iar se scumpeste motorina!, iarasi
![]() ![]() ![]() |
iar se scumpeste motorina!, iarasi
Marius97fer |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru cu IQ :) Group: Members Posts: 208 Joined: 12 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Opel / Rover
Astra / 25
2000 / 2001 hecibec nu sunt inteligent
|
|||
vis-a-vis |
![]()
Post
#92
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
OAP |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Oricum si in conditiile in care motorina ajunge cu 30% mai scumpa ca benzina, tot ramane rentabil dieselul asa ca motivul ramane tot profitul pe seama inmultirii masinilor cu motor diesel.
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Imi place cum Argon a incercuit in tabelele lui doar pe cele unde iese diesel-ul mai prost. Dar de CO si HC, care sunt substante in mod direct toxice pt. om, nu indirect daunatoare ca si NOx si PM, nu aminteste nimic.
Ei, omul are o fixatie impotriva diesel-ului, si nu poti lasa realitatea sa stea in calea unei convingeri ferme, nu? Acum, la pret: iarna e anotimpul consumului mare de motorina pt. ca multe tari o folosesc la incalzirea locuintelor (mai ales gigantul USA). Cererea crescuta creste pretul. In plus, UE a decis sa aduca accizele la motorina la acelasi nivel ca si cele la benzina. Aceasta acciza era mai mica la motorina din trecutul in care exista un consum preponderent de benzina, si se dorea impulsionarea consumului de motorina. Deci, motorina nu se va mai ieftini, dar se va scumpi si benzina spre vara. Va mai amintiti de tramvai? |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
argon |
![]()
Post
#95
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
CO iti produce aragazul , produci prin respiratie, eruptiile vulcanice produc mai mult co decat toate masinile la un loc, ce vrei sa amintesc? Despre cantitatea de HC se observa din tabel si fara sa amintesc, eu ma refeream la oxizii de azot, de aia am incercuit. Aia care sugerezi ca sunt "indirect daunatoare".
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vijelie |
![]()
Post
#96
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Bășinile.
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
FILter |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 27 April 07 From: Bucuresti ![]() |
Se vede ca unii nu inteleg ca nu conteaza CO2-ul ala asa de mult. CO2-ul e folosit in ecosistem si chiar daca e mai mult nu conteaza pentru ca prezenta lui e deranjanta dar nu te omoara in mod direct(excluzand faptul ca ramai in garaj cu motorul pornit) asa cum o face NO2-ul sau alte otravuri care sunt mai multe la motorina decat la benzina. Oricum partea cu poluarea e irelevanta la noi ca oricum toti banii merg la gaurile din buget, dar aia care au inventat in afara taxe mai mari pentru motorina din cauza poluarii nu sunt chiar prosti.
|
--------------------
Dacia
-X-
2000 toamna
|
|
IsNa |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(argon @ 16 Apr 2008, 18:52) CO iti produce aragazul , produci prin respiratie, eruptiile vulcanice produc mai mult co decat toate masinile la un loc, ce vrei sa amintesc? Despre cantitatea de HC se observa din tabel si fara sa amintesc, eu ma refeream la oxizii de azot, de aia am incercuit. Aia care sugerezi ca sunt "indirect daunatoare". Nu confunzi CO cu CO2, asa-i? Cand aragazul sau soba produce CO, atunci e stire la ProTV cum au murit sufocati 5 intr-o camera. In NICIUN CAZ nu produci CO in respiratie! Nici NOx si nici PM nu sunt substante toxice pt. om, im mod direct. NOx contribuie la formarea smogului, si la formarea ploilor acide, care reduc vegetatia si duc la eroziunea solului. ANUMITE categorii de PM raman blocate in plamani, si chiar ajung in tesuturi, dar se pare ca aste sunt particulele f. mici, care sunt invizibile, si exista in cantitati mari si in esapamentul benzinarelor. Am citit un studiu american pe tema asta, dar nu-l mai gasesc.. ![]() Anyway, ce vreau sa spun e ca disputa poluarii benzina vs. diesel e mult mai nuantata decat alb-negrul pe care il vzi tu. Tu ti-ai ales o convingere si nu prea te uiti in stanga si-n dreapta. Probabil esti traumatizat de camioanele Roman din anii '60 care inca ne mai intoxica si azu drumurile, dar uiti ca tot ce vine azi pe piata e de la E4 in sus. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
