DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> nu mai vrea sa porneasca!

JCV
post 4 Jan 2005, 22:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 23 May 02




Salut prieteni si "La multi ani!",
din pacate noul an ma intampina cu probleme.
Pe scurt, masina nu mai vrea sa pornesca desi cu o zi in urma mergea. Are benzina, se aude tiuitul de la pompa de benzina, se aprind ledurile normal, electromotorul invarte de zor dar nici gand sa pornesca. Am incercat de 7-8 ori, degeaba.
Singurul incident anterior l-am avut cu o seara inainte cand masina a pornit tinand mai mult timp contactul (nu intr-o secunda de la punerea contactului ci la vreo 6-7 secunde, dar la prima cheie).
Cu pornirea la rece n-am mai avut probleme, dar in vara la pornirea la cald imi facea figuri. Totul s-a rezolvat dupa ce am curatat senzorul de turatie. Acum ce pot sa-i fac sa porneasca?
Ceva idei?
Multumesc


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andi
post 4 Jan 2005, 23:29
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 January 04
From: Bucuresti




daca ledul antidemeraj de stinge la 3 secunde dupa ce ai pus contactul:
1 curata mufa senzorului de turatie
2. inlocuieste releul D cu releul C din caseta de relee/sigurante din compartimentul motor (releul D comanda injectoarele, C comanda motoventilatorul). Verifica sa fie contactele curate si atentie (la mine asa a fost) sa nu fie vre-un papuc din soclurile negre ale releelor cazut sau slabit. Pentru operatia asta trebuie sa dai jos soclurile respective si sa verifici ca toti papucii incaleca piciorusele releelor.
3. daca solutia 1+2 nu da rezultat, desfa senzorul de turatie si curata-l

This post has been edited by andi: 4 Jan 2005, 23:29


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JCV
post 4 Jan 2005, 23:36
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 23 May 02




Multumesc pt sugestie, o sa incerc maine dimineata.
M-am uitat in acel compartiment si am apasat sigurantele alea, dar n-am scos releele sa vad cum stau papucii.
Daca nu e de acolo, ce ar mai putea fi? (senzorul de turatie l-am curatat in vara)
sad.gif


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 5 Jan 2005, 11:02
Post #4


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




mai incearca partea de aprindere: bujii, bobina.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Jan 2005, 11:04
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Senzorul de turatie
Releul de injectoare (nu numai papucii cu contact imperfect, ci releu bushit)

PS: si eu am mancat ieri, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa mai mananc si azi cool.gif


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 5 Jan 2005, 12:13
Post #6


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




am patit si eu o faza asemanatoare in care motorul era invartit, dar nu era "dat peste cap". Problema mea a fost de la bateria "Dacia" de 44 A (parca).

Am montat o baterie mai puternica si de atunci nu mai am probleme.

Dupa ce am dat jos bateria am vazut ca era sparta si ca tot acidul din 2 elementi era scurs sad.gif


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 6 Jan 2005, 16:48
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




QUOTE(bj @ 5 Jan 2005, 12:13)
am patit si eu o faza asemanatoare in care motorul era invartit, dar nu era "dat peste cap". Problema mea a fost de la bateria "Dacia" de 44 A (parca).

Am montat o baterie mai puternica si de atunci nu mai am probleme.

Dupa ce am dat jos bateria am vazut ca era sparta si ca tot acidul din 2 elementi era scurs sad.gif
*


Senzorul de pe volant.Nu te mai chinui sa verifici si altceva.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JCV
post 8 Jan 2005, 19:19
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 23 May 02




Am revenit cu detalii despre patania mea.
Dimineata urmatoare am deschis cutia cu relee din compartimentul motor si am dat cu spray (WD40) pe contactele releelor scotandu-le unul cate unul.
Am dat la cheie fara nici un rezultat. Am inceput sa schimb releele intre ele, dar fara folos. La un moment dat am dat cu spray si pe mufa cea mare care aduna toate firele din acel compartiment (in partea dinspre parbriz a compartimentului), dupa care ca prin minune masina a pornit. Am mers in acea zi cu masina fara probleme.
A doua zi dupa masa masina a pornit normal, am mers cativa km (2-3) si am oprit la un supermarket. Am uitat sa precizez ca a plouat toata ziua, ma gandesc ca si aerul umed are vreun amestec.
Cand am decuplat alarma sa plec de la supermarket au ramas semnalizatoarele aprinse. La bord imi clipea led-ul antidemaraj si fara sa fi bagat cheia erau aprinsi martori luminosi ca atunci cand pui contactul si vrei sa pornesti masina.
Am desfacut capota, am miscat de mufe si relee, dar nimic. M-am enervat si am dat cu pumnul in volan destul de tare. Am observat ca led-ul antidemaraj a inceput sa clipeasca normal si martorii s-au stins. Lovind din nou volanul a revenit problema (s-au aprins iar, precizez ca in contact nu aveam nimic). Si uite asa m-am "jucat" pana am reusit s-o fac sa stea "potolita". Am pornit fericit spre casa unde ma astepta alta supriza. Parchez masina in fata blocului si scot cheia din contact, dar stupoare!!! - motorul nu se opreste. Am lovit putin volanul si s-a oprit motorul. A treia zi masina a functionat fara evenimente (nici n-a mai plouat).
Asta a fost toata povestea.
La ce pot sa ma astept?
Scuze pentru lungimea postului.
Multumesc


