Rigidizare!, Rigidizarea sasiului la DSN cu strut bar sau sway!
![]() ![]() ![]() |
Rigidizare!, Rigidizarea sasiului la DSN cu strut bar sau sway!
DJMaxx |
![]()
Post
#91
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 516 Joined: 21 June 08 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
august 2003
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#92
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(DJMaxx @ 12 Nov 2009, 11:22) hai ca vin cu o intrebare intrebatoare deci uitandu-ma pe topicu de la solentza si cel de logan am observat niste diferente pe podeaua masinilor si anuve prezenta unor traverse amplasate sub scaune la logan si la solentza la dsn nu sunt ,credeti ca astea au vreun rol in rigidizarea sasiului ? astasez niste poze poate : Multumit. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Supernova cred ca le are sub podea traversele alea... Tot la capitolul rigidizare... acum am terminat si am facut doua poze, am sa revin cu unele pe lumina... This post has been edited by Bogyciu: 12 Nov 2009, 19:43 |
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
andreiy |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 February 09 From: Pitesti ![]() |
Nu e rea ideea dar cred totusi ca ar fi trebuit o suprafata mai mare de contact pe oalele amortizor.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Imi place stilul tau, tunezi si apartamente?
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Bogyciu
prinde bara de suruburile din fata ca asa nu are nici un efect |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Ce te face sa crezi ca nu are nici un efect? Detaliaza...
Fata si spate, impreuna cu toata rugina mea de la oalele spate. |
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
pulbur |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 23 June 09 From: SM ![]() |
Si?ce zici Bogyciu,a meritat efortul/investitia?
|
--------------------
Dacia/Fiat
DSN
2002
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#98
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Bogyciu, apreciez efortul dar nu stiu daca ai facut o prea mare imbunatatire. Relu cam are dreptate. In partea din fata trebuie sa prinzi bara de capetele amortizoarelor. Acelea sunt cele mai importante puncte de "sprijin" din fata masinii, de care poti prinde bara.
Faptul ca ai prins de acele oale nu stiu daca ajuta prea tare. Torsiune tot exista, pentru ca nu ai prins capetele amortizoarelor, si oalele. E cum ai fii pus o bara intre aripi ca sa intelegi mai bine. In spate.... la cum arata rugina aia, la fel, nu prea ai facut bine deloc. Daca o sa iei o groapa mai mare, o sa iti smulga oalele cu tot cu bara si cu tot cu rugina. Ce rezistenta crezi ca are bara aceea care este prinsa in rugina? Bara este rezistenta intr-adevar dar cele mai importante puncte, adica contacul cu caroseria sunt pline de rugina. Este cum ai avea 2 scanduri putrezite, pui o scandura sanatoasa intre ele sa le prinda. Scandura sanatoasa este ok, dar cele putrede... |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
DJMaxx |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 516 Joined: 21 June 08 From: BUCURESTI ![]() |
hmm... tu zici ca pe fata bara nu e pusa bine? ca trebuia de capetele amortizoarelor ... la ce masina ia vazut u asta? yo am vazut pe unmegane de 1,6 din 200x bara pusa in fata prina de oalele din fata dinfabrica cica era masina dotata cu asa ceva , si bmw au bara pe fata dar alt model nustu cumse numeste dar e de forma in V si nu le are prinse de capetele amortizoarelor deci pana numa lamuresti ca umea nu te cred , cat despre spate cred ca ai dreptate
![]() |
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
august 2003
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#100
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Da nu sunt puse la capete, dar sunt prinse de jur imprejurul capatului amortizorului. Ti se pare ca ce a facut el seamana cu asta?