argon |
![]()
Post
#99
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nuu, lasa camioanele, sunt traumatizat de Loganul care mi-a imputit garajul
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#100
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(vet @ 15 Apr 2008, 23:48) Astept momentul in care 100 km cu dci-ul meu o sa fie la acelasi pret cu c100km cu 1.4 mpi. Atunci vand tractorasul si trec pe benzina. In ritmul actual nu cred ca mai am mult de asteptat ![]() Eu zic sa-l vinzi de pe acum, cat se mai cere dieselul. QUOTE(argon @ 16 Apr 2008, 11:58) de curiozitate, ati simtit gazele de diesel? va plac? de exemplu eu bag masina cu spatele in garaj, deci loc inchis, si am bagat odata un Logan Dci, si intr-un minut, maxim doua de stat la ralanti nu se mai putea respira in garaj, un aer inecacios sa-ti stea in gat, asta in aceleasi conditii de timp in care cu esteitu pe benzina si non euro puteai respira linistit, se simtea doar un miros de gaze nici pe departe asa deranjant ca in primul caz ![]() He he, sa lucrezi ca mine intr-un service in care 80% din masinile aduse sunt diesel...eventual sa mai vina vreuna care porneste greu si care impute toata hala cand porneste si scoate fum albastru...deja pe strada recunosc orice masina care trece daca e diesel sau nu, dupa miros. QUOTE(OAP @ 16 Apr 2008, 15:08) Oricum si in conditiile in care motorina ajunge cu 30% mai scumpa ca benzina, tot ramane rentabil dieselul asa ca motivul ramane tot profitul pe seama inmultirii masinilor cu motor diesel. Mie nu mi se pare asa rentabil. Daca ma uit pe configuratorul de la dacia, vad ca diferenta de la benzina la diesel e de 1500 de euro. Cand iti iei masina in rate pe 3 ani, de exemplu, rezulta ca dai vreo 50 de euro lunar in plus la rata (si n-am socotit si dobanda). La un roman obisnuit, care face 15 mii de km anual, ar cheltui vreo 300 ron lunar pe benzina. Daca si-ar lua diesel, ar cheltui vreo 180-200. Mai adaugam si diferenta de rata lunara (care trebuie platita, totusi) si rezulta ca iesim putin in dezavantaj, totusi. Iar aici nu am inclus si vreun eventual injector de diesel busit, care injector nu prea se bucura de garantie prea usor. Eu, daca ar fi sa-mi iau logan, mi-as lua benzinar, eventual poate am noroc si prind 1.6-le la pret de 1.4, dupa care mai investesc 600 de euro si ii montez o instalatie gpl. Si astfel am obtinut o masina fiabila la partea de injectie, care nu scoate fum, care nu ma cocoseaza la rata si care ma costa la pompa lunar fix cat dci-ul de 65 de cp. As pierde garantia la motor si la instalatia electrica. Atat. Eu nu mi-as lua dci-ul de 65 cp in nici un caz. In cati km incep sa merg pe profit cu dci-ul? Acum 3 ani stiam ca ai nevoie de vreo 65000 de km. Acum cred ca s-a ajuns la 100...Si la un rulaj anual de 10-20 de mii de km rezulta ca ar deveni rentabil cand ar trebui sa-l vand. Si, cu noile preturi, s-ar putea sa nu mai aiba prea mare cautare dieselul in viitor ca sa am valoare de revanzare mare. Poate ca eu nu sunt "real man" care "drive torque", dar eu nu prea pun marfa in masina ca sa am nevoie sa urnesc tonele pamantului din loc ca sa am nevoie de cuplul de diesel, caci asta inseamna cuplul, nicidecum acceleratie sau mai stiu eu ce. This post has been edited by Laurentziu83: 16 Apr 2008, 19:54 |
--------------------
.