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 8 Jan 2005, 19:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Din ceea ce spui tu eu zic sa faci o verificare la partea electrica in zona bordului (contact si ce mai e pe acolo). O posibila cauza cred eu ca ar fi un contact imperfect. Cineva la un moment dat spunea ca datorita lipsei de relee, contactul suporta curentii "normali" ca sa zic asa (intelegi tu ce vreau sa spun) si in timp aceasta duce la oarece probleme.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick2ufree
post 9 Jan 2005, 21:42
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 9 November 04




Cand aflii care e marea problema sa imi zici si mie, ca "m-am jucat" un pic cu butonul de avarie si uite ca am descoperit acelasi lucru cu contactul... adica pot sa pun contactul la motor din butonul de avrie... e adevart ca ma avertizeaza martorul dar cam asta e tot celelalte becuri se aprind si totul pare normal...


--------------------
dacia super nova - B 00 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ADN
post 10 Jan 2005, 09:40
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 25 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(JCV @ 8 Jan 2005, 21:19)
Am revenit cu detalii despre patania mea. .......


Am patit-o exact acum mai bine de doi ani. Era vorba de conectorul care pleaca de la contact. Mufa cu firele groase ( 4 la numar ). Da un search dupa ceva de genul: "motorul functioneaza cu intermitente".

**************************************
Nu mai faceti QUOTE la tot mesajul unui user

Liviu
**************************************


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 10 Jan 2005, 10:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




Topicul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9074 trateaza cam aceeasi poveste.


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.dumitru
post 13 Jan 2005, 12:56
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




Citind ce scrieti voi pe-aici si ascultand in sfarsit de sfaturile celor "vechi" pe site, mi-am luat inima in dinti si am curatat si eu acel senzor de turatie. La mine nu era chiar nenorocire, dar cand ti-era lumea mai draga ma pomeneam ca porneste la a treia cheie. Vreau sa spun, ca atunci cand l-am desfacut si m-am uitat la el nu stiam unde e partea metalica ma miram de ce nu-i nimic "de fier". Individu' are un motisor de metal care dupa curatarea de unsoare+pamant+ce-o mai fi fost pe-acolo a inceput sa "rasara" si l-am adus la starea de curat, placut uscat si maia ales vizibil :-)

De cand am masina, n-a pornit asa de repede ! Parol ! Ascultati sfaturile si curatati senzorul. Nu e greu si ajuta !
(Initial si eu am crezut ca e de la cipul din cheie, dar acolo totul parea totusi normal si chiar asa era)

Concluzie: curatare cu simt de raspundere = sfert de sfert de cheie !

Succese maxime !
Bogdan


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meseriasu'
post 16 Jan 2005, 13:40
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 November 04




Am o SN de 4 ani si in ultima perioada porneste mai greu.Am citit de acest senzor de turatie.As dori sa stiu unde este plasat si cum pot ajunge la el.
Multumesc.


--------------------
Skoda Octavia 2007 Trend - XX-64-XXX

Ex posesor Logan Laureat 1,4 MPI (2 ani fara nici o problema)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 16 Jan 2005, 15:30
Post #15


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Nu vreau sa fiu rau dar, te rog sa mai citesti pe forum .. sunt topicuri cu poze, explicatii, tot ce iti doresti.

Bafta!

P.S.: Te-ai uitat la linkurile din PRIMUL POST de la probleme tehnice ?


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Remus66
post 16 Jan 2005, 15:45
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 September 04




Si eu as fi interesat cum se demonteaza senzorul de turatie si mai ales daca la montare este cumva vreo pozitie critica sau vreo alta "sopirla" de care trebuie tinut seama.
Multumesc anticipat.


--------------------
Volkswagen Golf 4 Pacific Variant 2005 - B-71-KPD
Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.dumitru
post 17 Jan 2005, 10:46
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 1 November 04
From: Ploiesti




Are doua suruburi mari si late si o mufa cu doi pini si care se desface in urma pacalirii unei sigurante. Recomand desfacerea intai a celor doua suruburi cu care se prinde deasupra volantului, astfel incat, ramanand inca atarnat in mufa, sa nu scapi senzorul pe-acolo in primul rand si in al doilea rand sa ai acces mai bun la siguranta mufei. Sa nu tragi ca nebunu' de ea, ca are o siguranta pe una din parti !!!!

Operatiunea cu totul ar trebui sa nu ia (la prima incercare) mai mult de jumatate de ora. Mie, ca am facut deja odata cred ca la proxima incercare imi va lua 5-10 minute.

Dupa ce ai desfacut ob'ectu', curata-i tumburusul metalic din varf.

