DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> NOVA/Berlina - termocontact GMV, Constructie si functionare

variable_dynamics
post 15 Apr 2008, 15:44
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Pentru cei interesati, poze cu “continutul” unui termocontact(cel care porneste GMV-ul) de Dacia Nova GT, GTi/Berlina, Li. Am adaugat un minim de explicatii/descriere a modului de functionare.

Pentru inceput, termocontactul in discutie:

poza_1.JPG ( Size: 107.39k ) Number of downloads: 986
poza_2.JPG ( Size: 137.37k ) Number of downloads: 1079


In poza urmatoare, “exploded view” : poza_3.JPG ( Size: 183.79k ) Number of downloads: 1139


Bimetalul: poza_4.JPG ( Size: 160.03k ) Number of downloads: 1118


PRECIZARE: Urmele de pe discul bimetal au fost produse la desfacerea acestuia, prin metode mai mult sau mai putin ortodoxe. 053.gif Evident, un disc bi-metal nou va avea suprafetele perfect plane, fara urme.

Functionarea este urmatoarea: intre bimetalul propriu-zis si partea in contact cu antigelul a termocontactului exista un volum de aer. Acest aer, incalzindu-se va determina incalzirea bimetalului. Rolul acestui volum de aer este, printre altele, de a realiza "histerezis-ul" termocontactului(adica plaja de temperatura in care functioneaza acesta, de ex. 92 grade pornire GMV - 87 grade oprire GMV)

Am ales sa NU INTRU IN DETALII privind rolul si importanta acestui volum de aer si a altor catorva lucruri deoarece ar insemna sa incep sa dau notiuni de Dinamica Gazelor, Electrotehnica, etc. notiuni care presupun ca nu sunt asa de usor de inteles.

In poza se poate observa pozitia fiecarei componente ale termocontactului, tot in genul “exploded view”. poza_5.JPG ( Size: 22.27k ) Number of downloads: 971


Voi incerca sa descriu cat mai simplu posibil functionarea termocontactului:

Atunci cand termocontactul este rece, bimetalul(si el rece) exercita o forta asupra “butonului” care la randul sau apasa puntea de contact in sus, intrerupand astfel circuitul electric de comanda(intrerupe masa releului de comanda al GMV-ului). termocontact_rece.jpg ( Size: 14.74k ) Number of downloads: 324
In poza, discul bimetal este reprezentat cu rosu.

Cand termocontactul este cald(antigelul a atins temperatura de declansare), bimetalul(incalzit de volumul de aer) se deformeaza, presiunea exercitata pe “buton” se reduce, arcul impinge astfel puntea de contact in jos(invingand forta opusa exercitata de bimetal, forta care a scazut), inchizand circuitul electric de comanda(i se da masa electrica releului de comanda care va porni GMV-ul). termocontact_cald.jpg ( Size: 14.26k ) Number of downloads: 207


In final, sper ca am satisfacut curiozitatea acelor colegi de forum care (poate) isi puneau intrebari in ceea ce priveste functionarea unui astfel de termocontact. Sugestiile, completarile si reclamatiile(injuraturile) pe Mesageria Privata.

Numai bine! smile.gif

This post has been edited by variable_dynamics: 15 Apr 2008, 15:46


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 18:33
Forum Renault