.
.
|
|
bulan |
![]()
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
+revizii mai dese+filtrul de motorina
|
--------------------
a
b
c
|
|
J o h n n y |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 12 April 05 From: Cluj ![]() |
Io ii fac revizia cam pe la 15 000 km, si nu pot sa zic ca ma rupe la buzunar ![]() Moroarele diesele sunt mai rezistente ca si cele pe benzina, sunt motoare care pot sa te duca pana la 500 000 km - 700 000 km fara probleme. Performantele la cele doua motoare (benzina vc diesel) au ajuns sa fie comparabile, mai ales cu ultimele generatii de common-rail. In general cine isi ia diesel o ia sa o alerge, ca sa faca kilometrii multi cu ea.... |
--------------------
Ford Focus 2
TDCI
2005 Ghia 109 CP Simplicity is the ultimate sophistication!
|
|
koldun |
![]()
Post
#103
|
![]() un om Group: Members Posts: 763 Joined: 1 November 07 From: CT ![]() |
Apropos de preturi la motorina (si nu numai)... Fiind in minunata CE, in curand, cu siguranta preturile noastre la combustibil se vor alinia la la preturile lor. Exceptie face, poate, GPL-ul care e aproximativ deja aliniat. Si ei au motorina mai ieftina sau mai scumpa ca si benzina, functie de calitate. Mai difera totusi de la tara la tara, dar in final tot pe acolo ajungi. Asta este!
[attachmentid=1627445355] [attachmentid=1627445356] [attachmentid=1627445358] [attachmentid=1627445359] [attachmentid=1627445360] Preturi de azi, de la broaste. Scuze pentru calitatea fotografiilor (mobil in miscare!) dar conteaza mai putin. Cifrele sunt importante. ![]() This post has been edited by koldun: 18 Apr 2008, 17:55 |
--------------------
Renault
Captur
TCe 0.9 2016 Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#104
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(Johnny_Bravo @ 17 Apr 2008, 21:55) Io ii fac revizia cam pe la 15 000 km, si nu pot sa zic ca ma rupe la buzunar ![]() Moroarele diesele sunt mai rezistente ca si cele pe benzina, sunt motoare care pot sa te duca pana la 500 000 km - 700 000 km fara probleme. Performantele la cele doua motoare (benzina vc diesel) au ajuns sa fie comparabile, mai ales cu ultimele generatii de common-rail. In general cine isi ia diesel o ia sa o alerge, ca sa faca kilometrii multi cu ea.... Un om obisnuit nu face mai mult de 25-30 de mii de km cu masina personala anual. Daca ar tine-o 10 ani (desi nu va mai tine nimeni atat de mult o masina), rezulta ca ar face 300 de mii de km in 10 ani. Ori, un motor pe benzina rezista foarte bine la kilometrii astia, nu vad de ce mi-as lua diesel din considerentul ca rezista multi kilometri. Nu zic de firme care isi iau diesel cu care merg 100 de mii de km anual, zic de utilizatorii casnici care, dupa ce vor vinde masinile, la un calcul vor realiza ca n-au facut nici o branza cu economia lor. @DragosP: am editat postul, scuze de greseala. This post has been edited by Laurentziu83: 19 Apr 2008, 08:22 |
--------------------
.
.
.
|
|
DragosP |
![]()
Post
#105
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Apr 2008, 00:08) Un om obisnuit nu face mai mult de 25-30 de mii de km cu masina personala anual. Daca ar tine-o 10 ani (desi nu va mai tine nimeni atat de mult o masina), rezulta ca ar face 300 de mii de km anual. ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#106
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
O fi vrut sa zica in total, dar s-a emotionat
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th June 2025 - 22:53 |