rearstrut.JPG 0209tur_05zoom Subaru_WRX Strut_Bar.jpg turp_0804_14_z 2005_infiniti_fx35 strut_bar.jpg |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
DJMaxx |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 516 Joined: 21 June 08 From: BUCURESTI ![]() |
pe fata nici nu ai de unde prinde el le-a prins de surupurile flanselor in alte parte nu vad de unde , pana la urma compari dsn cu masina din pozele tale ... de unde asa ceva
|
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
august 2003
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Bogyciu
Partea din spate a oalelor e deja lipita de caroserie, de aceea zic ca e mai bine sa o prinzi de celelalte suruburi care vin mai in fata uite intr-una din poze e o solenza care are bara prinsa asa acum zic eu Maskatu barile acesta nu se prind de amortizoare, de suportii (oalele) amortizoarelor se prind ele, nici nu e recomandat sa prinzi de amortizoare ca efectul e insesizabil DJMaxx Si noi la ale noastre supernove avem de un prinde barile la partea din fata exact ca la masinile straine numai ca unele mai au si cate 3 suruburi de ex la bmw-uri la flansele amortizoarelor dar sunt si care au cate 2 ca la noi , da si sunt si masini care au din fabrica asa ceva in general la renault-uri Pentru spate daca chiar vreti sa o prinde-ti de oale folositi sudura in argon, vedeti in poza cu nova de rally La anul am si eu de gand sa-mi confectionez niste bari de rigidizare fata/spate This post has been edited by Relu_GT: 14 Nov 2009, 02:01 Attached thumbnail(s) Resize_of_Picture_009.jpg ( Size: 67.32k ) Number of downloads: 1127 1.jpg ( Size: 127.51k ) Number of downloads: 1028 3bc14dd42fb60a7d1c27_large.jpg ( Size: 14.46k ) Number of downloads: 2042 towerbar_zoom_runx_r.jpg ( Size: 89.38k ) Number of downloads: 2123 Ibiza013.jpg ( Size: 81.06k ) Number of downloads: 2214 bara_rigid_reno.jpg ( Size: 1.77mb ) Number of downloads: 1978 bara_rigidizare_spate.jpg ( Size: 643.17k ) Number of downloads: 1072 P1160080.JPG ( Size: 368.83k ) Number of downloads: 1080 bmw.jpg ( Size: 313.92k ) Number of downloads: 1917 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Peretele antifoc nu este o piesa de rezistenta a caroserieii Nu stiu ce legatura intre oale in partea de sus ai vazut tu dar eu nu am dat peste asa ceva. Efectul fa fi exact acelasi daca bara sta prinsa in suruburile din fata sau cele din spate.
De cand am pus bara (pe fata) masina se simte putin mai inchegata, pe drum cu denivelari se simte o idee mai rigida si au disparut cam toate zgartaielile/zdranganiturile din bord. Bara pe spate e pusa de vre-un an si jumate, am carat destul de multe cu masina o perioada, chir pe drum f denilelat si nu m-am trezit cu nici o ruptura acolo. Masina a fost lovita de noua la vechiul proprietar, are aripa dreapta spate schimbata, iar acolo unde rugina s-a facut treaba pe fuga. Am scobit-o asta vara si nu e nimic de speriat, cand ajungem la capitolul vopsitorie se vor remedia si probleme alea. Bara fata nu e gata, am sa revin cu forma finala cand o sa gasesc material din care sa confectionez doua "potcoave" care sa imbrace oala la amortizor, exact ca cele din pozele de mai sus. |
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
melomanuu |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 600 Joined: 10 March 07 From: Timisoara ![]() |
cel mai eficient sistem pe spate mi se pare in X
ceva in genu.... Attached thumbnail(s) DSC04485.JPG ( Size: 2.03mb ) Number of downloads: 1208 |
--------------------
dacia
super nova
2001 clima
- TM86SRG
|
|
liviu242006 |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 11 May 09 ![]() |
in partea de jos cum e prins si de ce?ca sus vad ca ar fi de suporti de vine prinsa bancheta
|
--------------------
dacia
supernova clima
2002
- gj-69-bic in femeie si in guvern sa nu ai incredere
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Da, arata f bine... exact la asa ceva ma gandeam dupa ce am terminat cu bara fata... Jos cred ca e prinsa unde vine bancheta prinsa jos...
|
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#107
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
QUOTE(DJMaxx @ 13 Nov 2009, 19:03) pe fata nici nu ai de unde prinde el le-a prins de surupurile flanselor in alte parte nu vad de unde , pana la urma compari dsn cu masina din pozele tale ... de unde asa ceva Nu compar nici un dsn cu masini straine. Aici era vorba despre aceasta bara pentru rigidizarea caroseriei. Sistemul de prindere tip "cerc" este mult mai bun fata de 2 surburi prinse in capatul tevii. Bogyciu a mai anulat din miscarile stanga dreapta, dar fata spate tot se misca, pentru ca bara este prinsa doar intr-o singura directie. Oricum super nova are joc in orice directie. De aceea insist ca era mai buna o bara care in capete sa aiba acele cercuri, prinse in cel putin 3 suruburi fiecare. Nu mai traiti cu impresia ca gata am dat 3 gauri, am prins o bara de fier, batuta cu ciocanul in capete de oale si gata, nu mai ai joc in caroserie, sta toata rigida si adunata. Nu este chiar asa... Strut-bar-ul original este facut cu cap, la o dimensiune ideala, cu prinderi in anumite locuri gandite inainte, astfel incat sa aiba o eficacitate cat mai mare. Cat despre bara din spate... eu in locul tau as scoateo urgent. Risti ca la o groapa sau o denivelare mai mare, sa ti se smulga bara cu tot cu rugina si oale. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Chiar ma rog sa se intample sa mi-o smulga de acolo, asa am sa am motiv sa refac oala aia
![]() Stii reclama aia cu "coafura rezista"? Asa am incercat si eu, una, alta, poate cedeaza, am zis ca poate poate s-o smulge de acolo sa ma apuc de treaba dar asa bag banii in alte prostii... ![]() |
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
nu se smulge stai linistit bogdane, tocmai ca atunci cand ai greutate puntea sta oprita in tampoane si amortizoarele nu mai lucreaza, am mers si eu cu greutate in portbagaj si pers in spate si se simtea ca la gropi ajungea in tampoane si zguduia tare, asta e rolul lor sa nu mai ajunga amortizoarele la capat si sa dea masina cu bara spate pe jos, ca la daciile vechi, oricat de mult ai pune greutate pe ea
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
melomanuu |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 600 Joined: 10 March 07 From: Timisoara ![]() |
Si eu cand am pus bara in spate ma asteptam si inca ma astept sa cedeze undeva caroseria. Inca nu a cedat, dar niciodata nu e prea tarziu.