Bafta ! Ceva poze mai sunt pe aici, deci mai cauta prin topicuri, dar o sa postez si eu maine una cu al meu, ca sa vezi exact tumburusul cu pricina.

Bogdan


--------------------
DSN Confort 2003, Renault Megane Sedan Privilege 1,5 dCI 85cp Dec.2007 - PH-77-BDU
Bogdan (Ploiesti)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 18 Jan 2005, 08:35
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE(meseriasu' @ 16 Jan 2005, 13:40)
Am o SN de 4 ani si in ultima perioada porneste mai greu.Am citit de acest senzor de turatie.As dori sa stiu unde este plasat si cum pot ajunge la el.
Multumesc.
*


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5113 chiar primul post pe aceasta pagina cu problemele cele mai frecvente. Exista o lista de link - uri unde gasesti: Senzor turatie/motoras pas cu pas/motor turat.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JCV
post 27 Jan 2005, 00:41
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 23 May 02




Salut prieteni!
Am promis ca revin cu amanunte si detalii si iata-ma.
Dupa problemele cu pornirea, aprindere martori etc. am avut cateva zile de liniste, totul decurgea normal. Dar, la un moment dat au inceput sa-mi ramana semnalizatoarele (toate 4) aprinse cand puneam contactul. Fac o mica paranteza si va spun ca am avut acum 2 luni un incident cu masina si unul dintre senzorii de la alarma (cel de la capota motor) nu mai ramanea cuplat si cum puneam alarma imi bipaia si ma atentiona ca am un senzor "deschis" (nu am alarma din fabrica). La vremea aceea nu am dat atentie asa mare, gandindu-ma ca o sa trec mai tarziu la service.
Revenind unde ramasesem, am inceput sa verific vizual sigurante, relee, am dat cu spray de contact etc. fara nici un rezultat. Am desfacut capacele de pe axul volanului (acolo unde sunt manetele) si am inceput sa misc de mufe. La un moment dat am simtit miros de ars. Am luat contactul si am dat masca bordului de sub volan jos. Acolo era firul cu pricina. Pe legaturile de la semnalizare cei de la alarme imi pusesera 2 diode (cred, nu ma prea pricep) si in locul acela cedase. Eu ma gandesc ca totul a pornit de la problema cu senzorul ramas "deschis" pt ca pana acum (2 ani jumate) alarma a functionat perfect. Probabil legatura cu diodele a fost suprasolicitata si s-a prajit.
Acum semnalizarea functioneaza, singura problema ramane "clipirea" semnalizatoarelor cand pun alarma (nu mai clipesc decat cele de pe dreapta). O sa trec la alarme sa rezolv problema.
Numai bine!


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 27 Jan 2005, 01:07
Post #20


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





Bine ca ai vazut de unde era problema!Dar daca mai ai probleme cu pornitul,singura vina o poarta senzorul de turatie..............e o problema la toate motoarele de renault acest senzor(contact imperfect)iar la srn mai exista o mufa in stinga jos la sofer pe stilp sub mocheta!Acolo mai aveam eu un contact imperfect!


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Robert SLZ
post 28 Jan 2005, 10:20
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 25 May 04
From: Bucuresti




Ca sa nu deschid alt topic, postez si eu aici problema mea, care are aceeasi legatura, nu porneste ! Simptoma : ledul antidemaraj nu mai licare, nu se aprinde.

Am schimbat toate sigurantele, toate releele, are curent, se invarte electromotorul, are scanteie, am incercat cu toate cheile, ( apropo, toate releele si sugurantele le-am verificat cu aparatul de masura), nu mai stiu ce sa fac. Are si benzina

Acum, ideea este, ma gandesc, poate cumva sa fie din alarma ? Ca partea dubioasa este pe langa ledul care nu da nici un semn de viata, nici inchiderea centralizata , nici din alarma, nici din cheie, nici din butonul din bord nu functioneaza. Alarma, K9 Mundial, poate are si ea un releu sau o siguranta care s-a ars, si este legata pe circuitul de la inchidere si antidemaraj ?!? Habar n-am, de aceea iti cer ajutorul. Poate e bine sa deschid un nou topic, sau s-a ma discutat aceasta problema ?


--------------------
Volkswagen Passat 2001 - B-XX-YYY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 28 Jan 2005, 10:34
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Cauta topicul despre UCE decodor la probleme tehnice Solenza.


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Robert SLZ
post 28 Jan 2005, 14:08
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 25 May 04
From: Bucuresti




Gata, s-a rezolvat, mufa care intra un cutia decodorului ??, cred ca asa ii zice, se misca in soclu si nu facea contact. Am cemat Dacia Asistenta, mi se par ok, vin repede, nu intentionez sa fac reclama, si ieftini. Rezolvare, ca la romani : am legat-o cu sarma.

Multumesc tuturor celor care si-au dat silinta sa ma ajute.


--------------------
Volkswagen Passat 2001 - B-XX-YYY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 22:15
Forum Renault