DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sa ridem cu Stan si Bran !, Defectiuni antologice la Dacia

Merced
post 30 May 2009, 23:51
Post #61


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.295
Joined: 24 June 07




Ultima oara am ramas intr-o localitate la vreo 4 km de Pitesti intr-o pana similara. Si eu zic ca o trag pe dreapta si ii dau foc, ca nu ma stresez, cu maxi-taxi ajungeam in 5 minute aproape in fata blocului, dar am ramas ca dracu' pe un drum abia inaltat, in dreapta distanta mare pana jos, la 2 metri de o intersectie destul de circulata unde se faceau mici ambuteiaje din cauza unor santuri ramase pe drum de cand au tras aia niste conducte de apa p-acolo.
Si mai nasol, mi s-a rupt un pivot inferior, ala din dreapta mai precis. Grav a fost ca-l auzisem ca bate, cu vreo trei zile inainte pusesem o frana brusca si atunci s-a auzit o bufnitura, dupaia o mica bataie la anumite gropi si cand intorceam volanu' maxim. Dar fiind atunci joi seara, vineri am stat oricum pe bara cu ea, sambata la fel si duminica a trebuit sa fac un drum. Tin minte ca am si zis la masa inainte sa plec ca luni tre sa merg la cineva sa ma ajute sa-l schimb sa nu raman iar in drum. Ca ramasesem in parcare cu un an jumate inainte, se rupsese pe stanga dupa ce a batut, fara ca eu atunci sa stiu de unde vine zgomotu' vreo 2-3000km.
Eh mi s-a rupt fix aiurea dupa cum ziceam, pe mers in linie dreapta si la o viteza cat de cat, cred ca vreo 40km/h. De data asta am scapat prin minune cu planetara intreaga, nu s-a mai smuls ca la primu' caz, roata s-a infipt in aripa fata si m-am dus taras cu roata aia vreo 15 metri.
Cobor eu, ma scarpin in cap, vad roata, bag capu' usor sub masina si vad pivotu' sarit. Culmea la 20 de metri de casa omului la care urma sa ma duc luni sa-l schimb. Intr-un fel zic ca aia e, il rog pe om acu' sa vina sa ma ajute, o facem in drum si gata. Sun la telefon, imi raspunde ca-i plecat la cuscrii pe la Curtea de Arges, ca vine noaptea. Cum nu eram deloc bine pus, bag triunghiurile in utilizare, ridic roata pe cric si incerc macar sa asez pivotu' cat s-o imping langa curtea aluia. Cand consider eu ca e cat de cat sa o ia din loc ma urc in ea si incerc initial sa plec, foarte foarte incet. Un tigan gabor incepe sa strige disperat "Nu o misca ca nu tine si faci planetara zob!".
Opresc iar motoru', vine omu' cu inca un tiganus de p-acolo si imi zic ca poate ma ajuta ei cumva. Zis si facut, deschid portbagaju' in care am insirate, mai bine zis imprastiate ca numai pentru asta-l folosesc, zeci de chiei, dam jos roata, cand ajungem la pivot ma intreaba ei unde mai gasesc pivoti duminica la ora 17. Raspunsul era tot in portbagaj, imi ramasese un pivot de cand schimbasem in 2007 pe partea cealalta, il scot, arata ok, cine stie de cati ani era dar avusese protectie d-aia de plastic peste el, cauciucu' nu imbatranise, nu era spart. A fost un pic de chin ca nici aia nu erau maiestrii, tiganusu' mic era cred ca de-o seama cu mine iar gaboru' mai mult dadea indicatii, cateodata utile cateodata nu prea.
A fost o faza cand a trecut un pustan pe langa noi cand nu reuseam sa bagam la loc roata, cred ca avea maxim 18 ani. Se opreste, zice el cam ce trebuie facut, n-am inteles niciunu nimic, ne da la o parte, se baga acolo, cere trei chei si in doua minute baga la loc tot, se ridica si zice "Acuma strangeti voi suruburile ca ma asteapta unii la fotbal" si dus a fost.
Dupa aproape doua ore de stat in drum, minus vreo juma de ora cat am stat singur si n-am facut mai nimic, am plecat cu ea acasa. Cu burdufii de la planetara zob, p-aia i-am schimbat la doua zile dupaia, dar fara daune majore. Chiar tiganusu' care facuse cea mai multa surubareala a dat o tura cu ea pe un drum secundar, apoi mi-a zis ca mi-o cumpara. Ii zic eu, "Asta mai e masina de vandut, 5 milioane iau pe ea". La care el "Pai cam atata face.". "Pai cu 5 milioane ma duc imi iau o pereche de adidasi si ma imbat de doua ori prin oras, aia-s banii. Tu ai da o masina pentru asa ceva, oricat de ruginita ar fi?". L-a bufnit rasu' si pana la urma mi-a dat dreptate.