Si spre mirarea mea, oalele mele pe spate arata foarte bine. Nu am rugina pe ele ![]() This post has been edited by melomanuu: 16 Nov 2009, 01:17 |
--------------------
dacia
super nova
2001 clima
- TM86SRG
|
|
pulbur |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 23 June 09 From: SM ![]() |
Azi mi-am montat si eu bara in portbagaj !
Nu l-am montat intre amortizoare,l-am montat intre suporturile banchetei,sus, cu 4 surube,2 in fiecare parte! Dupa un "test drive" ,ce pot sa zic...e un 'must have' ![]() Zgomotele din spate au disparut in proportie de 85 la suta,si la viraje chiar se simte diferenta!Voi atasa niste poze maine... Succes! |
--------------------
Dacia/Fiat
DSN
2002
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
acolo am vrut sa pun si eu e un loc bun, nu prinsa de amortizoare ca doar caroseria trebuie sa o tina nu amortizoarele, dar cred ca eu o sa pun intre oale sudata
astept sa vad pozele tale |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
melomanuu |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 600 Joined: 10 March 07 From: Timisoara ![]() |
Cand o sa incepi sa sudezi bara de oale o sa ai o mare surpriza... tabla foarte subtire ceea ce pe mine m-a si facut sa nu o prind de oale. Stiu ca am avut o oala fisurata si deabea am sudat-o cu argon
|
--------------------
dacia
super nova
2001 clima
- TM86SRG
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#114
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Chiar așa, schelă nu m-am gândit să montez în mașină...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
@melomanuu
vad eu... dar dupa tabla aia subtire e una destul de groasa a sudat un prieten la nova de oale si nu a avut probleme abia bara tine si oalele sa nu crape This post has been edited by Relu_GT: 11 Jan 2010, 21:07 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#116
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Avand in vedere "recordurile" negative capatate de oalele super novei, cred ca cea mai proasta amplasare a unei bari metalice ar fi pe oala. In primul rand pentru ca tabla oalei se poate deforma foarte foarte usor, mai ales la denivelari, si/sau gropi. In al doilea rand daca oala este originala, sunt sanse foarte mari ca pe interior sa fie deja mancata de rugina. Si sa prinzi un surub in rugina pentru a "rigidiza" masina nu este tocmai o idee geniala. Poti sa te trezesti cu surubul smuls din oala sau mai rau, o bucata de oala ramasa prinsa de surub.
Cel mai bine ar fi sa montati bara intre suportii banchetei spate. Cred ca se poate face si cu suruburi, nu neaparat prin sudura. Cine stie, poate pe viitor aveti nevoie sa puneti ceva mai voluminos in masina, sau pur si simplu vreti sa o dati jos. Cred ca 2 suruburi mai groase in fiecare capat ar fi suficient. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
si novele de raliu cum crezi ca au ? bara e sudata de oale si iti dai seama cate lovituri isi iau pe un traseu de macadam am pus poze la postul 102 e si un kadet cu bara prinsa in suruburi
2 filmari cu o nova care a participatul anul trecut |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#118
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Compari o teava batuta cu ciocanul in capete si prinsa in 4 suruburi cu asta?......... In video-urile puse de tine se vede clar ca masinile sunt dotate cu roll cage.
Attached thumbnail(s) index.php.jpg ( Size: 368.96k ) Number of downloads: 829 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
am zis eu de teava batuta cu ciocanul la capete ?
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
andreiy |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 February 09 From: Pitesti ![]() |
Si Kadett-ul are roll cage
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Imi place stilul tau, tunezi si apartamente?
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:36 |