DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> iar se scumpeste motorina!, iarasi

Marius97fer
post 16 Apr 2008, 14:53
Post #91


Membru cu IQ :)


Group: Members
Posts: 208
Joined: 12 October 06




http://www.batscap.com/

smile.gif

This post has been edited by Marius97fer: 16 Apr 2008, 14:55


--------------------
Opel / Rover Astra / 25 2000 / 2001 hecibec
nu sunt inteligent
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 16 Apr 2008, 15:00
Post #92


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(DragosP @ 16 Apr 2008, 15:51)
Asta-i spusă la mișto, nu? unsure.gif
*


Ai si tu unul in buzunar, sau pe birou... ma rog wink.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 16 Apr 2008, 15:08
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Oricum si in conditiile in care motorina ajunge cu 30% mai scumpa ca benzina, tot ramane rentabil dieselul asa ca motivul ramane tot profitul pe seama inmultirii masinilor cu motor diesel.


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 16 Apr 2008, 16:38
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Imi place cum Argon a incercuit in tabelele lui doar pe cele unde iese diesel-ul mai prost. Dar de CO si HC, care sunt substante in mod direct toxice pt. om, nu indirect daunatoare ca si NOx si PM, nu aminteste nimic.
Ei, omul are o fixatie impotriva diesel-ului, si nu poti lasa realitatea sa stea in calea unei convingeri ferme, nu?

Acum, la pret: iarna e anotimpul consumului mare de motorina pt. ca multe tari o folosesc la incalzirea locuintelor (mai ales gigantul USA). Cererea crescuta creste pretul.
In plus, UE a decis sa aduca accizele la motorina la acelasi nivel ca si cele la benzina. Aceasta acciza era mai mica la motorina din trecutul in care exista un consum preponderent de benzina, si se dorea impulsionarea consumului de motorina.
Deci, motorina nu se va mai ieftini, dar se va scumpi si benzina spre vara. Va mai amintiti de tramvai?


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Apr 2008, 16:52
Post #95


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




CO iti produce aragazul , produci prin respiratie, eruptiile vulcanice produc mai mult co decat toate masinile la un loc, ce vrei sa amintesc? Despre cantitatea de HC se observa din tabel si fara sa amintesc, eu ma refeream la oxizii de azot, de aia am incercuit. Aia care sugerezi ca sunt "indirect daunatoare".


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 16 Apr 2008, 16:54
Post #96


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Bășinile.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FILter
post 16 Apr 2008, 17:09
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 27 April 07
From: Bucuresti




Se vede ca unii nu inteleg ca nu conteaza CO2-ul ala asa de mult. CO2-ul e folosit in ecosistem si chiar daca e mai mult nu conteaza pentru ca prezenta lui e deranjanta dar nu te omoara in mod direct(excluzand faptul ca ramai in garaj cu motorul pornit) asa cum o face NO2-ul sau alte otravuri care sunt mai multe la motorina decat la benzina. Oricum partea cu poluarea e irelevanta la noi ca oricum toti banii merg la gaurile din buget, dar aia care au inventat in afara taxe mai mari pentru motorina din cauza poluarii nu sunt chiar prosti.


--------------------
Dacia -X- 2000 toamna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 16 Apr 2008, 17:20
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(argon @ 16 Apr 2008, 18:52)
CO iti produce aragazul , produci prin respiratie, eruptiile vulcanice produc mai mult co decat toate masinile la un loc, ce vrei sa amintesc?  Despre cantitatea de HC se observa din tabel si fara sa amintesc, eu ma refeream la oxizii de azot, de aia am incercuit.  Aia care sugerezi ca sunt "indirect daunatoare".
*



Nu confunzi CO cu CO2, asa-i?
Cand aragazul sau soba produce CO, atunci e stire la ProTV cum au murit sufocati 5 intr-o camera. In NICIUN CAZ nu produci CO in respiratie!

Nici NOx si nici PM nu sunt substante toxice pt. om, im mod direct.
NOx contribuie la formarea smogului, si la formarea ploilor acide, care reduc vegetatia si duc la eroziunea solului.

