DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme relanti, la "cald"

negrucvj
post 15 Aug 2008, 15:44
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 10 October 07





sper ca postez unde trebuie daca nu poate ma indruma careva. La intoarcerea de la mare pe autostrada a inceput sa-mi faca urmatoarea figura: la 120 la ora, mers constant, am ramas brusc fara "pedala" parca i-a luat gazul cineva, am schimbat repede intr-a patra, cu ea turata am mers citeva secunde dupa care si-a revenit. Pe masura ce ma apropiam de bucale s-au intetit aceste simptome. Am incercat si 140 si 90 la ora, la fel. Nu a durat figura decit 3- 5 sec de fiecare data . In bucuresti nu am patit-o si nici dupa aia, inca 1000 de km din momentul acela. In schimb am ramas cu urmatoarea pb: cum se incalzeste motorul imi face figuri, in decelerare la liber ori se opreste motorul ori ramine pt citeva momente la 6-700 de turatii dupa care revine la 900. Azi( 07.08) i-am curatat senzorul de turatie cu doar o mica imbunatatire. Spuneti-mi macar unde sa caut sau daca a-ti trecut prin asta ce poate sa fie. Bujiile au 15000 km si sunt curate



15 Aug 2008, 16:48:
masina are 75500 km si nu i-am "curatat" nimic pina la senzorul de acceleratie.

This post has been edited by negrucvj: 15 Aug 2008, 15:48


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b38xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nec
post 16 Aug 2008, 02:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 372
Joined: 11 February 08
From: Constanta




eu zic ca e de la pompa de benzina pune-o pe test si vezi ce are


--------------------
Solenza Scala 2003 - CT -- PMR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrucvj
post 16 Aug 2008, 07:00
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 10 October 07




care-i procedura? Banuiesc ca la un service sau exista variante?


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b38xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 16 Aug 2008, 09:16
Post #4


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




mai curata si tu sita de la pompa benzina.la viteza mare cum zici tu 120km/ora din cauza gunoaielor pe sita nu mai are putere pompa sa traga benzina.deci mai bine ca mine ca am schimbato ptr motivul ca nu imi mai indica cantitatea de benz din rezervor.bafta


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roadlup
post 16 Aug 2008, 10:00
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 3 June 07




Inainte sa scoti pompa din rezervor iti recomand sa te uiti si pe la bobina de aprindere, cea de la care pleaca fisele spre bujii . In ea intra 3 fire printr-un conector. Atunci cand mai face probleme, cu motorul pornit misca un pic acel conector in asa fel incat sa stea cat mai bine acolo si vezi daca sunt schimbari; daca da, cureti pinii de pe bobina si conectorul. Atentie ca daca vei umbla la pompa de benzina, va trebui sa schimbi piulita si garnitura cu care se prinde pe acesta - care se gasesc destul de greu-


--------------------
Dacia Solenza 2003 scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
birkof
post 16 Aug 2008, 12:52
Post #6


birkof


Group: Members
Posts: 184
Joined: 14 August 07




Aceeasi problema am avut si eu. Problema era de la mufa de alimentare bobina inductie. Deci, zice bine roadlup smile.gif
Scoate-o, curat-o si eventual la mufa mama incearca sa o desfaci si sa-i mai tragi putin de cracii aia, pentru un mai bun contact.

Toate bune.


--------------------
Dacia Solenza 1,4 MPI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrucvj
post 18 Aug 2008, 19:26
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 10 October 07




acu ajunsei acasa. Mufa aceea se poate curata cu un spray de contacte, e mai eficient? Sper sa nu fie nevoie sa dau pompa jos.
Si azi am circulat prin bucale cam 80 km. Naspa dupa ce se incalzeste bine motorul, dar numai la relanti. Credeam ca se repara de la sine biggrin.gif Exista vreo legatura intre caldura motorului si turatie, ma refer aici la modificare a parametrilor motorului din cauza unui senzor care nu "da" bine? Se poate "strica" senzorul de turatie? Debitmetrul oare? Mai dati-mi idei, va rog, la ce sa ma uit, curat, ung, schimb inainte de a face "pasul" spre service. Multumesc !
Aaa, inainte de a pleca in concediu am gasit bujia unu semidesfacuta, adica juca in locas. Dar de atunci pina cind a aparut pb trecura bine ceva km


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b38xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrucvj
post 21 Aug 2008, 10:50
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 10 October 07




birkof si roadlup : am curatat, inclusiv cu spray de contacte, dar nimic. Am observat ca atunci cind nu se opreste si revine turatia nu mai sta la 900 ci la 950 dar cu mici intreruperi.


