc si pierderile pe firele cam subtiri montate de fabrica) si solicitarea mai puternica a instalatiei (baterie+alternator), ridica problema deteriorarii carcasei farului, prin incalzire, aceasta fiind realizata din plastic! 5 Daca este sa modificati cumva instalatia, recomandarea mea e sa utilizati un "releu de faze" care se alimenteaza din comutatorul "faruri" (ala care cupleaza la a doua rasucire a manetei) si care comuta dintr-o faza in cealalta la fiecare apasare a unei comenzi (inchidere a unui contact)(asemenea relee echipau autocamioanele Roman, dar cred ca existau si pe 12 V; eu mi-am construit unul, avand oarecari cunostinte de electronica) (La vechile camioane era un buton actionat cu piciorul stang; ce parere aveti de ideea asta?) 6 Nu uitati regulile generale: contactele releului sa faca fata curentului cerut de consumator (aveti in vedere ca la aprindere becul ia un curent de minim 4-5 ori mai mare decat in functionarea continua), sectiunea conductorului spre bec, cat se poate de mare si lungimea cat se poate de...scurta! (nu se amplaseaza releele pe sub bord, utilizand fire subtirele de 2-3 metri, dus-intors, ci se amplaseaza astfel incat traseul intre baterie si far sa fie cat mai scurt, releul amplasandu-se langa baterie) Cablurile vor fi cat mai bine ancorate (ideal ar fi sa fie refacut matisajul cu banda, incluzand in manunchi si cablurile "noi") cablajul fiind cat mai bine fixat pe caroserie, sa nu se atinga de parti fierbinti sau sa se roada izolatia din cauza trepidatiilor Se recomanda evitarea inadirii cablurilor; unde nu este totusi posibil, ar fi de dorit sa se execute o lipitura cu cositor si se va izola cu atentie. Multi "meseriasi" prelungesc firele prin simpla rasucire si izoleaza neglijent ca e doar 12 volti. Metalul se oxideaza iar izolatia slaba e risc de scurtcircuite, care conduc la incendii! Spor la lucru! PS Releele din panou sunt pentru lampi ceata spate, dezaburire luneta, aeroterma + releul de semnalizare This post has been edited by gti98: 14 Jul 2008, 14:41 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
cum am facut cu releele:
_am taiat firele ce duc la farul stang -am cuplat fiecare faza pe un releu separat -am luat un plus de la baterie -l-am trecut prin contactele releelor -am conectat farul dreapta am folosit cablu litat de 2mm sectiune nici o problema de atunci desi blocul de lumini e in pioneze |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
apollo |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
uita-te pe carcasa volanului.
acolo sunt intrerupatoarele. cand am avut blocul stricat, nu imi mergea decat pozitia si faza lunga...pe unul din acele 3 butoane am pus faza scurta. de ce am pus 3 intrrupatoare?ma gandeam ca va ceda blocul de tot ![]() Mihai, stiu ca se stinge faza scurta in momentul in care o aprinzi pe cea lunga, dar trebuia sa fac ceva la lumini pentru o perioada de timp, ca nu gaseam bloc de lumini la mine in oras si nu cred ca din aceasta cauza trebuia sa trag masina pe dreapta sau sa circul doar ziua ![]() Attached thumbnail(s) P1040435.JPG ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 182 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:06 |