DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> incalzire aer, constructia sistemului

rogilg
post 14 Dec 2004, 10:18
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 27 July 04
From: Aiud, ALBA




Vreau sa imi fac un sistem de incalzire a aerului aspirat !
Cum ar fi mai indicat: 1. electric sau 2. cu ajutorul gazelor de evacuare.
Temperatura de incalzire o vreau in intervalul +20 ... +50 grade celsius.
Poate imi dati cateva idei practice.
Masina mea este un R5 din '83!


--------------------
dacia logan - AB-05-FBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Dec 2004, 12:44
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




nu inteleg o chestie. Toti d'aici se chinuie sa raceasca aerul de la admisie si tu vrei sa-l incalzesti.
Whatever.

Daca vrei sa-l incalzesti cred ca cel mai bine ar fi cu un tub gofrat ca de hota (gasesti si dimensiuni mai mici ca diametru) pe care sa-l prinzi pe carburator si in celalalt capat sa pui filtrul de aer. Tubul, evident, incerci sa-l treci cat mai aproape de galeria de evacuare ca sa incalzeasca aerul. Acum trebuie sa faci si tu niste teste sa nu te trezesti cu belele in plus.

Alt lucru care s-a facut pe aici, a fost preincalzirea benzinei. S-a luat o teava de cupru care s-a trecut prin busonul de la radiator, apa din radiator incalzind benzina din teava. Ca efecte, nu prea s-a constatat nimic benefic.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rogilg
post 15 Dec 2004, 08:57
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 27 July 04
From: Aiud, ALBA




De ce vreu sa inncalzesc aerul?
1. Citind manualul de intretinere la motoarele renault 5 (inclusiv cele turbu) am constatat ca R5 GT Turbo are un sistem de care mixeaza aerul rece si aerul cald in asa fel incat el sa aiba o temperatura de intrare in jur de 47 grade celsius. Acesta temperatura se obtine cu ajutorul unui termostat care inchide total sau partial aerul rece sau cald.
2. Citind manualul de motoare cu ardere interna am dedus urmatoarele:din cate am citit in cartile de motoare cu ardere interna am dedus urmatoarele:
a. daca aerul este rece motorul trage mai bine (mai mult oxigen) dar cu cat scade temperatura aerului, cu atat creste densitatea aerului, dar scade coeficientul de umplere.
b. pentru a avea un coeficient de umplere cat mai bun dar si o densitate a aerului cat mai buna din cele trei grafice din carte m-am dat seama ca temperatura optima este cea in jurul valorii de 50 grade celsius (densitatea este 1 iar coeficientul de umplere este de 0.96)
c. efectul incalzirii aerului ar ajuta la o vaporizare mai buna a benzinei si la eliminarea formarii ghetii in carburator (prin evaporare temperatura amestecului scade cu vreo 15 grade, astfel ca daca temperatura de afara este de 10 grade si umiditatea mare apare fenomenul formarii ghetii)

Astept niste solutii practice pentru incalzirea aerului.

PS
Scuze, Slider pentru ca am zis ca mi-ai inchis topicul (am vazut un buton de OFF).


--------------------
dacia logan - AB-05-FBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 15 Dec 2004, 10:04
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




la novele pe injectie am vazut un vasco-cuplaj bagat in carapacea filtrului de aer. Ala practic dirija o clapeta care tragea aer rece/cald in functie de temperatura (care influenta vasco-cuplajul). Poate te ajuta asa ceva la ce vrei tu sa faci, dar din pacate mai multe detalii nu stiu.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu2002
post 15 Dec 2004, 11:02
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 29 November 04
From: Cluj




Nu stiu daca la R5 este dar daciile obisnuite au o clapeta la intrarea in filtrul de aer. Clapeta are doua pozitii si se actioneaza manual. O pozitie corespunde pentru abserbtia aerului de afara si e pentru primavara, vara, toamna. In cealalta pozitie aerul care intra in filtru se preia preincalzit din zona galeriei de evacuare a gazelor.


--------------------
Dacia Duster 2010 Benzina 4wd
,,Imbatranesc si tot invat" - Eschil
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 15 Dec 2004, 12:11
Post #6


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Cumpara-ti un sistem de la Nova cu termostat ca e foarte bun.

This post has been edited by cristim: 15 Dec 2004, 12:12


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rogilg
post 16 Dec 2004, 08:31
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 27 July 04
From: Aiud, ALBA




As cumpara un sistem de nova cu termostat dar nu am de unde sa trag aer cald, fiindca nu am clapeta de vara / iarna (nu am sistemul de la dacie), doar un singur tub.


--------------------
dacia logan - AB-05-FBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 16 Dec 2004, 09:01
Post #8


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Pai sistemul are in el si clapeta si termostatul.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
heaven
post 16 Dec 2004, 12:59
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 17 August 04
From: Bucuresti




Daca totusi te hotarasti sa folosesti un tub din ala flexibil de aluminiu ( ca la hota ) iti recomand sa mergi la magazinele cu piese Oltcit. Oltcit-ul are un sistem asemanator format dintr-o bucata de tabla sudata pe galerie iar pe aceasa tabla este sudata o bucata de teava de cca 2 cm lungime in care se infige ''furtunul'' ala din aluminiu, iar celalalt capat al lui intra in filtrul de aer. Alte detalii despre sistemul din interiorul carcasei filtrului de aer nu prea stiu, dar oricum...nu sunt clapete acolo, doar o chestie care are un fel de supapa in capat si arata ca o bujie si este infiletata in carcasa filtrului wacko.gif sper sa te ajute


--------------------
EX Dacia 1310 Li Berlina - masina furata
"A fost o vreme cand automobilul era o raritate.Numai un mare barbat politic sau un latifundiar, adica numai un personagiu cu mare suprafata, recunoscut de toata lumea ca analfabet, avea dreptul sa aiba automobil."
(G. TOPIRCEANU - Balade vesele si triste - "Despre automobil")
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rogilg
post 17 Dec 2004, 08:49
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 27 July 04
From: Aiud, ALBA




QUOTE(cristim @ 16 Dec 2004, 10:01)
Pai sistemul are in el si clapeta si termostatul.
*



Trebuie sa ajung la un magazin care are asa ceva si sa vad cam cum functioneaza si cum s-ar putea adapta pe R5.
Dar pana atunci poti sa imi spui unde se pune celalalt capat de furtun ? (unul intra in capacul filtrului de aer iar celalalt unde ...?)


--------------------
dacia logan - AB-05-FBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Dec 2004, 09:38
Post #11


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




celalalt capat se mufeaza cu o tablita de adaptare, pe galeria de evacuare


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 22:53
Forum Renault