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b38xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 21 Aug 2008, 21:05
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Parerea mea : decupleaza bateria , curata toti senzorii ( corpul clapeta aer , motorasul pas-cu pas , senzorul de turatie , verifica fisele si la bujii si la bobina ) , apoi desfaci mufa mare de la ECU ( de langa baterie ) si acea mufa mare ar trebui mai intai curatita si apoi dat cu acel spray de contacte . ( putin , in acele caneluri unde face contact . NU trebuie dat mult ) Montezi inapoi acea mufa cu grija si verifici si ceilalti senzori si contacte . ( de la servo-directie si de la A/C )
Apoi cuplezi bateria , o lasi putin ( cel putin 30 sec ) , vezi daca-ti suna alarma sau ce mai ai pe direct si apoi pui pe rosu cheia . Vezi daca e totul ok la bord si dai la cheie .
Daca porneste si nu ai nici o eroare la bord sau ratare a pornirii , e totul ok si incerci sa observi daca mai ai acele probleme .

Daca problemele continua , mergi la un test CLIP la un service Dacia si le explici cat mai bine problemele . NU da bani decat dupa ce esti convins ca s-a rezolvat problema si NU schimba jumatate de motor pt ca ti-a spus inginerul Gica , mai mergi si la Costel si vezi ce spune . Bafta !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrucvj
post 22 Aug 2008, 17:25
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 10 October 07




multumesc, o sa incerc desi n-am habar de ele. Ce nu gasesc va anunt. Fisele cum le verific? Stiu ca daca nu prezinta uzura, semne de imbatrinire sau devin Dorel pt scurt timp ar trebui sa fie ok. Ar mai fi altceva cu ele?


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b38xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 23 Aug 2008, 21:05
Post #11


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Verifica ce a spus Marius80_eugen.
In plus verifica si catalizatorul.Am o cunstinta cu un Renault si avea cam acelasi simptome cu exceptia oscilatiei la relanti.El are masina cu nr. de Bulgaria si s-a multumit sa de catalizatorul jos.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrucvj
post 28 Aug 2008, 13:37
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 10 October 07




comis urmatoarele: curatat mufa ECU de praf si dat cu spray (lasata sa se scurga pina la terminarea tuturor operatiunilor), desfacut filtru aer si suflat(are citeva mii de km), curatat corp clapeta si mpp(cel pe care scrie VDO sper, super negre de altfel) atit cu spray cit si cu cirpa imbibata-n benzina unde a fost cazul. Nu am avut vaselina sa pun pe ax asa ca am lasat-o pe cea veche. Axul l-am infiletat "la ochi", E vreo problema?? Bujiile am vrut sa le schimb desi au doar 15000 dar era multa mizerie pe canal jos si tre' sa ajung la o vulcanizare pt o "suflare" adecvata.
Am pus contactul de citeva ori si am pornit masina. Prima data a inceput sa se accelereze de la 2000 la 4000 rpm. A doua oara oscila intre 1800 sii 3800 incontinuu. A treia oara s-a stabilizat la 800 si pe masura ce s-a incalzit, pina la a treia linie, a coborit un pic sub 800. Am plecat cu ea, doar 600 de metri, fara probleme. O sa circul cu ea zilele astea si revin
Marius80_eugen, care sunt senzorii de la servo si ac?
Bobina este fixata DOAR in trei suruburi, e normal? Lipseste parca cel de la 2.
Multumesc pt sfaturi


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b38xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 28 Aug 2008, 15:11
Post #13


Un membru


Group: Members
Posts: 706
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Bobina este fixata doar in 3 suruburi. Se pare ca la SuperNova era fixata in toate cele 4 suruburi. Cum motorul se incalzeste puternic in functionare, apar dilatari ale metalului urmate de contractii la racire. In timp se fisureaza suportul bobinei, asa ca s-a trecut la prinderea in 3 suruburi (era parca la SuperNova un topic pe problema asta, nu mai tin bine minte). Senzorul de la servo este manocontactul de pe conducta de inalta presiune (cea de jos, intre radiator si suportul motorului, cum te uiti de deasupra; manocontactul este pe partea dreapta), de obicei este acoperit de un strat subtirel de lichid de servo si praf. La AC nu stiu, Rapsodia nu are. sad.gif

This post has been edited by bogdanmardare: 28 Aug 2008, 15:19


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 28 Aug 2008, 17:51
Post #14


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




bobina e prinsa in 3 suruburi inainte de a fi pe motorul de supernova, cand era inca pe clio.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrew14_maverick
post 28 Aug 2008, 18:52
Post #15


Membru resemnat cu DSN...


Group: Members
Posts: 255
Joined: 14 November 07
From: Bucuresti




Negrucvj, eu am avut aceleasi simptome ca tine si am rezolvat prin curatarea mufei de la bobina. N-am mai avut nici o problema de genul asta de atunci. Bafta!


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima Rosie - VL 09 DDD
Ignorance is bliss.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrucvj
post 4 Sep 2008, 19:14
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 10 October 07




dupa 500 km : nici o problema. Mici fluctuatii ale turatiei la care eu zic ca-i benzina vinovata. Consumul o sa i-l fac in week-end, dupa inca ~500 de km . I-am pus un 2+2 de curatare injectoare si o sa-i mai pun.
andrew14_maverick: Inainte de a curata corpul clapeta si mpp, am "spreiat" mufa si am verificat si pinii vizibili si... nimic.


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b38xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:23
Forum Renault