ANUMITE categorii de PM raman blocate in plamani, si chiar ajung in tesuturi, dar se pare ca aste sunt particulele f. mici, care sunt invizibile, si exista in cantitati mari si in esapamentul benzinarelor. Am citit un studiu american pe tema asta, dar nu-l mai gasesc.. sad.gif

Anyway, ce vreau sa spun e ca disputa poluarii benzina vs. diesel e mult mai nuantata decat alb-negrul pe care il vzi tu. Tu ti-ai ales o convingere si nu prea te uiti in stanga si-n dreapta. Probabil esti traumatizat de camioanele Roman din anii '60 care inca ne mai intoxica si azu drumurile, dar uiti ca tot ce vine azi pe piata e de la E4 in sus.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Apr 2008, 18:35
Post #99


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nuu, lasa camioanele, sunt traumatizat de Loganul care mi-a imputit garajul radmasa.gif Tu sa fii multumit cu dizelache al tau, eu cu benzinarele mele, parca discutiile noastre ar influenta scumpirea sau ieftinirea motorinei...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 16 Apr 2008, 19:43
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(vet @ 15 Apr 2008, 23:48)
Astept momentul in care 100 km cu dci-ul meu o sa fie la acelasi pret cu c100km cu 1.4 mpi. Atunci vand tractorasul si trec pe benzina. In ritmul actual nu cred ca mai am mult de asteptat smile.gif
*


Eu zic sa-l vinzi de pe acum, cat se mai cere dieselul.

QUOTE(argon @ 16 Apr 2008, 11:58)
de curiozitate, ati simtit gazele de diesel? va plac?  de exemplu eu bag masina cu spatele in garaj, deci loc inchis, si am bagat odata un Logan Dci, si intr-un minut, maxim doua de stat la ralanti nu se mai putea respira in garaj, un aer inecacios sa-ti stea in gat, asta in aceleasi conditii de timp in care cu esteitu pe benzina si non euro puteai respira linistit, se simtea doar un miros de gaze nici pe departe asa deranjant ca in primul caz wacko.gif  Noxele de diesel, indiferent de norma de poluare sunt in cantitati mai mari si mai pericoloase decat cele pe benzina, si asta nimeni nu o poate nega.
*


He he, sa lucrezi ca mine intr-un service in care 80% din masinile aduse sunt diesel...eventual sa mai vina vreuna care porneste greu si care impute toata hala cand porneste si scoate fum albastru...deja pe strada recunosc orice masina care trece daca e diesel sau nu, dupa miros.

QUOTE(OAP @ 16 Apr 2008, 15:08)
Oricum si in conditiile in care motorina ajunge cu 30% mai scumpa ca benzina, tot ramane rentabil dieselul asa ca motivul ramane tot profitul pe seama inmultirii masinilor cu motor diesel.
*


Mie nu mi se pare asa rentabil. Daca ma uit pe configuratorul de la dacia, vad ca diferenta de la benzina la diesel e de 1500 de euro. Cand iti iei masina in rate pe 3 ani, de exemplu, rezulta ca dai vreo 50 de euro lunar in plus la rata (si n-am socotit si dobanda). La un roman obisnuit, care face 15 mii de km anual, ar cheltui vreo 300 ron lunar pe benzina. Daca si-ar lua diesel, ar cheltui vreo 180-200. Mai adaugam si diferenta de rata lunara (care trebuie platita, totusi) si rezulta ca iesim putin in dezavantaj, totusi.
Iar aici nu am inclus si vreun eventual injector de diesel busit, care injector nu prea se bucura de garantie prea usor.
Eu, daca ar fi sa-mi iau logan, mi-as lua benzinar, eventual poate am noroc si prind 1.6-le la pret de 1.4, dupa care mai investesc 600 de euro si ii montez o instalatie gpl. Si astfel am obtinut o masina fiabila la partea de injectie, care nu scoate fum, care nu ma cocoseaza la rata si care ma costa la pompa lunar fix cat dci-ul de 65 de cp. As pierde garantia la motor si la instalatia electrica. Atat.
Eu nu mi-as lua dci-ul de 65 cp in nici un caz. In cati km incep sa merg pe profit cu dci-ul? Acum 3 ani stiam ca ai nevoie de vreo 65000 de km. Acum cred ca s-a ajuns la 100...Si la un rulaj anual de 10-20 de mii de km rezulta ca ar deveni rentabil cand ar trebui sa-l vand. Si, cu noile preturi, s-ar putea sa nu mai aiba prea mare cautare dieselul in viitor ca sa am valoare de revanzare mare.
Poate ca eu nu sunt "real man" care "drive torque", dar eu nu prea pun marfa in masina ca sa am nevoie sa urnesc tonele pamantului din loc ca sa am nevoie de cuplul de diesel, caci asta inseamna cuplul, nicidecum acceleratie sau mai stiu eu ce.