La o saptamana distanta, niste prieteni ma tot pistonau' sa iau rabla sa facem un gratar pe langa raul Arges pe niste coclauri nenorociti, ca unu' nu avea masina reparata, altuia i-o luase bunica-sau sa care nu stiu ce prostii. Pana la urma cand abia ma convinsesera zic hai ca merg, da intai ma duc sa mai rezolv niste treburi.
Trec cu viteza mai mare peste un damb, aud o trosnitura in spate si apoi peste o gura de canal si se aude o bataie, tot acolo, dreapta spate. Trag pe dreapta, cobor din rablament, pun picioru' pe roata si o invart. Ma uit la brat, suportul rupt.
In anu' in care am repus-o in folosinta se rupsese, tot pe partea aia si culmea cand eram pe la Tulcea. Insa vorba americanilor, "Ignoracne is bliss", atunci fiind cu masina supra-incarcata cu corturi plus bagaje de stat in regim de camping prin tara zece zile, am crezut ca bate toporu' in aripa la gropi, ca-l bagasem dupa roata de rezerva. Abia la Constanta cand am vrut sa urc o bordura cu spatele mi-a atras cineva atentia ca roata imi intra in prag.
A doua zi, dupa o noapte in care am dormit doua ore am plecat cu ea asa, cu un suport rupt pana la Pitesti, mergand numai 120km/h. ohmy.gif
Acuma insa stiam care e faza, si acuma facea zgomot la orice denivelare cat de mica, probabil se rupsese definitiv. Problema era ca oamenii cu grataru' credeau ca bag problema ca scuza, pana n-a venit unu' sa simta cu picioru' lui ca-mi joaca roata in ambele directii cate 10 cm nu s-au convins.
La service m-a intampinat acelasi om care o facuse si in 2007. Ii zic ca a mai sudat-o o data, si n-a prea tinut, se uita el si-mi zice "Pai eu mai credeam ca mergi cu masina asta pana acum?". De data asta a taiat un suport cu o bucata mare din tabla din jur de pe o masina, ca la mine unde trebuia sa se prinda suportu' de podul spate nu mai era tabla deloc, si a prins-o pana la urma. Totul la minunatul pret de 40 de lei.
Si mai sunt probabil faze, nu e ultimu' meu post aici.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 1 Jun 2009, 00:37
Post #62


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




O inginerie romaneasca foarte populara la vremea ei:

De ce multe camioane (roman/saviem/etc ) au cate un bec aprins langa motor? (bec zdravan, de faza scurta/lunga, sub capota pe langa motor, se vede lumina prin masca frontala)

This post has been edited by Asi: 1 Jun 2009, 00:37


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 1 Jun 2009, 09:58
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Era pe post de regulator pentru alternator.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 1 Jun 2009, 10:28
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




A avut si taica-miu la Oltcit pe vremuri, cand s-a ars releul de incarcare de la alternator, asta cand nu-i convenea incarcarea facuta cu releul de dacie. Releul de incarcare de la Oltcit, cel cu 7 fire, se gasea destul de greu, era si destul de scump, si cam nefiabil.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 05:24
Forum Renault