This post has been edited by Laurentziu83: 16 Apr 2008, 19:54


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 16 Apr 2008, 20:05
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




+revizii mai dese+filtrul de motorina


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
J o h n n y
post 17 Apr 2008, 21:55
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 12 April 05
From: Cluj





Io ii fac revizia cam pe la 15 000 km, si nu pot sa zic ca ma rupe la buzunar smile.gif
Moroarele diesele sunt mai rezistente ca si cele pe benzina, sunt motoare care pot sa te duca pana la 500 000 km - 700 000 km fara probleme. Performantele la cele doua motoare (benzina vc diesel) au ajuns sa fie comparabile, mai ales cu ultimele generatii de common-rail. In general cine isi ia diesel o ia sa o alerge, ca sa faca kilometrii multi cu ea....


--------------------
Ford Focus 2 TDCI 2005 Ghia 109 CP
Simplicity is the ultimate sophistication!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koldun
post 18 Apr 2008, 17:53
Post #103


un om


Group: Members
Posts: 763
Joined: 1 November 07
From: CT




Apropos de preturi la motorina (si nu numai)... Fiind in minunata CE, in curand, cu siguranta preturile noastre la combustibil se vor alinia la la preturile lor. Exceptie face, poate, GPL-ul care e aproximativ deja aliniat. Si ei au motorina mai ieftina sau mai scumpa ca si benzina, functie de calitate. Mai difera totusi de la tara la tara, dar in final tot pe acolo ajungi. Asta este!
[attachmentid=1627445355]
[attachmentid=1627445356]
[attachmentid=1627445358]
[attachmentid=1627445359]
[attachmentid=1627445360]
Preturi de azi, de la broaste. Scuze pentru calitatea fotografiilor (mobil in miscare!) dar conteaza mai putin. Cifrele sunt importante. excl.gif

This post has been edited by koldun: 18 Apr 2008, 17:55


--------------------
Renault Captur TCe 0.9 2016
Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 18 Apr 2008, 23:08
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(Johnny_Bravo @ 17 Apr 2008, 21:55)
Io ii fac revizia cam pe  la 15 000 km, si nu pot sa zic ca ma rupe la buzunar  smile.gif
  Moroarele diesele sunt mai rezistente ca si cele pe benzina, sunt motoare care pot sa te duca pana la 500 000 km - 700 000 km fara probleme. Performantele la cele doua motoare (benzina vc diesel) au ajuns sa fie comparabile, mai ales cu ultimele generatii de common-rail. In general cine isi ia diesel o ia sa o alerge, ca sa faca kilometrii multi cu ea....
*


Un om obisnuit nu face mai mult de 25-30 de mii de km cu masina personala anual. Daca ar tine-o 10 ani (desi nu va mai tine nimeni atat de mult o masina), rezulta ca ar face 300 de mii de km in 10 ani. Ori, un motor pe benzina rezista foarte bine la kilometrii astia, nu vad de ce mi-as lua diesel din considerentul ca rezista multi kilometri.
Nu zic de firme care isi iau diesel cu care merg 100 de mii de km anual, zic de utilizatorii casnici care, dupa ce vor vinde masinile, la un calcul vor realiza ca n-au facut nici o branza cu economia lor.


@DragosP: am editat postul, scuze de greseala.

This post has been edited by Laurentziu83: 19 Apr 2008, 08:22


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 19 Apr 2008, 08:13
Post #105


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Apr 2008, 00:08)
Un om obisnuit nu face mai mult de 25-30 de mii de km cu masina personala anual. Daca ar tine-o 10 ani (desi nu va mai tine nimeni atat de mult o masina), rezulta ca ar face 300 de mii de km anual.

blink.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 19 Apr 2008, 09:57
Post #106


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




O fi vrut sa zica in total, dar s-a emotionat 04.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th June 2025 - 22:53
Forum Renault